Tulisia hiiliä...
Everton kirjoitti:
Kellään mitään hyviä vinkkejä tai kokemuksia?
Kesy ja vähän hurjempi versio sokkoleikistä.
Hakaneulan etsintä voisi olla hauska leikki jos juhlaväki on rentoa ja itse sankarinkin vailla turhia estoja. Näin se menee.
Päivänsankariin, yleensä vaatteisiin, piilotetaan esim. viisi hakaneulaa, ja jollain systeemillä valitaan tai arvotaan ketkä juhlijoista etsii hakaneulat, tunnustelemalla, silmät sidottuna.
Kuivissa bileissä yleensä sankarin puoliso on tuo ensimmäinen ”sokko etsijä” mutta räväkämpi porukkahan voi valita neulan etsijät millä perusteella haluaa.
Neulanetsijöitä voi olla vaikka kolme ja nopeimmin neulat löytänyt voittaa…
Hakaneulan piilotusvaiheessa pitää huomioida vaatteen materiaali mihin neula kiinnitetään sillä neulathan irrotetaan silmät sidottuina. Olisi keljua jos sankari joutuisi loppuillan juhlimaan rikkinäisissä vaatteissa.
Tästä leikistä on ”hurjilla ystävilläni” kehitteillä ns.”riisuttu” versiokin. Siinä sankari riisutaan ilkosilleen ja häneen ”liimaillaan” sokerikuorrutuksella lakritsanpaloja. Lakujen etsiminen tapahtuu, ystävieni viimeisen version mukaan, huulilla. Tuo on onneksi vasta alustava kyhäelmä tuleville juhlillemme. Itse olen sillä kannalla, että päivänsankarilla pitäisi olla edes boxerit jalassaan, että ei tuntisi oloaan niin alastomaksi. Tiedä sitten saanko ääneni kuuluville.
Terveisin koo