Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 717
  • 47 170

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Luistimien uunimuotoilu

Muotoilen tässä parasta aikaa uusia luistimia jalkaan sopivaksi, kun hiertivät vallan pirusti ensimmäisellä luistelukerralla. Pidin uunissa sadassa asteessa viisi minuuttia ja lykkäsin jalkaan. Kysymys kuuluukin seuraavasti. Kauanko näitä pitää jalassa pitää? Riittääkö esim. puoli tuntia vai onko tässä mentävä nukkumaan CCM:t jalassa?
 

ditrim

Jäsen
Muotoilen tässä parasta aikaa uusia luistimia jalkaan sopivaksi, kun hiertivät vallan pirusti ensimmäisellä luistelukerralla. Pidin uunissa sadassa asteessa viisi minuuttia ja lykkäsin jalkaan. Kysymys kuuluukin seuraavasti. Kauanko näitä pitää jalassa pitää? Riittääkö esim. puoli tuntia vai onko tässä mentävä nukkumaan CCM:t jalassa?

10-15 min tämän mukaan.
 

dimmu

Jäsen
Muotoilen tässä parasta aikaa uusia luistimia jalkaan sopivaksi, kun hiertivät vallan pirusti ensimmäisellä luistelukerralla. Pidin uunissa sadassa asteessa viisi minuuttia ja lykkäsin jalkaan. Kysymys kuuluukin seuraavasti. Kauanko näitä pitää jalassa pitää? Riittääkö esim. puoli tuntia vai onko tässä mentävä nukkumaan CCM:t jalassa?

Tulee myöhässä, mutta minulle on ainakin sanottu, että 10-15 min, ja kannattaa seistä ainakin alkuun muutama minuutti, niin muotoutuvat paremmin
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jep, elikkä tuossa kesällä tuli hommattua tälläinen Nokialainen. Nyt olen huomannut että puhelin on tässä viimeisen viikon/kahden viikon sisällä ruvennut "syömään" akkua todella paljon..
Kokeile vaihtaa puhelimen verkon tyyppi GSM-taajuudelle. Käsittääkseni suurin osa uudemman polven luureista käyttää oletuksena UMTS-verkkoa tai vaihtoehtoisesti kaksitoimisuutta. UMTS syö pirusti akkua.

Sen enempää tuon mallisi valikkorakenteita tietämättä, mutta itseltäni löytyy Asetukset --> Puhelin --> Verkon tyyppi -polun takaa.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kävin eilen tekemässä 12 kk sopimuksen DNA laajakaistan kanssa, mutta huomasin tänään, että saunalahdelta lähtisi paljon halvemmalla laajakaista, ja haluaisin vaihtaa sitten siihen, joten onkohan liian myöhäistä peruuttaa vielä tuota DNA kauppaa, toivottavasti tuli nyt oikeaan ketjuun kysymys.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sattuisikohan joku tietämään, että missä baarissa/baareissa Kalliossa voi seurata SM-liiga otteluita? Varmasti noita paikkoja on, mutta ei ole vielä tullut tutuksi. Sen verran vähän aikaa tullut pyörittyä huudeilla.

Tai jos ei suoraan tiedä, niin joku kattava sivusto josta voisi etsiskellä itse. Pikaisella googletuksella ei löytynyt oikein mitään selkeätä.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Sattuisikohan joku tietämään, että missä baarissa/baareissa Kalliossa voi seurata SM-liiga otteluita? Varmasti noita paikkoja on, mutta ei ole vielä tullut tutuksi. Sen verran vähän aikaa tullut pyörittyä huudeilla.

Tai jos ei suoraan tiedä, niin joku kattava sivusto josta voisi etsiskellä itse. Pikaisella googletuksella ei löytynyt oikein mitään selkeätä.

Ei Kalliossa juurikaan varsinaisia sporttibaareja ole. Ei oo ainakaan sattunut silmiin, vaikka oon niissä kuppiloissa melko aktiivisesti pyörinyt. MM-kisojen otteluita oon käynyt kattomassa Iltakoulussa, Lepakossa, Vaasankadun baarissa, joka on Kallionhovia vastapäätä (ja jonka nimeä en muista) ja muistaakseni Mascotissa. Sturenkadulla, (aika lähellä Mäkelänkadun risteystä, siis Vallilassa) taitaa olla joku aika urheiluhenkinen baari, jossa yleensä tulee töllöistä kaikenmaailman urheilua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
MM-kisojen otteluita oon käynyt kattomassa Iltakoulussa, Lepakossa, Vaasankadun baarissa, joka on Kallionhovia vastapäätä (ja jonka nimeä en muista) ja muistaakseni Mascotissa. Sturenkadulla, (aika lähellä Mäkelänkadun risteystä, siis Vallilassa) taitaa olla joku aika urheiluhenkinen baari, jossa yleensä tulee töllöistä kaikenmaailman urheilua.
Ok, kiitos suositteluista. Tulipahan samalla muutama baari lisää tietoon. Mascot nyt on tuttu paikka jo vuosien ajalta, mutta nuo muut ei ole tuttuja (tietääkseni).
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mistä tulee lyhenne ÄTPPOMK? Uskon vahvasti, että se on jotain Älä Töni Penttiä * * * Kerho. Pahoittelut samantien tästä sivistyksen puutteesta. Tulee sellanen tunne, että "nämä pitäisi tietää". Voisin tietysti heitellä arvauksia, että Älä Töni Penttiä Pentti On Mestari Kerho, mutta en tee sitä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mistä tulee lyhenne ÄTPPOMK? Uskon vahvasti, että se on jotain Älä Töni Penttiä * * * Kerho. Pahoittelut samantien tästä sivistyksen puutteesta. Tulee sellanen tunne, että "nämä pitäisi tietää". Voisin tietysti heitellä arvauksia, että Älä Töni Penttiä Pentti On Mestari Kerho, mutta en tee sitä.

Älä Töni Penttiä, Pentti On Mun Kaveri

Jos en nyt ihan väärässä ole...

- Tinke-80
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta schollin avaamasta latina-ketjusta tuli mieleen kysymys, joka on askarruttanut mieltäni jo pidemmän aikaa.

Usein arvosanat ilmaistaan latinaksi, esimerkiksi "approbatur" (hyväksytään) tai "cum laude approbatur" (kiitoksin hyväksytään). Miten tässä kontekstissa kääntyisi suomesta latinaksi ilmaus "pitkin hampain hyväksytään"?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mistä löytäisin sen videon, jossa jenkki/kanukkitoimittaja haastattelee Miikka Kiprusoffia ja Kipper kertoo suomeksi ajokortin saannista yms?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Niin mikä se video oli??

Miksi melkein kaikkien automerkkien logo on joko pyöreä tai ovaali? Ei tule tällä hetkellä mieleen kuin sitikka ja volvo, joilla ei ole pyöreätä logoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin mikä se video oli??

Miksi melkein kaikkien automerkkien logo on joko pyöreä tai ovaali? Ei tule tällä hetkellä mieleen kuin sitikka ja volvo, joilla ei ole pyöreätä logoa.

No eipä tuo Volvonkaan logo nyt kovin kaukana pyöreästä ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tommosta en ole ennen nähnytkään. Oon vetänyt tän johtopäätöksen siis ihan mutulla ja omiin näköhavaintoihini perustaen. Eikös volvolla kuitenkin siinä autossa ole erilainen logo?

Kylläpä tuo ympyrä taitaa nykyisin siitä maskistakin löytyä keskeltä. Tuo "uusvanha" logo otettiin muistaakseni ihan vähän aikaa sitten käyttöön joten et sinä välttämättä ihan hakoteillä ole. En kyllä nyt muista yhtään minkälainen se edeltäjä oli.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Miksi melkein kaikkien automerkkien logo on joko pyöreä tai ovaali? Ei tule tällä hetkellä mieleen kuin sitikka ja volvo, joilla ei ole pyöreätä logoa.

Peugeot, Lancia, Honda, Dodge, Seat, Mitsubishi, Chevrolet, Saab, Jaguar, Jeep, Mini, Renault jnejnejne...

Eli kyllähän noita "ei pyöreitä tai ovaalejakin" on vaikka millä mitalla. Enivei, tuo muoto on graafisesti hyvin istuva/hyvän näköinen ja helppo toteuttaa erilaisissa logoissa/merkeissä. Eiköhän johdu ihan siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös