Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 995 509
  • 47 188

Naughty_S

Jäsen
Cosmo kirjoitti:
Tapsa...Hoopi...Jokujarmo...Mikälievirkkunen. Missä on Bob-Erik Wallenberg?

"Lisäksi kisastudiosta kuullaan hieman kevyempää jalkapallosanailua joka ilta kello 21.30, jolloin iltashow'ssa pääsee ääneen muun muassa väittelyn mestari Bror-Erik Wallenius."

http://www.yle.fi/urheilu/saksa2006/looppi/id37327.html

Varmasti huikeaa settiä tulossa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä maissa Eurovisiisuissa yleisö ei äänestänyt, vaan raati äänesti katsojien puolesta? Monaco?
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Naughty_S kirjoitti:
"Lisäksi kisastudiosta kuullaan hieman kevyempää jalkapallosanailua joka ilta kello 21.30, jolloin iltashow'ssa pääsee ääneen muun muassa väittelyn mestari Bror-Erik Wallenius."

"Pääsee ääneen", kyllä "päästetään irti" olisi ollut osuvampi. Tai ei kai Bubi missään varsinaisesti mekaanisesti kiinni ole, josta hänet sitten irroitettaisiin, vaan kyseessä on enemmänkin kielikuva, jossa irtipäästöllä kuvataan hyväksyntää - ja hiljaista tilaustakin - jonkun yksilön erikoiskyvylle, jota ei normaaliolosuhteissa sietäisi. Tai sietäisi ja sietäisi; kai joku sietäisi varmasti jossain maailmankolkassa, mutta hän ei ole siitä päättämässä, vaan päätöksen tekee joku muu. Kuka se sitten on, ja onko päätös hänen omansa vai toimiiko hän jonkun sätkynukkena, ei kuitenkaan vaikuta tähän asiaan.

Bubi talk show hostina, kaikkea sitä onkin. No on se siinä mielessä hyvä, että näihin "talkkareihin" ei tarvita vieraita ollenkaan. Hyvän illan toivotuksetkin lähtevät lapasesta aivan varmasti ja joka kerta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
JAgE kirjoitti:
Toinen oli Monaco ja toinen joku A:lla alkava maa (Armenia?), joka ei antanu Suomelle pisteitä.

Muistaakseni Monaco ja Albania olivat ne maat joissa jouduttiin turvautumaan tähän raatiin, Monacossa sen tähden koska ei tullut riittävästi puhelinääniä ja Albaniassa sen tähden koska järjestelmä petti (näin muistelen). Armenia oli sitten ainoa maa jossa puhelinäänestys pelasi kuten piti ja josta Suomi kuitenkin sai 0 pistettä.

vlad.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Cosmo kirjoitti:
Hyvän illan toivotuksetkin lähtevät lapasesta aivan varmasti ja joka kerta.
Hyvää yötä! Tokihan on aivan yksilöllistä onko yö hyvä, se voi olla sitä monella tavalla tai sitten ei laisinkaan, usein jopa valveilla vietetty yö on mitä mainioin, mutta minä toivon että se olisi hyvä. Siitäkin voidaan väitellä, onko minun ventovieraille ihmisille esittämistäni toivomuksistani mitään käytännön hyötyä, mutta tuskinpa haittakaan. Tietysti, jos joku television ääreen kuukahtanut kanssakansalainen säpsähti hereille äskeisen, normaalia kovemmalla äänenpainolla lausutun "Hyvää yötä" -tokaisun myötä, eikä saa mahdollisesti koko loppuyönä enää unta, on haitta sangen oleellinen. Toivottavasti näin epäonnisesti ei kuitenkaan käynyt, vaan kaikki uinuvat onnellisesti edelleen. Eihän herääminenkään toisaalta välttämättä epäonnista olisi, jokuhan olisi nukkumista jatkaessaan saattanut myöhästyä vaikkapa tärkeästä tapaamisesta. Sinänsä kummallista on se, jos joku todellakin on sopinut tärkeän tapaamisen tälläiseen kellonaikaan. Mutta, toivottavasti kaikki ovat siis onnellisesti nukkumassa tai valveilla, minusta riippumatta, tai minusta riippuen. Ei siis toki kirjaimellisesti riippuen, juuri tällä hetkellä minusta ei riipu kuin yksi asia. Ja koska huomaan, että sekin on virkistymään päin, toivotan kaikille hyvää yötä!

Pupen temmolla lausuttuna tuon saa kevyesti kestämään vähintään puolet lähetysajasta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
korvakakkonen kirjoitti:
Voiko jonkun piirustusohjelman vaikka paintin ladata netistä maksutta? Niin ja mä oon nyt kirjaston koneella.

Luulisi Paintin löytyvän valmiina sieltä.

Tuskin kannattaa lähteä latailemaan mitään kirjaston koneille.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
korvakakkonen kirjoitti:
Kokkolan kirjaston koneella mitään Paintia oo
No mikäs käyttöjärjestelmä siellä kirjaston koneella on? Jos Windows, niin käynnistä -> suorita -> komento "mspaint" käynnistää tuon Paintin, jos siellä sellainen on. Mutta jos ei ole, niin tuskinpa siellä mitään muutakaan piirustusohjelmaa on.

Jos taas siellä on Linuxia tai peräti Maccia, niin kyseessä on eri asia.
 

korvakakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
)
Lawless kirjoitti:
No mikäs käyttöjärjestelmä siellä kirjaston koneella on? Jos Windows, niin käynnistä -> suorita -> komento "mspaint" käynnistää tuon Paintin, jos siellä sellainen on. Mutta jos ei ole, niin tuskinpa siellä mitään muutakaan piirustusohjelmaa on.

Jos taas siellä on Linuxia tai peräti Maccia, niin kyseessä on eri asia.

Tässä rouskussa ei edes ole "suorita" toimintoa. Mikä muuten on isoin summa minkä pystyy käteistä nostamaan automaatilta?
 

Zenith

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Arsenal,Philadelphia Flyers
korvakakkonen kirjoitti:
Tässä rouskussa ei edes ole "suorita" toimintoa. Mikä muuten on isoin summa minkä pystyy käteistä nostamaan automaatilta?


240 euroa ainakin kerrallaan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FourForty kirjoitti:
Onkohan tuo raja tilikohtainen?

On. Kun teet sopimuksen uudesta kortistasi saat itse määritellä maksiminostorajan. Se on kuitenkin rajattu ja ellen ihan väärin muista on 840€(=5000mk) suurin mahdollinen raja.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
lintu kirjoitti:
On. Kun teet sopimuksen uudesta kortistasi saat itse määritellä maksiminostorajan. Se on kuitenkin rajattu ja ellen ihan väärin muista on 840€(=5000mk) suurin mahdollinen raja.
Korjataan sen verran että tilin päivittäinen nostoraja ja kertanosto automaatista on kaksi eri asiaa.

Kertanosto automaatista on muistaakseni 500€(?)/kerta (summasta en ole ihan varma) mutta jos tililläsi on korkeampi nostoraja per päivä (itse olet määritellyt) voit nostaa monta kertaa . Esim. jos raja on 5000€ saat nostaa 10x500€ vuorokauden aikana (tästä taas olen ihan varma).
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ainakin joskus muinoin kuitissa luki kuinka paljon tililtä on nostettavissa. Itselläni maksiminosto oli silloin tuhat markkaa, joten jos nostin vaikkapa satasen, kuitissa luki "Tililtä nostettavissa 900.00" vaikka tilin saldo olisi ollut paljon enemmän.

EDIT: Tämä tuhat markkaa viittasi siis juuri siihen maksimimäärään, minkä pystyi nostamaan yhden vuorokauden aikana.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Eikös jokaisella kortilla ole oma nostorajansa,jonka voi pankissa määritellä. Eli jos sekä pankki- että automaattikortissa on nostoraja 800 eur, voit nostaa automaatissa vuorokauden aikana yhteensä 1600 eur.

Itse ainakin, muistelisin että minulla on näin. Mielestäni ainakaan itselläni mitään rajaa kuinka paljon saan tililtä nostaa vaan se on nimenomaan korttisidonnainen.
 

scholl

Jäsen
fastasashark kirjoitti:
Korjataan sen verran että tilin päivittäinen nostoraja ja kertanosto automaatista on kaksi eri asiaa.

Kertanosto automaatista on muistaakseni 500€(?)/kerta (summasta en ole ihan varma) mutta jos tililläsi on korkeampi nostoraja per päivä (itse olet määritellyt) voit nostaa monta kertaa . Esim. jos raja on 5000€ saat nostaa 10x500€ vuorokauden aikana (tästä taas olen ihan varma).

Niin itselläni on ainakin kortilla seuraavat rajat:

nostoraja automaatilla/vrk: 1680.00€
maksuraja automaatilla/vrk: 16820.00€

Kertanosto SOLO-automaatissa on sen sijaan max 400€. Sen vuoksi, kun lähtee esim. ulkomaille niin yleensä aina lentokentällä joutuu ottamaan 2-3 satsia tuota maksimia mukaansa. Ja ne voi tehdä ihan toistensa perään kunhan eivät nouse vrk sisällä tuon 1680 euron yli.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
fastasashark kirjoitti:
Kertanosto automaatista on muistaakseni 500€(?)/kerta (summasta en ole ihan varma) mutta jos tililläsi on korkeampi nostoraja per päivä (itse olet määritellyt) voit nostaa monta kertaa . Esim. jos raja on 5000€ saat nostaa 10x500€ vuorokauden aikana (tästä taas olen ihan varma).

Jostakin syystä minä olen noudattanut käsitystä, jonka mukaan Otto-automaatista saa kerrallaan ulos max. 300 euroa. En tiedä pitääkö paikkaansa, vässykällä kun harvemmin on todellista syytä nostaa käteistä näin runsaasti.
 

scholl

Jäsen
Solomon kirjoitti:
Jostakin syystä minä olen noudattanut käsitystä, jonka mukaan Otto-automaatista saa kerrallaan ulos max. 300 euroa. En tiedä pitääkö paikkaansa, vässykällä kun harvemmin on todellista syytä nostaa käteistä näin runsaasti.

Itselleni ne antavat 400e kerrallaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllä scholl selkeästi tässä asiassa oikeassa on, Otto-automaateista saa 400 euroa kerrallaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onko IS Veikkaajan kyljessä tulossa jalkapallon MM-kisa extranumeroa? Nimimerkillä irtonumeron ostaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös