Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 034 139
  • 47 225

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Onko tosiaan niin, että esim Nevadassa voi saada kuolemantuomion, mutta kuolemantuomiota ei voida panna käytäntöön ellei vanki/tuomittu sitä itse halua? Onkohan kukaan tuomittu vapaaehtoisesti ottanut sen kuolettavan myrkkyruiskun?

Vapaaehtoisuudesta en tiedä, mutta 11 ihmistä on teloitettu Nevadassa vuodesta 1976 lähtien.

http://deadlinethemovie.com/state/NV/index.php
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mistä saan excelille tms. laskupohjan, johon voin vain täyttää tarvittavat tiedot ja printata? Ja älkää ehdottako office onlinea.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta alkoholin imeytymisestä vielä: muistan jostain lukeneeni, että alkoholi imeytyy elimistöön tehokkaimmin niissä luvuissa, joissa hiiva kuolee, eli n. 18 volttia. Raaka viina eli n. 40 %:nen tarvitsee siis vettä tai muuta nestettä, jotta se imeytyisi paremmin/nopeammin elimistöön. Toisin sanoen: nopeimmat kännit saa kun tekee 18%:n sekoituksia.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Polkupyörän mittaria olen asentamassa. Tyhmä kysymys, mutta kun ohje ei kerro anturin tarkkaa asennuspaikkaa. Tarkemmin sanoen, tuleeko anturin lähelle napaa vaiko lähelle itse rengasta?
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Tuli tuossa mieleen, kun kävin suihkussa että onko suotavaa käydä tälläinen hopeaketju kaulassa suihkussa? Onko vaaraa, että se esim. vahingoittuu/tärveltyy jotenkin? Nm. tyhmä
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa mieleen, kun kävin suihkussa että onko suotavaa käydä tälläinen hopeaketju kaulassa suihkussa? Onko vaaraa, että se esim. vahingoittuu/tärveltyy jotenkin? Nm. tyhmä

Aito hopeaketju ei tärvelly suihkussa. Itse olen käynyt monta vuotta hopeaketju kaulassa suihkussa ja ketju on ihan samannäköinen kuin ostettaessa.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Polkupyörän mittaria olen asentamassa. Tyhmä kysymys, mutta kun ohje ei kerro anturin tarkkaa asennuspaikkaa. Tarkemmin sanoen, tuleeko anturin lähelle napaa vaiko lähelle itse rengasta?
Oletan että kyseessä on mittari, jossa pinnaan kiinnitetty magneetti pyörii haarukkaan kiinnitetyn anturin ohi. Sijoituskorkeudella ei ole mitään väliä, nopeus määritetään ajasta joka kuluu peräkkäisiin ohituksiin. Pyörimisnopeus on kaikilla renkaan osilla sama. Mikäli sinulla on rengas jossa näin ei ole, edessäsi on suurempia ongelmia kuin mittarin asennus.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Oletan että kyseessä on mittari, jossa pinnaan kiinnitetty magneetti pyörii haarukkaan kiinnitetyn anturin ohi. Sijoituskorkeudella ei ole mitään väliä, nopeus määritetään ajasta joka kuluu peräkkäisiin ohituksiin. Pyörimisnopeus on kaikilla renkaan osilla sama. Mikäli sinulla on rengas jossa näin ei ole, edessäsi on suurempia ongelmia kuin mittarin asennus.

Oletuksesi on täysin oikea. Tosiaan pyörimisnopeus on sama joka kohdassa, että sitä osaakin olla (joskus) tyhmä!
 

d2uce

Jäsen
Onko mitään keinoa sokeritoukkien torjuntaan? Myrkkyjen vaikutuskin ilmeisesti lakkaa jossain (pari viikkoa?) välissä ja pitäisi taas alkaa myrkyttelemään. Olisiko mitään konstia päästä noista paskiaisista eroon edes hieman pidemmäksi aikaa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko mitään keinoa sokeritoukkien torjuntaan? Myrkkyjen vaikutuskin ilmeisesti lakkaa jossain (pari viikkoa?) välissä ja pitäisi taas alkaa myrkyttelemään. Olisiko mitään konstia päästä noista paskiaisista eroon edes hieman pidemmäksi aikaa?
Neuvoa en osaa, mutta tarkoitatko näitä pirun pieniä jopa alle nuppineulan pään kokoisia hieman kiiltäviä paskiaisia ? Sellaisia minulla on riesana ja vaikka eihän niistä mitään isoa haittaa ole niin vituttavat. Jossakin vaiheessa olin käsityksessä, että nuo tulivat/asuivat ikkunan puitteissa mutta tiedä häntä. Sen olen ainakin oppinut, että millään Raidilla nuo eivät lähde.

Outo piirre näissä mun veikoissa on se, että niitä löytyy pääsääntöisesti kuolleena. Kuulostaako tämä tutulta ?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kuulostaako tämä tutulta ?
Juuri noita pirulaisiahan koko Suomi on pullollaan.

Riippuu varmasti kämpästä ja toukkapopulaation koosta, mutta itse olen havainnut että toimivin keino on se, että jaksaisi siivota lattiat edes kohtuullisen tarkasti joka viikko (meikäläisen tapauksessa lakaisu ensin kihvelin kanssa ja sitten tomuliinalla pyyhkiminen, kun en omista imuria). Jos ja kun jää kertoja väliin, noita alkaa näkyä enemmälti.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Onko mitään keinoa sokeritoukkien torjuntaan? Myrkkyjen vaikutuskin ilmeisesti lakkaa jossain (pari viikkoa?) välissä ja pitäisi taas alkaa myrkyttelemään. Olisiko mitään konstia päästä noista paskiaisista eroon edes hieman pidemmäksi aikaa?

Mä kaatelin vanhassa vuokraluukussa kiehuvaa vettä aika ajoin viemäreihin. Siellä ne kuitenkin punkkaa. Ärsyttäviä pikku paskiaisia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos oletetaan jokin piste Suomesta...esimerkiksi oma tonttini, joka on vaikkapa GPS- laitteella mitattuna tietty koordinaatti. Onnistuuko jotenkin paikantamaan täysin vastapuolella maapalloa puolestaan koordinaatin jos leikitään ajatuksella, että tontiltani porataan reikä telluksen läpi. Minne päästäisiin?

Pöljiä ajatuksia tulee joskus mieleen ja tämä tuli aamulla kun mietin erikoista paikkaa jonne matkustaa kerran elämässä. Oman kotitontin "vastatontti". Oli sitten merellä tai vuoren huipulla...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos oletetaan jokin piste Suomesta...esimerkiksi oma tonttini, joka on vaikkapa GPS- laitteella mitattuna tietty koordinaatti. Onnistuuko jotenkin paikantamaan täysin vastapuolella maapalloa puolestaan koordinaatin jos leikitään ajatuksella, että tontiltani porataan reikä telluksen läpi. Minne päästäisiin?

Eikös se vastakohta löydy ihan vaan kääntämällä pituus- ja leveyspiirit vastakkaisiksi. Vai sotkeeko maapallon ei-täydellisen-pyöreä muoto yksinkertaisen ajatukseni?

Oletus on kuitenkin se, että reikä porataan keskipisteen läpi. Eli kun Helsinki on suunnilleen 60° pohjoista leveyttä ja 25° itäistä pituutta, niin vastakohta olisi 60 eteläistä ja 155 läntistä. Aika märkä mesta.
 

d2uce

Jäsen
Onko siitä Jaffan juomisesta oikeasti mitään hyötyä vaikkapa krapulaan vai onko se pelkkää urbaanilegendaa ?

Pete2004 varmaan lohkaisisi jotain, ettei sellainen olotila ole krapulaa nähnytkään, jossa jotain mitälie Jaffaa pystyy litkimään.

Krapulaanhan suositellaan napsittavaksi karkkia yms. jotta verensokerin saisi nousemaan. Ihan loogistakin, kun ajattelee, että yleensä kaikki lääkkeet ja muut parannuskeinot ovat enemmän tai vähemmän vastenmielisiä.

Darrassa nyt harvemmin tekee mitään makeaa mieli, vaan ennemminkin mahdollisimman rasvaista ja suolaista murkinaa. Ikäänkuin maksimoidakseen sen epäterveellisyyspommin jota elimistöön viikonlopun aikana virittelee.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riippuu varmasti kämpästä ja toukkapopulaation koosta, mutta itse olen havainnut että toimivin keino on se, että jaksaisi siivota lattiat edes kohtuullisen tarkasti joka viikko (meikäläisen tapauksessa lakaisu ensin kihvelin kanssa ja sitten tomuliinalla pyyhkiminen, kun en omista imuria). Jos ja kun jää kertoja väliin, noita alkaa näkyä enemmälti.
Nämä mun "ystävät" taitavat olla poikkeuksellisen sitkeää sakkia. Voisi melkein kuvailla, että minun toinen nimeni on siivoja eli olen harvinaisen hullu siivoamaan paikkoja. Sitten kun mulla on vielä lakattu lautalattia niin noin kerran viikossa tulee se imuroitua ja samalla yleensä imuroinnin jälkeen otan vielä pölyt veke rätillä/mopilla.

expertti kirjoitti:
Mä kaatelin vanhassa vuokraluukussa kiehuvaa vettä aika ajoin viemäreihin. Siellä ne kuitenkin punkkaa. Ärsyttäviä pikku paskiaisia.
Tätä pitää koettaa. Tosin tässäkin suhteessa taidan olla "äärisiivo" kun harrastan erilaista putkisiivousta ihan säännöllisesti. Asuukohan nuo oikeasti putkistossa vai jossain puumateriaalissa ? (esim. ikkunan karmit)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tätä pitää koettaa. Tosin tässäkin suhteessa taidan olla "äärisiivo" kun harrastan erilaista putkisiivousta ihan säännöllisesti. Asuukohan nuo oikeasti putkistossa vai jossain puumateriaalissa ? (esim. ikkunan karmit)
Viemäreissä asuvat. Niille löytyy kyllä erilaisia myrkkyjä, mutta hankalia ovat hävitettäväksi. Kerros- ja rivitaloissa täytyy myrkyttää jokainen asunto kerralla, koska muuten ne leviävät edelleen viemäreitä pitkin kämpästä toiseen.

Sokeritoukka syö tärkkelyspitoista ruokaa ja myös homeitiöitä. Runsas toukkapopulaatio esimerkiksi kylpyhuoneessa saattaa hyvinkin tarkoittaa kosteuvauriota ko tilassa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tuo viemäreissä asuminen viittaa siihen, että esim. lattiakaivon tai putkiläpivientien kosteuseristys on pettänyt ja lattiassa on jatkuva kosteus joka aiheuttaa homeitiöiden kasvua. Eivät ne viemäriputken sisällä juoksevassa vedessä asu, joten kiehuvasta vedestä tuskin on apua. Kosteusmittaus olisi varmaan ensimmäinen askel vuotokohdan selvittämiseksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Monivitamiinia kannattaa ottaa ennen kun lähtee ryyppäämään ja sitten kun tulee baarista kotiin. Ei pitäisi ainakaan kauheeta darraa olla. Sehän on myös vitamiinin puutos tila.
Niin näin olen myös käsittänyt ja ainakin pari kaveria vetelee B-vitamiinia purkista ennen ja jälkeen juomisen ja ei kuulemma ole krapulaa ollenkaa siihen nähden mitä oli ilman vitamiineja.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Koitin kovasti googlailla, mutta en löytänyt vastausta kysymykseen Onko Pearlilla ja Slingerlandilla jotain yhteistä?
Rumpufirmoja siis...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös