Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 015 077
  • 47 212
Onkohan mun selaimessa vai missä (päässä?) vikaa kun tälläkin palstalla tekstejä katoaa ihan kummallisesti. Voisin vaikka vannoa, että vielä eilen viestini alla komeili allekirjoitus. Nyt en sitä jostain syystä näe. Voi tosin olla, että olen sekoamassa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkohan mun selaimessa vai missä (päässä?) vikaa kun tälläkin palstalla tekstejä katoaa ihan kummallisesti. Voisin vaikka vannoa, että vielä eilen viestini alla komeili allekirjoitus. Nyt en sitä jostain syystä näe. Voi tosin olla, että olen sekoamassa.

Riippuu kuinka pitkä se komea allekirjoitus oli. Muistaakseni modet on laittaneet jonkin rajoituksen siihen...

Toki jos se oli ihan basic yhden rivin allekirjoitus, niin sitten pätkii täälläkin päässä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onkohan mun selaimessa vai missä (päässä?) vikaa kun tälläkin palstalla tekstejä katoaa ihan kummallisesti. Voisin vaikka vannoa, että vielä eilen viestini alla komeili allekirjoitus. Nyt en sitä jostain syystä näe. Voi tosin olla, että olen sekoamassa.
Allekirjoituksesi oli ilmeisesti enemmän kun kolme riviä ja modet on poistanut sen siksi.

Edit:
Mikä tietenkin on erittäin outo sääntö. Omassa koneessa käytän full-hd resoluutiota (1920x1080) ja yhdelle riville mahtuu todella pitkä allekirjoitus. Jos koneessa käytetään esim. 800x600 resoluutiota, niin sama allekirjoitus on jo melkein neljä täyttä riviä, eli sääntöjen vastainen...
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu kuinka pitkä se komea allekirjoitus oli. Muistaakseni modet on laittaneet jonkin rajoituksen siihen...

Toki jos se oli ihan basic yhden rivin allekirjoitus, niin sitten pätkii täälläkin päässä.

Ihan yhden rivin juttu se oli. Noin 10 sanaa muistaakseni.

Noo, eipähän ole sitäkään ongelmaa enää kun ei ole koko tekstiäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kielimiehet ja -naiset hoi! Englannin kielessä tuplavee (W) on tuplauu (U), miksi se suomeksi on tuplavee?
Selitinköhän tarpeeksi epäselvästi.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kielimiehet ja -naiset hoi! Englannin kielessä tuplavee (W) on tuplauu (U), miksi se suomeksi on tuplavee?
Selitinköhän tarpeeksi epäselvästi.

Katso sen kirjaimen muotoa ja toisaalta mieti, kuinka paljon suomenkielellä on tekemistä noiden saariveijareiden kanssa. Eihän ne ihan tulilla ole koskaan olleet. Jos nyt ei meistäkään moni, ainakaan aina. Tosin, paitsi minä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihan yhden rivin juttu se oli. Noin 10 sanaa muistaakseni.

Noo, eipähän ole sitäkään ongelmaa enää kun ei ole koko tekstiäkään.

Mutta tähän viestiinhän se on palannut? Ei tosin samanlaisena. Outoa kimpoilua.

Oma kysymykseni koskee digiboksia. Vuoden vaihteen jälkeen digiboksi on toiminut niin, että uudelleen käynnistämisen jälkeen päivämäärä vaihtuu aina 1.1.2003. Joskus myös vakiotallennuksien ajat heittävät jonnekin vuodelle 2011, mutta tätä ei tapahdu joka kerta. Lisäksi tuntuu, että häiriöt kuvassa on lisääntyneet. Auttaako tähän muu kuin ohjelmiston päivitys tms?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kielimiehet ja -naiset hoi! Englannin kielessä tuplavee (W) on tuplauu (U), miksi se suomeksi on tuplavee?
Selitinköhän tarpeeksi epäselvästi.

Englannin kielessä w ääntyy aivan toisella tavalla kuin v. Suomessa taas ei - Wahlroos ääntyy kuin vaalruus (vaikka ei suomenkielinen sana olekaan) tai Agricolan aikainen 'wanha' ääntyy kuten 'vanha'. W-kirjaimeen liittyy äännettäessä englanniksi 'ujellus', kuten sanassa 'water' - se ikäänkuin haetaan uun kautta. Tarkkaile huultesi asentoa peilistä sanoessasi 'very' ja 'water' :)
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Miten tämä yksi hippi oli oikein uhkaillut Joel Hallikaista ja hänen perhettään?

Käsittääkseni oli perustanut Facebookiin ryhmän, jossa Hallikainen perheineen haluttiin pois päiviltä. Syyksi taisi sopertaa jotain sen suuntaista, että oli Joel menestynyt liian hyvin levymyynnissä, mikä oli sysännyt jonkun bändin pois jostain TOP5:stä.

Tämä siis ihan muistin pohjalta mitään tarkastamatta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten tämä yksi hippi oli oikein uhkaillut Joel Hallikaista ja hänen perhettään?

Oli perustanut Facebookiin ryhmän, jossa kannustettiin tappamaan Hallikainen perheineen.

*edit*

sooooo sloooow...
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Englannin kielessä w ääntyy aivan toisella tavalla kuin v. Suomessa taas ei - Wahlroos ääntyy kuin vaalruus (vaikka ei suomenkielinen sana olekaan) tai Agricolan aikainen 'wanha' ääntyy kuten 'vanha'. W-kirjaimeen liittyy äännettäessä englanniksi 'ujellus', kuten sanassa 'water' - se ikäänkuin haetaan uun kautta. Tarkkaile huultesi asentoa peilistä sanoessasi 'very' ja 'water' :)

Yksi hyvä esimerkki siihen miten tuo ääntäminen eroaa on englanninkielestä west sekä vest, jos nuo kuulee englantia äidinkielenään puhuvan ihmisen suusta oikein äännettynä on ero huima.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Flippaako muillakin HS.fi sivusto?

Itsellä se vielä muutama minuutti sitten toimi ihan normaalisti, mutta yhtäkkiä kaikki teksti muuttu todella pieneksi ja kun sitä ctrl:n avulla zoomaa, niin koko nettisivu rupeaa näyttämään varsin surkealta.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flippaako muillakin HS.fi sivusto?

Itsellä se vielä muutama minuutti sitten toimi ihan normaalisti, mutta yhtäkkiä kaikki teksti muuttu todella pieneksi ja kun sitä ctrl:n avulla zoomaa, niin koko nettisivu rupeaa näyttämään varsin surkealta.
Kyllä flippaa. Ainakin mulla.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän saisi levypainoja 30 millin reiällä varustettuina? Tuntuu, että vaan perus 50 mm halkaisijalla olevia levyjä löytyy helposti.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Mikä legendaarinen olutkolpakko tässä kuvassa on? Tämä on niin klassinen tuoppimalli 70-80 -lukujen lähiöpubeista tai perhebaareista. Mielestäni suomalaista (?) tuoppimuotoilua toiseksi parhaimmillaan!

Oiva Toikan suunnittelema. Muistaakseni nimi on "Krouvi".

Tähän keskusteluun liittyen: KodinYkkösessä näyttäisi olevan ainakin jonkinlainen erä näitä näitä "Krouvi"-olutlaseja myynnissä. Hintaa näyttäisi olevan 9,95€/kpl. TJEU!
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Väittäisin näiden sopivan tarkoituksiisi. (Linkki vie Wrangen nettikuvastoon.)

Asiasta toiseen, eikö se pienempi tanko ole 25 milliä?
Mun käsipainoissa tangot ovat 30 mm. Siitä ohuempia ei mulla ainakaan koskaan ole ollut. Voi niitä toki olla, mutta yleisin on selkeästi tuo 50 mm, jotka pitäisi kyllä hommata.

Mistä luit, että nuo painot ovat 30 mm reiällä? Itse en sellaista infoa tuosta linkistä löytänyt. Kiitos!
 

Liito-Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
El brändi
Mitä tapahtuu jos Soda Streamillä vetää kuplat viinaan? Tuleeko Vodkaa hiilihapoilla, rajähtääkö koko vehje käsiin, vai jotain siltä väliltä?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mun käsipainoissa tangot ovat 30 mm. Siitä ohuempia ei mulla ainakaan koskaan ole ollut. Voi niitä toki olla, mutta yleisin on selkeästi tuo 50 mm, jotka pitäisi kyllä hommata.

Mistä luit, että nuo painot ovat 30 mm reiällä? Itse en sellaista infoa tuosta linkistä löytänyt. Kiitos!

http://www.sport-tiedje.com/fi/hantelscheiben.htm

Kuukkelista hakusanoilla "levypainot 30mm". Ei mitään hajua kaupan luotettavuudesta.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
http://www.sport-tiedje.com/fi/hantelscheiben.htm

Kuukkelista hakusanoilla "levypainot 30mm". Ei mitään hajua kaupan luotettavuudesta.
Jep, kiitos vaan. Samaan sivuun itsekin törmäsin kuin googlettelin. Kauppa tosiaan ulkomailla, ja toimituskulut ovat aika huikeat. Luotettavuuskin tosiaan mysteeri. Luotetaan kotimaiseen vaihtoehtoon, jos jokin hyvä löytyisi/tinkezionen vaihtoehto osoittautuu hyväksi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jos laittaa viinapulloon vaikka kolme lihaliemikuutiota ja sitten kuumentaa koko satsin, lähteekö nuhat ja kuumeet tehokkaammin kuin pelkällä vedellä tai vaihtoehtoisesti viinalla? Onko kukaan maistanut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös