Jurvanen kirjoitti:
Lähinnä kysymässä, että onko minulla oikeus JUMALAUTA PALAUTTAA SE SAATANAN PASKAPUHELIN? Kenties saada rahat takaisin? Paskan myivät.
Huolto on ilmaista, mutta ei sitä nyt jumalauta jaksa kykkiä vaihtopuhelin kädessä koko aikaa, kun kerran tuosta toisesta on maksanut. Kuulemma vaihtolaitteilla ei ole palautusoikeutta. "Takuu on voimassa. Käytä sitä"
Joku fiksumpi saisi nyt neuvoa, kannattaako jo nostaa meteli
- Jos kyseinen laite on ollut samasta viasta huollossa samassa paikassa jo kolme kertaa tai yli, niin huolto vaihtaa sen sisuskalut uusiin. Tai no, itseasiassa Siemenssillä on käsitykseni mukaan vain yksi virallinen huolto suomessa. Jos kyseessä ovat eri viat, ei puhelimen sisuskaluja välttämättä vaihdeta. Lisäksi myyjäliikkeillä ei ole kuluttajaneuvojan mukaan velvollisuutta purkaa kauppaa, jos puhelin saadaan korjattua kohtuullisessa ajassa (3 viikkoa tai alle on kuluttajaneuvojan mukaan kohtuullinen aika) ja tämä kohtuullinen aika on per huoltokerta.
Eli periaatteessa myyjällä ei ole tässä tapauksessa pakko tehdä mitään.
Mutta käytännössä sinuna tekisin siten, että ottaisin jos mahdollista muutaman huoltokuitin valmiiksi ja ennenkaikkea puhelimen IMEI-koodin ja soittaisin Siemensin asiakaspalveluun. He ovat yleensä ihan kohtuullisen avuliaita tällaisissa tapauksissa, jos puhelimelle on kertynyt merkittävä huoltohistoria. Siemensin aspan numero: 09 2294 3700.
Puhelimet ovat sikäli huonoa kauppatavaraa, että katteet ovat olemattomat, puhelinten vikaprosentti kohtalaisen korkea, puhelin on tärkeä todella monille ja myyjäliikkeillä on varsin vähän sanomista huollon toimintaan.
Jos haluat jotakin kysyä, niin laita vaikka YV:tä.