Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 302
  • 47 167

Glove

Jäsen
Sijoitetaanko puolustusvoimien varusmiessoittokunnan koulutuksen läpikäyneet ihan normaalisti sodan ajan joukkoihin vai kokoontuuko ne rähinän alkaessa jonnekin reenaamaan marssimusiikkia voitonparaatia varten?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Soundcloud-sovelluksen käyttäjiä?

Soundcloud kirjautuu minut jatkuvasti ulos. Ei tarvitse kuin stopata ohjelma, niin jo joutuu kirjautumaan. Parasta tässä on se, että ohjelma alkaa sitten aina alusta ja pitää kelata siihen kohtaan mihin jäi. Heti kun vaihdoin puhelimen Samsungiin (on paska ja hidas, A10) niin tämä ongelma alkoi. Onks tää nyt oikeasti luurista kiinni...?
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sijoitetaanko puolustusvoimien varusmiessoittokunnan koulutuksen läpikäyneet ihan normaalisti sodan ajan joukkoihin vai kokoontuuko ne rähinän alkaessa jonnekin reenaamaan marssimusiikkia voitonparaatia varten?

Varusmiessoittokunnassa koulutukseen kuuluu toki minimivaatimuksilla tehty sotilaskoulutus ja sen jälkeen saadaan sotilassoittajan erikoiskoulutus.

Kävin itse varusmiessoittokunnan Haminassa (KymItr) eli sotilasarvoni sotilaspassissa oli kotiutettaessa tykkimies ja erikoiskoulutuksena tuo sotilassoittaja.

Pari vuotta tuosta ja oli sitten kertaamassa ihan rynkky kädessä isohkossa sotaharjoituksessa eli kertauskutsu meni ihan peruskoulutuksen mukaisesti.

Myöskin jokunen vuosi sitten tullut sijoituspaikkakirje meni myös tuon peruskoulutuksen pohjalta eli vastaus kysymykseesi on, että rähinän alkaessa varusmiessoittokunnan käyneet sijoitetaan peruskoulutuksen mukaisesti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä ikäinen on juontaja Pepe Jurgens? Tuli kinaa asiasta ja mielipiteet olivat sen verran erillään, että ratkaisu on saatava mahdollisimman nopeasti!

Nyt on paha. Peter "Pepe" Jürgensin tarkka ikä näyttäisi nimittäin olevan salaisuus koko internetille.

Itse veikkaisin, että on syntynyt about 1965. Yhdessä harvoista haastatteluistaan kertoi näin:

- Jostain koulun joulujuhlista ja armeijan komiteoista olen suulaana miehenä ajautunut juontohommiin. Näitä hommia olen tehnyt sitten vuodesta 1986 lähtien.

Palaanpas vielä tähän vanhaan vastaukseeni. Kouvolan Sanomissa oli nimittäin juuri äskettäin Pepen haastattelu ja sen perusteella syntymävuotta voi haarukoida vielä vähän lisää. Pepe kertoo nimittäin muuttaneensa joulukuussa 1979 Moskovaan ja vähän sen jälkeen kertoo ajokortistaan "Ostin sitten seuraavana kesänä kansainvälisen ajokortin 15 dollarilla. Täytin silloin syyskuussa 15 vuotta."

Mikäli seuraavalla kesällä on tässä tarkoitettu kesää 1980, niin tämä vahvistaisi Pepen syntymävuodeksi vuoden 1965.

Tähän sopii myös maininta armeijaan menosta: "Pepe Jürgens palasi Suomeen keväällä 1984. Hänen tarkoituksenaan oli suorittaa asevelvollisuus..."
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni ketjua, jossa joku ifk-nimimerkki kertoi kaverista, jolla naisia riitti ja kertojalla ei onnistunut mikään. Kirveelläkään en muista, mikä ketju ja googlen avulla en löytänyt, kun väärät hakusanat käytössä. Voisiko joku ystävällisesti auttaa ja linkata? Olen varma, että joku muistaa ketjun viestit kyseiseltä käyttäjältä. Kiitän jo etukäteen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni ketjua, jossa joku ifk-nimimerkki kertoi kaverista, jolla naisia riitti ja kertojalla ei onnistunut mikään. Kirveelläkään en muista, mikä ketju ja googlen avulla en löytänyt, kun väärät hakusanat käytössä. Voisiko joku ystävällisesti auttaa ja linkata? Olen varma, että joku muistaa ketjun viestit kyseiseltä käyttäjältä. Kiitän jo etukäteen.
Varmaankin etsit tätä?
 

Glove

Jäsen
Onko lukion käyminen jotenkin vaikeampaa kuin ennen? Opiskelijat valittavat uupumusta. Hyvin tuo onnistui kolmessa vuodessa uupumatta silloin kun nykyiset setämiehet oli nuoria.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Onko lukion käyminen jotenkin vaikeampaa kuin ennen? Opiskelijat valittavat uupumusta. Hyvin tuo onnistui kolmessa vuodessa uupumatta silloin kun nykyiset setämiehet oli nuoria.
Silloin oli pahimmillaan samana koulupäivänä neljää eri vierasta kieltä tunti, eikä kurssimuotoisuus
ollut edes unelma kaukana tulevaisuudessa. Ajat muuttuu, eikä välttämättä huonompaan suuntaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sama konsti helpottaa myös vaikkapa suolakurkkupurkin avaamista, jos korkki on tiukassa. Muut hyvät niksipirkkavaihtoehdot tiukan korkin avaamiseen ovat lämmin vesi tai veitsen kärki korkin ja purkin väliin (pienikin rako auttaa päästämään paineet pois).
 

hege

Jäsen
Kerran on tuo kyynärpää isku päättynyt itkuun ja hammasten-kiristykseen, kaveri nohevana päätti näyttää miten homma tehdään ja napautti kyynerpäällä lujaa pohjaan. Valitettavasti vasemman käden puristusvoima yhdistettynä käsineen ja pullon väliseen kitkakertoimeen oli pienempi kuin pohjaan kohdistunut impulssivoima ja tämän seurauksena pullo lähti kädestä (vajakki ei pitänyt kiinni pullon kaulasta) ja toisaalta pullon kestävyys ei taas sitten ylittänyt asfaltin aiheuttamaa kuormistusta... No tuli sitten vähän rauhallisempi viikonloppu mökillä eli kansanterveys voitti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sama konsti helpottaa myös vaikkapa suolakurkkupurkin avaamista, jos korkki on tiukassa. Muut hyvät niksipirkkavaihtoehdot tiukan korkin avaamiseen ovat lämmin vesi tai veitsen kärki korkin ja purkin väliin (pienikin rako auttaa päästämään paineet pois).
Tuohon purkin metallikannen avaamisen helpottamiseen on ylivoimainen väline ja ihan siihen tarkoitukseen suunniteltu. Sellainen hiukan pullonkorkinavaajaa suurempi muovikapine. Siis se painettava malli, ei nostettava.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuohon purkin metallikannen avaamisen helpottamiseen on ylivoimainen väline ja ihan siihen tarkoitukseen suunniteltu. Sellainen hiukan pullonkorkinavaajaa suurempi muovikapine. Siis se painettava malli, ei nostettava.

Itse asiassa meillä on taloudessa tuollainen. Kerran kokeiltu ja todettu toimivaksi. Seuraavilla kerroilla ei ole kuitenkaan muistanut, että missä laatikossa se mahtaakaan sijaita ja kun ensi vilauksella on tullut vastaan vaan ananaksen keskiön poistaja ja muita kerran vuosisadassa käytettäviä härpäkkeitä, niin on ollut helpompi avata jollain kikkakolmosella.

@hege tuossa oli kuitenkin teillä tuuriakin mukana, tuttavani nimittäin hajotti viinapulloa avatessaan pullon sijasta oman kyynerpäänsä ja kulki loppukesän käsi kipsissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Puhelin ei vastaanota mobiilitunnistetta ja osa muistakin vahvistuskoodeista tuntuu jäävän matkalle. Mitä olen sössinyt?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kodin lähelle kunnan omistamalle tontille/maalle on joku "pysäköinyt" (lue: loppusijoittanut laiskuuttaan) huonokuntoisia työkoneita ja seisoneet siinä rumentamassa maisemaa jo toista vuotta. Kenelle tällaisista voi ilmoittaa tai mikä taho saisi ne siitä katoamaan? Koneiden omistajasta ei ole tietoa, ei ole mitään tunnisteita (rekisterikilpiä tai firman tarroja tms). Kuntaa ei kiinnosta. Poliisille joku ilmoitus, ainakin voisi mennä ympäristökulma edellä kun vuotavat öljyä? Eikä kukaan romukauppiaskaan voi niitä hakea koska omistajuus vähän epäselvää?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuntaa ei kiinnosta.

Jos ja kun kunnan rakennusvalvontaa ei asia kiinnosta, niin koita kunnan ympäristönsuojelutarkastajaa. Öljyn vuotaminen on varmasti hyvä mainita, lisäksi voisi esim. perustella, että voivat aiheuttaa vaaraa jos lapset menevät leikkimään niissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos auton renkaiden paineen mittaa auton alla tai irtona, onko ilmanpaine sama? Oma arvaus on että ei, koska pyörän muoto muuttuu.

Entä pyörän pulttien kireys. Jos vedän pultit momenttiin kun auto on tunkin päällä ja myöhemmin tarkasta, että onkohan pysynyt kiinni, niin eikö pyörä pitäsi nostaa ilmaan tai muuten auton paino vaikuttaa ... vai vaikuttaako?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä tarkoittaa termi "westplaining"?
Itäisen Euroopan olosuhteiden tai tilanteiden kommentoimista läntisen viitekehyksen kautta ottamatta lainkaan huomioon paikallista historiaa tai heidän mielipidettään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Paristoissa on "parasta ennen"-merkintä. Tästä pari pohdintaa:

1) Vaihdoin juuri pariston, jossa 8/22. Sammuuko teho parin kuukauden päästä?
2) Kotoa löytyi vuoden 2015 paristoja. Heitänkö vesilinnulla?
3) Katsotteko koskaan kaupassa päiväystä paristojen kohdalla? Jos ostaa epähuomiossa vanhan paristopaketin, voiko ne työntää kauppiaan ahteriin?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Paristoissa on "parasta ennen"-merkintä. Tästä pari pohdintaa:

1) Vaihdoin juuri pariston, jossa 8/22. Sammuuko teho parin kuukauden päästä?
2) Kotoa löytyi vuoden 2015 paristoja. Heitänkö vesilinnulla?
3) Katsotteko koskaan kaupassa päiväystä paristojen kohdalla? Jos ostaa epähuomiossa vanhan paristopaketin, voiko ne työntää kauppiaan ahteriin?
1) Voi sammua jo aiemminkin. Vahvasti vaikuttaa se, kuinka paljon käytät sitä laitetta, mihin paristoista virtaa siirtyy.
2) Älä heitä. Jos eivät virtaa enää anna, vie kierrätykseen.
3) Katson. Vain jos kauppias niin toivoo.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tämän tiimoilta ehtinyt jo kertaalleen kirjoittaakin tuonne Mille naurat juuri nyt-ketjuunkin. Silloin toimin niin kuin posti kehotti toimimaan ja Posti toi takaisin postin mukana tuon kirjeen minulle joka ei siis minun osoitteeseeni kuulu.

Eli kysymykseni on se että onko tässä enää mitään tehtävissä? Posti on toukokuun alussa toimittanut minun asuntooni postin mukana kirjeen joka on osoitettu henkilölle joka ei asu ainakaan enää tässä osoitteessa.

Kirjekuoressa on "tarra" jossa lukee että Mikäli tämä lähetys ei kuulu tähän osoitteeseen pyydän palauttamaan lähetyksen oheisessa kuoressa Postin toimipaikkaan tai lähimpään kirjelaatikkoon.

Noin toimin sitten kaksi kertaa ja Posti toi tämän kirjeen silti aina minun asuntooni takaisin. No, sitten kokeilin vielä kirjoittaa itse kirjekuoreen että Ei asu tässä osoitteessa. Kirjoitin sen osoite-ja nimitietojen alle. Ja kappas, Posti silti yhä toimitti tämän kirjeen uudelleen postin mukana minun asuntooni.

Eli tämä on ollut nyt koko toukokuun ajan tällaista ihmettelyä tuon kirjeen kanssa ja kierrättämistä sitä koko ajan uudelleen ja uudelleen postin mukana asuntooni takaisin. Onko tässä mitään keinoa saada tuota kirjettä oikeaan osoitteeseen lopulta?

Ja toinen kysymykseni on kun en nyt jaksa selata itse tietoja läpi niin kun testaa noita sokeriarvoja itse kotona ja kun testin tekee lounaan jälkeen. Niin onko jotain aikaa jota tuossa pitää odottaa että sokeriarvo kannattaa testata lounaan jälkeen vai voiko sen testata ja mitata heti lounaan syötyään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös