Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 273
  • 47 213

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No jos tietyille päiville etsii niin vertaa.fi on toinen hyvä palvelu. Sitten on tietty nuo halpalentoyhtiöt, joita nämä palvelut eivät yleensä käytä. Ei tosin taida tässä tapauksessa olla niistä apua.

Kannattaa houmioida että jos ei välttämättä ole jotain syytä Helsingin kautta lentää niin Air Baltic Riian kautta on todennäköisesti halvempi.

Kiitokset vaan taas vinkeistä! Tuon Riian kautta kulkevan huomasinkin jo. Täytyy tutkia vielä lisää. Olisi hieno, jos aikataulut menisivät niin, että selviäisi ilman hotellia Tukholmassa.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mene tiuke laivalla, ei maksa pennin jeniä. Tosin Kuopio-Helsinki välistä todennäköisesti joudut jotain pulittamaan.
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Keskustelua elokuvista

Inceptionista inspiroituneena aloin etsiä keskustelua kyseisestä elokuvasta ja sen loppuratkaisusta. En löytänyt kovinkaan kummoisia foorumeita, joissa avataan elokuvaa ja sen käänteitä. Leffatykki.com sisältää hyviä arvosteluja ja hieman keskusteluakin, mutta eikö leffafriikit oikeasti keskustele millään sivustolla laajemmin elokuvien käänteistä?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Paljos tuo sakko nyt onkaan, kun vähän lenti vettä (vesilammikosta) jalankulkijan päälle?

Eipä tuosta sakkoja ropise, mutta pesulaskuun kannatta varautua. Siis, jos kyseinen jalankulkija sai rekisterinumerosi talteen ja jaksaa alkaa jotakin prosessia tuosta käynnistämään.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Mistähän mahtaisi saadan hyvän sähköisen kärpäslätkän? Tuli testattua tuota Clas Ohlsonin versiota, mutta sillä ei meinaa saada hyttystäkään hengiltä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mistähän mahtaisi saadan hyvän sähköisen kärpäslätkän? Tuli testattua tuota Clas Ohlsonin versiota, mutta sillä ei meinaa saada hyttystäkään hengiltä.

Jos sinussa on yhtään keksijän vikaa, niin äkkiäkös tuollaisen näpertelee itse. Tarpeeksi piuhaa, niin virran voi ottaa auton akusta tai vaikka suoraan pistorasiasta.

Jos sinussa ei ole keksijän vikaa ja olet muutenkin tasapainoinen ihminen, niin esim. maxi-makasiinista löytynee kaikenlaista krääsää. Tärkeintä on testata laitetta ennen kassaa, eli joku ärsyttävä puolituttu kauppareissulle mukaan ja jos tyyppi saa osumasta sätkyn/raivarin, niin rahat tiskiin ja kärpäsjahtiin.
 

d2uce

Jäsen
Goldenin veljeksistä kysyisin, montako heistä kirjoittaa jatkoaikaan?

Ari ja AWe ainakin. En muista tiedä.

EDIT: näyttäisi niitä muitakin olevan: Fox, Gopher, Years, Wrist (epäilen tätä AWen kakkosnickiksi), Hawk ja suvun musta lammas ass.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mistähän mahtaisi saadan hyvän sähköisen kärpäslätkän? Tuli testattua tuota Clas Ohlsonin versiota, mutta sillä ei meinaa saada hyttystäkään hengiltä.

Serkulla oli hieman viritetty malli. Niiden kahden sormipariston tilalle oli laitettu 9V paristo. Paahtuneen lihan tuoksu oli vastustamaton. Eli jos hiemankaan osaat itse viritellä, niin ei muuta kuin tuunattua lätkää tekemään. En tosin tiedä mistä tuo serkun lätkä oli ostettu, mutta luultavasti jostain halpakaupasta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ari ja AWe ainakin. En muista tiedä.

EDIT: näyttäisi niitä muitakin olevan: Fox, Gopher, Years, Wrist (epäilen tätä AWen kakkosnickiksi), Hawk ja suvun musta lammas ass.

Eikö Golden Shower ikinä saanut oikeuksia?

Ikävä sanoa mutta Golden Gopher on ollut hieman näkymätön kirjoittaja.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Siis jälkiehkäisy otettu n. kahden vuorokauden kuluttua sattumasta. Ja tuo kotiraskaustesti tehty parin-kolmen viikon kuluttua tapahtumasta. Vai tätäkö tiedustelit?

On selkeästi jo myöhäistä, mutta kaikille tarvitseville tiedoksi, että nykyään näemmä saa viiden päivän jälkiehkäisypillereitäkin.

Linkki IL:n juttuun.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse sain unettomien aamuvuorojen pelastajaksi reseptin Imovanea, ja onkin pätevä tuote. Puolikas jyvä riittää tuomaan sikeän unen koko yöksi, eikä aamulla ole lainkaan tokkurainen olo. Jotkut tosin jäävät tuohon herkästi koukkuun, joten olen ottanut lääkettä vain ääritilanteissa.

Tuota pitääkin pyytää lekurilta ensi kerralla. Se koko päivän kestävä tokkurainen ja veltto olo ei kauhean mukavaa ole. Mulla on yövuoroja vain parisen kertaa kuussa, eli tosi harvoin itsekin moista lääkettä tarvitsen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuota pitääkin pyytää lekurilta ensi kerralla. Se koko päivän kestävä tokkurainen ja veltto olo ei kauhean mukavaa ole. Mulla on yövuoroja vain parisen kertaa kuussa, eli tosi harvoin itsekin moista lääkettä tarvitsen.

Joillekin käyttäjille Imovane aiheuttaa aamuisin (tai herättyään) voimakasta metallista makua suuhun ja jopa yököttävää tunnetta. Myös lievää tokkuraisuutta tms. on havaittu. Minä käytin eräässä vaiheessa Imovanea ja minä jouduin vaihtamaan rinnakkaisvalmisteeseen juuri Imovanen aiheuttaman voimakkaan metallisen maun ja lievän yököttävän olon tähden. Maku suussa oli aamulla todella inhottava.

Kannattaa keskustella lekurin kanssa myös muutamista rinnakkaisvalmisteista ja jos Imovanen kanssa tulee ongelmia niin rohkeasti pyytää lääkevaihtoa. Minulla se onnistui oikein hyvin.

vlad.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
No ni! Syksyn avauskierroksen satakuntalaisten paikalliskohtaamista odotellessa. Sivutolkulla tarinaa siitä kuka alisti ja ketä, useita kirjoituskieltoja, sekä muisteloita siitä kuinka kova jätkä Nickerson silloin vaan olikaan. Plus että Topo on ämmä. Puhumattakaan siitä ketkä niitä suippokorvia olivatkaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota pitääkin pyytää lekurilta ensi kerralla. Se koko päivän kestävä tokkurainen ja veltto olo ei kauhean mukavaa ole. Mulla on yövuoroja vain parisen kertaa kuussa, eli tosi harvoin itsekin moista lääkettä tarvitsen.

Tuo taitaakin olla ihannetapaus Imovanen käyttöön, jos ei aiheuta huonovointisuutta. Säännöllisesti käytettynä kääntyy helposti vastavaikutukseksi ja koukuttaakin suht helposti.

Omalla kohdallani melatoniini on toiminut kiitettävästi, mutta kuten Trenchtown tuolla jo sanoikin saattaa olla ettei kaikilla toimi.

Katsooko kukaan Housea? Olen näköjään missannut pari viikkoa - kuka on posauttanut Housen?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä käytin eräässä vaiheessa Imovanea ja minä jouduin vaihtamaan rinnakkaisvalmisteeseen juuri Imovanen aiheuttaman voimakkaan metallisen maun ja lievän yököttävän olon tähden.

Ei kai sentään rinnakkaisvalmisteeseen? Imovanen vaikuttava aine on tsopikloni, joka on sen kitkerän metallinmaun aiheuttaja. Tsolpideemi (Stella, Somnor jne.) on se toinen nukahtamislääkkeissä käytetty bentsojohdannainen, joka ei käsittääkseni (tai ainakaan itselleni) sitä metallinmakua mukanaan tuo.

Sitten on vielä tsaleploni, mutta sitä ei ilmeisesti enää saa. Ainakin aiemmin se lääke (Sonata) oli värjätty kirkkaan siniseksi, ilmeisesti siksi, että tuota on käytetty "tyrmäystippoina".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei kai sentään rinnakkaisvalmisteeseen? Imovanen vaikuttava aine on tsopikloni, joka on sen kitkerän metallinmaun aiheuttaja.

Piti oikein kaivella muistilokeroita ja tutkia tarkemmin nukahtamislääkkeitä ja minulle tuolloin määrätty lääke oli Zopinox (jonka vaikuttava aine on myös tsopiklon) mutta Zopinox ei aiheuttanut metallinmakua suuhun. Vertailin Imovanen ja Zopinoxin muita aineita ja niissä on aika paljon eroa (eivät tietenkään vaikuttavia aineita) ja olisiko qluu sitten se, että näiden muiden aineiden takia Zopinox ei aiheuttanut minulle sitä kitkerää metallinmakua suuhun. Paljon mahdollista.

Eikä tuo nyt mikään ihme ole, että rinnakkaisvalmisteeseen vaihdetaan lääke - mitä nyt olen päässyt asiaa sivusta seuraamaan ja onhan siitä omiakin kokemuksia, muitakin kuin Imovane/Zopinox.

vlad.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
olisiko qluu sitten se, että näiden muiden aineiden takia Zopinox ei aiheuttanut minulle sitä kitkerää metallinmakua suuhun. Paljon mahdollista.

Pakko sen on sitten olla sidosaineista tms. kiinni, koska tsopiklonin yleinen haittavaikutus on suun kuivuminen, ja kitkerä (hieman metallimainen) maku suussa. Tosin minulle aikoinaan määrättiin ensimmäiseksi nukahduslääkkeeksi juurikin Zopinox ja ihan samanlainen raudan maku siitä mulle tuli kuin jälkeen päin Imovanestakin.
 

Hanskaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-liiga.fi
Siivotessa löytyi tiliote joulukuulta vuodelta 2007
Siinä on korttiostot päiviltä 27.12 ja 31.12 saajana on Helsingin/301
Summat aika erikoisia ja päivät. Onko mitään keinoa saada selville mitä on tullut tehtyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös