Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 001 943
  • 47 191

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Saavatkos vaalipaikkojen toimitsijat liksaa? Keitä he ovat, puolueväkeäkö?

Kyllä siitä se toistasataa euroa saa ( miinus verot). Osa on puolueväkeä, itse pääsin "tutun tutun" kautta. En kuulu mihinkään puolueeseen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kyllä siitä se toistasataa euroa saa ( miinus verot). Osa on puolueväkeä, itse pääsin "tutun tutun" kautta. En kuulu mihinkään puolueeseen.

ideana on, että vaalipaikalla on edustajia eri ryhmistä ja sitoutumattomia jne. Näin kaikki valvovat toisiaan ja vaalien rehellisyys taataan. Ei ehkä nykysuomessa enään mikään iso juttu, mutta aikanaan tämä on toiminut hienosti ja pitänyt vaalit rehellisinä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmisethän yleensä kertovat kaiken paremmin päin kuin totuus on, joten tuo rajoitus on normi käytäntö. Kerroit että sulla oli ihottumaa, jota hoidettiin lääkärin toimesta... No epäluuloinen vakuutusvirkailija päättelee sen eka käynnin jälkeen olet hankkinut kalliit salvat jostain muualta kuin lääkäriltä jonka yhtiö pystyy jäljittämään (oletan että eka käynti oli työterveyshuolto tms josta jäät aina kiinni jos asiaa ruvetaan tonkimaan).

Annetaanko noita vakuutuksia ollenkaan jos laittaa hakupapereissa raksin siihen kohtaan että "ette taatusti saa kysellä mistään lääkäreistä tietoja"? Itseäni ainakin hiukan ärsyttää kun vakuutusta hakiessa rajataan kaikki oikean nivusen ja lonkan loukkaantumiset pois ihan vaan sen takia että kävin varmuuden vuoksi hakemassa työterveyslääkäriltä parempia särkylääkkeitä jos VASEMPI nivuseni olisi niitä tarvinut kolmen vuorokauden suopotkupallorääkkiin. En tosin tiedä mitä lääkäri on sinne papereihin silloin kirjoittanut, mutta voin milloin vain käydä lääkärissä toteamassa jalkani täysin terveeksi. Tämä ei kuulemma vakuutusyhtiölle riitä koska vaiva on uusiutuva?!
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Annetaanko noita vakuutuksia ollenkaan jos laittaa hakupapereissa raksin siihen kohtaan että "ette taatusti saa kysellä mistään lääkäreistä tietoja"?

En menisi lyömään vetoa puolestasi. Vaikka vakuutus myönnettäisiinkin niin viimeistään korvaustilanteessa voi paukahtaa kielteinen päätös ja/tai koko sopimus mennä katkolle. Tämä siis siinä tapauksessa, että terveysselvityksessä on jätetty myönnön kannalta merkittäviä seikkoja kertomatta. Jos korvausta haettaessa epikriiseistä tai muusta selviää että kyseessä on vanha vamma, voidaan sopimukseen tehdä rajoitusehtoja jälkeenkin päin jne. Eli omaa vitutusta ja lompakkoa säästääkseen kannattaa antaa se suostumus. Muuten voi tulla maksettavaksi sairauskuluja, jotka on päässään jo budjetoinut vakuutusyhtiön piikkiin.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eli omaa vitutusta ja lompakkoa säästääkseen kannattaa antaa se suostumus. Muuten voi tulla maksettavaksi sairauskuluja, jotka on päässään jo budjetoinut vakuutusyhtiön piikkiin.

Näinhän se varmaan on. Tällä hetkellä olen lompakkoa säästääkseni jättänyt koko vakuutuksen ottamatta ja olen ollut erittäin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hei kuulkaas,

käykö pdf-tiedosto aina sellaiseen tarkoitukseen, jossa pyydetään matsku vektorigrafiikkana? Pitäisi suunnitella ikkunateippaukset, mutta ilkeä teippausfirma ohjeisti minua kummallisella vektorigrafiikka-termillä. Muutenhan olen todella hyvä kaikessa, mutta just tämä on jäänyt tietämättä.

Kyllä, voin kysyä asiaa myös heiltä suoraan, mutta vasta huomenna toimistoaikaan. Haluan vastauksen nyt.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Haluan vastauksen nyt.

Uskoisin että tuo tarkoittanee juurikin pdf tiedostoa. Taannoin kun teetin t-paitoja joihin tuli firman logo niin juuri pdf tiedostona painofirma halusi logon. Corel Draw on ainakin ohjelma joka tuottaa vektorigrafiikkaa. Luulisin että tuo pdf ajaa saman asian.

PS. Pidätän oikeuden muutoksiin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hei kuulkaas,

käykö pdf-tiedosto aina sellaiseen tarkoitukseen, jossa pyydetään matsku vektorigrafiikkana?
PDF on vektorigrafiikalle kelpoinen tallennusformaatti, mutta kaikki PDF tiedostot eivät sisällä vektorigrafiikkaa. Hyvä open source ohjelma vektorigrafiikan vääntämiseen on esimerkiksi Sodipodi. Sitä tosin taida olla päivitetty sitten vuoden 2004, joten erityisen ajantasalla se ei ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Arght, olen tapani mukaan taas pihalla näistä tietotekniikan ihmeellisyyksistä, vaikka lopulta saan kaikkea kivaa ja kehuttavaa aikaa.

Suunnitelmissani on vääntää mallit kasaan Scribuksella, ja osana noita malleja tulee olemaan kuvatiedosto. Se kai se ongelma on, jos nyt jotain olen käsittänyt oikein. Tallennan koko roskan lopulta pdf-muotoon ja odotan valituksia teippaajalta, niin kai se menee.

Rasittavaa olla luova ja samalla teknisesti kömpelö.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hei kuulkaas,

käykö pdf-tiedosto aina sellaiseen tarkoitukseen, jossa pyydetään matsku vektorigrafiikkana? Pitäisi suunnitella ikkunateippaukset, mutta ilkeä teippausfirma ohjeisti minua kummallisella vektorigrafiikka-termillä. Muutenhan olen todella hyvä kaikessa, mutta just tämä on jäänyt tietämättä.

Periaatteessa kyllä käy, käytännössä ei aina. Eli jos jostain kuvankäsittelyohjelmasta tms. ohjelmasta tallennat PDF:n niin se ei ole vektorigrafiikkaa, mutta jostain grafiikkaohjelmasta (Illustrator, Freehand, Corel Draw) tehdyt PDF:t kyllä pitäisi toimia jos ne vaan on oikein tehty.

Ikkunateippauksissa ei tule todennäköisesti toimimaan jos teet kuvatiedoston ja tallennat sen vaan PDF:ksi (tai jos tuo PDF sisältää jonkun bittikarttakuvan), koska leikkurit vaativat että tiedosto on vektorigrafiikkana.

sampio kirjoitti:
Suunnitelmissani on vääntää mallit kasaan Scribuksella, ja osana noita malleja tulee olemaan kuvatiedosto. Se kai se ongelma on, jos nyt jotain olen käsittänyt oikein.

Tuo juuri on se ongelma. Eli jos sinulla on yksikin elementti siellä bittikarttakuvana niin se tulee olemaan ongelma koska leikkuriohjelma ei sitä todennäköisesti ymmärrä. Se kuvatiedosto pitäisi siis vektoroida. Tuosta Scribuksesta ei ole kokemusta joten en tiedä miten se vektorointi siinä onnistuu, ja pystyykö ko. ohjelmalla yleensäkään tuottamaan mitään vektorigrafiikkaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset selvennyksistä kaikkialle.

Mulla on Inkscape olemassa, joten ehkä kikkailen sen kanssa jotain. Uusi ohjelma vain, joten en ole varma, osaanko muuta kuin saada itseni entistä enemmän pihalle.
 

J.Petke

Jäsen
Voiko Ipod videoon lajitella musiikkia ns. isompiin kansioihin/playlisteihin. Eli tavoite olisi se, että saisin kaikki kokoelmat yhden kansion alle alikansioineen ja eri bändit eri kansioiden alle.

Käsittikö kukaan?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Voiko Ipod videoon lajitella musiikkia ns. isompiin kansioihin/playlisteihin. Eli tavoite olisi se, että saisin kaikki kokoelmat yhden kansion alle alikansioineen ja eri bändit eri kansioiden alle.

Käsittikö kukaan?

Uskon käsittäneeni ja käsittääkseni ei ihan noin kuvailtuna onnistu.

iPod lajittelee musiikit eri kategorioihin artistin, albumin, säveltäjän, genren jne. mukaan eli jos menee artisti-playlistaukseen ja hakee sieltä tietyn bändin, löytää kaikki bändin biisit yhdestä listasta, mutta sehän ei ole tietysti sama asia kuin mitä kuvailit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset selvennyksistä kaikkialle.

Mulla on Inkscape olemassa, joten ehkä kikkailen sen kanssa jotain. Uusi ohjelma vain, joten en ole varma, osaanko muuta kuin saada itseni entistä enemmän pihalle.
Jumankauta! Nyt teen itsestäni rehellisesti tyhmän, mutta kun en muutenkaan osaa.

Mulla on tietty malli olemassa pdf:nä, jonka haluan toteuttaa teippaukseen. Siinä on vain yhtenä osana jpg-tiedosto, mikä siis ei toimi. Miten minun tulee edetä, että saan paketin v***n vektorigrafiikaksi?! Saako tuon yksittäisen kuvan muutettua jotenkin taitto-ohjelmassa hyödynnettäväksi vektorifuckinggrafiikaksi vai pitääkö mun vääntää koko teippausmalli uudestaan tuolla Inkscapen paskalla, opetella taas uusi ohjelma kokonaan. Miten sen svg-"kuvan" saa näkyviin esikatseluna tai sellaiseen muotoon, että voin hyväksyttää valmiin toimeksiantajalla?

Anteeksi.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on tietty malli olemassa pdf:nä, jonka haluan toteuttaa teippaukseen. Siinä on vain yhtenä osana jpg-tiedosto, mikä siis ei toimi. Miten minun tulee edetä, että saan paketin v***n vektorigrafiikaksi?!
Scribusta en tunne, mutta lähtisin etsimään sieltä Illustratorista tuttua auto trace -toimintoa, jolla yksinkertaiset kuvatiedostot saa aika helposti väännettyä vectoriksi. Googletus aiheesta "JPEG INTO VECTOR" saattaa myös auttaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jumankauta! Nyt teen itsestäni rehellisesti tyhmän, mutta kun en muutenkaan osaa.

Mulla on tietty malli olemassa pdf:nä, jonka haluan toteuttaa teippaukseen. Siinä on vain yhtenä osana jpg-tiedosto, mikä siis ei toimi. Miten minun tulee edetä, että saan paketin v***n vektorigrafiikaksi?! Saako tuon yksittäisen kuvan muutettua jotenkin taitto-ohjelmassa hyödynnettäväksi vektorifuckinggrafiikaksi vai pitääkö mun vääntää koko teippausmalli uudestaan tuolla Inkscapen paskalla, opetella taas uusi ohjelma kokonaan. Miten sen svg-"kuvan" saa näkyviin esikatseluna tai sellaiseen muotoon, että voin hyväksyttää valmiin toimeksiantajalla?

Anteeksi.

Esimerkiksi Illustratorissa ja Freehandissa on Trace -komento jolla saadaan muutettua bittikartta (siis esim. tuo jpg) vektorigrafiikaksi. Tulos on sitten kaikkea ihan paskan ja melko hyvän väliltä ihan riippuen siitä alkuperäisestä kuvasta. Jos kyseessä on joku yksinkertainen kuva (esim. joku logo tms.) niin minä olen yleensä ihan vaan piirtänyt siihen päälle sen vektoriversion, vektorigrafiikkaohjelmista löytyy kyllä työkalut siihen. Taaskaan en tiedä tuosta Inkscapesta että miten tuolla onnistuu mutta jos kyseessä on vektorigrafiikkaohjelma niin sieltä kyllä pitäisi jonkinlaiset työkalut löytyä bittikartan vektorointiin. Yritä ensin nyt katsella löytyisikö sieltä jonkinlainen Trace-työkalu.

EDIT: Helpottaisi vähän jos kuvailet hieman että minkätyyppinen kuva on kyseessä, onko kyseessä ihan viivapiirros vai valokuva vai mikä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jees, pää on todellakin jäässä näiden kanssa. Tietysti googlea olisi voinut käyttää tuolla jpg->vector hakuparilla, mutta... No, löytyi sieltä ohjeet, ja ihan vielä Inkscapelle. Kai tämä tästä. Tai sitten ei.

Kyseessä on Photoshopilla piirretty logo, jonka haluan teippaukseen mukaan. Hauskaa tämä on aina siihen saakka, kunnes tulee jotain uutta eteen. Amatööri mikä amatööri.

Kiitokset molemmille, rakastan teitä!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyseessä on Photoshopilla piirretty logo, jonka haluan teippaukseen mukaan.

Sittenhän ongelmasi ei ole suuri. ;) Logojen vektorointi yleensä on melko helppoa kun vaan löytyy se oikea työkalu, valokuvamaisten bittikarttojen kanssa onkin sitten jo vaikeampaa. Onnea matkaan, kyllä se siitä!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö jatkoajassa todellakaan ole ketjua teatteriesityksille tai teatteriasioille noin yleensä. Todella outoa vai enkö vaan osaa ... toi haku on hämärä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Mitenkäs laskettiin maalivahdin torjuntaprosentti?

Torjunnat jaettuna kaikkien laukausten määrällä. Esimerkiksi Niittymäki torjuu 19 laukausta ja yksi menee maaliin. 19/20=0,95 =95%.

Hait tätä?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Mitenkäs laskettiin maalivahdin torjuntaprosentti?
Tämä riippuu ihan lähtökohdista. Esimerkiksi hyökkääjät käyttävät usein harhautuksia ja rannareita, puolustajat taas lyöntilaukauksia. Valmentajatkin voivat vaikuttaa erityisesti oman maalivahdin prosenttiin, vaikkapa laittamalla tolppien väliin kakkosvahdin liigajohtajaa vastaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi useissa manageripeleissä kahden minuutin jäähyistä saa pluspisteitä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös