Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 989 364
  • 47 171

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koirapoika kirjoitti:
Onko IS Veikkaajan kyljessä tulossa jalkapallon MM-kisa extranumeroa? Nimimerkillä irtonumeron ostaja.

On. Huomenna ilmestyy ja muistaakseni siinä on 84 sivua. Hinta on vissiin 2€.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
CD:seen kannet?

Kertokaa nyt miten saan Windows 2000 -käyttöjärjestelmästä tulostettua cd:n kannet?
Mikä esimerkiksi olisi joku helppo ohjelma ladata tätä varten?
(Neroa, tai muuta poltto-ohjelmaa koneessa ei ole, vain tulostin jota taas itse en omista)
 

Armoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Erikoinen kysymys, mutta kysyn kuitenkin. Oliko Maamme-laulun esittäjä Hippoksella Suomi-Tanska pelissä tämä Jonna, kuka on tehnyt mm. kappaleen
"Jäässä". Laulu oli nimittäin aivan karmean, hirveän kuuloista paskaa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Radio Novalla tuli tänä aamuna mielenkiintoinen kysymys. Mitä tapahtuu, jos kaksi samankokoista kärmestä alkaa syödä (niellä) toisiaan yhtäaikaa häntäpäästä alkaen? Kärmekset imevät toisiaan sisuksiinsa, mitä sitten, kun on enää päät jäljellä ja mihin se syöty osa menee....?!?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
stiflat kirjoitti:
Kertokaa nyt miten saan Windows 2000 -käyttöjärjestelmästä tulostettua cd:n kannet?
Mikä esimerkiksi olisi joku helppo ohjelma ladata tätä varten?
(Neroa, tai muuta poltto-ohjelmaa koneessa ei ole, vain tulostin jota taas itse en omista)

Siis jonkun levyn originalit kannet vai itse muokkaamasi?

Joskus kun ei ole ollut Neron kansiohjelmaa käytössä (hyvä ohjelma muuten) tai olen tehnyt useamman sivun vihkosen, niin olen kylmästi vääntänyt kannet Microsoft Wordilla. Täytyy vaan laittaa sivun asetukset oikeiksi (en tosin muista mitkä ne senttimetrimäärät nyt olikaan..). Normaalisti kuluu jonkin verran aikaa, hermoja ja alkoholia tuon kanssa, mutta yleensä on tullut suorastaan silmiä hivelevä lopputulos.

Niin ja tuolla saa varmaan alkuperäisetkin kannet tehtyä kunhan saa sen kannen kuvan ensin jostain netistä tai sitten scannattua sen kansikuvan/kuvat vaikkapa jpg-muotoon ja lisättyä word-tiedostoon.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
stiflat kirjoitti:
Kertokaa nyt miten saan Windows 2000 -käyttöjärjestelmästä tulostettua cd:n kannet?
Mikä esimerkiksi olisi joku helppo ohjelma ladata tätä varten?
(Neroa, tai muuta poltto-ohjelmaa koneessa ei ole, vain tulostin jota taas itse en omista)

Jos on vielä akuutti asia, niin ilmaisohjelmista parhain oman kokemuksen mukaan on DVDprint (googlettamalla tulee useampikin toimiva linkki).
Toki tuossakin joutuu alussa vähän säätämään, mutta ehkä kuitenkin vähemmän kuin Wordilla joutuisi :-)
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Gellner kirjoitti:
On. Huomenna ilmestyy ja muistaakseni siinä on 84 sivua. Hinta on vissiin 2€.
Tulikos muille kestotilaajille lehti jo tänään? Vitutus oli suunnaton kun luukusta ei kolahtanut kuin tv-lupa -maksu. Iltavuorossa olisi ollut hyvää aikaa selailla ja koota actemptationiin joukkuetta.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
tuuski kirjoitti:
Tulikos muille kestotilaajille lehti jo tänään? Vitutus oli suunnaton kun luukusta ei kolahtanut kuin tv-lupa -maksu. Iltavuorossa olisi ollut hyvää aikaa selailla ja koota actemptationiin joukkuetta.

Tuli tänään.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljonkohan suunnilleen maksaa yksi elokuvakäynti Finnkinon teattereissa? Onkohan viisi euroa lähellekään? Itse kun en moista aktiviiteettia harrasta, niin eipä ole paljoa tietoa.
 

TML

Jäsen
Pelaako allblacks joukkueessa enää nykyisin laitahyökkääjä Johnny Lomu tai joku vastaava. Allblacks= Uuden-Seelannin rugby maajoukkue

Muistan rugbyn mm-kisoista muutaman vuoden takaa vahvan laiturin joka vaan toi sen pallon joka kerta hyökkäysalueelle. Mies oli myös adidaksen mainoksissa joskus ja nimi ainakin lausuttiin jotenkin Johnna Lomuu tai sinnepäin. Ikinä en nähnyt miehen nimeä kirjoittaen, vaan aina kuulin selostajalta nimen äänteen. Hän oli musta ja muuten kalju, mutta muistaakseni joku pikku töyhtö koristi hänen otsaansa.

Eli siis tietääkö kukaan mikä miehen nimi oikeasti on, ja että pelaako hän vielä. Jos nimen tiedätte niin voin varmasti itse etsiä pelaako mies vielä.
Loistava urheilija, ja vahva kuin härkä. Todellinen dominoija rugbyn maailmassa silloin kun hänet viimeksi näin.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Armoton kirjoitti:
Erikoinen kysymys, mutta kysyn kuitenkin. Oliko Maamme-laulun esittäjä Hippoksella Suomi-Tanska pelissä tämä Jonna, kuka on tehnyt mm. kappaleen
"Jäässä". Laulu oli nimittäin aivan karmean, hirveän kuuloista paskaa.
Olihan se. Tai 'är pee Jonna' (tms), kuten se tuolloin kuulutettiin... yritti kai hakea rnb-Jonnaa. Mutta sama laulaja kyseessä kuitenkin.

Mitä vikaa "kootimaa tää pohjoineen...oeoeoeooaaaaooooaöööö"-ääntelyssä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
teemu73 kirjoitti:
Siis jonkun levyn originalit kannet vai itse muokkaamasi?

..niin olen kylmästi vääntänyt kannet Microsoft Wordilla.
Täytyy vaan laittaa sivun asetukset oikeiksi (en tosin muista mitkä ne senttimetrimäärät nyt olikaan..).
Joo, elikäs olisi tarkoitus tosiaan tulostaa kannet noihin joihinkin vanhoihin poltettuihin levyihin, mitä hyllystä löysin. Kansikuvat löytyvät suurinpiirtein netistä kyllä. Wordilla olen itsekin pari kertaa testannut, mutta tuntuu ettei sillä saa liitettyä kuvaa vedettyä oikean kokoiseksi portaattomasti. (olen siis piirtänyt Wordiin suht oikean kokoiset cd-läpyskän ääriviivat, johon yritän sitä kuvaa sitten sovitella)


Remppu kirjoitti:
Jos on vielä akuutti asia, niin ilmaisohjelmista parhain oman kokemuksen mukaan on DVDprint.
Vielä on kyllä, vasta viikonloppuna (jos silloinkaan vielä) pääsen käsiksi tulostimelliseen koneeseen. Tuota voisi kyllä koittaa.

Kiitokset vastanneille.
 
Pitääkö pyöräteillä ja jalkakäytävillä kulkea vasenta vai oikeaa puolta?
Itse väitän että oikeaa, sillä aika moneen alikulkutunneliin on maalattu menoviivat niin.
 

TML

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Pitääkö pyöräteillä ja jalkakäytävillä kulkea vasenta vai oikeaa puolta?
Itse väitän että oikeaa, sillä aika moneen alikulkutunneliin on maalattu menoviivat niin.

Näin minäkin olen ymmärtänyt. Tosin lapsilla on oikeus kulkea aina sitä "oja" puolta. Ainakin minua vastaan tulevat penskat menevät kaukana mettän puolella.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hazardipakki kirjoitti:
Pitääkö pyöräteillä ja jalkakäytävillä kulkea vasenta vai oikeaa puolta?
Itse väitän että oikeaa, sillä aika moneen alikulkutunneliin on maalattu menoviivat niin.

Jos kevyenliikenteenväyliin on maalattu tai liikennemerkillä merkitty kulkupuoli niin tuolloin on niitä noudatettava, myös jalankulkijoiden mutta jos kevyenliikenteenväylällä ei ole osoitettu puolta jolla kävellä niin periaatteessa jalankulkijat saavat kulkea kumpaa puolta haluavat, eri asia on sitten se onko järkevää haahuilla miten sattuu mutta laillista estettä tälle ei ole.

Pyöräilijöillä taasen on aina oikeanpuoleinen liikenne jollei sitä ole erikseen liikennemerkillä tai maalauksella osoitettu muuksi (esim. pyöräilijät toisella laidalla ja jalankulkijat toisella).

vlad.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hazardipakki kirjoitti:
Pitääkö pyöräteillä ja jalkakäytävillä kulkea vasenta vai oikeaa puolta?
Itse väitän että oikeaa, sillä aika moneen alikulkutunneliin on maalattu menoviivat niin.

Minun käsityksen mukaan ainoastaan pyöräilijöillä on tuo kulkureuna määrätty oikeaan laitaan. Jalankulkijat saavat sitten kävellä kummassa haluavat, tätä sitten on käsittääkseni perusteltu mm koirien ulkoiluttamisella, ne kun tykkäävät penkalla mennä. Näin pyöräilijän näkökulmasta helpointa olisi kyllä jos kaikki menisivät oikeaa reunaa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksei viinoissa (ainakaan virolaisessa Viru Valgeassa, jota tuli viikonloppuna haettua Tallinnasta vähän liikaa) ole lainkaan "Parasta ennen" -päivämäärää? Ovatko ne kuin "hyvät viinit" eli vain paranevat vanhetessaan?

Tietysti eri asia on, voiko viinasta puhuttaessa ylipäätänsä edes miettiä parasta ennen -asioita, koska eihän se nyt ole koskaan mikään suositeltava juoma. Mutta pointtina siis se, että voiko sitä litkiä huoletta milloin vain, kun mitään "Parasta ennen" -päivämäärää ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Redbull

Jäsen
Pee kirjoitti:
Miksei viinoissa (ainakaan virolaisessa Viru Valgeassa, jota tuli viikonloppuna haettua Tallinnasta vähän liikaa) ole lainkaan "Parasta ennen" -päivämäärää? Ovatko ne kuin "hyvät viinit" eli vain paranevat vanhetessaan?

Hei ne on Virosta! Viron viinoissa on vaan prosentteja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös