Pointti oli se, että jos pukeutuu hyvin, niin pääsee enemmän keskustelemaan näistä tärkeistä asioista kiinnostavien ihmisten kanssa.
Miksi juuri hyvin pukeutumalla pääsee keskustelemaan tärkeistä asioista kiinnostavien ihmisten kanssa? Joko ymmärrän vertauksesi väärin tai sitten tarkoitat todellakin sitä, että pukeutuminen on verrannollinen siihen kuinka tärkeä ihminen loppujen lopuksi on - toivottavasti olen väärässä (tai muussa tapauksessa minulla ei ole toivoa, pukeutumiseni kun on kaikkea muuta kuin jäykkää.)
Olen käynyt hyvin mielenkiintoisia keskusteluja hyvin epäsovinnaisesti pukeutuvien henkilöiden kanssa, ystäväpiiriini kuuluu boheemia elämää viettäviä henkilöitä - heidän kanssa on miellyttävä vaihtaa ajatuksia, on tutkijatyyppiä etc. Heitä kuitenkin yhdistää eräs asia, nimittäin kaikenmoinen rentous ja valtakulttuurista irtautuneisuus. Sellaisessa ilmapiirissä on levollista olla kun ei tarvitse välittää mitä päällensä pistää tms. (No en minä nyt rikkinäisissä vaatteissa kulje mutta muutoin varsin rennosti ja huolettomasti.)
Sen verran olen koettanut sivistää itseäni, että tiedostan etikettisääntöjen olemassaolon - huomatakseni vain sen, että ne eivät sovellu minulle, joten mitäpä piinaamaan itseäni niillä. Enkä kyllä usko, että menetän mitään vaikka en menekään pukujuhliin, tuskin nimittäin menetän mitään koivinkaan kummallista - niissä liene käyttäydytään edelleen hyvin jäykästi ja nihkeästi (ja jos niissä nyt sattuu joku mielenkiintoinen persoona olemaan niin tuskin maailmani siihen kaatuu jos en nyt häneen tutustukaan.) Kraka kaulassani tuntuu lähinnäkin hirttoköydeltä, ehkäpä sen tähden kun sellaista olen kaulaani sovitellut.
No, tämä tästä.
vlad.