Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 981 777
  • 47 171

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Todennäköisyyksistä:

1) Millä todennäköisyydellä jälkiehkäisy toimii? (otettuna n. 48 tunnin kuluttua "sattumasta"!)

2) Millä todennäköisyydellä kotitekoinen raskaustesti näyttää väärin?

Siis onko testi tehty juurikin tuon kahden vuorokauden sisällä "osumasta"? Sen mitä oma rouva noita joskus teki, niin muistaakseni niissä luki, että testit ovat luotettavia vasta useampien vuorokausien kuluttua. Tosin taisi olla niin, että saattavat näyttää negatiivista, vaikka tulos olisikin positiivinen. No, en tiedä "helpottaako" tämä yhtään (lainausmerkit, kun en tilannetta tunne sen paremmin).
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis onko testi tehty juurikin tuon kahden vuorokauden sisällä "osumasta"? Sen mitä oma rouva noita joskus teki, niin muistaakseni niissä luki, että testit ovat luotettavia vasta useampien vuorokausien kuluttua. Tosin taisi olla niin, että saattavat näyttää negatiivista, vaikka tulos olisikin positiivinen. No, en tiedä "helpottaako" tämä yhtään (lainausmerkit, kun en tilannetta tunne sen paremmin).

Siis jälkiehkäisy otettu n. kahden vuorokauden kuluttua sattumasta. Ja tuo kotiraskaustesti tehty parin-kolmen viikon kuluttua tapahtumasta. Vai tätäkö tiedustelit?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onkohan suurikin homma korjata taloyhtiön pihalle raadeltu tv-kaapeli? En siis itse ole sitä korjaamassa, vaan ihan ammatti-ihmisiä toivon paikalle. Menivät penteleet katkaisemaan kaapelin tuossa iltapäivän ratoksi.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Sanokaapa twitterin käyttäjät, että voiko tuolta laittaa jotain rajoja sille, että kuka sinua seuraa? Tälläkin hetkellä mikälie venäläiskommunistinen ryhmä seuraa minua :D
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kameraan parhaat GB batteryn ReCyko akut. Ehdottomasti. Siihen mukaan nopea 2 tunnin laturi. ReCyko akkujen etuja on mm se että eivät juuri purkaudu säilytyksessä, esim täyteen ladattuna puolen vuoden päästä on noin 90% kapasiteetista jäljellä. Näin ei ole tavallisilla akuilla. Ostin omaan Sonyyn 4 AA akkua ja laturin 4 akulla. En ole katunut.
Googlaa vaikka käyttäjien kokemuksia.

Esim täällä myyvät:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/gp_batteries_recyko_4x_fast_charger-785740
Vähän hintava mutta sen arvoinen.

Ei tuo nyt kovin pahan hintainen kuitenkaan ole, sillä pelkästä laturista voi joutua pulittamaan jo vähintään tuplahinnan. Toki siihen rahaan saa sitten jo huomattavasti parempaa rautaa selvästi älykkäämmän ja monipuolisemman laturin muodossa.

Itse asiassa muuten Sonylläkin on noita varauksensa säilyttäviä akkuja, mutta nuo ReCycot taitavat olla laadukkaampia. Joku sudenkuoppa niissäkin taisi olla, mutten tähän hätään muista. Muropaketissa on ainakin ihan oma ketjunsa noista latureista (ja akuista) ja siihen kannattanee tutustua, ainakin jos laturia on hankkimassa. Sen käsityksen olen sieltä tosin saanut, että noiden parempien laturien saatavuus Suomessa on pääsääntöisesti erittäin huono. Ansmann on ainakin käsitykseni mukaan erittäin laadukas valmistaja noissa latureissa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinuna keskustelisin lääkärin kanssa asiasta, helpommalla pääset, jos reseptin johonkin oikeaan lääkkeeseen saat. Vähän se on lääkäristä kiinni, että irtoaako reseptiä vai ei.

Käsittääkseni vuorotyöläiselle irtoaa helpostikin reseptiä, varsinkin jos on duunin lekuri. Itse en ainakaan mitään sen kummempia selitellyt, kerroin vain olevani vuorotöissä ja että aamulla ei tahdo tulla töiden jälkeen uni.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Käsittääkseni vuorotyöläiselle irtoaa helpostikin reseptiä, varsinkin jos on duunin lekuri. Itse en ainakaan mitään sen kummempia selitellyt, kerroin vain olevani vuorotöissä ja että aamulla ei tahdo tulla töiden jälkeen uni.

Sama homma. Kerroin vain lääkärille ettei oikein unta tahdo saada niin antoi kymmenen pillerin paketin jotain Z:lla alkavaa lääkettä. Helvetin hyviä nappeja muuten olikin, jonku puolen tunnin jälkeen meni taju ihan täysin ja nukku niin sikeästi ettei mitään järkeä. Sinänsä voi olla vaarallinenkin lääke jos yksin sattuu asumaan ja kämppä vaikka syttyy palamaan tms.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama homma. Kerroin vain lääkärille ettei oikein unta tahdo saada niin antoi kymmenen pillerin paketin jotain Z:lla alkavaa lääkettä. Helvetin hyviä nappeja muuten olikin, jonku puolen tunnin jälkeen meni taju ihan täysin ja nukku niin sikeästi ettei mitään järkeä. Sinänsä voi olla vaarallinenkin lääke jos yksin sattuu asumaan ja kämppä vaikka syttyy palamaan tms.

Itse sain reseptin 40 (!!) Stella-lääkkeella, mutta en oikein uskalla niitä käyttää. Nappasin puolikkaan Stellan, ja hetken päästä koko huone pyöri, mutta jotenkin pääsin sänkyyn. Sama homma täällä, eli nukuin todella sikeästi, mutta oikeastaan koko päivä ja ilta meni jossain usvassa, kun lääke oli niin voimakas.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama homma. Kerroin vain lääkärille ettei oikein unta tahdo saada niin antoi kymmenen pillerin paketin jotain Z:lla alkavaa lääkettä.

Itse sain reseptin 40 (!!) Stella-lääkkeella, mutta en oikein uskalla niitä käyttää.

Stellan vaikuttava aine on tsolpideemi. Tuo Z:lla alkava lääke on sitten joku Zolpidem- alkuinen "halpa" lääke, tai sitten Zopinox, jonka vaikuttava aine on tsopikloni. Tsopikloni tuo sellaisen ikävän maun suuhun ainakin minulla.

Olkaahan tyytyväisiä, jos vaikutus on sellainen, että puolikaskin pilleri tuntuu olevan liikaa. Mulla on vaihdeltu jo muutaman vuoden noiden kahden välillä, kovin usein kun joudun unilääkkeen ottamaan. Tosin nyt on taas ollut jo pitkään helpompi nukkua ja nukahtaa eikä nukahtamislääkkeille ole ollut tarvetta. Otan iltaisin 0,5 mg Rivatrilia unta parantamaan. Siinäkään en huomaa illalla mitään vaikutusta, mutta aamulla huomaa kyllä nukkuneensa paremmin.

Sellainen vielä, että kannattaa ainakin kokeilla melatoniinia. Itselläni tuolla ei ollut mitään vaikutusta, mutta joillekin tuosta on apua ja on varmasti bentsojohdannaisiin nukahtamislääkkeisiin verrattuna parempi vaihtoehto.

Nappasin puolikkaan Stellan, ja hetken päästä koko huone pyöri, mutta jotenkin pääsin sänkyyn.

Taitaa siellä tuoteselosteessakin lukea ja ihmettelen, mikäli ei jo reseptissä lue, että "juuri ennen nukkumaan menoa" juuri tuon takia, että jos vaikutus on toivottu ja alkaa äkkiä, niin on suositeltavaa olla sängyssä, ettei vaan satu mitään huoneen pyöriessä silmissä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse sain reseptin 40 (!!) Stella-lääkkeella, mutta en oikein uskalla niitä käyttää. Nappasin puolikkaan Stellan, ja hetken päästä koko huone pyöri, mutta jotenkin pääsin sänkyyn. Sama homma täällä, eli nukuin todella sikeästi, mutta oikeastaan koko päivä ja ilta meni jossain usvassa, kun lääke oli niin voimakas.

Itse sain unettomien aamuvuorojen pelastajaksi reseptin Imovanea, ja onkin pätevä tuote. Puolikas jyvä riittää tuomaan sikeän unen koko yöksi, eikä aamulla ole lainkaan tokkurainen olo. Jotkut tosin jäävät tuohon herkästi koukkuun, joten olen ottanut lääkettä vain ääritilanteissa.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Näkeekö tämäniltaista Suomi - Belgia jalkapallomaaottelua miltään TV-kanavalta?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Osaisiko joku noheva neuvoa, mitä maksaa halvimmillaan lentää Kuopio-Helsinki-Tukholma ja takaisin? En ole noita seurannut yhtään, joten ei ole mitään käsitystä. Miten paljon viikonpäivä tai kellonaika vaikuttaa?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Osaisiko joku noheva neuvoa, mitä maksaa halvimmillaan lentää Kuopio-Helsinki-Tukholma ja takaisin? En ole noita seurannut yhtään, joten ei ole mitään käsitystä. Miten paljon viikonpäivä tai kellonaika vaikuttaa?

Supersaver on aika hyvä keino selvittää moiset, koska se etsii halvimmat hinnat parin viikon sisään halutusta päivästä. Näkyi antavan nopealla haulla 149 € hinnaksi.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Supersaver on aika hyvä keino selvittää moiset, koska se etsii halvimmat hinnat parin viikon sisään halutusta päivästä. Näkyi antavan nopealla haulla 149 € hinnaksi.

Kiitos vinkistä! Täytyy tutkia vaihtoehtoja. Päivämäärät on kyllä tiedossa aivan vuorokauden tarkkuudella. Muitakin vinkkejä saa antaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljos tuo sakko nyt onkaan, kun vähän lenti vettä (vesilammikosta) jalankulkijan päälle?
Ei kait tuollaisesta sakkoja saa, korvattavaksi voi tulla kastuneiden ja likaantuneiden vaatteiden pesu ja kuivaus.

Toki tilanne on eri, jos vettä on lentänyt vähän, mutta kuitenkin sen verran, että jalankulkija on kaatunut tai jopa hukkunut. Tuollaisen hieman "vähää" suuremmasta roiskahduksesta voi sitten jo jotakin seurata.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kiitos vinkistä! Täytyy tutkia vaihtoehtoja. Päivämäärät on kyllä tiedossa aivan vuorokauden tarkkuudella. Muitakin vinkkejä saa antaa.

No jos tietyille päiville etsii niin vertaa.fi on toinen hyvä palvelu. Sitten on tietty nuo halpalentoyhtiöt, joita nämä palvelut eivät yleensä käytä. Ei tosin taida tässä tapauksessa olla niistä apua.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaisiko joku noheva neuvoa, mitä maksaa halvimmillaan lentää Kuopio-Helsinki-Tukholma ja takaisin? En ole noita seurannut yhtään, joten ei ole mitään käsitystä. Miten paljon viikonpäivä tai kellonaika vaikuttaa?

Kannattaa houmioida että jos ei välttämättä ole jotain syytä Helsingin kautta lentää niin Air Baltic Riian kautta on todennäköisesti halvempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös