Onkos kenelläkään tietoa, mikä on "lakisääteinen tapaturmavakuutus" englanniksi?
Kävisikö Statutory accident insurance.
Ainakin sanakirja puoltaa ja Googlellakin tulee hakuja mukavasti.
Onkos kenelläkään tietoa, mikä on "lakisääteinen tapaturmavakuutus" englanniksi?
Kävisikö Statutory accident insurance.
Ainakin sanakirja puoltaa ja Googlellakin tulee hakuja mukavasti.
Voisikos joku idiootille suomentaa suomenkielisen termin langettava päätös? Siis selvällä suomenkielellä, mitä se tarkoittaa? Tuleeko penalttia, paljonko tulee, kuka langettaa ja ketä?
Mistä löytyisi helposti piano nuotit biisiin Maroon 5 She will be loved?
Pitäisi lähteä 15.4. Rovaniemelle työhaastatteluun ja mieluusti menisi lentämällä, mutta kai sinne nyt muukin lentoyhtiö kuskaa kuin pelkkä ylikallis Finnair?
Pitäisi lähteä 15.4. Rovaniemelle työhaastatteluun ja mieluusti menisi lentämällä, mutta kai sinne nyt muukin lentoyhtiö kuskaa kuin pelkkä ylikallis Finnair?
Ennenmuinoin, siis joskus seitsemänkymmentäluvulla, huonosta käytöksestä lämättiin aasinhattu päähän ja laitettiin luokan jompaan kumpaan etunurkkaan häpeämään (katse kohti nurkkaa). Sieltä nurkasta ei saanut kurkkia taaksepäin mitä luokassa tapahtui (tai nurkassaoloaikaa lisättiin viidellä tai kymmenellä minuutilla). Lisäksi, kun sinne nurkkaan meni se typerä aasinhattu päässään, opettaja vielä luetteli jonkin sortin solvauksia oppilaasta samalla kun käski hävetä. Näin meidän koulussa. Niin ne ajat muuttuvat. -Joo, olen kokenut tuon nöyryytyksen, eikä jäänyt yhteen kertaan.Vähän niinkuin koulussa ennenmuinoin saattoi huonosta käytöksestä saada muistutuksen joka piti viedä kotiin nähtäväksi. Nykyäänhän sellaisesta seuraa kantelu oikeusasiamiehelle ja syyte opettajalle.
Tarkoitat varmaan tuota, joka tulee "never stop" -sanojen jälkeen? Tällaisia omituisia klikkauksia/piipauksia olen itsekin joskus miettinyt, joissakin kappaleissa nämä ovat vieläkin selkeämpiä.
Voisikos joku idiootille suomentaa suomenkielisen termin langettava päätös? Siis selvällä suomenkielellä, mitä se tarkoittaa? Tuleeko penalttia, paljonko tulee, kuka langettaa ja ketä?
Auttakaahan miestä. En saa millään mieleeni hauskan brittiläisen draama-komedian nimeä. Sarjaa tuli joitakin vuosia sitten Yleltä, arki-iltaisin varmaankin kymmenen-yhdentoista hönttyröissä. Homma pyöri kolmen nuoren aikuisen ympärillä. Joku näistä taisi käydä tympeissä paskatöissä, mutta normaalisti heput vain istuivat jonkun kotona ja joivat kaljaa muistellen teinivuosiaan, jolloin istuivat jonkun kotona ja joivat kaljaa.
Olisiko tuo ollut "Huonosti käyttäytyvät miehet"?
Onko TPS-peleihin menevä Matsibussi 100 maksullinen vai ei? En löytänyt mistään tietoa, tai sitten olen vaan todella huono etsimään.
Eli pystyykö Merisalon nauhoituksia käyttämään todisteina ja saako niitä julkaista, mikäli toiselle osapuolelle ei ole kerrottu nauhoituksesta?
Eli pystyykö Merisalon nauhoituksia käyttämään todisteina ja saako niitä julkaista, mikäli toiselle osapuolelle ei ole kerrottu nauhoituksesta?
Kaikki sellaiset puhelut joihin itse osallistuu saa tallentaa ja tarjota julkaistavaksi. Tallentamisesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa, mutta omasta mielestäni se on kuitenkin kohteliasta ja itse aina ilmoitan kun tallennan puhelua.
Tämä on yllätys, nimittäin omassa työssäni on selvät ohjeet uhkaavien puheluiden kohdalla eli äänitys täytyy ilmoittaa, mikäli haluaa käyttää puhelua todisteena.
Edit: Kuutin kommentin pohjalta voin kyllä kumota ensimmäisen väitteesi eli et voi tarjota kaikkia puheluita julkaistavaksi, sen estää yksityisyyden suoja. Kuutin mukaan vain yhteiskunnalisesti merkittävät asiat ja se että todistat puhelulla jonkin väitteen vääräksi, antavat oikeuden puheluiden julkistamiseen.
Luin nyt tuon Kuutin jutun ja sen luettuani olen edelleen sitä mieltä, että voin tarjota puheluitani julkaistavaksi. Eri asia on sitten julkaistaanko niitä vai ei.
Mitä sitten tulee duunipaikkojen puheluiden tallentamiseen, niin itselläni on kokemusta noin 80 eri firman asiakaspalvelusta, ja kaikki ne tallensivat puhelunsa, siis oli soittaja asiakas tai firma itse, eikä sitä tarvinnut sanoa, että puhelu tallennetaan. Jos asiakas kysyi, että tallennetaanko puhelu, niin sihen piti tietenkin vastata totuudenmukaisesti. Pari kertaa kävi inttäjien kanssa silleen, että he kertoivat tallentavansa puhulua ja kun vastasin, että niin minäkin, niin kovasti nopeasti puhelu loppui siihen.