Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 255
  • 47 215
Longboard

Pitäis saada passeli kulkuväline duunimatkoille, joten lonkkaria testattuani päädyin siihen. Mutta missä myytäisiin tällaisia alle 200 eurolla, kompliittina? En ole mikään vanha skedeejä, niin minä mitään trukkeja osaa laittaa. Vaikkapa sellainen pienempi malli. Googlailu ei tuonut toivottuja tuloksia.

Nettikauppa passaa mainiosti.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Eikös sossuun tarvitse viedä se verotodistus/-päätös/-ilmoitus, vai millä nimellä se iso neljään osaan taiteltu paperi nyt onkaan, eikä siis se verokortti joka töissä annetaan.

No tarvitsee, perkele :D. Ei vaan, rupesin itsekin tuossa ihmettelemään, että mihinköhän ne sitä verokorttia oikein tarvii. Kaveri vaan aiemmin luetteli kaikki liput ja laput, mitä sinne pitää viedä ja mainitsi nimenomaan verokortin, mutta nyt tässä pähkäilyjen ja kaivelujen jälkeen ilmeni, että tuohan se lappu on mikä siellä tarvitaan. Tietysti.

Kiitos vaan vastanneille avusta, pidetään mielessä tulevaisuutta ajatellen :)
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaihdoin sähköntoimittajaa netissä tehdyn vertailun perusteella. Sähköyhtiö vaihtuu 10.7. Uusi sopimus tai sopimusvahvistus tuli postissa ja samassa kirjeessä oli, että sähkönhinnat nousevat elokuun alusta. Onko tässä mitään 14 päivän tai vastaavaa irtisanomis mahdollisuutta?
 

J.Petke

Jäsen
Vaihdoin sähköntoimittajaa netissä tehdyn vertailun perusteella. Sähköyhtiö vaihtuu 10.7. Uusi sopimus tai sopimusvahvistus tuli postissa ja samassa kirjeessä oli, että sähkönhinnat nousevat elokuun alusta. Onko tässä mitään 14 päivän tai vastaavaa irtisanomis mahdollisuutta?

Kyllä tuossa pitäisi olla se sama 14 päivää kuin missä tahansa muussakin Suomen nettikaupoissa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kuka se oli se lähes kuuro pelaaja, joka draftattiin tänä kesänä NHL:ään? Luin siitä pelaajasta, mutta en kuollaksenikaan muista, että kuka oli kyseessä.

Jelppaajalle kiitokset jo näin etukäteen.

edit: kiitokset SR:lle tästä!
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pitäis saada passeli kulkuväline duunimatkoille, joten lonkkaria testattuani päädyin siihen. Mutta missä myytäisiin tällaisia alle 200 eurolla, kompliittina? En ole mikään vanha skedeejä, niin minä mitään trukkeja osaa laittaa. Vaikkapa sellainen pienempi malli. Googlailu ei tuonut toivottuja tuloksia.

Nettikauppa passaa mainiosti.
Alle 200€ complete on kyllä melkoinen mahdottomuus. En tiedä mitä noi urheiluliikkeissä myytävät completet maksaa, mutta veikkaan että niitä voi saada alle parillasadalla.

Oma lauta (itse kasattuna) maksoi hiukan alle 200€:

- Kamala Mars dekki
- Paris 180mm trukit + 1/4" raiserit + pultit
- Tunnel Tarantula renkaat
- Black Panther Ceramic laakerit
- Grippi

Kannattaa koota itse lauta, ei ole vaikea homma. Osia valitessa kannattaa huomioida seuraavaa:

- Dekissä flex sopivaksi. Löysä flexi sopii kevyeen kruisailuun ja mäkien laskemiseen carving-tyylillä, kovalla dekillä mennään kovaa alamäkeen.
- Trukit on hiukan makukysymys, noissa eniten merkittävä osuus on leveys ja kingpin-kumin tiukkuus. Mitä leveämpi trukki, sitä vakaampaa menoa. Aloittelijalle 180mm trukit on hyvät. Ekaan lautaan kannattaa ostaa medium-tiukkuuden trukit, sitä saa säädettyä kuitenkin kingpin-mutterista maun mukaan.
- Renkaat, mitä leveämmät ja pehmeämmät, sen vähemmän jokainen kuoppa asvaltissa tuntuu laudassa. Kovat ja kapeat renkaat sopii slaidailuun. Hyvät perusrenkaat on noin 78A -kovuutta.
- Laakereissa kannattaa ostaa laatua, hyvissä laakereissa vauhti kiihtyy pelkästään myötätuulessa seisomalla. Keraamiset laakerit on tuplasti kalliimmat, mutta niissä ei kyllä joudu pettymään.

Laudan kokoamisohjeet löytää täältä. Lonkkareissa trukit käännetään toisinpäin kuin neppiskeiteissä, eli kingpin-pultit tulee keulan ja perän puolelle, eikä osoittamaan keskelle lautaa. Muuten ohjeet on ihan validit.

Omat kamat tilasin suomalaisesta Boardsportista: http://www.boardsport.fi

Tuolla näyttäis olevan jotain complete-settejäkin alle kahden sadan, mutta huomattavasti paremman setin saat samaan hintaan kun ostat osina. Jostain syystä tuolla ei ole pelkkien dekkien hintoja, mutta kannattaa lähettää mailia jossa kyselee asioista. Mulle laskettiin vielä pakettihinta noista kaikista mitä tilasin ja muutenkin palvelu oli erittäin hyvää!
 

tutzba

Jäsen
Jos joku tauti pahenee armeijassa, voiko siitä anoa korvauksia? Esimerkkinä astma, joka itselläni on pahentunut huomattavasti kaiken sen homeen ja pölyn takia.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Sattuuko kukaan tietämään, minä päivänä Mikrobitti lehti ilmestyy? Otin uuden liittymän DNA:lta ja sain tilaajalahjaksi haluamani lehden ja olen sitä nyt venaillut aika pitkään.
 

Aina Pata

Jäsen
Katsastuksesta

Tuli sekä hylsy, että korjauskehoitus katsastuksessa. Jos tuon oikean vian korjaan, niin meneekö läpi vaikka tuota pikku vikaa ei olisi korjattu?
 
Omat kamat tilasin suomalaisesta Boardsportista: http://www.boardsport.fi

Tuolla näyttäis olevan jotain complete-settejäkin alle kahden sadan, mutta huomattavasti paremman setin saat samaan hintaan kun ostat osina. Jostain syystä tuolla ei ole pelkkien dekkien hintoja, mutta kannattaa lähettää mailia jossa kyselee asioista. Mulle laskettiin vielä pakettihinta noista kaikista mitä tilasin ja muutenkin palvelu oli erittäin hyvää!

Kiitos kattavasta vastauksesta. Frendi suositteli tätä (linkki vie offshore-kauppaan), kuulemma pitäisi irrota complete 160 eurolla.

Polvet skraaduilla ja farkut riekaleina kun rullasin eilen baarista himaan. Vielä on harjoittelemista, tosin oli alkoholillakin osuutta asiaan... :)
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kiitos kattavasta vastauksesta. Frendi suositteli tätä, kuulemma pitäisi irrota complete 160 eurolla.

Polvet skraaduilla ja farkut riekaleina kun rullasin eilen baarista himaan. Vielä on harjoittelemista, tosin oli alkoholillakin osuutta asiaan... :)
Ok, en osaa sanoa tuosta mitään, todennäköisesti noita löytyy halvemmallakin. Kännissä kyllä haaste lisääntyy aika valtavasti noilla vehkeillä... Mutta ehdoton baarikulkuväline silti, polkupyörää et saa narikkaan säilytykseen! :)
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jos joku tauti pahenee armeijassa, voiko siitä anoa korvauksia? Esimerkkinä astma, joka itselläni on pahentunut huomattavasti kaiken sen homeen ja pölyn takia.
Epäilen. Itselläni diagnosoitiin astma vuonna 1987 armeijassa. Kysyin sitten lopputarkastuksessa puoliläpällä jotta saisiko siitä jotain korvausta? Lääkintämestari mainitsi jonkun instanssin johon moisesta voisi reklamoida mutta kuulosti siltä ettei paljon maksa vaivaa. Nykypäivänähän ihmiset ovat tosin paljon valveutuneempia peräämään korvauksia ja niitä jopa saamaan milloin mistäkin, joten luulen että kannattaa ainakin kysyä josko ilmaista hilloa olisi saatavilla.

P.S. Mun aikana tuli ensimmäiset allergia- ja astmatuvat käyttöön. Et ole kuitenkaan sellaista ehtinyt kyselemään?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä kannattaisi ostaa jalkapallo pelipaitoja? Pitäisi Hollannin oranssi paita saada Sneijderin nimellä varustettuna. Suht halvalla pitäisi päästä ja laatukin pitäisi olla hyvä. Ehdotuksia?

Kaverin kautta saisin yhdestä liikkeestä 45 eurolla, mutta nimen painatus tehdään liikkeessä eikä ole ns. oikea. Kohtuullinen hinta ainakin olisi.
 

Ralph

Jäsen
Mistä kannattaisi ostaa jalkapallo pelipaitoja? Pitäisi Hollannin oranssi paita saada Sneijderin nimellä varustettuna. Suht halvalla pitäisi päästä ja laatukin pitäisi olla hyvä. Ehdotuksia?

Kaverin kautta saisin yhdestä liikkeestä 45 eurolla, mutta nimen painatus tehdään liikkeessä eikä ole ns. oikea. Kohtuullinen hinta ainakin olisi.

Viron Tallinnasta Satamarketista saisit varmasti alle viidellä eurolla. Aitous onkin eriasia.
 

tutzba

Jäsen
Mistä kannattaisi ostaa jalkapallo pelipaitoja? Pitäisi Hollannin oranssi paita saada Sneijderin nimellä varustettuna. Suht halvalla pitäisi päästä ja laatukin pitäisi olla hyvä. Ehdotuksia?

Turussa Hansa-kauppakeskuksen Stockmannin urheiluosastolla myytiin ainakin eilen juuri tuollaisia paitoja millaista kyselit. Eli siis se oli Sneijderin nimellä. Hintaa en huomannut katsoa kun itse keskityin Hollannin svetariin.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viron Tallinnasta Satamarketista saisit varmasti alle viidellä eurolla. Aitous onkin eriasia.

Joo suunnilleen tätä luokkaa mulla onkin jo. Kreikasta tosin ostettu ja maksoi alle 10 euroa. Nistelrooyn nimellä, eikä oikein vastaa edes oikeaa paitaa kuin väriltään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tuli sekä hylsy, että korjauskehoitus katsastuksessa. Jos tuon oikean vian korjaan, niin meneekö läpi vaikka tuota pikku vikaa ei olisi korjattu?
Tuskin. Ne kaikki viat/puutteet yms. on merkitty muistiin, joten oletettavasti katsastusmies ne tarkistaa uusintakierroksella.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli sekä hylsy, että korjauskehoitus katsastuksessa. Jos tuon oikean vian korjaan, niin meneekö läpi vaikka tuota pikku vikaa ei olisi korjattu?
Minulla tuli myös pari hylkäyksen aiheuttanutta vikaa ja korjauskehoitukset. Korjautin hylsyt ja vein uusintakatsastukseen, katsari vain kysäisi olenko korjannut viat. Rekisteriotteeseen tuli päivämäärät johon mennessä korjauskehotukset tulisi toteuttaa, mutta jos nyt seuraavaan katsastukseen saisin ne laitettua.

Eli pitäisi mennä uusinnassa läpi kun hylsyt on korjattu.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Joo suunnilleen tätä luokkaa mulla onkin jo. Kreikasta tosin ostettu ja maksoi alle 10 euroa. Nistelrooyn nimellä, eikä oikein vastaa edes oikeaa paitaa kuin väriltään.

En tiedä koska olet viimeksi käynyt niissä Tallinnan putiikeissa, mutta niissä on nykyään todella paljon laadukkaampia vaatteita, kuin esim. 10 vuotta sitten. Kannattaa käydä ihan piruuttaan katsomassa, jos olet muutenkin Viroon menossa.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritän tunnin googletella ja hakea sellasta mustavalkoista kuvaa (piirroskuvaa) Jari Litmasesta. Kyseessä on kuva, jossa on siis Litin kasvofiguuri ja sellaisia tarroja olen nähnyt liimattua erilaisissa paikoissa. Mistähän tuon kuvan voisi löytää sahköisessä muodossa?

StevieY
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös