Mitä vittua niillä puhelimilla edes tehdään
Itsekin olen miettinyt tuota asiaa. Olen pyrkinyt jotenkin pääsemään melko pitkälti eroon puhelimen käytöstä, jotta jää aikaa ajatella. Toki lähetän aika paljon tekstiviestejä, mutta paljon enemmän kommunikoin esim. messengerissä. Puhelut otan silloin, kun ne minulle sopii. Paljon enemmän saisi olla asioita, mitä voisi hoitaa netin kautta. Esim. Welhon kanavapaketteja hankala vaihtaa, kun pitää soitella sinne. Lankapuhelinaikaan oli helpompaa, kun ei tarvinnut olla aina tavoitettavissa. Nyt pitää tehdä itse se valinta eli jos oikeasti kuulee puhelimen soimisen niin joutuu pohtimaan, että meneekö vastaamaan vai ei. Harmi vain sitten, jos on sitkeitä helppoheikkejä toisessa päässä.
Saisi mennä tuollaiset haastattelut nettiin. En pidä niitä nykyisellään edes luotettavina, koska haastattelijat saattavat vääristää tilannetta johdattelemalla. Toisaalta luotettavuus on nyt parantunut jonkun verran, kun heillä on kännykkänumerotkin kehissä. Aiemmin kun gallupfirmat esim. soittelivat ihmisten koteihin niin kyllähän ser on niin, että tietyntyyppiset henkilöt ovat kotona enemmän kuin toiset.