Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 989 970
  • 47 171

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Cosmo kirjoitti:
Kiitos. Muistelinkin että joku elimäkijuttu se kirja oli, josta joku sanoi homman lukeneensä. Pitääpä lukaista.
Alunperin Douglas Adamsin (Hitchhiker's Guide to the Galaxyn kirjoittaja) The Meaning of Liff, jossa Adams oli kehittänyt erinäisten paikkakuntien nimille uusia merkityksiä. Suomenkielinen versio on tosiaan nimeltään Elimäen Tarkoitus. Sitä en tiedä onko kirja vain suomennettu ja vahdettu paikannimet suomalaisiin vai onko koko juttu tehty uudestaan suomeksi ja vain idea napattu Adamsilta, kun tuota suomenkielistä versiota en ole lukenut. The Meaning of Liff on kyllä hulvaton kirja.
 

Vesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hautausmaan Kiukku
Vintsukka kirjoitti:
Suomenkielinen versio on tosiaan nimeltään Elimäen Tarkoitus. Sitä en tiedä onko kirja vain suomennettu ja vahdettu paikannimet suomalaisiin vai onko koko juttu tehty uudestaan suomeksi ja vain idea napattu Adamsilta, kun tuota suomenkielistä versiota en ole lukenut.

Suomenkielisen laitoksen tekijöiden (Tuomas Nevanlinna & Co.) alkusanojen mukaan teos on "liki teologiset mittasuhteet saavuttanut sovitustyö" (muistinvarainen lainaus).

Ei siis täysin uusi teos, ei pelkkä käännös, vaan "sovitus".
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kertokaapa missä muualla Helsingissä voi maksaa autopesun kännykällä kuin Itäväylän Teboililla? Mitä lähempänä Käpylää tai Espoon Leppävaaraa, sen parempi.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
InSideHockey kirjoitti:
Kertokaapa missä muualla Helsingissä voi maksaa autopesun kännykällä kuin Itäväylän Teboililla? Mitä lähempänä Käpylää tai Espoon Leppävaaraa, sen parempi.

Muistaakseni Lauttasaaren Shellillä!? Ihan varma en tästä ole, kun itse en kuitenkaan tällaista vaihtoehtoa käyttänyt...
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Kylmä Rinki

Eli, onko kenelläkään tietoa, minkälaisella aikavälillä kylmän ringin tuotantokaudet julkaistaan dvd boxeille? Nythän on tullut ensimmäinen tuotantokausi, mutta mites loput? Yritin kovasti netistä bongailla, mutta en löytänyt oikeastaan mitään....Kiitos vaivannäöstä jos joku viitsii vastata, jolla parempaa tietoa on!
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pete666 kirjoitti:
Eli, onko kenelläkään tietoa, minkälaisella aikavälillä kylmän ringin tuotantokaudet julkaistaan dvd boxeille? Nythän on tullut ensimmäinen tuotantokausi, mutta mites loput? Yritin kovasti netistä bongailla, mutta en löytänyt oikeastaan mitään....Kiitos vaivannäöstä jos joku viitsii vastata, jolla parempaa tietoa on!
Toukokuulle tuota toista tuotantokautta on alustavasti lupailtu. Loistava sarja kyllä kyseessä, ja ajattelin itsellenikin nuo jossain vaiheessa hamstrata talteen.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
spertti kirjoitti:
Toukokuulle tuota toista tuotantokautta on alustavasti lupailtu. Loistava sarja kyllä kyseessä, ja ajattelin itsellenikin nuo jossain vaiheessa hamstrata talteen.

Tänx! Vituttaa vaan suuresti, kun kerran sarja on jo pyörinyt läpi ainakin kertaalleen nelosella, niin miksi pitää mennä ns. uusintojen aikataulussa? Pistetään myyntiin sitten vasta, kun tv:ssäkin alkaa uusintana toinen tuotantokausi. Pistäis vaan kerralla koko paskan myyntiin. Ei ne katsojaluvut kuitenkaan niin hirveästi laske siitä...Täähän on kuin joulua odottelis...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
pete666 kirjoitti:
Eli, onko kenelläkään tietoa, minkälaisella aikavälillä kylmän ringin tuotantokaudet julkaistaan dvd boxeille? Nythän on tullut ensimmäinen tuotantokausi, mutta mites loput? Yritin kovasti netistä bongailla, mutta en löytänyt oikeastaan mitään....Kiitos vaivannäöstä jos joku viitsii vastata, jolla parempaa tietoa on!
CDON.COM:sta pistin jo varaukseen tokan kauden, julkaisupäivänä on 4.7. Eli puoli vuotta tulee ekalle ja tokalle väliä, eiköhän loput tule samassa tahdissa.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pörssiuutiset

Pitäisi saada kasaan jonkinlainen katsaus alkuvuoden pörssin ja maailmantalouden kehityksestä. Onko hyviä vinkkejä, mistä löytysi materiaalia? Jonkinlaiset viikkokatsaukset olisivat optimaalisia, englanti ja suomi käyvät. OKO:n sivuilta löytyy viikkokatsaus, mutta se analysoi enemmän heidän sijoituksiaan, enkä löytänyt arkistoa niistä.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
FreezingHell kirjoitti:
Pitäisi saada kasaan jonkinlainen katsaus alkuvuoden pörssin ja maailmantalouden kehityksestä. Onko hyviä vinkkejä, mistä löytysi materiaalia? Jonkinlaiset viikkokatsaukset olisivat optimaalisia, englanti ja suomi käyvät. OKO:n sivuilta löytyy viikkokatsaus, mutta se analysoi enemmän heidän sijoituksiaan, enkä löytänyt arkistoa niistä.
Katsopa omx:n sivuja. sieltä löytyy jotain tietoa. http://www.omxgroup.com/nordicexchange/markkinat/tilastotanalyysit/osakkeet/
tuosta on hyvä aloittaa

edit. lukutaito kunniaan :)
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
#3 kirjoitti:
Katsopa omx:n sivuja. sieltä löytyy jotain tietoa. http://www.omxgroup.com/nordicexchange/markkinat/tilastotanalyysit/osakkeet/
tuosta on hyvä aloittaa

edit. lukutaito kunniaan :)

Mä en oikein hahmota viimeisen lauseen tarkoitusta, mutta jos se oli mulle tarkoitettu, niin luuletko tosissasi, etten ole tutustunut ko. sivustoon, kun olen tekemässä jonkinlaista katsausta pörssin tapahtumiin? Saa olla melko kova jätkä suoltamaan tekstiä, jos tuon sivun pohjalta saa tehtyä kuuden sivun setin. Lähinnä etsin vähän tiivistetymmässä/jalostetummassa muodossa olevia juttuja, OMX:n sivuilla olevat systeemit on luonnollisesti aika raakaa dataa/määrämuotoista.

Lisäys: Joo ois pitäny tajuta, että se oli luonnollisesti editoinnin syy, eikä editoitu asia. Vituttaa kun ei snaijaa tommosia ja kirjoittaa ennen ajattelemista.
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
FreezingHell kirjoitti:
Mä en oikein hahmota viimeisen lauseen tarkoitusta, mutta jos se oli mulle tarkoitettu, niin luuletko tosissasi, etten ole tutustunut ko. sivustoon, kun olen tekemässä jonkinlaista katsausta pörssin tapahtumiin? Saa olla melko kova jätkä suoltamaan tekstiä, jos tuon sivun pohjalta saa tehtyä kuuden sivun setin. Lähinnä etsin vähän tiivistetymmässä/jalostetummassa muodossa olevia juttuja, OMX:n sivuilla olevat systeemit on luonnollisesti aika raakaa dataa/määrämuotoista.
Ei vaan itselleni oli tarkoitettu. Ensimmäisessä versiossa laiton toisen linkin jossa oli historiatietoa vuosilta 1998-2004 mutta sitähän et tarvitse. Sen totesin kun luin viestisi uudestaan. Anteeksi jos ilmaisin itseni epäselvästi
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyyköhän aikanaan tv2:lla tulleesta Remontti sarjasta soundtrackiä tahi edes tietoja ko. sarjan kappaleista mistään?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
FreezingHell kirjoitti:
Pitäisi saada kasaan jonkinlainen katsaus alkuvuoden pörssin ja maailmantalouden kehityksestä. Onko hyviä vinkkejä, mistä löytysi materiaalia? Jonkinlaiset viikkokatsaukset olisivat optimaalisia, englanti ja suomi käyvät. OKO:n sivuilta löytyy viikkokatsaus, mutta se analysoi enemmän heidän sijoituksiaan, enkä löytänyt arkistoa niistä.

Oletan, että olet käynyt katsomassa Kauppalehden ja Taloussanomien sivuja. Pankkiiriliikkeiden sivuilta voi myös löytää mielenkiintoista infoa koostettunakin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mikähän perskeleen möykky mulla on kielessä tuolla kielen sivulla/alla. Pirun kipeä ja sellanen melkein pikkurillinpään kokone. Möykky on taaimmaisten hampaiden kohilla apaut. Mikä se on ja mistä tullut ja miten sen saa fittuhun?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
InSideHockey kirjoitti:
Kertokaapa missä muualla Helsingissä voi maksaa autopesun kännykällä kuin Itäväylän Teboililla? Mitä lähempänä Käpylää tai Espoon Leppävaaraa, sen parempi.

Tai Kehällä Lepuskin ja Käpylän välillä.. anyone?
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
HerraHermanni kirjoitti:
Mikähän perskeleen möykky mulla on kielessä tuolla kielen sivulla/alla. Pirun kipeä ja sellanen melkein pikkurillinpään kokone. Möykky on taaimmaisten hampaiden kohilla apaut. Mikä se on ja mistä tullut ja miten sen saa fittuhun?

Puret vaan perkeleesti, kyllä se siitä lähtee :D

Noei, kait lääkärit tommosen osaa parhaiten hoitaa, eli sinne itse neuvon suunnistamaan.
 

Darren 10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HerraHermanni kirjoitti:
Mikähän perskeleen möykky mulla on kielessä tuolla kielen sivulla/alla. Pirun kipeä ja sellanen melkein pikkurillinpään kokone. Möykky on taaimmaisten hampaiden kohilla apaut. Mikä se on ja mistä tullut ja miten sen saa fittuhun?
Apteekkiin mars... Aftaltahan se kuullostaa.Tosi ärsyttäviä ja saatanan kipeitä..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
avatar kirjoitti:
Kumminpäin se Tappuran laulu oikein menee? "Life is live" vaiko "Live is life"?

LIVE IS LIFE on oikein. Mulla on vanha kunnon Opus -yhtyeen saman niminen lp-levy kaapissa.

Tuosta on kyllä kaikenlaisia versioita esitetty, myös "life is life" on näkynyt jopa jossain levyn kannessa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
teemu73 kirjoitti:
LIVE IS LIFE on oikein. Mulla on vanha kunnon Opus -yhtyeen saman niminen lp-levy kaapissa.

Tuosta on kyllä kaikenlaisia versioita esitetty, myös "life is life" on näkynyt jopa jossain levyn kannessa.
Vilkaisin nopeasti lyriikoita niin laulun nimi tosiaan on "Live is life", mutta tuo lauletaan kappaleessa tasan yhden kerran. Kaikissa muissa kohdissa lauletaan "life is life".
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Näin aikas sairasta unta, joka joka johti sairaaseen kysymykseen aamulla.

Onko jääkiekossa tai jalkapallossa koskaan ammuttu pelin aikana jotain pelaajaa katsomosta? Käytännössähän tämä olisi aika helppoa jollekin HC-fanille toteuttaa. Mikäs sen helpompi tapa saada oma joukkue voittoon, kuin posauttaa vastustajan molarit paskaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös