Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 128 096
  • 47 220

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tuota... nyt tulee kysymys, josta en edes itse ihan tarkkaan tiedä mitä kysyn.

Kyseessä on ilmeisesti joku 60-70-luvun "legendaarinen" levynkansi tms. vastaava kuva. Kuvassa muutama pitkätukka kävelee suojatietä pitkin. Kuinka mä muistaisin, että tämä kuva olisi ollut jonkun salaliittoteorian pohjanakin. Olisiko se yhdistetty jotenkin jopa JFK:n murhaan? Tämän yhteyden jälkeen oli vissiin saman pumpun jostain aiemmastakin levynkannesta löydetty vastaavia viitteitä. Olisiko sanoitustakin löytynyt jotain tulkittavaa?

Saiko ketään selvää koko kysymyksestä?
Mikä rytmiryhmä on kyseessä?
Mitä tuosta levynkansikuvasta on siis tulkittu?

Johonkin kuolemaan ja salaliittoteoriaan tuollainen levynkansi on yhdistetty. Jotenkin muistelisin, että olisin bongannut tuollaisen tarinan täältä esim. WTC ja muut salaliittoteoriat -ketjusta tms.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Kyse on The Beatlesin Abbey Road - levyn kannesta. Salaliittoteoria kertoo, että Paul oli kuollut aiemmin, ja kadun varteen pysäköidyn kuplan rekkari ja Paulin paljaat jalat paljastavat tämän.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, ja jos Beatle-levyjä kuunteli 'takaperin' sai lisää vihjeitä Paulin kuolemasta (mm. 'Revolution nr 9' ja 'I'm So Tired' - "Turn me on, dead man" ja "Paul is a dead man, miss him, miss him, miss him"). Tähän liittyi myös se, että Paul ei ollutkaan Paul, vaan jo pitkään oli kehissä ollut Paulin kaksoisolento.

Beatles aloitti backmasking- kokeilun Revolver-albumilla ja sitä on sittemmin käytetty melko paljonkin. Taisi olla joku oikeusjuttukin asiasta? Väitettiin, että piilosanoma jollain levyllä oli kehottanut itsemurhaan (olikohan Judas Priest?).
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Beatles aloitti backmasking- kokeilun Revolver-albumilla ja sitä on sittemmin käytetty melko paljonkin. Taisi olla joku oikeusjuttukin asiasta? Väitettiin, että piilosanoma jollain levyllä oli kehottanut itsemurhaan (olikohan Judas Priest?).

Taisi olla nimenomaan Judas Priest oikeudessa noista, mutta vielä tunnetumpi lienee Ozzy Osbournen tapaus, jonka mukaan biisissä Suicide Solution kehotettiin ihan suoraan itsemurhaan. Kappaleen sanoma oli luonnollisesti täysin väärin ymmärretty, eikä tuota kehotustakaan kyllä kuule kuin hyvin valikoiva korva. Myöhemmin Ozzy sitten piruillakseen laittoin yhden biisinsä (Bloodbath in Paradise) alkuun ihan selkeän takaperin kuultavan piilosanoman
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miksi huuto.netissä käytetään hintavarausta, eikä laiteta sitä hintaa millä ollaan valmiita myymään?

Ehkä halutaan jättää itselle vielä vähän pelivaraa jos ei ole aivan varma haluaako luopua kyseisestä esineestä? Tai vaihtoehtoisesti kauppaa samaa esinettä jotain toista kautta ja ehkä saakin sieltä paremman diilin jolloin ei taas tarvi alkaa huuto.net:ssä kuuntelemaan kenenkään itkupotkuraivareita kun ei saanutkaan tuotetta.

Kerran kauppasin jotain musa DVD-boksia josta sainkin kaverilta paremman hinnan kuin mitä huuto.net:stä olisi tullut. Ostaja sentään ymmärsi asian eikä tullu sen kummempia ongelmia.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Mistä löytyisi edullisesti oikeasti hyvä kaapelitalouteen sopiva digibox, johon saa laitettua maksullisen tv-kortin?
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Kuka urheilija on voittanut urallaan eniten SM-mitaleita kaikki lajit huomioon ottaen?
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi huuto.netissä käytetään hintavarausta, eikä laiteta sitä hintaa millä ollaan valmiita myymään?

Noh esim. auton myyjää kiinnostaa varmaan sekin, kuinka paljon tarjotaan, vaikka jäisikin sitten alle hv:n.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Miten menetellään tilanteessa, jossa ostaja saa takaisin esim. väärennetyn 50e:n setelin, jonka huomaa vasta jälkikäteen? Ostaja on ehtinyt saada toisen 50e:n setelin eri kaupassa, joten ei voi tietää kummasta kaupasta setelin sai.

Kuka on velvollinen korvaamaan väärennetyn setelin? Valtio? Entäpä tilanteessa, missä kauppias tietää kaupan, mistä setelin sai. Kuittia vastaan kyseessä oleva kauppa?

Edit: selvennystä, ja juu, ei tapahtunut minulle, vaan täysin kuvitteellinen tilanne.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Taannoin oli Mato Valtonen radiossa haastattelussa ja puhe siirtyi Leningrad Cowboysin laulajakuvioihin. Jos muistan oikein, niin Jore Marjarannan ja Veeti Kallion laulupestien välissä oli yksi laulaja yhden keikan ajan, keikka oli Nokian yksityistilaisuus ja laulaja niin kännissä ettei kyennyt lavalle, jatkoa ei ymmärrettävistä syistä tullut. Valtonen ei laulajaa paljastanut mutta sattuisiko joku tietämään kuka hän oli?
 

Snagari

Jäsen
Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun en pääse omalla tietokoneellani käyttämään omaa tunnustani, vaan joudun käyttämään vierastiliä. Ongelma on siinä, että kun kirjaudun sisään, ruutu muuttuu mustaksi ja tulee teksti "Unsupported mode, check signal cable." Kyllä se signaalikaapeli ihan kunnossa on. Vierastilillä sisäänkirjautuessa ei ole mitään ongelmaa.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun en pääse omalla tietokoneellani käyttämään omaa tunnustani, vaan joudun käyttämään vierastiliä. Ongelma on siinä, että kun kirjaudun sisään, ruutu muuttuu mustaksi ja tulee teksti "Unsupported mode, check signal cable." Kyllä se signaalikaapeli ihan kunnossa on. Vierastilillä sisäänkirjautuessa ei ole mitään ongelmaa.

Oletko kokeillut toisella näytöllä?

Ongelma saattaa liittyä siihen, että toisella käyttäjätunnuksella on valmiina väärä resoluutio, jota kyseinen näyttö ei tue.

En ole tosiaankaan varma, mutta pystyyköhän vikasietotilassa vaihtaa resoluutiota? Kokeile.
 

Snagari

Jäsen
Oletko kokeillut toisella näytöllä?

Ongelma saattaa liittyä siihen, että toisella käyttäjätunnuksella on valmiina väärä resoluutio, jota kyseinen näyttö ei tue.

En ole tosiaankaan varma, mutta pystyyköhän vikasietotilassa vaihtaa resoluutiota? Kokeile.

Tästä epäilen tosiaan olevan kiinni. Puolisen vuotta oli HD-näyttö kiinni koneessa, mutta nyt se lähti mökille telkkariksi niin piti iskeä tämä "vanha" näyttö kiinni.

Täytyypä kokeilla saanko vaihdettua.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten menetellään tilanteessa, jossa ostaja saa takaisin esim. väärennetyn 50e:n setelin, jonka huomaa vasta jälkikäteen? Ostaja on ehtinyt saada toisen 50e:n setelin eri kaupassa, joten ei voi tietää kummasta kaupasta setelin sai.

Kuka on velvollinen korvaamaan väärennetyn setelin? Valtio? Entäpä tilanteessa, missä kauppias tietää kaupan, mistä setelin sai. Kuittia vastaan kyseessä oleva kauppa?

Edit: selvennystä, ja juu, ei tapahtunut minulle, vaan täysin kuvitteellinen tilanne.
Lähtökohta on tietysti se, että vastaanottaessasi tavaran tai vaikkapa setelin tarkastat sen ennen hyväksymistäsi. Älä siis ota vastaan väärennettyjä seteleitä. Niitä ei kukaan korvaa, ei valtio, pankki, poliisi eikä mustanaamio. Haltijan vahinko on tämä, jos väärennetty seteli lompakosta löytyy. Siitä toki kannattaa ilmoittaa poliisille, ymmärtääkseni nämä rahanväärennysrikokset priorisoidaan aika korkealle kun joudutaan valitsemaan mitä rikoksia tutkitaan. Ja onhan se hyvä saada väärentäjät kiinni, ettei kansalaisten luottamus setelirahoihin katoa. Mainittakoon vielä: vahingon laittaminen kiertoon on rikos.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Saatiinpa eilen naistuttavani kanssa aikaan pieni kärhämä liikennesäännöistä ja auton mekaniikasta.

1) Tulen valoristeykseen, jossa on kaksi kaistaa: Oikealta kaistalta saat nuoliopasteiden mukaan ajaa suoraan tai kääntyä oikealle. Edessä on liikennevalot, joissa on normaali kolmivärinen pallovalo-opastin, ns. pääopastin. Sen lisäksi kyljessä on kaksiaukkoinen (keltainen ja vihreä) nuolivalo-opastin oikealle kääntyville. Jos pelkästään kolmiaukkoisessa opastimessa palaa vihreä valo (lisäopastin ei siis silloin näytä valoja), saako kääntyä risteyksestä oikealle? Mielestäni saa.

2) Auto on vuosimallia 2006. Volkswagen Passat. Ystäväni väittää, että on parempi ajaa alamäet kytkin pohjassa ja jalka pois kaasulta. Minun tietämykseni autoista sanoo, että tällöin kytkinlevyt hankaavat toisiaan vasten, mikä taas kuluttaa kytkintä. Nykyautoissa (ruiskumoottoreissa) kannattaa täten käyttää moottorijarrutusta, eli kaikki polkimet vapaaksi, vaihde jätetään päälle ja annetaan rullata. Kytkinlevyt ovat tiiviisti toisiaan vasten, ja pyörivät samaan tahtiin kulumatta käytännössä lainkaan. Jostain syystä tuttavalleni on opetettu, että paras tilanne saavutetaan runttaamalla kytkin pohjaan alamäessä ja vapaissa liu'uissa.

3) Onko mitään järkeä vängätä autoista tai liikennesäännöistä naisen kanssa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saatiinpa eilen naistuttavani kanssa aikaan pieni kärhämä liikennesäännöistä ja auton mekaniikasta.

1) Tulen valoristeykseen, jossa on kaksi kaistaa: Oikealta kaistalta saat nuoliopasteiden mukaan ajaa suoraan tai kääntyä oikealle. Edessä on liikennevalot, joissa on normaali kolmivärinen pallovalo-opastin, ns. pääopastin. Sen lisäksi kyljessä on kaksiaukkoinen (keltainen ja vihreä) nuolivalo-opastin oikealle kääntyville. Jos pelkästään kolmiaukkoisessa opastimessa palaa vihreä valo (lisäopastin ei siis silloin näytä valoja), saako kääntyä risteyksestä oikealle? Mielestäni saa.

2) Auto on vuosimallia 2006. Volkswagen Passat. Ystäväni väittää, että on parempi ajaa alamäet kytkin pohjassa ja jalka pois kaasulta. Minun tietämykseni autoista sanoo, että tällöin kytkinlevyt hankaavat toisiaan vasten, mikä taas kuluttaa kytkintä. Nykyautoissa (ruiskumoottoreissa) kannattaa täten käyttää moottorijarrutusta, eli kaikki polkimet vapaaksi, vaihde jätetään päälle ja annetaan rullata. Kytkinlevyt ovat tiiviisti toisiaan vasten, ja pyörivät samaan tahtiin kulumatta käytännössä lainkaan. Jostain syystä tuttavalleni on opetettu, että paras tilanne saavutetaan runttaamalla kytkin pohjaan alamäessä ja vapaissa liu'uissa.

3) Onko mitään järkeä vängätä autoista tai liikennesäännöistä naisen kanssa?

Kyllä, ei, ei
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Saatiinpa eilen naistuttavani kanssa aikaan pieni kärhämä liikennesäännöistä ja auton mekaniikasta.

Kahdesta ensimmäisestä asiasta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ei kyllä mitään faktaa löydy tähän hätään, mutta näin minulle on opetettu.

Ja kolmanteen kohtaan: Ei Todellakaan. Ikinä ei voi voittaa.

edi. Kun vaihde on päällä ja polkimmet ylhäällä bensan kulutus on nollassa, kun taas vaihde vapaalla bensaa kuluu. Näin autokoulussa minulle opetettiin toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kohta 1 - saa kääntyä.

Kohta 2 - jos nyt ei halua jarrutella moottorilla, niin ennemmin vaihde vapaalle. Silloin ei tarvitse polkea kytkintäkään, vaan voi vaikka taputella jaloilla tahtia lattiaan.

Kohta 3 - itsestäänselvyys.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saatiinpa eilen naistuttavani kanssa aikaan pieni kärhämä liikennesäännöistä ja auton mekaniikasta.

1) Tulen valoristeykseen, jossa on kaksi kaistaa: Oikealta kaistalta saat nuoliopasteiden mukaan ajaa suoraan tai kääntyä oikealle. Edessä on liikennevalot, joissa on normaali kolmivärinen pallovalo-opastin, ns. pääopastin. Sen lisäksi kyljessä on kaksiaukkoinen (keltainen ja vihreä) nuolivalo-opastin oikealle kääntyville. Jos pelkästään kolmiaukkoisessa opastimessa palaa vihreä valo (lisäopastin ei siis silloin näytä valoja), saako kääntyä risteyksestä oikealle? Mielestäni saa.

2) Auto on vuosimallia 2006. Volkswagen Passat. Ystäväni väittää, että on parempi ajaa alamäet kytkin pohjassa ja jalka pois kaasulta. Minun tietämykseni autoista sanoo, että tällöin kytkinlevyt hankaavat toisiaan vasten, mikä taas kuluttaa kytkintä. Nykyautoissa (ruiskumoottoreissa) kannattaa täten käyttää moottorijarrutusta, eli kaikki polkimet vapaaksi, vaihde jätetään päälle ja annetaan rullata. Kytkinlevyt ovat tiiviisti toisiaan vasten, ja pyörivät samaan tahtiin kulumatta käytännössä lainkaan. Jostain syystä tuttavalleni on opetettu, että paras tilanne saavutetaan runttaamalla kytkin pohjaan alamäessä ja vapaissa liu'uissa.

3) Onko mitään järkeä vängätä autoista tai liikennesäännöistä naisen kanssa?


1) Oikealle saa kääntyä, mutta silloin pitää varoa kävelijöitä sekä pyöräilijöitä, koska heillä on myös vihreä valo tuon oikealle kääntyvän tien yli. Kun taas vihreä nuolivalo oikealle taas tarkoittaa sitä ettei "periaatteessa" tarvitse varoa ketään vaan saat kääntyä ihan huoletta, eli kävelijöillä myös punainen valo.

2) Kytkinlevyistä en ymmärrä mitään, mutta autokoulussa opettivat, että nykyaikaisilla autoilla (juuri näillä ruiskumoottoreilla) kannattaa moottorijarruttaa ja polttoaineen kulutus saadaan minimiin.

3) Totta helvetissä kannattaa, koska itsehän olet näissäkin tapauksissa oikeassa ja se kannattaa naiselle opettaa :)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Saatiinpa eilen naistuttavani kanssa aikaan pieni kärhämä liikennesäännöistä ja auton mekaniikasta.

1) Tulen valoristeykseen, jossa on kaksi kaistaa: Oikealta kaistalta saat nuoliopasteiden mukaan ajaa suoraan tai kääntyä oikealle. Edessä on liikennevalot, joissa on normaali kolmivärinen pallovalo-opastin, ns. pääopastin. Sen lisäksi kyljessä on kaksiaukkoinen (keltainen ja vihreä) nuolivalo-opastin oikealle kääntyville. Jos pelkästään kolmiaukkoisessa opastimessa palaa vihreä valo (lisäopastin ei siis silloin näytä valoja), saako kääntyä risteyksestä oikealle? Mielestäni saa.

2) Auto on vuosimallia 2006. Volkswagen Passat. Ystäväni väittää, että on parempi ajaa alamäet kytkin pohjassa ja jalka pois kaasulta. Minun tietämykseni autoista sanoo, että tällöin kytkinlevyt hankaavat toisiaan vasten, mikä taas kuluttaa kytkintä. Nykyautoissa (ruiskumoottoreissa) kannattaa täten käyttää moottorijarrutusta, eli kaikki polkimet vapaaksi, vaihde jätetään päälle ja annetaan rullata. Kytkinlevyt ovat tiiviisti toisiaan vasten, ja pyörivät samaan tahtiin kulumatta käytännössä lainkaan. Jostain syystä tuttavalleni on opetettu, että paras tilanne saavutetaan runttaamalla kytkin pohjaan alamäessä ja vapaissa liu'uissa.

3) Onko mitään järkeä vängätä autoista tai liikennesäännöistä naisen kanssa?
1. Mennään luonnollisesti pääopastimen mukaan, ellei haluttuun kulkusuuntaan ole mitään lisäopastusta palamassa.

2. Eikös tuo rasita lähinnä painelaakeria. Levyjen tuossa ei pitäisi pahemmin kulua, jos kytkin irroittaa kunnolla. Yhtä kaikki, tyhmää on joka tapauksessa rullailla kytkin pohjassa.

3. Ei ole. Vänkäävät ja haraavat vastaan, vaikka olisitte asiasta samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös