Se riippuu mitä on sovittu vuokranantajan kanssa. Meillä esimerkiksi oli vuoden määräaikainen vuokrasopimus joka muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi ellei kuukautta ennen määräaikaisen sopimuksen loppumisesta ilmoittanut ettei halua jatkaa asumista kyseisessä asunnossa.Jos on määräaikainen vuokrasopimus joka loppuu 31.8., tarviiko mitään virallista irtisanomista tehdä, jos tietää jo ettei halua jatkaa sopimusta?
Se riippuu mitä on sovittu vuokranantajan kanssa. Meillä esimerkiksi oli vuoden määräaikainen vuokrasopimus joka muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi ellei kuukautta ennen määräaikaisen sopimuksen loppumisesta ilmoittanut ettei halua jatkaa asumista kyseisessä asunnossa.
Sanoisin että kannattaa kuitenkin vähintään soitella vuokranantajalle ja ilmoittaa asiasta.
ozo kirjoitti:Toisaalta, onko tuo sähköposti kuinka laillinen tapa ilmoittaa?
Jep. Sähköposti on laillinen tapa juurikin mainitsemasi syyn takia eli muistiin jää milloin viesti on lähetetty ja usein jopa milloin se on luettu (jos käyttää viestin lukukuittausta).Eiköhän se nykyaikana laillinen ole, sinulle jää muistiin sähköpostin lähetysaika, aivan kuten postin kantamassa kirjeessäkin. Itse olen sanoutunut irti työsuhteesta sähköpostitse ja ainakin tässä tapauksessa kelpasi.
Toisaalta, onko tuo sähköposti kuinka laillinen tapa ilmoittaa?
Mikähän oli se lajin nimi joka on Miami Vicen alussa näkyvillä? Lajissa kaverit viskovat jotain kivikovaa palloa sellaisilla kauhoilla. Oli tossa keskustelua lajista, mutta ketään ei muistanut lajin nimeä ja jäi vaivaamaan.
Sulku alkaa 14.50 ja jos menee katsoon rallia maksulliseen tapahtumaan tarvitaan yleensä lippu.Olen siis menossa seuraavalle pätkälle: 17.52 EK 19 Väärinmaja (29.29 km). Onko kenelläkään sitä katsojaopasta, mistä näkisi monelta sulkuaika alkaa?
Ja vielä, että jos menee ennen sulkuaikaa, niin "tarviiko" lippuja?
Puuhamaassa käyneet; onko siellä vielä ne kärryt, joilla pystyy vetään safkaa ja tavaroitaan perässä ja paljon se kustansi?
Niin, kysymykseni on siis, tutkiiko poliisi oikeasti kadonneita postilähetyksiä?
Puuhamaassa käyneet; onko siellä vielä ne kärryt, joilla pystyy vetään safkaa ja tavaroitaan perässä ja paljon se kustansi?
Tässä taannoin vuosia sitten luin uutisen, että yhdellä tyttölapsella olisi 6 tai 8 jalkaa, en muista, enkä löydä tästä myöskään kuvia netistä. Voisiko joku ystävällinen löytää minulle kuvan tästä tytöstä.
Sulku alkaa 14.50 ja jos menee katsoon rallia maksulliseen tapahtumaan tarvitaan yleensä lippu.
Jos ennen sulkuaikaa menee pätkälle, niin hyvin saattaa välttyä lipun ostolta. Ei siellä sitten enää mitään lippuja kysellä, jos jossain pätkän varrella oleskelee, vaikka järjestysmiehiä vierelle saapuisikin.Lähinnä sitä tarkoitin, että kannattaako maksaa turhaan, kun ainakaan viime vuonna ei kysytty lippuja kuin pelkästäänn silloin kun mentiin pätkälle. (Sulkuajan aikana)
En nyt varma ole, mutta minusta nuo järjestysmiehet patsastelee rallien ek:lla usein tuntejakin ennen sulkua. Ainaskin yhden tapauksen tiedän kun porukka on joutunut ennen sulkua kävelemään takaisin lippuluukulle.Kiitos tiedosta. Lähinnä sitä tarkoitin, että kannattaako maksaa turhaan, kun ainakaan viime vuonna ei kysytty lippuja kuin pelkästäänn silloin kun mentiin pätkälle. (Sulkuajan aikana)
Minulla on keittiössä ikivanha 40 cm liesi, ja haluaisin vaihtaa siihen nyt nykyaikaisemman lieden kun sellainen varastosta löytyisi. Mutta ongelmana on se että tuo vanha liesi on valovirralla toimiva ja keittiöön ei tule ollenkaan voimavirtaa, ja nämä uudet liedethän vaativat kaikki voimavirran.
Onko minkälainen operaatio saada voimavirta tuohon keittiöön? Tuleeko nuo sähköjohdot yleensä jonkun putken sisällä (70-luvun lopulla rakennettu rivitalo), eli onko miten helppoa vetää uudet piuhat keittiöön? Ja onko tuossa mahdollisesti muita ongelmia? Auttakaa tyhmää kun nuo sähköasiat ei ole niin kovin tuttuja.