Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 021 826
  • 47 213
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Curb Your Enthusiasm on sarja, jota lämpimästi suosittelen kaikille ns. myötähäpeähuumorin ystäville.

Tätä kyllä suosittelen minäkin. Canalilla on pyörinyt varmaankin alusta asti, mutta vasta tätä nyt olen ruennut katsomaan Ihan senkin takia, koska vanha Seinfeldin porukka esiintyy muutamissa jaksoissa tässä tuotantokaudessa.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Seinfeld-sarjasta pitäneille tiedoksi, että Curb your enthusiasm -sarjan päähenkilö ja käsikirjoittaja Larry David käsikirjoitti Seinfeldiä ja Georgen hahmo perustuu oikeastaan Larry Davidin omaan persoonaan, mikä käy nopeasti ilmi, kun seuraa Curbia. Fantastinen sarja!
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Suoraan asiaan, kerrankin. Millä UNIX-komennolla saa laskettua montako tiedostoa ja kansiota on tietyssä kansiossa? "Tree" komento ei kelpaa, vaikka se nuo lukumäärät näyttääkin, kaiken muun ohella.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tsekkaa Skanssissa oleva Formale-myymälä (toisessa kerroksessa). Niillä on myynnissä yhdessä nurkassaan Puljun kamoja eli edustavat ko. firmaa. Muistaakseni nyrkkirautamukeja oli siellä.

Kiitokset, oi Suuri Tietäjä, minä tsekkaan.



Siis mitä ihmettä? Onko Ulf Sunqvistilla jonkinlainen muusikon menneisyys ennen poliitikon uraa?

Jonkinlainen... Huomasi ilmeisesti, että muusikon hommissa tienaa huonommin ja poliitikkona on helpompi kusettaa muiden rahat.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Miten kauan menee yleensä siihen että lehtitilauksen yhteydessä luvattu tilaajalahja tulee kotiin? Olen kyllä joskus saanut jotain kylkiäistä mutta en nyt jaksa mitenkään muistaa kauan siihen meni aikaa. Lehden tilasin syyskuun alussa ja lasku on maksettu yms. Laitoin kyllä palautetta menemään asiasta mutta kysytään nyt kuitenkin täältäkin..
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Miten kauan menee yleensä siihen että lehtitilauksen yhteydessä luvattu tilaajalahja tulee kotiin? Olen kyllä joskus saanut jotain kylkiäistä mutta en nyt jaksa mitenkään muistaa kauan siihen meni aikaa. Lehden tilasin syyskuun alussa ja lasku on maksettu yms. Laitoin kyllä palautetta menemään asiasta mutta kysytään nyt kuitenkin täältäkin..

Hyvä, kun sait tilattua sen Cosmopolitanin. Kyllä se toppi sieltä muutaman viikon päästä pitäis tulla tilauksesta :)

Eli siis joo, ensimmäisen laskun maksun jälkeen 2-3 viikkoa on yleensä tilaajalahjan toimitusaika.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten toimia aiheettomia valituksia lähettävän naapurin kanssa?

Taustaa: Kerrostalo, jossa asun on vuokrakiinteistö. Naapuriini muutti viime helmikuussa yh-äiti teini-ikäisen poikansa kanssa. Helmikuussa hän lähestyi minua ns. heippalapun kanssa lauantai-ilta-aikaan aiheuttamani melun takia. Tämä huomautus tuli kyllä aiheesta.

Tuon episodin jälkeen olen pitänyt erittäin tarkkaan huolta siitä, ettei huoneistostani kuulu mitään normaaliin kerrostaloelämään kuulumatonta meteliä klo 22:n jälkeen.

Tapahtuu samaan aikaan: yläkerrassani asuva pariskunta kuuntelee musiikkia lujaa yöaikaan tahi keskustelee kovaan ääneen.

Tulos: koska olen kerran myöntänyt aiheuttaneeni meteliä huoneistossani, niin naapurini johtopäätös on se, että kaikki meteli on minun aiheuttamaa.

Viime lauantaina pidin etkot kotonani, joista poistuimme jatkoille ennen klo 22:ta. Takaisin kotiini saavuin noin yhden aikoihin ja en todellakaan tehnyt muuta, kuin menin nukkumaan. Kuitenkin sain tänään isännöitsijältä kirjeen, jonka mukaan asunnostani oli kuulunut kovaa musiikin soittoa noin klo 4:n aikoihin.

Itseäni yläkerran naapurin metelöiminen ei ole juurikaan häirinnyt, mutta kun se laitetaan minun syykseni niin se alkaa haittaamaan.

Onnekseni isännöitsijäni on ollut ymmärtäväinen sen suhteen, että on uskonut minua siinä, etten ole meluamisen aiheuttaja, mutta miten tässä tilanteessa pitäisi toimia, koska naapurini laittaa kaikki kerrostalossa ilta- ja yöaikaan tapahtuvan metelöinnin/musiikin soiton minun syyksi ja valitaa niistä isännöitsijälle, vaikken olisi edes kotonani?

Oletettavasti ainoastaan yhden asukaan tekemien valitusten mukaan ketään ei voi häätää kodistaan, eikä minun kuulemistani voi ohittaa, eihän?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
...miten tässä tilanteessa pitäisi toimia, koska naapurini laittaa kaikki kerrostalossa ilta- ja yöaikaan tapahtuvan metelöinnin/musiikin soiton minun syyksi ja valitaa niistä isännöitsijälle, vaikken olisi edes kotonani?

Oletko sinä jutellut tästä asiasta tämän naapurisi kanssa ihan henkilökohtaisesti? Se nyt olisi ihan ensimmäinen juttu joka minulle tulisi mieleen, että selittää rauhallisesti ja asiallisesti että ko. meteli ei ole kuulunut sinun asunnostasi vaan vielä ylempää ja että sinä olet itse pyrkinyt olemaan häiritsemättä muita sen yhden kerran jälkeen.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oletko sinä jutellut tästä asiasta tämän naapurisi kanssa ihan henkilökohtaisesti?
Kyllä on yritetty, mutta kun ko. henkilö kääntää aina keskustelun siihen, kuinka vaikeaa hänellä on sairauksien takia (sokeritauti, ei pysty liikkumaan kotoa mihinkään yms), niin ei siitä keskustelua saa aikaiseksi, eli päin naamaa hän ei uskalla mainita asiasta, ainoastaa isännöitsijälle, eli olen hän silmätikkunsa näissä asioissa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä on yritetty, mutta kun ko. henkilö kääntää aina keskustelun siihen, kuinka vaikeaa hänellä on sairauksien takia (sokeritauti, ei pysty liikkumaan kotoa mihinkään yms), niin ei siitä keskustelua saa aikaiseksi, eli päin naamaa hän ei uskalla mainita asiasta, ainoastaa isännöitsijälle, eli olen hän silmätikkunsa näissä asioissa.

Olen kyllä tuolla Lukko-kaverin linjoilla. Kyllä normaali ihminen sen selityksen ymmärtää ja koko tilanteen huomaa ajan saatossa. Ei muita tarvitse mustamaalata, mutta ei muiden tekemisiä tarvitse myöskään ottaa omalle kontolle. Jos hän aina vain syyttää sinua kaikesta, niin varmasti jossain kohtaa tulee tilaisuus jotenkin todistaa, ettet ollut edes paikalla tms.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä on yritetty, mutta kun ko. henkilö kääntää aina keskustelun siihen, kuinka vaikeaa hänellä on sairauksien takia (sokeritauti, ei pysty liikkumaan kotoa mihinkään yms), niin ei siitä keskustelua saa aikaiseksi, eli päin naamaa hän ei uskalla mainita asiasta, ainoastaa isännöitsijälle, eli olen hän silmätikkunsa näissä asioissa.

Jaa, tämä onkin näitä tapauksia taas... Eipä tuossa oikein muuta voi neuvoa kuin että pidät huolen ettet varmasti aiheuta mitään tarpeetonta meteliä ja pidät välisi hyvänä isännöitsijän (ja muiden naapureiden) kanssa. Ja kuten tiuke tuossa sanoo niin toivottavasti sinulla tulee jossain vaiheessa mahdollisuus todistaa että se ääni ei varmasti ole tullut sinun asunnostasi.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eipä tuossa oikein muuta voi neuvoa kuin että pidät huolen ettet varmasti aiheuta mitään tarpeetonta meteliä ja pidät välisi hyvänä isännöitsijän (ja muiden naapureiden) kanssa. Ja kuten tiuke tuossa sanoo niin toivottavasti sinulla tulee jossain vaiheessa mahdollisuus todistaa että se ääni ei varmasti ole tullut sinun asunnostasi.
Kiitoksia nimimerkeille -OO- ja tiuke kommenteista. Pitänee tiedustella muilta naapureilta, ovatko he kuulleen häiritsevää musiikin soittoa ja jos ovat, niin mistä se on heidän mielestää lähtöisin. Näissä todistusasioissa kun ollaan aina sana sanaa vastaan, joten ei sitä hotelliinkaan viitsisi mennä nukkumaan ainoastaan todistaakseensa kuitilla, ettei ollut kotona.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Seinfeld-sarjasta pitäneille tiedoksi, että Curb your enthusiasm -sarjan päähenkilö ja käsikirjoittaja Larry David käsikirjoitti Seinfeldiä ja Georgen hahmo perustuu oikeastaan Larry Davidin omaan persoonaan, mikä käy nopeasti ilmi, kun seuraa Curbia. Fantastinen sarja!

Yksi parhaimmista sarjoista ikinä. Seiskakausi mikä loppui sunnuntaina oli kyllä ihan parhautta.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehdottomasti. Parin viimeisen jakson aikana piti välillä laittaa pauselle liiallisen nauramisen takia. Toivottavasti tekevät vielä lisää.

Curb Your Enthusiasm eli suomeksi "Jäitä hattuun" on pyörinyt Canal+:lla useaan otteeseen. Mitkä kaudet on näkyneet en tiedä, mutta itse paria jaksoa vilkuilin ja minulle sarja vaikutti tosi oudolta. En oikein ymmäärä tätä "räkänauru hehkutusta". Seinfeldistä kyllä tykkäsin, joten pitäisköhän antaa sarjalle uusi mahdollisuus ja tutustua paremmin?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jaa, tämä onkin näitä tapauksia taas... Eipä tuossa oikein muuta voi neuvoa kuin että pidät huolen ettet varmasti aiheuta mitään tarpeetonta meteliä ja pidät välisi hyvänä isännöitsijän (ja muiden naapureiden) kanssa. Ja kuten tiuke tuossa sanoo niin toivottavasti sinulla tulee jossain vaiheessa mahdollisuus todistaa että se ääni ei varmasti ole tullut sinun asunnostasi.

Kiitoksia nimimerkeille -OO- ja tiuke kommenteista. Pitänee tiedustella muilta naapureilta, ovatko he kuulleen häiritsevää musiikin soittoa ja jos ovat, niin mistä se on heidän mielestää lähtöisin. Näissä todistusasioissa kun ollaan aina sana sanaa vastaan, joten ei sitä hotelliinkaan viitsisi mennä nukkumaan ainoastaan todistaakseensa kuitilla, ettei ollut kotona.

Paras tapa, jos siis itse olet kotona kun melua tulee, on soittaa poliisi paikalle (tai kertoa naapureille että sinä et melua ja jos kuulevat mulea, soittavat sen poliisin)
Tulevat rappuun, kuuntelevat mistä melu tulee ja soittavat kelloa, tästä myös jää maininta poliisin tietoihin jota voi tarvittaessa käyttää todisteena isännöitsijälle ym.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suoraan asiaan, kerrankin. Millä UNIX-komennolla saa laskettua montako tiedostoa ja kansiota on tietyssä kansiossa? "Tree" komento ei kelpaa, vaikka se nuo lukumäärät näyttääkin, kaiken muun ohella.

Saitko vastausta tähän?

ls -al | wc -l

Antaa vähän väärän vastauksen, mutta osannet vähentää 3 tuloksesta.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kiitoksia nimimerkeille -OO- ja tiuke kommenteista. Pitänee tiedustella muilta naapureilta, ovatko he kuulleen häiritsevää musiikin soittoa ja jos ovat, niin mistä se on heidän mielestää lähtöisin. Näissä todistusasioissa kun ollaan aina sana sanaa vastaan, joten ei sitä hotelliinkaan viitsisi mennä nukkumaan ainoastaan todistaakseensa kuitilla, ettei ollut kotona.

No, minä annoin naapurille puh. numeron. Sanoin, että jos tulee uudestaan tilanne, että Minä aiheutan meteliä, niin laita vaikka viestiä, niin osaan olla hiljempaa. Kerran se lähetti sitten viestin, että kuuluu hirveää meteliä, itse olin silloin baarissa joten "oikea" syyllinen jäi kiinni.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No, minä annoin naapurille puh. numeron. Sanoin, että jos tulee uudestaan tilanne, että Minä aiheutan meteliä, niin laita vaikka viestiä, niin osaan olla hiljempaa.
Kiitoksi tästä, pitäneepä antaa puh. numero. Olen kyllä ilmoittanut hänelle, että ovikelloa voi tulla soittamaan, jos on tarvetta.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kiitoksi tästä, pitäneepä antaa puh. numero. Olen kyllä ilmoittanut hänelle, että ovikelloa voi tulla soittamaan, jos on tarvetta.

Noissa on vain usein iso kynnys tulla toisen ovelle henk.koht. valittamaan. Varsinkin jos valituksen kohde sattuu olemaan nuorempi mies, joita monet (vanhemmat) pitävät arvaamattomina, jopa pelottavina. Tekstiviesti on siksi helppo, että sen voi lähettää sieltä oman sängyn pohjalta, turvassa kaikelta pahalta.

Kyllä noi yleensä tuppaa selviämään, ja oikeat syylliset jäämään kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Curb Your Enthusiasm eli suomeksi "Jäitä hattuun" on pyörinyt Canal+:lla useaan otteeseen. Mitkä kaudet on näkyneet en tiedä, mutta itse paria jaksoa vilkuilin ja minulle sarja vaikutti tosi oudolta. En oikein ymmäärä tätä "räkänauru hehkutusta". Seinfeldistä kyllä tykkäsin, joten pitäisköhän antaa sarjalle uusi mahdollisuus ja tutustua paremmin?

Sama minulla, eli olen kova seinfeld fani ja ajattelin sitten katsastaa tämän sarjan. Aluksi näytti todellakin oudolta, mutta nyt muutaman jakson jälkeen on todettava, että kyllähän tämä aivan loistavaa on. Eli ehdottomasti kannattaa muutama jakso katsoa niin kyllä se alkaa aueta. Ja alkaa todellakin tajuta, että Seinfeldin George pohjautuu Larry Davidiin.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Janne Ojasen saamaan kultalevyyn liittyen tuli mieleen, että mistä kaikista suomalaista jääkiekkoilijoista on tehty laulu?

Itselle tulee näin heti mieleen Ojanen (Matti Helimo: Janne Ojanen) ja Jyrki Lumme (Glenn Ford & The Piers: What's Wrong with Lumme). Lisäksi Raimo Helmisestä on tehty kappale, mutta sitä ei ole koskaan varsinaisesti levytetty, vaan on jonkun harrastelijan MacGyver-teeman päälle sovitettu epävirallisempi kyhäelmä.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Janne Ojasen saamaan kultalevyyn liittyen tuli mieleen, että mistä kaikista suomalaista jääkiekkoilijoista on tehty laulu?

Eräs nuori vihainen mies teki Toni Mäkiahosta kappaleen Mäkkärin pelatessa HIFK:ssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös