Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 990 106
  • 47 171

Veijari

Jäsen
Lähteäkö lähibaariin parille vai jäädäkö kotiin nysväämään Fosters-tölkin kanssa, kas siinäpä pulma.
 

J.Petke

Jäsen
Kuinka helposti Kuopion rautatieasemalta pääsee Karelian tehtaille Lukkosalmentielle huomenna Sunnuntaina? Taksilla toki mutta taitaa moiselle reissulle tulla hintaa about 30€ vai miten on kuopiolaiset?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Lääketieteestä jotain tietävät. Miksei leikkauksia tehdä jos leikattavalla on vaikkapa flunssa? Onko siinä joku sairaalabakteeririski vai jotain muuta?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Leikkaus flunssassa

Tulehdusriski on paljon suurempi. Ihmisen elimistö on jo kovilla muutenkin ja leikkaushaavojen parantaminen on terveelle kehollekkin kova rasite.
 
Viimeksi muokattu:

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulehdusriski on paljon suurempi. Ihmisen elimistö on jo kovilla muutenkin ja leikkaushaavojen parantaminen on terveelle kehollekkin kova rasite.

Juuri näin. Myös se että valmiiksi kuumeiset ihmiset ei oikein tuppaa heräämään nukutuksesta.

Pieniä paikallispuudutusleikkauksia tehdään (esim poskionteloleikkaukset) vaikka päällä olisi tulehdus tai pieni kuume. Jos kuumetta reippaasti, ei tehdä näitäkään. Itse juuri tällä viikolla asian kokeneena...
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Niinno siis meikäläisellä on tälläinen joku krooninen yskä ollut kolme kuukautta, joten kun sen ohimenosta vielä pitkään aikaan ei ole varmuutta, niin ei kiinnostaisi sen takia siirtää leikkausta jonka todella haluaisin pois päiväjärjestyksestä. Lisäksi lievä poskiontelontulehdus taitaa olla päällä (yksi antibioottikuuri syöty, mutta vielä on tukkoista meininkiä), mutta kuumetta ei ole ollut missään vaiheessa ollenkaan. Suostuvatkohan leikkaamaan? Kevyttä nukutusta tuossa leikkauksessa kyllä käytetään. Mutta kun kuumetta ei ole, niin kyllä minä siitä nyt perkele herään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistäköhän mahtaisi löytyä SM-Liiga joukkueiden pelikohtaiset +/- -tilastot? Muistelisin, että jostain olen aikaisempina vuosina niitä tutkaillut, mutta ainakaan nyt en niitä liigan sivuilta löytänyt.
 

Betoz

Jäsen
Vaihtavatko tavalliset musiikkiliikkeet bassonkieliä? Onko kallista vai kannattaako käydä ostamassa liikkeestä kieli ja hoitaa operaatio itse?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vaihtavatko tavalliset musiikkiliikkeet bassonkieliä? Onko kallista vai kannattaako käydä ostamassa liikkeestä kieli ja hoitaa operaatio itse?
Mieleeni tulvahti yhtäkkiä valtava määrä basistivitsejä.
 

Rocco

Jäsen
Vaihtavatko tavalliset musiikkiliikkeet bassonkieliä? Onko kallista vai kannattaako käydä ostamassa liikkeestä kieli ja hoitaa operaatio itse?

Kielten vaihto on helppoa kuin kengännauhojen vaihto. Osta uudet, ja vaihda itse. Ainut mihin periaatteessa voi tarvita apuja on kiristys, jollet omista pimpparautaa tai muuta laitetta millä saat kielet oikealle sävelkorkeudelle.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Laihtumisesta?

Kävin äsken saunassa, ja minua on moitittu siitä että pesen tukkaani liian usein, ja naamaani liian usein.

Kuulemma liian usein peseminen johtaa hiusten ja kasvojen rasvoittumiseen, ja tämä epäilemättä onkin totta, ja se johtaa tarpeeseen pestä rasvat pois.

Mutta sekä hiusten rasva, että ihon rasva tulee elimistön sisältä. Minulle on myös opetettu että mikään ei synny itsestään. Joko tuo rasva tulee tukkaan/naamaan ravinnosta tai rasvavarannoista, tai sitten elimistö muodostaa sitä jostain (=kuluttaa energiaa).

Eli voinko laihtua pesemällä tukkaani ja naamaani mahdollisimman usein?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Löytyyköhän jostain netin syövereistä sitä pätkää Jopet showsta, missä Jope imitoin Jeltsiniä ja soittelee mandoliinilla Get onia?
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Löytyyköhän jostain netin syövereistä sitä pätkää Jopet showsta, missä Jope imitoin Jeltsiniä ja soittelee mandoliinilla Get onia?

Google sanoilla jopet show jeltsin, antaa seuraavan youtube linkin: http://www.youtube.com/watch?v=F16BbPO-oXk. Oliko tästä kyse vai pitääkö kysyä jeevesiltä?

Edit: ei soita Jeltsin mandoliinia, joten kysykää joku siltä jeevesiltä
 
Viimeksi muokattu:

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Tietääkö joku mistä löytäisi elokuvan nimeltä "Harjunpää ja kiusantekijät"? Leffahan perustuu samannimiseen Matti Yrjänä Joensuun kirjaan. Jos olet jossain kirjastossa, kaupassa tai missä tahansa nähnyt niin mielelläni kuulisin asiasta. Vai onko ainut vaihtoehto vain lähteä koluamaan Anttilan hyllyjä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos liitän tulevan digiboksini tv:seen HDMI-kaapelilla, tarvitsenko erillisen johdon ääniä varten, vai meneekö äänet telkkuun ja sitä kautta vahvistimelle ihan HDMI:n mukana?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tietääkö joku mistä löytäisi elokuvan nimeltä "Harjunpää ja kiusantekijät"? Leffahan perustuu samannimiseen Matti Yrjänä Joensuun kirjaan. Jos olet jossain kirjastossa, kaupassa tai missä tahansa nähnyt niin mielelläni kuulisin asiasta. Vai onko ainut vaihtoehto vain lähteä koluamaan Anttilan hyllyjä?

Kokeilepa seuraavaa linkkiä: http://monihaku.kirjastot.fi ja sieltä vaan käymään kaikki Suomen kirjastot läpi. Kirjastot ovat täynnä vanhoja VHS-tallenteita, eli luulisi ainakin jostain löytyvän.
 
Viimeksi muokattu:

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Löytyykö netistä sivustoa missä olisi kännyköiden esittelyjä + hintoja... Esim nokian sivuilta löytyy esittelyt, mutta ei hintoja. Tarkoitus olisi ostaa avokille uusi puhelin ja voisin tehdä näyteikkuna ostoksia jo kotoonta käsin.

Edit: löytyikin jo kännyköitä mbnet hintaseurannasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös