Tuossa muodossa; Mies hyvä, kuka oli teidän äidinkielen opettajanne?
Puolipilkun jälkeen ei taida kuulua laittaa isoa alkukirjainta.
Tuossa muodossa; Mies hyvä, kuka oli teidän äidinkielen opettajanne?
Miksi äidin kielen opettaja ei ole yhdyssana?
Miksei peruskoulunopettaja ole? Tai peruskoulunrehtori?
En mä vaan tiiä. Ne ei vaan ole?
MOL:kaan ei osaa kirjoittaa oikein. http://www.mol.fi/avo/ammatit/03219.htm
Kummalla oikeasti on väistämisvelvollisuus? Minä en väistä, koska minun mielestäni jalkakäytävilläkin pitäisi yksiselitteisesti olla oikeanpuoleinen liikenne. Okei, kyllä mä mummoja ja pappoja jne väistän, ehkä.
Kävelen jalkakäytävän oikeaa laitaa. Minua tulee vastaan ihminen, joka kävelee vasenta laitaa kulkusuuntaansa nähden. Molemmat kävelemme siis lakien ja asetusten mukaan oikein. Jos ei kumpikaan väistä, kun kohtaamme niin minä kävelen vastaantulijan yli, koska todennäköisesti olen sitä isompi.
Siis miksi tuo toinen ihminen kulkee vasenta puolta kulkusuuntaansa nähden?
En tiedä miksi, mutta näin moni tekee ja se on aivan oikein. Itse kuljen aina oikeaa reunaa enkä ymmärrä näitä vasemman puolen kulkijoita.
Milloin ilmestyy jokavuotinen Veikkaajan/IS:n SM-Liiga-extra?
"Pyörätie ja jalkakäytävä on yhdistetty. Jalankulkija kulkee yhdistetyn väylän vasemmassa tai oikeassa reunassa. Näin pyöräilijä pääsee ohittamaan hänet keskeltä hyvin." (lähde: liikenneturva.fi)
Tuohan muutettiin vasta pari vuotta sitten koirankusettajien takia. Ennen kevyenliikenteen väylällä sekä jalankulkija että pyöräilijä kulkivat oikeata laitaa, joka oli paljon selkeämpi käytäntö. Varsinkin kun rullaluistelijat ja vastaavatkin ovat jalankulkijoita.
Tuohan muutettiin vasta pari vuotta sitten koirankusettajien takia. Ennen kevyenliikenteen väylällä sekä jalankulkija että pyöräilijä kulkivat oikeata laitaa, joka oli paljon selkeämpi käytäntö. Varsinkin kun rullaluistelijat ja vastaavatkin ovat jalankulkijoita.
APUA! Minä arvasin, että kun kertauharjoitusten aika koittaa, niin sotilaspassia ei löydy mistään...! Mikä avuksi, kun kertaukset ovat jo tiistaina, ja passia ei vaan yksinkertaisesti löydy mistään. Voihan perseen perse...
APUA! Minä arvasin, että kun kertauharjoitusten aika koittaa, niin sotilaspassia ei löydy mistään...! Mikä avuksi, kun kertaukset ovat jo tiistaina, ja passia ei vaan yksinkertaisesti löydy mistään. Voihan perseen perse...
???Voihan perkele. Nythänmävastahokasin että en ole nähnyt sotilaspassiani liki kymmeneen vuoteen. Edellinen työnantajani sen nimittäin otti multa pois...
???
Kerro toki tarkemmin.
Kuvallinen henkilöllisyystodistus ynnä käsky/kutsu riittää. Passiin ne kirjaa kyllä harjoituksen vuorokaudet, mutta ei sitä välttämättä tarvitse, että lepo vaan.
Löytyykö täältä ASP-säästäjiä tai immeisiä, jotka ovat ostaneet asuntonsa ASP-lainan avulla? Ylipäätään kokemuksia ASPista? Harkitsen aloittavani ASP-säästämisen nyt intin jälkeen. Oma asunto olisi tarkoitus ostaa 5 vuoden päästä. ASP-systeemi uudistettiin 1.7.2009, jonka myötä korkotukilainan maksimi on nyt Helsingissä 140 000 €.
Onko ASPssa järkeä?