Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 005 123
  • 47 196

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
Ruisleipä

En ole varma kuvittelenko vain, mutta kysymykseni on tälläinen:

Miksi ruisleivissä missä on kaksi leipää päällekkäin se ylempi maistuu paremmalta? :D Näin se tuppaa olemaan aina ja siksi jos otan vain yhde, aina se on se päällisosa.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
JohQ kirjoitti:
Miksi ruisleivissä missä on kaksi leipää päällekkäin se ylempi maistuu paremmalta? :D Näin se tuppaa olemaan aina ja siksi jos otan vain yhde, aina se on se päällisosa.


Ylempi on ainakin ohuempi, joten päällä latomiesi sörsseleiden (jos niiden määrä on suunnilleen vakio) maku tuntuu sillä vahvemmin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Schwalbe kirjoitti:
Mahtaako kenelläkään olla tietoa mistä voisi hankkia deaktivoidun Lahti-Saloranta pikakiväärin? Myös deaktivoitu sotilaskivääri M39 kiinnostaisi... Ja ei, Hämeenlinnan SA-kauppa ei kyseisiä aseita myy.

Köörnummella Säkylässä on MilPro-niminen putiikki. Sieltä löytyy.
Kävin myymälässä just viime kesänä ja mieli teki kovasti hankkia sieltä deaktivoitu Tikkakosken Mannekiinin työväline - siis Suomi-konepistooli rumpulippaalla. Hinta oli kyllä sen verran kova, että moinen "heräteostos" jäi tekemättä. Ja siellä myytävät aseet ovat todellakin AITOJA sodassa mukana olleita, eikä mitään replicoita. Olis sieltä rahalla saanut mukaansa myös venäläisen "Emman" tai saksalaisen Schmeisser konepistoolin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Dynamo kirjoitti:
Mikä ihmeen pillipiipari on Stefan Fonselius. Kaverin pilli on ilmeisesti ollut ns. hukassa.

Linjatuomari. Onkohan joutunut jossain pelissä kesken matsin päätuomariksi ja tilastot seonneet siitä?
 

Seether

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penthouse
Spyware ohjelma

Päätin tässä äskettäin ladata Spywareiden poistamis ohjelman. Googlella kun etsin, niin löysin monta eri ohjelmaa. Eli kysymykseni kuuluu, että mikä on hyvä ohjelma Spywareiden poistoon? Vai onko väliä mikä ohjelma on kunhan vain poistaa?
 

J.Petke

Jäsen
Seether kirjoitti:
Päätin tässä äskettäin ladata Spywareiden poistamis ohjelman. Googlella kun etsin, niin löysin monta eri ohjelmaa. Eli kysymykseni kuuluu, että mikä on hyvä ohjelma Spywareiden poistoon? Vai onko väliä mikä ohjelma on kunhan vain poistaa?

Taitaapi olla ad-aware netin suosituin ohjelma, tai siis sitä ollaan ladattu eniten. Kaiken lisäksi koko ohjelma on ilmainen.

http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Pitäisi ainakin olla hyvä ja luotettava ohjelma. Tyrmätkää jos olette toista mieltä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
J.Petke kirjoitti:
Taitaapi olla ad-aware netin suosituin ohjelma, tai siis sitä ollaan ladattu eniten. Kaiken lisäksi koko ohjelma on ilmainen.

http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Pitäisi ainakin olla hyvä ja luotettava ohjelma. Tyrmätkää jos olette toista mieltä.

Samoin kannattaa ottaa myös SpyBot. Ilmainen myös tämä pikkuohjelma. Googleta "download spybot"
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mä olen käyttänyt Microsoft AntiSpywarea ja olen tyytyväinen, käyttöliittymä ainakin on yksinkertainen. Ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa Ad-Awaresta tai SpyBotistakaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Gags kirjoitti:
Mä olen käyttänyt Microsoft AntiSpywarea ja olen tyytyväinen, käyttöliittymä ainakin on yksinkertainen. Ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa Ad-Awaresta tai SpyBotistakaan.

Ainut paha sanottava Ad-Awaresta, mitä minulla on, on, jos käyttää F-Securen haittaohjelmien poistoa. Se kun sattuu olemaan käytännössä Ad-Aware, ainakin ulkoasu muistuttaa hyvin paljon, ja se aiheuttaa yhteensopivuusongelmia ja sekoittaa konetta.

Tätä tosin ei tässä tapauksessa ollut. Mutta noin yleisenä huomiona.

Että silleen...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vieläkö Ad-awaressa joutuu klikkaamaan kaikki poistettavat objektit erikseen? On meinaan aika työlästä, kun lupaa hyvää hvyyttään putsata atk-rajoitteisen surffarikaverin koneen ensimmäistä kertaa. SpyBotissa sentään voi rehvakkaasti "fix problems". SB:ssä on muuten aika kiusallista nykyään tuo bad checksum, kun lataa päivitystiedostot. Minulla ainakin menee useampi yritys, ennen kuin saan tuoreet filet ehjänä koneelleni.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ossi kirjoitti:
Vieläkö Ad-awaressa joutuu klikkaamaan kaikki poistettavat objektit erikseen?

Jos en nyt ihan väärin muista, niin omassani on ainakin sellainen ruutu, jota klikkaamalla valitaan kaikki. Se sijaitsee siinä valintaruutujen yläpuolella.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sistis kirjoitti:
Jos en nyt ihan väärin muista, niin omassani on ainakin sellainen ruutu, jota klikkaamalla valitaan kaikki. Se sijaitsee siinä valintaruutujen yläpuolella.
Kyllä minä olen ainakin aina napauttanut hiiren oikeaa näppäintä ja "select all objects".
 
Onko kenelläkään kokemuksia hostelleista Los Angelesissa / New Yorkissa? Entä piilolinssien ostamisesta Jenkeissä? Olettaisin, että sieltä saisi halvalla ja helpolla satsin kertakäyttöpiilareita... Ei kai siellä mitään lääkärinmääräyksiä tms tarvita?

Entä onko havaintoja, millaisia tuontirajoituksia Meksikon suunnasta on USA:han? Jostakin olen ollut lukevinani, ettei saisi viedä mitään elintarvikkeita, mutta kun rupesin etsimään tällaista tietoa, en enää löytänytkään sitä...
 

Revolver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vecchia Volpe kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia hostelleista Los Angelesissa / New Yorkissa? Entä piilolinssien ostamisesta Jenkeissä? Olettaisin, että sieltä saisi halvalla ja helpolla satsin kertakäyttöpiilareita... Ei kai siellä mitään lääkärinmääräyksiä tms tarvita?

Entä onko havaintoja, millaisia tuontirajoituksia Meksikon suunnasta on USA:han? Jostakin olen ollut lukevinani, ettei saisi viedä mitään elintarvikkeita, mutta kun rupesin etsimään tällaista tietoa, en enää löytänytkään sitä...

USA:an ei saa tuoda mistään suunnasta mitään elintarvikkeita. Kaikki elintarvikkeet jää rajalle -kokemusta on- (sikäli kuin ilmoitat tuovasi elintarvikkeita). Jos tulet rajan yli autolla, tulli tod.näk. tarkastaa kaikki matkatavarasi ja autosi, joten ei kannata salata Meksikon tuliaisenchiladoja ja -nachoja!
Hostelli kannattaa valita huolella, varsinkin Manhattanilla. Siellä sellaiset 1-2 tähden hotellitkin ovat joskus aivan järkyttäviä luukkuja ja kalliita (90-100,-/yö). En kyllä suosittelisi mitään hostellia, mutta ehkä joku YMCA tai vastaava voi olla ok.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vecchia Volpe kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia hostelleista Los Angelesissa / New Yorkissa?

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuolta löytyy ainakin hyvä hakukone ja varauspalvelu.

http://www.pallontallaajat.net/interrail/majoitus/index.php

Ainakin LA:ssa näytti olevan joku Youth Hostel International. Oma kokemukseni Euroopan kiertueella oli, että nämä ovat usein sellaisia leirikeskus-tyyppisiä paikkoja. Eli eivät ehkä niin kovin viihtyisiä. Pienet, yksityiset tarjoajat ovat kaikkein parhaimmat. Kuvia kannattanee selailla, niistä pystyy jotain päättelemään. Noh, eipä me yövytty kuin yhdessä itävaltalaisessa sellaisessa. Kroatiassa käytiin pihalla, mutta valittiin hieman kalliimpi yksityismajoitus, eikä kaduttanut.

Pallontallaajien foorumilla kannattanee käyttää hakukonetta ja katsella, jos sieltä löytyisi jotain informaatiota.
 

Rocco

Jäsen
PKrJ kirjoitti:
Taas armoton väittely käynnissä töissä...

Onko suojatien päälle pysähtyminen kielletty laissa, asetuksissa tms?

Mielestäni autokoulussa näin opetettiin, mutten finlexistä löytänyt päivänselvillä hakusanoilla.

Edit: Löysin itse: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267 Jostain syystä ei löytynyt finlexin omalla haulla, vaan vain Googlella.

En tarkasti linkkiä katsonut läpi, mutta suojatien päälle pysähtyminen muusta syystä kuin liikenteen takia on kiellettyä, muuten ei. Eli jos edellä menevä liikenne pysähtyy vaikka kääntyvää autoa odottaen ja joudut jäämään "nalkkiin" suojatien päälle, siitä ei tietenkään rankaista. Mutta jos vaikka jätät matkustajia pois suojatien kohdalla, se on kiellettyä.
 
Viimeksi muokattu:

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Mistä sanoista tulee lyhenne cccp?
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Voisin kuvitella, että U lienee Union, loput onkin vaikea arvata. (tai sitten ei)

Mitäs CCCP on ruotsiksi tai norjaksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös