Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 105 752
  • 47 276

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitääkö paikkansa tarina, että jos illalla vetää kännit viskillä niin aamulla vesi nousee päähän?
Jyrkkä ei.

Tai tietenkin onhan sitä melkeimpä joka toisessa iltapäivälehdessäkin aina joku juttu, jossa kerrotaan että jossakin tietyssä tutkimuksessa on todettu jotain aivan ihmeellistä. Nää on näitä jotain aivan marginaalijuttuja, joilla ei käytännössä ole mitään merkitystä.

Ja kun kerta puhuit aamusta, niin et varmaan varsinaisia kännejä edes tarkoittanut. Pisti vaan silmään toi sana.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuinka aikaisin täytyy olympiastadionille mennä, jos aikoo nähdä Maidenin keikan alusta asti? Entäs vessapolitiikka? Pääseekä kenttäpaikoilta pistäytymään kusella kuinka ripeästi? Ai niin, myydäänkö siellä viinaa? Ja siihen liittyen, kuinka helposti stadikalle salakuljettaa taskumatin?

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei mitään hajua busseista. Viimeksi käyttänyt bussia joskus 7 vuotta sitten.

Eli, kysyn nyt tälläistä. Kauan kestää tapiolasta --> helsinkiin bussilla?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka aikaisin täytyy olympiastadionille mennä, jos aikoo nähdä Maidenin keikan alusta asti? Entäs vessapolitiikka? Pääseekä kenttäpaikoilta pistäytymään kusella kuinka ripeästi? Ai niin, myydäänkö siellä viinaa? Ja siihen liittyen, kuinka helposti stadikalle salakuljettaa taskumatin?

Eikös ne bändit yleensä aloittele siinä kasin ja ysin välillä, yhdentoista aikoihin kun yleensä lopettelevat, tai jotkut bändit jopa hieman aiemminkin. Esim. vajaa kuukausi sitten Bon Jovi aloitti ainakin itselleni hieman yllättäen jo kasin jälkeen. En mä nyt kyllä halua että mua mitenkään Bon Joviin yhdistetään. Tai siis en mä silleen fyysisesti tarkoita, vaan siis silleen ajatuksen tasolla. Tai siis en mä mitään fyysistäkään yhdistämistä halua. Mitä vittua. Joskus stadionin ulkopuolella voi joutua puolisenkin tuntia jonottamaan sisäänpääsyä, riippuen katsomosta ja kellonajasta. Ja kun kenttäpaikasta puhuit, niin mitä aiemmin menet niin sitä lähemmäs lavaa pääset, yllätys. Viinaa siellä tuskin myydään, mutta kaljaa saa. Loppujen lopuksi melko harvat sitä kuitenkaan juo, ja esim. kentältä lavan edestä ei kovinkaan helposti pääse pois kaljaa juomaan, kuten ei vessaankaan, joita kyllä on siellä reunoilla. Tai tietenkin pääsee, mutta se väenpaljous on munan ja vessan välissä. Portilla kyllä katsotaan melko tarkkaan esim. laukut. Katsele vaikka ensin sivusta miten muita tarkistetaan ja piilota pullos sen mukaan. Väkevät on muutenkin hyvä tuollaisille keikoille, joissa kusihädän ei toivo yllättävän. Ja yks vaihtoehto on että tempase se viina huiviin just ennen kun menet portista sisään.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Voi vuokrata. On kallista.

TAi riippuu tietty porukan määrästä.

Tässä muutama hinta vuodelta 2005 Hki-Köpis
AirFinland: Koneessa 219 paikkaa, hinta 32 500 €.

Siis 148,40 euroa per matkustaja? Ei kuulosta pahalta.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Siis 148,40 euroa per matkustaja? Ei kuulosta pahalta.

juu tuo oli halvin, tosin firma on jo nurin. Meillä tuo kaatui siihen, että oltiin niin myöhään liikkeellä, jotta oltas 200 saatu kasaan. Kasaan olisi saatu 50, ja sopivaa konetta/hintaa ei tuolle porukalle löytynyt.

Löpön hintakin on toki kolmessa vuodessa noussut, mutta siitä vain tarjouksia kyselemään. Ihan sähköpostitse meikäkin tarjouspyynnöt teki, ja suurin osa vastaasi suht nopsaan. SAS ja Finnair eivät vuokraa, joten heiltä ei kande kysyä. He tarjoavat vain reittilentojaan varattaviksi (eli ei pääse mihin vaan)

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Saako vanhan palovaroittimen heittää tavalliseen roskikseen? Muistelen lukeneeni jostain että ne ovat ongelmajätettä. Mihin ne siinä tapauksessa saa dumpata? Riihimäelle en viitsisi mokomien takia ajaa.

Palovaroitin on sähkö- ja elektroniikkaromua ja sen voi toimittaa veloitusetta lähimpään SE-romun keräyspisteeseen. Kaiva vaikka tuolta lähin keräyspiste: http://www.serty.fi/fi/kerayspisteet

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meillä tuo kaatui siihen, että oltiin niin myöhään liikkeellä, jotta oltas 200 saatu kasaan. Kasaan olisi saatu 50, ja sopivaa konetta/hintaa ei tuolle porukalle löytynyt.

Teillä on kaikilla kyse ilmeisesti yhdensuuntaisesta reissusta tuollaisilla hinnoilla? Meillä muuan viritys kaatui siihen, että takaisinkin olisi pitänyt päästä ja tyhjän koneen seisottaminen on aivan helvetin kallista. Se olisi muuttanut tilanteen, jos kone olisi voinut käydä heittämässä keikkaa ja palata sitten noutamaan, mutta se ei onnistunut.

Veijari

Jäsen
Eilisen tv-dokumentin innoittamana;

Onko tosiaan niin, että esim Nevadassa voi saada kuolemantuomion, mutta kuolemantuomiota ei voida panna käytäntöön ellei vanki/tuomittu sitä itse halua? Onkohan kukaan tuomittu vapaaehtoisesti ottanut sen kuolettavan myrkkyruiskun?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitäisi varmaan virittää verkkoja mansikoiden suojaksi, ennen kuin fasaanit ja värittömättömämmät lintuset ovat pistelleet poskiinsa kaikki. Mutta meni jo nyt sormi suuhun. Pitääkö se verkko laittaa tiukasti kasvien ympärille vaiko vähän irti? Vai pitäkö mennä vakoilemaan naapureilta?

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Onko tosiaan niin, että esim Nevadassa voi saada kuolemantuomion, mutta kuolemantuomiota ei voida panna käytäntöön ellei vanki/tuomittu sitä itse halua? Onkohan kukaan tuomittu vapaaehtoisesti ottanut sen kuolettavan myrkkyruiskun?

Vapaaehtoisuudesta en tiedä, mutta 11 ihmistä on teloitettu Nevadassa vuodesta 1976 lähtien.

http://deadlinethemovie.com/state/NV/index.php

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mistä saan excelille tms. laskupohjan, johon voin vain täyttää tarvittavat tiedot ja printata? Ja älkää ehdottako office onlinea.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta alkoholin imeytymisestä vielä: muistan jostain lukeneeni, että alkoholi imeytyy elimistöön tehokkaimmin niissä luvuissa, joissa hiiva kuolee, eli n. 18 volttia. Raaka viina eli n. 40 %:nen tarvitsee siis vettä tai muuta nestettä, jotta se imeytyisi paremmin/nopeammin elimistöön. Toisin sanoen: nopeimmat kännit saa kun tekee 18%:n sekoituksia.

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Polkupyörän mittaria olen asentamassa. Tyhmä kysymys, mutta kun ohje ei kerro anturin tarkkaa asennuspaikkaa. Tarkemmin sanoen, tuleeko anturin lähelle napaa vaiko lähelle itse rengasta?

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Tuli tuossa mieleen, kun kävin suihkussa että onko suotavaa käydä tälläinen hopeaketju kaulassa suihkussa? Onko vaaraa, että se esim. vahingoittuu/tärveltyy jotenkin? Nm. tyhmä

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa mieleen, kun kävin suihkussa että onko suotavaa käydä tälläinen hopeaketju kaulassa suihkussa? Onko vaaraa, että se esim. vahingoittuu/tärveltyy jotenkin? Nm. tyhmä

Aito hopeaketju ei tärvelly suihkussa. Itse olen käynyt monta vuotta hopeaketju kaulassa suihkussa ja ketju on ihan samannäköinen kuin ostettaessa.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Polkupyörän mittaria olen asentamassa. Tyhmä kysymys, mutta kun ohje ei kerro anturin tarkkaa asennuspaikkaa. Tarkemmin sanoen, tuleeko anturin lähelle napaa vaiko lähelle itse rengasta?
Oletan että kyseessä on mittari, jossa pinnaan kiinnitetty magneetti pyörii haarukkaan kiinnitetyn anturin ohi. Sijoituskorkeudella ei ole mitään väliä, nopeus määritetään ajasta joka kuluu peräkkäisiin ohituksiin. Pyörimisnopeus on kaikilla renkaan osilla sama. Mikäli sinulla on rengas jossa näin ei ole, edessäsi on suurempia ongelmia kuin mittarin asennus.

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Oletan että kyseessä on mittari, jossa pinnaan kiinnitetty magneetti pyörii haarukkaan kiinnitetyn anturin ohi. Sijoituskorkeudella ei ole mitään väliä, nopeus määritetään ajasta joka kuluu peräkkäisiin ohituksiin. Pyörimisnopeus on kaikilla renkaan osilla sama. Mikäli sinulla on rengas jossa näin ei ole, edessäsi on suurempia ongelmia kuin mittarin asennus.

Oletuksesi on täysin oikea. Tosiaan pyörimisnopeus on sama joka kohdassa, että sitä osaakin olla (joskus) tyhmä!

d2uce

Jäsen
Onko mitään keinoa sokeritoukkien torjuntaan? Myrkkyjen vaikutuskin ilmeisesti lakkaa jossain (pari viikkoa?) välissä ja pitäisi taas alkaa myrkyttelemään. Olisiko mitään konstia päästä noista paskiaisista eroon edes hieman pidemmäksi aikaa?

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko mitään keinoa sokeritoukkien torjuntaan? Myrkkyjen vaikutuskin ilmeisesti lakkaa jossain (pari viikkoa?) välissä ja pitäisi taas alkaa myrkyttelemään. Olisiko mitään konstia päästä noista paskiaisista eroon edes hieman pidemmäksi aikaa?
Neuvoa en osaa, mutta tarkoitatko näitä pirun pieniä jopa alle nuppineulan pään kokoisia hieman kiiltäviä paskiaisia ? Sellaisia minulla on riesana ja vaikka eihän niistä mitään isoa haittaa ole niin vituttavat. Jossakin vaiheessa olin käsityksessä, että nuo tulivat/asuivat ikkunan puitteissa mutta tiedä häntä. Sen olen ainakin oppinut, että millään Raidilla nuo eivät lähde.

Outo piirre näissä mun veikoissa on se, että niitä löytyy pääsääntöisesti kuolleena. Kuulostaako tämä tutulta ?

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kuulostaako tämä tutulta ?
Juuri noita pirulaisiahan koko Suomi on pullollaan.

Riippuu varmasti kämpästä ja toukkapopulaation koosta, mutta itse olen havainnut että toimivin keino on se, että jaksaisi siivota lattiat edes kohtuullisen tarkasti joka viikko (meikäläisen tapauksessa lakaisu ensin kihvelin kanssa ja sitten tomuliinalla pyyhkiminen, kun en omista imuria). Jos ja kun jää kertoja väliin, noita alkaa näkyä enemmälti.

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK

Mä kaatelin vanhassa vuokraluukussa kiehuvaa vettä aika ajoin viemäreihin. Siellä ne kuitenkin punkkaa. Ärsyttäviä pikku paskiaisia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy