Mikä sen ketjun nimi on, jossa on hauskaa läppää ulkomaista tai niihin liittyvistä stereotypioista?
Mistähän löytäisi Suomen Idolsin tai Talentin murskaavimpia tuomarien kommentteja? Niitä kaikkein kovimpia lyttäyksiä alkueristä.
YouTubesta yritin löytää mutta vähän heikosti sattui silmään. Tekstimuodossakin kelpaa mutta mielellään sanatarkkoja.
EDIT: Toki tämä uusi X-Factorkin kelpaa.
Viinistä maksettiin 25 e (30e - 5e) ja tarjoilija otti 2 e. Miehille jäi 3e. Mitäköhän tuosta tulee yhteensä.
Viiden euron palautuksen jälkeinen 25 euroakaan ei ole jaollinen kolmella. Tähän kun lisätään 3 miehen saama 1 euro takaisin, tekee 28 euroa. Miehet maksoivat yhteensä 28 euroa, eikä 27 euroa.
Eivät todellakaan maksaneet. Miehet maksoivat 27 euroa, joista 25 meni kassaan ja 2 myyjän taskuun. Ajatusvirhe, joka tässä hämää on se, että sitä 2 euroa ei pidä ynnätä 27 vaan vähentää, jolloin saadaan tulokseksi se mitä kassaan jäi kaiken veivaamisen jälkeen.
Eli kassaan 25, vaihtoraha 3 ja myyjän provika 2 =30
En keksinyt muutakaan ketjua niin panenpa tämän tänne. Saattaa olla aivan liian yksinkertainen.
3 miestä osti viiniä ja maksoi siitä 30 euroa.
Myyjää kadutti ja hän käski kassanhoitajaa palauttamaan 5 euroa takaisin miehille.
Kassanhoitaja mietti, miten jakaa 5 euroa kolmelle miehelle.
Niinpä hän päätti pitää itse 2 euroa ja antaa miehille takaisin kaikille 1 euron.
Miehet siis maksoivat kukin 9 euroa.
Kun sen kertoo kolmella tulee 27 euroa, lisäksi kassanhoitajan 2 euroa.
Mihin se 1 euro katosi???
Muija sitten kävi hakemassa ja maksamassa ne pizzat mun 20 eurosella, ja antoi mulle samalla omasta kukkarostaan kympin setelin. Noh, syötyämme sitten tuli pieni kina niistä vaihtorahoista. Eihän se nyt niin euron päälle ole, mutta huvitti vaan kun toinen pokkana väittää montakin kertaa, että sille kuuluu vielä rahaa.
Siis hetkinen. Jos mä annan muijalle 20e ja muija antaa mulle 10e, niin olen menettänyt kympin ja muija taas on saanut kympin. Ja jos se pizza maksoi 7.75e per nuppi, niin jotta olisimme maksaneet suurinpiirtein saman verran, niin muijanhan se pitäisi antaa mulle vielä pari euroa.Ehkä olen matemaattisesti lahjaton ja teen itsestäni pellen mutta jos naisesi on antanut sinulle 10€ pitsasta joka maksoi 7,75€ niin eikö hänelle silloin kuuluisi vielä se 2,25€?
Jos mä annan muijalle 20e ja muija antaa mulle 10e, niin olen menettänyt kympin ja muija taas on saanut kympin.
Vaihtorahat meni Peten koiralle ja kun laskutoimituksesta ei päästy yhteisymmärrykseen niin Pete miehenä söi molemmat pizzat :)Minä ainakin käsitin automaattisesti niin, että ne menivät Petelle. Jos muija piti vaihtorahat niin asia on ihan toinen.
Suurin ongelma tässä kuitenkin on se, että näitä lueskellessa alkaa tehdä mieli sekä vinettoa että pizzaa.
Joo mä taisin kirjoittaa vähän epäselvästi. Muija haki ne pizzat tuolta alhaalta ja maksoikin ne, kuten siis kirjoitin. Mä vaan röhnötin tossa sängyllä, enkä sen kummemmin mistään rahoista tiennyt, muuta kuin että olin siis antanut sille sen mainitsemani 20e ja se mulle 10e. En pyytänyt tai oikeastaan edes odottanut saavani enempää, mutta se alkoi pyytämään multa vielä paria euroa, niin sitä ihmettelin. Menipä tää nyt monimutkaiseksi.
...
Käytän Firefoxia. Käyn MTV3:n nettisivuilla. En näe kuvia. Mistä kiikastaa?
Käytän Firefoxia. Käyn MTV3:n nettisivuilla. En näe kuvia. Mistä kiikastaa?
Adblock tekee minkä parhaiten taitaa, eli blokkaa?
Saattoi olla sekavasti selitetty, mutta toivottavasti auttaa.
Onko tää vitun kongi Jatkoajan mainos?
Näitäkö ei löydy mistään?