Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 686
  • 47 167

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Rivariyhtiön lämmönjakelumenetelmien muutoksen jälkeen kämpän lämpöpatterit ovat yläosasta kuumat ja alhaalta kylmät. Asunto on riittävän lämmin, mutta pitäisikö tuosta valittaa isännöitsijälle tai huoltoyhtiölle?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ihan mahdollista tuo on. Isännöitsijän tai hallituksen pjn pitäisi ottaa yhteyttä kiinteistövakuutuksen myöntäneeseen firmaa ja selvittää ja tarvittaessa tehdä vahinkoilmoitus.

Otin isännöitsijään yhteyttä ja maksavat kunhan ehtivät. Saa nähdä minkälainen summa sieltä tulee. Kts vastauksesta ja hyvää joulua sinne!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Otin isännöitsijään yhteyttä ja maksavat kunhan ehtivät. Saa nähdä minkälainen summa sieltä tulee. Kts vastauksesta ja hyvää joulua sinne!
Kuitti ja kiitos samoin. Itselläni eivät maksaneet koska vesivahingon syy, lattiakaivon korotusrenkaan tiiviste oli erikseen suljettu ulkopuolelle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaupassa oli kaveri, joka ruokaostosten yhteydessä näytti Kela-kortin ja allekirjoitti kuitin, ja homma oli sillä selvä. Ei siis mitään tavanomaista maksutapahtumaa.

Mikäs homma tää on? Ihan vilpittömästi kysyn, ei ole mitään vittuilua.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kaupassa oli kaveri, joka ruokaostosten yhteydessä näytti Kela-kortin ja allekirjoitti kuitin, ja homma oli sillä selvä. Ei siis mitään tavanomaista maksutapahtumaa.

Mikäs homma tää on? Ihan vilpittömästi kysyn, ei ole mitään vittuilua.
Olisiko joku maksusitoumus Kelasta, sossusta, diakonilta tai jostain, mutta luulisi silloinkin henkkareita kysyttävän Kela-kortin sijaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko joku maksusitoumus Kelasta, sossusta, diakonilta tai jostain, mutta luulisi silloinkin henkkareita kysyttävän Kela-kortin sijaan.
Tuota minäkin mietin. Saattoi se toki olla joku henkilökorttikin, aika hätäisesti näin. En tunne noita kortteja, kun itse näytän aina ajokorttia ja tarvittaessa passia.

Vaikka eräs täällä vaikuttava nimimerkki tulisi varmaan taas mielellään läksyttämään siitä, kuinka en ymmärrä joidenkin elämästä mitään, niin ihan vilpittömästi minä näitä kysyn. En minä tiedä näistä asioista, kun en ole niitä itse kokenut.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuota minäkin mietin. Saattoi se toki olla joku henkilökorttikin, aika hätäisesti näin. En tunne noita kortteja, kun itse näytän aina ajokorttia ja tarvittaessa passia.

Vaikka eräs täällä vaikuttava nimimerkki tulisi varmaan taas mielellään läksyttämään siitä, kuinka en ymmärrä joidenkin elämästä mitään, niin ihan vilpittömästi minä näitä kysyn. En minä tiedä näistä asioista, kun en ole niitä itse kokenut.
Joo, ei ole kokemusta eikä kyllä tietoakaan, kunhan arvailin ajankulukseni. Ehkä joku viisaampi tietää oikean vastauksen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joo, ei ole kokemusta eikä kyllä tietoakaan, kunhan arvailin ajankulukseni. Ehkä joku viisaampi tietää oikean vastauksen.
Maksusitoumusta en ole itse käyttänyt, mutta pitäisi mielestäni sen paperin kanssa mennä maksamaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Maksusitoumusta en ole itse käyttänyt, mutta pitäisi mielestäni sen paperin kanssa mennä maksamaan.
Jokin aika sitten edelläni maksettiin paperinpalalla. Oletan sen olleen maksusitoumus.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vaikka eräs täällä vaikuttava nimimerkki tulisi varmaan taas mielellään läksyttämään siitä, kuinka en ymmärrä joidenkin elämästä mitään...
Näin ketjun aiheeseen liittyvänä sekalaisena kysymyksenä, olisiko aika jo päästä tuosta yli?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin ketjun aiheeseen liittyvänä sekalaisena kysymyksenä, olisiko aika jo päästä tuosta yli?

Varmaankin olisi, olet siinä ihan oikeassa. Silti minusta on aika röyhkeää olettaa toisesta taloudellisen tilanteen perusteella kaikenlaista ja syyttää sillä perusteella. Varsinkin jos toinen ei oikeasti tiedä yhtään mitään niistä asioista.
 

444

Jäsen
Olisiko joku maksusitoumus Kelasta, sossusta, diakonilta tai jostain, mutta luulisi silloinkin henkkareita kysyttävän Kela-kortin sijaan.
Tai sitten on voinut tehdä kyseisen kaupan kanssa jonkinlaisen tilin, jossa kuukauden ostokset kirjataan ylös ja laskutetaan jälkeenpäin / etukäteen. Muistaakseni @vilperi oli tällaisen diilin johonkin lähikauppaansa tehnyt. En kyllä silti kelakorttia hyväksyisi henkkarina, paitsi jos on oikeasti joku todella tuttu asiakas. Silloin henkilöllisyyden todistaminen puolestaan on ehkä jopa turhaa, jos asiakkaan tunnistaa muutenkin.
Veikkaisin, että kyseessä oli henkilökortti, joka on toki eri värinen, mutta riittävän samannäköinen kauempaa katsottuna moniin muihin kortteihin verrattuna.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tai sitten on voinut tehdä kyseisen kaupan kanssa jonkinlaisen tilin, jossa kuukauden ostokset kirjataan ylös ja laskutetaan jälkeenpäin / etukäteen. Muistaakseni @vilperi oli tällaisen diilin johonkin lähikauppaansa tehnyt. En kyllä silti kelakorttia hyväksyisi henkkarina, paitsi jos on oikeasti joku todella tuttu asiakas. Silloin henkilöllisyyden todistaminen puolestaan on ehkä jopa turhaa, jos asiakkaan tunnistaa muutenkin.
Veikkaisin, että kyseessä oli henkilökortti, joka on toki eri värinen, mutta riittävän samannäköinen kauempaa katsottuna moniin muihin kortteihin verrattuna.
Totta, saattaa hyvinkin olla juuri noin. Taidamme olla jo tämänkin pulman ratkaisun äärellä...

Kela-kortti kuulosti itsestänikin oudolta, koska on tarkoitettu aivan muihin tarkoituksiin kuin kaupan kassalle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tai sitten on voinut tehdä kyseisen kaupan kanssa jonkinlaisen tilin, jossa kuukauden ostokset kirjataan ylös ja laskutetaan jälkeenpäin / etukäteen. Muistaakseni @vilperi oli tällaisen diilin johonkin lähikauppaansa tehnyt. En kyllä silti kelakorttia hyväksyisi henkkarina, paitsi jos on oikeasti joku todella tuttu asiakas. Silloin henkilöllisyyden todistaminen puolestaan on ehkä jopa turhaa, jos asiakkaan tunnistaa muutenkin.
Veikkaisin, että kyseessä oli henkilökortti, joka on toki eri värinen, mutta riittävän samannäköinen kauempaa katsottuna moniin muihin kortteihin verrattuna.

Jep, minulla on pienempään ruokakauppaan tili olemassa. Ostan sinne aina joka kuukausi ruokaa, ja sinne kertyy summaa maksettavaksi. Lasku lähtee välitystilin hoitajalle joka maksaa laskun puolestani. Onhan tuo silloin kätevä palvelu minulle ollut kun on ollut vaikeitakin peliongelmia, on varmasti saanut ruokaa sitten kuitenkin. Kun on aikoinaan myös ollut sitä ongelmaa että olen pelannut myös ruokarahojani ja syönyt sitten pelkkiä riisiä ja nuudeleita.

Mutta se vain, että muistaakseni minun ei ole koskaan kyllä edes tarvinnut todistaa millään kortilla henkilöllisyyttäni. En muista edes todistinko sitä edes tiliä avatessani, en tainnut. Ilmoitan vain kassalle että ostan nämä sinne tilille. Ja sen tilinumeronkin. Yksi kassaneiti muistaa kyllä minut jo niin hyvin että minun ei käytännössä tarvitse sanoa hänelle mitään ja hän laittaa ostokseni oikealle tilille. Allekirjoitus minun pitää vain kuitteihin kirjoittaa ja nimen selvennys.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Löytyisikö tietoa siitä, miten avioerotilanteessa omaisuus osoitetaan ja miten velkaosuus otetaan huomioon? Esimerkkinä alla oleva:
1. Kiinteistö, joka hankittu 50-50 vaimon kanssa ja josta velkaa 100%. Tämä nyt on aika selvä.
2. Minun omiin nimiin hankittu kerrostaloasunto, josta maksettu 25% ja loppu velkaosuutta?
3. Minun omiin nimiin hankittu kiinteistö, josta 90% velkaosuutta?
Lisätään tiedoksi vielä, että nuo kaksi velkaista mökkiä olen hankkinut sen noin 1,5 vuotta erilleen muuton jälkeen.
Akan lutjake on sitä mieltä että mun pitää myydä kaikki ja maksaa puolet hänelle, mutta persnettoahan tuossa tulisi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Löytyisikö tietoa siitä, miten avioerotilanteessa omaisuus osoitetaan ja miten velkaosuus otetaan huomioon? Esimerkkinä alla oleva:
1. Kiinteistö, joka hankittu 50-50 vaimon kanssa ja josta velkaa 100%. Tämä nyt on aika selvä.
2. Minun omiin nimiin hankittu kerrostaloasunto, josta maksettu 25% ja loppu velkaosuutta?
3. Minun omiin nimiin hankittu kiinteistö, josta 90% velkaosuutta?
Lisätään tiedoksi vielä, että nuo kaksi velkaista mökkiä olen hankkinut sen noin 1,5 vuotta erilleen muuton jälkeen.
Akan lutjake on sitä mieltä että mun pitää myydä kaikki ja maksaa puolet hänelle, mutta persnettoahan tuossa tulisi.
Kysymykseen en osaa vastata, mutta vinkin annan. Kysymys kannattanee esittää Löytyykö lakimiehiä -ketjussa. @Jeppe_68
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Löytyisikö tietoa siitä, miten avioerotilanteessa omaisuus osoitetaan ja miten velkaosuus otetaan huomioon? Esimerkkinä alla oleva:
1. Kiinteistö, joka hankittu 50-50 vaimon kanssa ja josta velkaa 100%. Tämä nyt on aika selvä.
2. Minun omiin nimiin hankittu kerrostaloasunto, josta maksettu 25% ja loppu velkaosuutta?
3. Minun omiin nimiin hankittu kiinteistö, josta 90% velkaosuutta?
Lisätään tiedoksi vielä, että nuo kaksi velkaista mökkiä olen hankkinut sen noin 1,5 vuotta erilleen muuton jälkeen.
Akan lutjake on sitä mieltä että mun pitää myydä kaikki ja maksaa puolet hänelle, mutta persnettoahan tuossa tulisi.
Ositukseen vaikuttaa yksi päivämäärä, milloin avioerohakemus on kirjattu jätetyksi.
Sen päiväyksen varallisuus on mukana osituksessa.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiperä paikka, kävin tänään katsomassa rintamamiestaloa missä oma jokiranta.
Talo suurin piirtein hyvässä kunnossa mutta wc/saunahuone vaatisi täydellisen remontin. Myös toinen Wc olisi tarkoitus rakentaa eli hintaa tulee. Keittiö menisi hetkellisesti, samoin pinnat, esim. uudet laminaatit laitettu ympäri taloa ja putkiremontti. Jokiranta on hieno missä kunnon rantasauna, grillipaikka ja palju. Onko tuossa talossa paljon mitä pitäisi ottaa huomioon? Sähköt olivat tehty miten sattui mutta ne saan itse kuntoon. Uusi katto ja verhoiluna vinyyli, eli pitäisi kestää. Putki tuonne rantasaunalle pitäisi kaivaa ja uusia täysin Wc tilat ja rakentaa 40 m2 lisää jotta saisi toisen vessan ja kodinhoitohuoneen. Kannattaako? Hinta ei ollut paha kun 100 000€ pyyntö ja siitä voidaan tinkiä. Ikkunat uusittu 2012 ja keittiö 2015. Iso suuli, 200m2, missä eristys. Tontti 2800m2 eli nurmikkoa saa leikata. Mitä mielipiteitä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytyisikö tietoa siitä, miten avioerotilanteessa omaisuus osoitetaan ja miten velkaosuus otetaan huomioon? Esimerkkinä alla oleva:
1. Kiinteistö, joka hankittu 50-50 vaimon kanssa ja josta velkaa 100%. Tämä nyt on aika selvä.
2. Minun omiin nimiin hankittu kerrostaloasunto, josta maksettu 25% ja loppu velkaosuutta?
3. Minun omiin nimiin hankittu kiinteistö, josta 90% velkaosuutta?
Lisätään tiedoksi vielä, että nuo kaksi velkaista mökkiä olen hankkinut sen noin 1,5 vuotta erilleen muuton jälkeen.
Akan lutjake on sitä mieltä että mun pitää myydä kaikki ja maksaa puolet hänelle, mutta persnettoahan tuossa tulisi.
Ei sillä väliä kenen nimissä mikäkin on. Avioliiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä. Avioehto vaikuttaa asiaan jos sellainen on ja kaikilla fiksuilla on. Itselläkin nyt toisella kierroksella.
 
Tietääkö kukaan löytyykö netin syövereistä sivua tai sovellusta, jolla voisi muuntaan musiikin sellaiseksi miltä se kuuloistaisi esim. jäähallissa. Kun PS3:sen änäreissä sai ladattua omaa musiikkia peliin niin silloin musiikki itse hallissa kuulosti siltä kuin oikeastikkin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tietääkö kukaan löytyykö netin syövereistä sivua tai sovellusta, jolla voisi muuntaan musiikin sellaiseksi miltä se kuuloistaisi esim. jäähallissa. Kun PS3:sen änäreissä sai ladattua omaa musiikkia peliin niin silloin musiikki itse hallissa kuulosti siltä kuin oikeastikkin.
Lataa vaikkapa Audacity koneellesi, upota kappale sovellukseen ja lisää siihen kaikua/halliefektiä/mitävaan.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kiperä paikka, kävin tänään katsomassa rintamamiestaloa missä oma jokiranta.
Talo suurin piirtein hyvässä kunnossa mutta wc/saunahuone vaatisi täydellisen remontin. Myös toinen Wc olisi tarkoitus rakentaa eli hintaa tulee. Keittiö menisi hetkellisesti, samoin pinnat, esim. uudet laminaatit laitettu ympäri taloa ja putkiremontti. Jokiranta on hieno missä kunnon rantasauna, grillipaikka ja palju. Onko tuossa talossa paljon mitä pitäisi ottaa huomioon? Sähköt olivat tehty miten sattui mutta ne saan itse kuntoon. Uusi katto ja verhoiluna vinyyli, eli pitäisi kestää. Putki tuonne rantasaunalle pitäisi kaivaa ja uusia täysin Wc tilat ja rakentaa 40 m2 lisää jotta saisi toisen vessan ja kodinhoitohuoneen. Kannattaako? Hinta ei ollut paha kun 100 000€ pyyntö ja siitä voidaan tinkiä. Ikkunat uusittu 2012 ja keittiö 2015. Iso suuli, 200m2, missä eristys. Tontti 2800m2 eli nurmikkoa saa leikata. Mitä mielipiteitä?
Jos katto on, ja on aina ollut ehjä, sekä pystyt itse remontoimaan/rakentamaan, niin kyllähän tuo
hyvältä kuulostaa. Sähkölasku kohtuullinen?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikä on Rotuaarirunkkari? Tuli tämmöinen termi vastaan aikaisemmin päivällä ja on ihmetyttänyt siitä asti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on Rotuaarirunkkari? Tuli tämmöinen termi vastaan aikaisemmin päivällä ja on ihmetyttänyt siitä asti.

Tämän sanan käytössä on muuten näemmä vielä sellainen hienous, että Google-haulla tulee vain yksi tulos. Eli jos rotuaarirunkkari siirtyy yleiskielikäyttöön, niin kunnia siitä kuuluu sekä kyseisen viestin kirjoittajalle että koko Jatkoajan yhteisölle.

Itsehän lanseerasin aikoinaan termin vittumarko maailmalle juurikin Jatkoajan keskustelupalstan kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös