Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 025 808
  • 47 213

ditrim

Jäsen
No niin!

Tein kaikki temput joita neuvottiin tekemään ja sitten palautin tehdasasetukset. Ja sehän toimi. Kiitoksia vaan kaikille auttaneille!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onko olemassa ja kaiken kansan saatavilla tilastoja siitä, missä kunnissa tai millä alueilla Suomessa sattuu eniten sähkökatkoja?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Onko olemassa ja kaiken kansan saatavilla tilastoja siitä, missä kunnissa tai millä alueilla Suomessa sattuu eniten sähkökatkoja?

Kyllähän noita tilastoidaan, ja varmasti tarkat tiedotkin löytyvät jostain.

Enivei, sähkökatkoja on eniten alueilla, joilla on suhteellisesti eniten ilmalinjoja. Hankalissa sääoloissa, eli ukkosten, myrskyjen ja rankkojen lumisateiden jälkeen sähkökatkoja on runsaammin. Käytännössä siis saaristoalueilla sekä Pohjois-Savossa, Kainuussa ja Lapissa. Jostain kumman syystä useana kesänä pahimmat kesämyrskyt ovat kulkeneet Salpausselältä Savon suuntaan.
 

J.Petke

Jäsen
Tuo Helpson haiskahtaa niin pahalta kusetukselta ettei tosikaan. Vartin puhelulla saa jo uuden perusboksin kaupasta. Eikä siis puhelu tuonne tosiaankaan välttämättä korjaa laitetta.

Tälle olen myös monta kertaa nauranut. Ne ihmiset ketkä tuonne soittavat ovat sen ansainneet sen, että minuuttitaksa raksuttaa järkyttäviä numeroita. Ja siinä vaiheessa kun lähdetään neuvomaan "Pertti 55v" niin ei taida ihan keskimääräinen 10 minuuttia riittää..

"Valitse työpöydältä oma tietokone"
"Mikä on työpöytä, tää mun kone on lattialla."
"Valitse sieltä "oma tietokone""
"Tottakai tää on mun oma"
Lopun voitte kuvitella itse..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Käännä scart-kaapeli toisin päin. Kaikki scart-kaapelit eivät ole sisäisesti kytketty siten että ne toimisivat kaksisuuntaisina.
Tyhmin ehdotus ikinä missään. Joissain Philipsin DVD-laitteissa noin kymmenen vuotta sitten oli yksisuuntaiset scartit. Muualla en ole koskaan törmännyt, vaikka olen ollut vasta 17 vuotta alalla.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tyhmin ehdotus ikinä missään. Joissain Philipsin DVD-laitteissa noin kymmenen vuotta sitten oli yksisuuntaiset scartit. Muualla en ole koskaan törmännyt, vaikka olen ollut vasta 17 vuotta alalla.

Minä en ole koskaan työskennellyt alalla ja olen törmännyt kahdesti. ja molemmat on ostettu liikkeestä tämän vuosituhannen puolella. Vastauksesi oli siis ainakin melkein tyhmin ikinä missään.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko olemassa ja kaiken kansan saatavilla tilastoja siitä, missä kunnissa tai millä alueilla Suomessa sattuu eniten sähkökatkoja?
Ei aavistustakaan, mutta tästä tuli mieleen pakastimien lämmönnousuaika. Ihmiset maksavat rahaa siitä että aika olisi mahdollisimman pitkä. Halpojen boksien (B-luokan) laitteiden lämmönnousuaika on yleensä 16 tuntia, A-luokan noin 32 tuntia. Koska Suomessa on viimeksi sattunut edes kolmen tunnin sähkökatkos? Boksien hintaero on sadan euron luokkaa. Sähkönkulutus/hinta-ero saadaan takaisin n. 20 vuoden päästä. Etelä-euroopassa tuolla myyntiargumentilla luulisi olevan arvoa, mutta kumma kyllä se toimii jopa täällä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minä en ole koskaan työskennellyt alalla ja olen törmännyt kahdesti. ja molemmat on ostettu liikkeestä tämän vuosituhannen puolella. Vastauksesi oli siis ainakin melkein tyhmin ikinä missään.
Jos olet ostanut kaksi scarttia 2000-luvulla, niin oletan että erikoisliikkeistä ne ei ole ostettu. Vuonna 93 myytiin jo kaksisuuntaisia scartteja alan liikkeissä, jotkut kylläkin osti mielummin halpaphalleista scartteja (siksi kun ne oli halpoja) jotka toimivat vain yhteen suuntaan. Näköjään jopa 2000-luvulla, mikä on minulle iso yllätys. En ole nähnyt 9-piuhaista scarttia moneen vuoteen.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jos olet ostanut kaksi scarttia 2000-luvulla, niin oletan että erikoisliikkeistä ne ei ole ostettu. Vuonna 93 myytiin jo kaksisuuntaisia scartteja alan liikkeissä, jotkut kylläkin osti mielummin halpaphalleista scartteja (siksi kun ne oli halpoja) jotka toimivat vain yhteen suuntaan. Näköjään jopa 2000-luvulla, mikä on minulle iso yllätys. En ole nähnyt 9-piuhaista scarttia moneen vuoteen.

Halpahallista valitettavasti todellakin, tämäkin vain todistaa sen, että gigantti on paska paikka. Siis gigantista nuo on ostettu, eikä halpahalli maineesta huolimatta edes halvalla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Halpahallista valitettavasti todellakin, tämäkin vain todistaa sen, että gigantti on paska paikka. Siis gigantista nuo on ostettu, eikä halpahalli maineesta huolimatta edes halvalla.
Giganttihan on halpahalli. Ei missään tapauksessa erikoisliike.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Giganttihan on halpahalli. Ei missään tapauksessa erikoisliike.

Missä mä erikoisliikkeestä mitään puhuin?
Turussa nyt ei kannata ostaa oikein mistään muualta kuin halpahallista nimeltä claes ohlsson, ns. erikoisliikkeissä on täällä valitettavan asiaatuntematon ja paska palvelu hintaan nähden. Nuo scartit muuten oli Tampereelta hankittu. Tämä tästä...
Ja ketjun aiheeseen: Tietääkö kukaan, heittääkö Edu Kettunen keikkaa enää laisinkaan?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Missä mä erikoisliikkeestä mitään puhuin?
Et ole väittänytkään, oletin vain että teit "normit", siis ostit "asiantuntijalta" ja huomasit myöhemmin ettei asia ollut niin yksinkertainen ;)

Useimmat ihmiset jonka kanssa olen puhunut, laskee Gigantin erikoisliikkeeksi. Ennemmin tai myöhemmin asia avautuu heille että asia ei todellakaan ole näin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Et ole väittänytkään, oletin vain että teit "normit", siis ostit "asiantuntijalta" ja huomasit myöhemmin ettei asia ollut niin yksinkertainen ;)

Useimmat ihmiset jonka kanssa olen puhunut, laskee Gigantin erikoisliikkeeksi. Ennemmin tai myöhemmin asia avautuu heille että asia ei todellakaan ole näin.

Jep, jotkut pitää tosiaan gigantia erikoisliikkeenä, minä en siihen koskaan ole sortunut. Loistavaa asiakaspalvelua erikoisliikkeestä (yli 30 vuotta toiminut tv-liike) tuli saatua joskus kolme vuotta sitten, kun käytiin ostamassa taulutv. Piti olla hdmi-telkku ja sopiva pelata xbox 360:llä parhaalla kuvalla. Eihän tuo tietenkään ollut. Palautusvaiheessa myyjä alkoi vinkua, että kyllä tuolla voi pleikkari kakkosella pelata... Mainostaa muuten edelleen itseään: ammattimainen tv-alan erikoisliike ;)
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Tietääkö kukaan, heittääkö Edu Kettunen keikkaa enää laisinkaan?

Taisi olla viime Joulun alla, kun kävin Oulussa eräässä konsertissa, jossa esiintyivät mm. Mikko Kuustonen ja Edu Kettunen. Sen jälkeen en osaa sanoa, mutta ymmärsin miehen välispiikeistä silloin, että kovinkaan aktiivista ei ole keikkarintamalla.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kenen mielestä cheerleading on mukava ja järkevä harrastus ja millä perusteella?

Mitä ajattelee vanhempi, joka laittaa alle kymmenvuotiaan tyttärensä cheerleadingiin? "Parempi että se on tuolla kuin kadulla myymässä persettä"?
Tai sitten mä olen vaan aika vanhakantainen urpo enkä tajua nykymaailman erikoispiirteistä tuon taivaallista.

Sanonpahan vaan, että jos nuo sadat Töölön Kisahallissa iltaisin kiljuvat ja itseään tuntitolkulla vemputtavat pikkugimmat saataisiin järkevämpien lajejen pariin, niin joskus tulevaisuudessa joissain olypiakisoissa saattaisi Suomeen tulla joitakin mitaleita joissain ihan oikeissa urheilulajeissa. Ja tämä sama pätee, joskin lievempänä, myös muodostelmaluisteluun sekä salibandyyn.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Meinaatkos, että D Team pelaa mestiksen finaalissa? :)

Eikö tuo nyt ole ilmiselvää? Ai niin, unohdin että se paikka on jo ennen kauden alkua varattu Tammisen Sportille. Joukkue on ylivertaisesti rakennettu ja pelaa niin ylivertaista kiekkoa, rahaa on niin ettei taivu, ei ehkä Sportilla sakkojen maksuun mutta Tami myy parit arvoasunnot niin johan taas porskutellaan.

Lukkokin pelaa tällä kaudella valtakunnan parasta kiekkoa vain siitä syystä että Kim Nabb vei mennessään Sportissa omaksumansa pelityylin Raumalle, sanoi Tami.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei aavistustakaan, mutta tästä tuli mieleen pakastimien lämmönnousuaika. Ihmiset maksavat rahaa siitä että aika olisi mahdollisimman pitkä. Halpojen boksien (B-luokan) laitteiden lämmönnousuaika on yleensä 16 tuntia, A-luokan noin 32 tuntia. Koska Suomessa on viimeksi sattunut edes kolmen tunnin sähkökatkos?

Eipä noi katkot niin harvinaisia ole, esim. kesäkuun alussa Pohjois-Savossa tuo kolme tuntia tuli varmaan täyteen melko isoltakin alueelta. Toivo- myrskystä siis kyse.

Savon sanomien juttua aiheesta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös