Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 963 582
  • 47 166

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Vaimon kanssa majoitumme Bodomin järven maisemiin muutamaksi päiväksi. Polkupyörät kulkevat auton perässä, koska niillä olisi tarkoitus liikkua Helsingissä. Mihinkähän kannattaisi siis suunnata autolla aamulla parkkiin, jotta pyörillä olisi siitä helppo jatkaa matkaa? Hyvä tietenkin olisi, jos autoa ei tarvitsisi jättää aivan mahdottoman kauas (10km) kaikesta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miksi ihmeessä passiin merkitään myöntämis päiväksi se päivä, jolloin passia on vasta haettu, eikä sitä milloin sen saa oikeasti itselleen? Siinä menee viikko hukkaan ja kun moneen maahan pitää passin olla voimassa puoli vuotta maahan saapumisen jälkeen, niin passi on voimassa periaatteessa viikoa vajaa 4,5 vuotta. Kusetusta sanon ma.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimon kanssa majoitumme Bodomin järven maisemiin muutamaksi päiväksi. Polkupyörät kulkevat auton perässä, koska niillä olisi tarkoitus liikkua Helsingissä. Mihinkähän kannattaisi siis suunnata autolla aamulla parkkiin, jotta pyörillä olisi siitä helppo jatkaa matkaa? Hyvä tietenkin olisi, jos autoa ei tarvitsisi jättää aivan mahdottoman kauas (10km) kaikesta.

Jos Stadikalla ei ole tapahtumia juuri tuolloin, niin yleensä paikka löytyy Kisahallin parkkipaikalta (Mäntymäen kenttä) aivan siitä Oopperan ja Töölönlahden kupeesta: http://kartta.hel.fi/opas/main/?l=1&m=1&o=1&n=75419&e=51436&z=?360,459
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Ompelusetti

Mistä voi ostaa sellaisen pienen ompelusetin? Eli jossa on pari neulaa ja mustaa lankaa?
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siimaleikkurin bensa?

Kun teen siimaleikkuriin 2-tahti bensaa, voinko käyttää tavallista moottoriöljyä (5W-40) vai pitääkö käyttää nimen omaan 2-tahti öljyä?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Vaihtaako Forex takaisin vain kuitissa olevaa valuuttaa vain riittää yksi kuitti useampaan eri valuuttaan?
Vaihtaahan se mitä vaan, mutta ilman veloitusta ainoastaan sitä/niitä joihin eurosi alunperin vaihdoit.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kun teen siimaleikkuriin 2-tahti bensaa, voinko käyttää tavallista moottoriöljyä (5W-40) vai pitääkö käyttää nimen omaan 2-tahti öljyä?

Voi sinne tavallistakin öljyä sekottaa. Tulpat vaan karstottuvat nopeammin, mutta kyllä se männän voitelee sekin. Käry on tosin pahempi. Minä ostan konesahan ja raivurin bensat rautakaupasta, valmis pienkonebensa on tosin melko kallista, mutta pakokaasu ei haise läheskään yhtä paljon ja tuntuu konekin pysyvän puhtaampana.

t. hanu
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onkos jossain päin nettiä sivustoa, josta näkee, että missäpäin maailmaa tai tiettyä maata Visa Electronilla saa nostettua rahaa/maksettua tai ei? Olen taas vaihteeksi Saksassa ja parissa kaupassa on jo ollut Electronin kanssa maksamisessa häslinkiä, vaikka ovessa on Electronin kuva, eli on voinut olettaa, että se siellä kelpaa, mutta ei kuitenkaan ole kelvannut.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Olen taas vaihteeksi Saksassa ja parissa kaupassa on jo ollut Electronin kanssa maksamisessa häslinkiä, vaikka ovessa on Electronin kuva, eli on voinut olettaa, että se siellä kelpaa, mutta ei kuitenkaan ole kelvannut.

Samanlaisia kokemuksia on Saksasta, käyn siellä usein. Niillä ei ulkomainen Electron useinkaan kelpaa. Kyse lienee jostain maksuista, että ne ottavat vain kotimaiset kortit. Näin minulle siellä joskus asiaa kysyessäni kerrottiin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suurin Suomessa käynyt laiva?

Mikä on Suomessa suurin vieraillut laiva? Missäköhän satamassa on ollut?

Turun suunnalla kaiketi rakennetaan lajinsa jättiläistä, mutta olisikohan joku rahtilaiva joskus ollut pidempi joka rannoillemme on eksynyt? Muistikuvani mukaan Mäntyluodossa olisi vuonna n.94-95 vieraillut joku hlevatanmoinen hiililaiva tms. joka olisi ollut ainakin silloinen ennätys. Tätä kävin paikan päällä bongaamassakin kun töitten puolesta niillä nurkilla silloin olin. Onks tietoa?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Ehkä kuuluisi tietokone ketjuun mutta...

Yritän lähettää Gmailin kautta noin 100kpl kuvia liitetiedostona. Avaan liitetiedoston haku-ikkunan mutta vanha kunnon ctrl+a ei valitse kaikkia kuvia kerralla eikä ctrl pohjassa saa niitä edes yksi kerrallaan valitttua. Vituttaa kun olen niin vitun tyhmä koneiden kanssa etten saa tota toimimaan...100 uutta liitetiedostoa en ole erikseen avaamassa prkl...antaisi edes valita kansion...Onko tähän olemassa jokin helppo tapa? Vai voiko tuo olla niin tyhmä sovellutus että ne kaikki pitää erikseen valita?

Ihan vittuilun vuoksi taidan ostaa muistitikun ja siirtää kuvat siihen ja lähetän normaalilla postilla. Tai tulostan kuvat ja lähetän ne...Hemmetti, kuka sanoi että tietotekniikka helpottaa elämää?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Jatkoajassa oli muutama vuosi sitten kiihkeä keskustelu jostain matemaattisesta ongelmasta. Pienemmässä mittakaavassahan näitä on aina silloin tällöin, mutta tämä oli eeppinen taistelu. Yhden illan/yön aikana tuli sivukaupalla tulikivenkatkuista tekstiä. Vaikka tapaus oli ikimuistoinen, olen sen unohtanut. Auttakaapa nyt, ja kaivakaa tuo esiin.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Mikäs perkele se oli se semmoinen "nelikenttä", jonka avulla voi pohtia jonkun asian tai teon seurauksia yms? Jokaisella ruudulla oli siis oma otsikkonsa, jonka alle saattaa listata asioita oman ajattelunsa tueksi. Kaksi ruutua oli muistaakseni "HYÖDYT" ja "HAITAT" mutta entäs muut? Kuuklettakaa mun puolesta pliis.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mistä löytyisi jäämurskakone ja millaisesta hintaluokasta puhutaan?
Keittiöstä jääkaappipakastiminen ovesta. Malli on LG ja maksaa about tonnin. Kaupan päälle tulee tosiaan jääkaappi, pakastin, jääpalakone ja veden jäähdytyskone.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäs perkele se oli se semmoinen "nelikenttä", jonka avulla voi pohtia jonkun asian tai teon seurauksia yms? Jokaisella ruudulla oli siis oma otsikkonsa, jonka alle saattaa listata asioita oman ajattelunsa tueksi. Kaksi ruutua oli muistaakseni "HYÖDYT" ja "HAITAT" mutta entäs muut? Kuuklettakaa mun puolesta pliis.

SWOT-analyysi
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ehkä kuuluisi tietokone ketjuun mutta...

Yritän lähettää Gmailin kautta noin 100kpl kuvia liitetiedostona. Avaan liitetiedoston haku-ikkunan mutta vanha kunnon ctrl+a ei valitse kaikkia kuvia kerralla eikä ctrl pohjassa saa niitä edes yksi kerrallaan valitttua. Vituttaa kun olen niin vitun tyhmä koneiden kanssa etten saa tota toimimaan...100 uutta liitetiedostoa en ole erikseen avaamassa prkl...antaisi edes valita kansion...Onko tähän olemassa jokin helppo tapa? Vai voiko tuo olla niin tyhmä sovellutus että ne kaikki pitää erikseen valita?
Joku tosi-guru varmaan zippaisi ne kuvat yhdeksi paketiksi.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mistä löytyisi jäämurskakone ja millaisesta hintaluokasta puhutaan?

Jos et halua tuota jääkaappia ostaa mitä tuossa ehdotettiin, niin osta ihan perus tehosekoitin. Itse joudut kyllä jääpalat pakastamaan, mutta n.30 eurolla irtoaa varmasti sellainen vehje millä nuo palat saat murskaksi. Ja eipä nuo jääpalapussit maksa kuin vähän toista euroa.

Tulee aikalailla halvemmaksi kuin tuo tonnin jääkaappi.. Tässä olisi yksi esimerkki, itsellä on vastaava (tosin eri värissä) ja kyllähän tuo kätevästi jäät murskaksi hurauttaa muutamassa sekunnissa.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Mistä löytyisi jäämurskakone ja millaisesta hintaluokasta puhutaan?

Jos ei halua olla kuten dana77 ja roudata tonnin LG:n jääkaappipakastinta joka paikkaan, jossa jäämurskaa tarvitsee, uskoisin tavallisen tehosekoittimenkin ajavan saman asian.

Frendin vanhemmilla oli joskus joku sähkökäyttöinen jäämurskakone. Sellainen joku rikkaimurin näköinen härveli jolla sitä jäätä sai jotenkin louhittua. Siitä muodostuikin sitten yleinen huumorin kohde. Töpseli seinään ja sitten odotellaan, että punainen valo syttyy ja sen jälkeen voi hiki hatussa hakata jäämurskaa itselleen haluamansa määrän.

Loppuun vielä Jospalle ja muille pieni linkkivinkki. Löytyy käsikäyttöisiäkin vekottimia niille, jotka eivät halua olla kuten dana77 tai minä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itseasiassa minä haluan vielä muuttaa vastaustani. Seksikkäin vaihtoehto on kuitenkin hankkia Sharon Stone ja naskali kotiin tekemään sitä jäämurskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös