Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 010 201
  • 47 206

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sv veinikretski kirjoitti:
Kuninkaalliselle tykistölle jossa itse palvelin on ensiarvoisen tärkeää saada oikeat koordinaatit ajallaan, silloin tarvitaan nopea jalkaista viesti aliupseeria joka juoksee metsässä ryhmänsä kanssa !

Ps. Viestimies on tiedemies.

??? Viestimies ???

elektroniikka-au on aivan eri asia kuin joku väsähtänyt viestivässykkä. Faktat kuntoon siellä.

- tinke-80
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällainen alkoi mietityttämään:

Pelaako rightinpuolen hyökkääjä yleensä vasenta vai oikeaa laitaa?

Kun järki sanoo, että pelaisi vasenta jolloin lapa olisi keskelle päin eikä vasten laitaa. Mutta pelaako sittenkään?
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kestotilaus

Nyt lähti periaatemopo 2€/kk takia keulimaan: mitenkäs te miellätte kestotilauksen. Itse olen aikanaan tilannut Canal+:n elokuussa 12kk:n kestotilauksena. Nythän nuo ryökäleet meniväty ja nostivat hintaansa 2€/kk. Muistan kuitenkin nähneeni tuosta korotuksesta kertovassa ilmoituksessa, että kestotilaajille hinnankorotus tapahtuu vasta tilauskauden jälkeen. No nyt olivat ryökäleet laittaneet laskun kotio ja siinä ovat minultakin karhuumassa tuota korotettua 29 euron hintaa. Olin jo henkisesti täysin valmistautunut siihen, että korotus tärähtää vasta ensi vuoden syyskuussa.

Päätin oikein ottaa asiasta selvää ja pirautin HTVn aspaan, mutta vastaus oli, että näin se menee... Mikä uitun kestotilaus sanon mä?

Näinkös sen kuuluukin mennä?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enye kirjoitti:
Pelaako rightinpuolen hyökkääjä yleensä vasenta vai oikeaa laitaa?

Kun järki sanoo, että pelaisi vasenta jolloin lapa olisi keskelle päin eikä vasten laitaa. Mutta pelaako sittenkään?
Kyllähän rightin pelaaja voi periaatteessa pelata kumpaa laitaa tahansa, mutta kait pääsääntö kuitenkin on, että oikeaa laitaa. Syynä tähän esimerkiksi se, että pakkien avaukset ja ylipäänsä koko avauspeli helpottuu huomattavasti, kun syötöt voidaan antaa kämmenpuolelle, vauhtiin ja suoraan lapaan. Sama koskee tietenkin muitakin syöttöjä.

Näin tämä ainakin silloin oli, kun itse rightin ukkona kaukaloissa pyörin.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinke-80 kirjoitti:
??? Viestimies ???

elektroniikka-au on aivan eri asia kuin joku väsähtänyt viestivässykkä. Faktat kuntoon siellä.
Hei! Eipäs morkata viestimiehiä. t: Kelaperse

Kun nyt tässä oli puhe tästä kätisyydestä, niin olisiko tietoa, mikä on rightin kenttäpelaajien (tai miksei myös maalivahtien) prosenttiosuus kaikista pelaajista täällä Suomessa? Käsittääkseni esim. Pohjois-Amerikassa rightin pelaajien osuus on selvästi suurempi kuin vaikkapa Suomessa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Missä vika kun kannettava CD-soitin päättää aina välillä hypätä tuplanopeudelle kesken biisin? Onko jotain mitä tuolle voi itse tehdä (taitaa olla turha toivo) ja onko se vahingollista CD-levyille?

Kyseessä on Philipsin Expanium 200 Series (noin lukee siinä soittimen päällä) joka toistaa myös mp3-levyjä. mp3-soitossa en muista tuota ongelmaa olleen vaan vain tavallisilla audio-CD:illä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Tinke-80 kirjoitti:
Lähden ensi viikolla kertaamaan viikoksi Haminaan ja nyt kysyisinkin pääseekö kertausaikana yleensä ilta-lomille? Ja näkyykö Haminen sotkussa canal+? Kotkan sotkussa btw näkyi.

Kun itse olin 2003 Niinisalossa, siellä istuskeli ressuja harva se ilta sotkun puolella. Tosin kun aselaji on kenttätykistö, kertauksissa ei juuri kassulla lonnita, joten kenties sieltä metsästä kierrätettiin välillä sakkia ns. virkistäytymään.

Itse lähden marraskuussa Rovalle. Ei samalle miehelle saisi kahta talvirovaa iskeä :(
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Omat kertausmuistoni tulee 90-luvun taitteesta, jolloin Vaasassa oli viela miehia...

Sen aikaa mita RTn kassulla oltiin ennen Lohtajalle lahtoa, niin kylla siella sotkussa sai olla ihan kyllastymiseen asti. Pieni kun oli. Lohtajalla vastaavasti ei sotkuautolla nyhjatty juurikaan. Riippuen tietysti missapain aluetta oltiin.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Pankkipäivä???

Mikä on ns. "pankkipäivän" perimmäinen tarkoitus? Eikö nykytekniikalla muka raha siirry pankista toiseen samantien?

Kysyy nimin. Palkka kaksi päivää myöhässä
 

Naughty_S

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
Lähden ensi viikolla kertaamaan viikoksi Haminaan ja nyt kysyisinkin pääseekö kertausaikana yleensä ilta-lomille? Ja näkyykö Haminen sotkussa canal+? Kotkan sotkussa btw näkyi.

- tinke-80

Näkyykö Canal? Heh.. hyvä, että kehitys on juuri ja juuri tuonut sinne edes television. Haminan sode on varsin askeettinen. Huonoin sode, jossa itse olen käynyt.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
bozik kirjoitti:
Kyllähän rightin pelaaja voi periaatteessa pelata kumpaa laitaa tahansa, mutta kait pääsääntö kuitenkin on, että oikeaa laitaa. Syynä tähän esimerkiksi se, että pakkien avaukset ja ylipäänsä koko avauspeli helpottuu huomattavasti, kun syötöt voidaan antaa kämmenpuolelle, vauhtiin ja suoraan lapaan. Sama koskee tietenkin muitakin syöttöjä.

Niin ja on kai se hyökkäysalueen rännikiekko mukavampi ottaa kämmenpuolelle, saa vaikkapa suoran vedon tehtyä paremmin kun maalivahti voi olla huonosti sijoittunut.

Ylivoimakuvioissa olen kyllä huomannut, että muuten oikean laidan right-mies sijoitetaan vasemmalle puolelle laukojaksi.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
DVD:stäni tulevassa äänessä on jotain vikaa. Ääni särisee, eikä siihen tunnu auttavan mitkään DVD:n audiosäädöt (summamutikassa kun olen niitä sfif/raw osastoa muutellut).

Ei auta tuleeko ääni suoraan scartin, s-videon vai audio-outista suoraan stereoihin. Joka tapauksessa ääni on hieman ontto ja särähtelee.

Pitääkö tämä tulkita, että kaksi vuotta sitten 69 eurolla ostamani Daewoon DVD9000s on nyt sitten paskana?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Naughty_S kirjoitti:
Näkyykö Canal? Heh.. hyvä, että kehitys on juuri ja juuri tuonut sinne edes television. Haminan sode on varsin askeettinen. Huonoin sode, jossa itse olen käynyt.

Älä nyt. En tosin tiedä mitä kaikkea nykyjään pitäisi sotkussa nuorten mielestä olla tarjolla, mutta kyllä meikäläiselle kelpasi ne 11 kk Berliinin munkit ja limu. Haminahan on yhtä varuskuntaa, joten kaupungilta kyllä löytyy parempaa tarjontaa. Sinne ei tosin kait vielä nykyjäänkään ihan joka ilta alussa pääse.
Sen sijaan varuskunnan leffateatterin puupenkit ovat jääneet mieleen. Onkohan teatteria enää olemassa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
SergeiK kirjoitti:
DVD:stäni tulevassa äänessä on jotain vikaa. Ääni särisee, eikä siihen tunnu auttavan mitkään DVD:n audiosäädöt (summamutikassa kun olen niitä sfif/raw osastoa muutellut).

Ei auta tuleeko ääni suoraan scartin, s-videon vai audio-outista suoraan stereoihin. Joka tapauksessa ääni on hieman ontto ja särähtelee.

Pitääkö tämä tulkita, että kaksi vuotta sitten 69 eurolla ostamani Daewoon DVD9000s on nyt sitten paskana?
Jos muissa saman systeemin äänilähteissä ei ole vastaavaa vikaa, niin totean kylmästi "paskan myivät". Pitäisi olla aika helppo todeta.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Txjokeri kirjoitti:
Mikä on ns. "pankkipäivän" perimmäinen tarkoitus? Eikö nykytekniikalla muka raha siirry pankista toiseen samantien?

Ei valitettavasti siirry juuri muualla kuin saman pankin sisällä. Suomen sisäisissä siirroissa päästään sentään pankista toiseen sen yhden pankkipäivän sisällä, mutta jos palkkasi tulee jostain muualta, voi siinä mennä pitempäänkin. Mutta kyllä se nyt parissa päivässä pitäisi olla tililläsi, jos nyt kyse ei ole ihan mistään hinkuvinku-pankista. Joka tapauksessa vähänkin erilaisempaan rahansiirtoon tarvitaan ihmisiä vähintäänkin valvomaan, joka valitettavasti aina kestää.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Sorppa kirjoitti:
Ei valitettavasti siirry juuri muualla kuin saman pankin sisällä. Suomen sisäisissä siirroissa päästään sentään pankista toiseen sen yhden pankkipäivän sisällä, mutta jos palkkasi tulee jostain muualta, voi siinä mennä pitempäänkin. Mutta kyllä se nyt parissa päivässä pitäisi olla tililläsi, jos nyt kyse ei ole ihan mistään hinkuvinku-pankista. Joka tapauksessa vähänkin erilaisempaan rahansiirtoon tarvitaan ihmisiä vähintäänkin valvomaan, joka valitettavasti aina kestää.

Ja tää kun on todistettavaksi vääräksi: jos maksan Sammon tililtä Sammon automaatilla OP:n tilille, menee se pari päivää. Mutta jos maksankin saman laskun OP:n automaatilla, niin kas kummaa, niitä päivä ei tarvitakaan!!! M.O.T!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saman pankin sisällä tuossa siirtymisessä voi mennä kolmekin pankkipäivää, jos kyseessä on viitteellinen lasku.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Gellner kirjoitti:
Saman pankin sisällä tuossa siirtymisessä voi mennä kolmekin pankkipäivää, jos kyseessä on viitteellinen lasku.

Noh, palkka tuli tänään... verenpaine laski taas normaalille tasolle.

Jotta se siitä, kiitos vastauksista
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä pitää tehdä vanhoille laskukoneille, jotka ei ole nähnyt elävää päivää pitkään aikaan? Toisesta patterit on alkanut jotain vuotamaan tms..Eli varsinaista ongelmajätettä ja vaarallista+myrkyllistä..Jotkut ihmiset tulee varmaan hakee ne jollain sellaisilla suojapuvuilla mun kotoota. Pattereita osaan kyllä kierrättää.

Tietokoneen kierrrättämisestä jouduin maksamaan jo niin paljon, että teki mieli heittää se viereiseen pusikkoon, eikä lavalle. Paska se oli, sitä en kiellä. Jaksanut edes yrittää myydä.
 
F

Flonaldo

Nännimäinen kirjoitti:
Mitä tulee hämeenlinnalaiseen grilliruokaan, hotsiin?
Paikallisen? leipomon rasvainen piirakka, siis vastaava kuin lihis, mutta ilman sitä täytettä. Yksi HK:n sininen, pitkittäin halkaistuna kahdeksi palaksi (Hotsi yhdellä/kahdella). Sekä piirakka että makkarat höyryssä lämmitettynä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Grome kirjoitti:
Mitä pitää tehdä vanhoille laskukoneille, jotka ei ole nähnyt elävää päivää pitkään aikaan? Toisesta patterit on alkanut jotain vuotamaan tms..Eli varsinaista ongelmajätettä ja vaarallista+myrkyllistä..Jotkut ihmiset tulee varmaan hakee ne jollain sellaisilla suojapuvuilla mun kotoota. Pattereita osaan kyllä kierrättää.

Tietokoneen kierrrättämisestä jouduin maksamaan jo niin paljon, että teki mieli heittää se viereiseen pusikkoon, eikä lavalle. Paska se oli, sitä en kiellä. Jaksanut edes yrittää myydä.
Elektroniikkaromun kierrätyksestähän ei tarvitse kuluttajan maksaa mitään 13.8.2005 lähtien. Siis periaatteessa.

Jälleenmyyjän kuitenkaan ei tarvitse ottaa romua ilmaiseksi vastaan vaan jälleenmyyjä on velvollinen kertomaan minne sen voi viedä. Käytännössä palautusverkko on melko harva ja eri valmistajat vielä kuuluvat eri järjestöihin jolloin helpointa on jättää roinat jollekin elektroniikan jälleenmyyjälle. Jälleenmyyjällä on silloin valitettavasti oikeus ottaa käsittely- ja kuljetusmaksu.

WEEE (Waste electrical and electronic equipment) direktiiviä ei Suomi ole minun mielestäni ainakaan vielä toteuttanut direktiivin hengen mukaisesti. Tosin muut EU maat ovat vielä huonompia, etenkin Iso-Britannia joka on vain ilmoittanut että emme vielä jaksa, katsotaan vuoden päästä.

Anteeksi jargon-viesti joka ei oikeastaan edes sisällä vastausta kysymykseesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös