Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 035 035
  • 47 225

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mielellään myös jos löytyis ihan liike josta noita vois hakea ihan paikanpäältä, mielellään pääkaupunkiseudulla.

Isoimmissa rautakaupoissa on myytävänä sellaisia naisten settejä, K-raudassa ainakin olen nähnyt sellaisia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ei kuulu poliisille ilmoittaminen, ellei esimerkiksi jokin lupa ole sen testin takana.

Ja tällaisia lupia ei taida olla yhtäkään. Jos huumeseula hälyttää ja lääkäri on sitä mieltä, että perusteita ei ole ajokorttiin tai ajo-oikeuden pitämiseen ole, niin silloin lääkärillä on ilmoitusvelvollisuus poliisille. Tällöinkin perusteiden tulee olla muuten kuin tilapäisesti heikentyneet.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mistähän sais naiselle ostettua pinkkejä työkaluja. Vasara, ruuvarit yms. Sellaisia olen joskus nähnyt mutta nyt kiertelin tänään kaupat pitkin ja poikin eikä löytynyt. Osaako kenties joku auttaa asiassa?

Jos en ihan väärin muista, niin semmoisen sarjan taisin nähdä Vantaalla HongKongissa. Varmuutta en asialle kumminkaan anna.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En vaan usko, että sillä naikkosella on heti mielessä, että "eihän tämmösillä sivuleikkureilla voi perkele mitään pläkkipeltiä leikata"

Eli kannattaako naiselle siis mielestäsi hankkia mahdollisimman huonot työkalut, "kun ei se kuitenkaan mitään niistä ymmärrä, tai tee niillä mitään"?

Ammattilainen osaisi ehkä tehdä hommat jollain rimpuloillakin, aloittelijoille käy vain niin että ei jatkossa edes yritä.

Itsekin olen joskus nähnyt halpahalleissa noita pinkkejä "naisten työkalusarjoja". Huumorilahjana tai koriste-esineenä varmasti ihan jees.
 

J.Petke

Jäsen
Eli kannattaako naiselle siis mielestäsi hankkia mahdollisimman huonot työkalut, "kun ei se kuitenkaan mitään niistä ymmärrä, tai tee niillä mitään"?

No älä nyt liian tosissasi ota, huumoria huumoria.

Minun sekalainen kysymys kuuluu näin: voiko tulehduskipulääkettä ottaa ulkoisesti? Eli jos on esim. ihossa joku hiertymä (ehkä tulehtunut) niin murskaa panadolin ja pistää sitä siihen hiertymään. Onko aivan turhaa?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltalehdessä eilen mainittiin kivenmurikan painaneen 1500 tonnia. Onko kivi tuolloin painanut 1500 kiloa tai 1 500 000 kiloa (1500 x 1000) ?

Tonni on tuhat jotain, yleensä kiloa, joten 1500 tonnia on puolitoista miljoonaa kiloa. Koska lähteenä on kuitenkin iltalehti, ei tuosta voi mitään päätellä kiven oikeasta painosta..
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Minun sekalainen kysymys kuuluu näin: voiko tulehduskipulääkettä ottaa ulkoisesti? Eli jos on esim. ihossa joku hiertymä (ehkä tulehtunut) niin murskaa panadolin ja pistää sitä siihen hiertymään. Onko aivan turhaa?
Jos olisi hyötyä niin varmaankin aika vähän, voisi ehkä olla jopa haittaa. Ibuprofeeni ja parasetamoli kumpikin rajoittavat tulehduksellista toimintaa estämällä joidenkin "tulehdusentsyymien" toimintaa.

Jos on ulkoinen haava tms. jossa epäilee tulehdusta, oikea vaihtoehto on esim. Bacibact, jota saa apteekista ilman reseptiä. Suosittelen pitämään varastossa sekä salvaa että jauhetta, salvaa haavoihin jne ja jauhe taas toimii loistavasti esim. minua melko usein ärsyttävissä kynsivallintulehduksissa.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tonni on tuhat jotain, yleensä kiloa, joten 1500 tonnia on puolitoista miljoonaa kiloa. Koska lähteenä on kuitenkin iltalehti, ei tuosta voi mitään päätellä kiven oikeasta painosta..

Niin, ennen vanhaan käytettiin sellaisiakin painomittoja kuin leiviskä = 10 kg, senttaali = 100 kg ja tonni = 1000 kg!
 

ditrim

Jäsen
Eli kannattaako naiselle siis mielestäsi hankkia mahdollisimman huonot työkalut, "kun ei se kuitenkaan mitään niistä ymmärrä, tai tee niillä mitään"?

Ammattilainen osaisi ehkä tehdä hommat jollain rimpuloillakin, aloittelijoille käy vain niin että ei jatkossa edes yritä.

Kannattaa. Itse niitä joudut kuitenkin käyttämään, nainenhan haluaa ne vain siksi että ne ovat pinkkejä. Minusta on turhaa laittaa rahaa hukkaan naisen työkaluihin, kun ei niillä nyt varmaan mitään suurempaa käyttötarkoitusta tule kuitenkaan olemaan. Sitäpaitsi, ehkä jonain päivänä nainen voisi tästä ottaa opiksi, ettei värillä ja koolla ole niin väliä, kunhan toimii :)
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Kannattaa. Itse niitä joudut kuitenkin käyttämään, nainenhan haluaa ne vain siksi että ne ovat pinkkejä. Minusta on turhaa laittaa rahaa hukkaan naisen työkaluihin, kun ei niillä nyt varmaan mitään suurempaa käyttötarkoitusta tule kuitenkaan olemaan. Sitäpaitsi, ehkä jonain päivänä nainen voisi tästä ottaa opiksi, ettei värillä ja koolla ole niin väliä, kunhan toimii :)

Tässä nyt on kyse siitä että itselläni kyllä on kunnon työkalut, mutta nainen haluaa työkalut vain sen takia koska ne on pinkkejä.
Työkaluja vaativat työt sitten kyllä tehdään minun työkaluillani.
 

Tuamas

Jäsen
Kiitos vastauksesta! Oli tosiaan selkokielellä kerrottu :)

Äärimmäisen yksinkertaistettuna viritinvahvistin tarjoaa siis pikkasen rujommin tehoa ja liitettävyyttä kaiutinjärjestelmälle. Mutta mikään välttämättömyys sen ei pertti peruskäyttäjälle pitäisi todellakaan olla.

Yleensä noissa seteissä joissa on mukana myös vahvistin/viritinvahvistin, ei setistä kuulu pihaustakaan ilman tuota vahvistinta/viritinvahvistinta.

Ja vahvistimen ja viritinvahvistimen ainoa varsinainen erohan on siinä, että viritinvahvistimisessa on myös radiokanavien kuuntelua varten viritin.

Jos kyseessä on tippaakaan ysiysi-settejä fiksumpi laitteisto, niin suosittelen vilpittömästi vahvistimen/viritinvahvistimen hankintaa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
No niin. Täällä kun on nerokasta porukkaa, niin auttakaa. Mistä ihmeestä saa Porista (tahi netistä) sellaisia karvaisia vessanpöntön kansia? Taisiis sellaisia päällysteitä? Jossakin aina nämä kaameat luomukset ovat tulleet vastaan. Eli siis sellaista karvalankaista päällystä haen.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Mikäs juttu tää nyt on kun maksukanavat näyttäis taas näkyvän ilmatteeks? Mikäs kampanja tää nyt on ja kauan voimassa?
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Lanternan K-Raudassa oli ainakin isot pinot niitä viime lauantaina. Hinta ei ollut kovin montaa kymppiä setille, aika heppoisilta vain tuntuivat.

Kiitos, tuolta löytyi. Tänään hain kyseisen setin ja hintaa oli 49 euroa. Ei nyt ihan heppoisilta vaikuttanut. Ajattelin että olisi jotain HonkKong tai Motonet luokkaa mutta kyllä noilla arkiset askareet tekee. Ei niillä kyllä Mitään puutyöverstasta perusteta tai auton konetta vaihdeta. Niihin on ihan eri luokan työkalut.
Kyllä noilla Ikean yöpöydän kasaan saa ja ruuvattua ruuvin seinään vaikka sille Ikean seinäkellolle.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs juttu tää nyt on kun maksukanavat näyttäis taas näkyvän ilmatteeks? Mikäs kampanja tää nyt on ja kauan voimassa?

No jopas. Mulla ei näy edes ne maksukanavat, joista olen maksanut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JIMiltä tulee sellainen poliisisarja,jossa brittikytät jahtaavat tyyppejä evomitsuilla ja subaru imprezoilla. Mikä on sen ohjelman nimi? Kiitos etukäteen.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Mikä oli sen visailun nimi, jossa muistaakseni Keskisen Olli kyseli Sm-liiga-aiheisia kysymyksiä kilpailijoilta? Muistuu vain mieleen kun kilpailija kipattiin tuolissa pää alaspäin ja kysyttiin mistä joukkueesta Janne Virtanen siirtyi KalPaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös