Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 857
  • 47 167

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rautalankamusiikin ystävät huomio!

Tietääkö kukaan onko 80-luvulla soittaneen The Rangers -yhtyeen levyjä julkaistu koskaan CD:nä, ja jos on niin mistähän noita mahtaisi löytää. Minulla oli joskus joku Rangersin levy C-kasetilla mutta se kasetti on jo aikaa sitten hukkunut johonkin, ja mistään ei oikein tahdo löytää enää noita Rangersin levyjä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Juniori istui äsken sylissäni koneella ja päätti läimästä tassunsa näppikselle. Jatkoajan fontit pienenivät, muut sivut näkyvät ennallaan. En löydä näppäinyhdistelmää, jolla saisin koon ennalleen. Mitä näppäimiä pitäisi räveltää?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Juniori istui äsken sylissäni koneella ja päätti läimästä tassunsa näppikselle. Jatkoajan fontit pienenivät, muut sivut näkyvät ennallaan. En löydä näppäinyhdistelmää, jolla saisin koon ennalleen. Mitä näppäimiä pitäisi räveltää?

Jos hiiressä on semmonen vierivä juttu niin control pohjaan ja siitä säädät.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos hiiressä on semmonen vierivä juttu niin control pohjaan ja siitä säädät.
Joo, näinhän tuo oli. Nyt tajusin, että aika usein tämä sama on tapahtunut, mutta ei näitä kaikkia muista. Kiitos kuitenkin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Onko sinulla sama ongelma kuin minulla, ettei uusin versio toimi?

Minulla ei ainakaan suostu kirjautumaan sisään. Junnaa ja junnaa mutta mitään ei tapahdu. No sitä varten latasin sitten amsn:n

Mese kyllä toimii mutta kun en pääse siitä millään eroon.

Tiedä sitten auttaisiko tuon Windows Liven kirjautumisenavustajan (tai jtn)poistaminen siihen että tuo kirjautumisvalikko ei pompsahtaisi ruutuun itsestään, anyone?
 

Jeffrey

Jäsen
Onko kenelläkään kokemusta FM-transmittereista? Äänenlaatu? Toimivuus yleisesti? Mistä voi ostaa?

Itse ostin pari vuotta sitten Belkin merkkisen laitteen ipod nanolle verkkokaupasta. Jos tykkäät kuunnella musiikkia samalla volyymillä kuin stokkan hisseissä sitä kuulet niin toimii ihan hyvin, muuten särkee ajoittain pahastikkin. Itse käytän nykyään (jälleen) mahdollisimman paljon cd:tä. Ipodin äänenlaatuun pettyneenä (taitaanee tosin olla vaan liian vanha?) muina vaihtoehtoina pyörii aux-piuha Nokialaiseen taikka sitten Nokialaisesta löytyvä yllättävän hyvä radiolähetin.

Noissa mittereissä vielä toki se, että on aika riippuvaisia olosuhteista ja esim. vastaanottavan laitteen antennin laadusta. Koti systeemeihin äänenlaatu on ihan ok, mutta autossa yleisesti ottaen sellainen ettei sitä siedä kuunnella. Tosin olen musiikin ja etenkin äänenlaadun suhteen aika snobi. Ja vaikka kotilaitteisiin noi toimiikin ihan hyvin niin silti aux-piuha toimii moninkerroin paremmin.

Jos sinun nyt on pakko tällainen radiolähetin hommata niin hommaa Am-lähetin. FM-taajuuksilla on Suomessa niin paljon muutakin liikennettä, että helposti menee puuroksi...
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos sinun nyt on pakko tällainen radiolähetin hommata...
Muuten en kyllä hommaisi, mutta autosoittimestani ei löydy paikkoja millekään piuhoille että saisi mp3 soittimen kiinni, joten fm-lähetin on ainoa vaihtoehto. Mutta taidanpa jättää hankkimatta lähettimen, ja yrittää pärjätä CD-levyillä. Sen verran "hifikorvaa" löytyy että huonoa äänenlaatua en jaksa kuunnella.

Opiskelijan budjetistakaan ei oikein sitä n. 100€ löydy uuden soittimen hankkimiseen...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mietiskelen tässä vain, että kirjoitetaanko omaa sukua o.s vai os. ? Kun jotenkin olen siinä uskossa, että os. tarkoittaa osoitetta eikä omaa sukua?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietiskelen tässä vain, että kirjoitetaanko omaa sukua o.s vai os. ? Kun jotenkin olen siinä uskossa, että os. tarkoittaa osoitetta eikä omaa sukua?

Kyllä minä ainakin olen sen kuolinilmoituksiin aina kirjoittanut muodossa o.s.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Toivottavasti täällä on "digi-ihmisiä". Ostin juuri full hd-tv:n, jossa on digiviritin (MPEG2/4) sisässä. Onko tuo hd-tv:n sisässä oleva boksi hd-boksi?

Eli siis olen käsittänyt, että hd-televisio lähetysten katseluun tarvitaan ainakin HD-televisio, HD-digiboksi sekä (kenties erilainen hd-antenni kun asun antenni taloudessa ainakin toistaiseksi, tosin muutto kaapeli alueelle olisi tarkoituksenani jatkossa).

Hommasin Samsungin töllön, jossa on HDcable ready merkintä. Olisi hienoa, jos joku osaisi valottaa asiaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mikä mahtaa olla näppäinyhdistelmä, jolla pystyy valitsemaan tekstiä, kopioimaan sen ja liittämään toiseen. Eli nämä toiminnot, eikös sen pysty näppäimistöstä tekemään?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä mahtaa olla näppäinyhdistelmä, jolla pystyy valitsemaan tekstiä, kopioimaan sen ja liittämään toiseen. Eli nämä toiminnot, eikös sen pysty näppäimistöstä tekemään?

Heh tarkoitatko ctrl+c (kopioimiseen) ja ctrl+v kopioidun tekstin liittämiseen. Ja jos haluat leikata sen tekstin niin ctrl+x.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kitos, en tätä ole koskaan osannut, enkä oikein ole kehdannut kysyäkään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Muuten en kyllä hommaisi, mutta autosoittimestani ei löydy paikkoja millekään piuhoille että saisi mp3 soittimen kiinni, joten fm-lähetin on ainoa vaihtoehto. Mutta taidanpa jättää hankkimatta lähettimen, ja yrittää pärjätä CD-levyillä. Sen verran "hifikorvaa" löytyy että huonoa äänenlaatua en jaksa kuunnella.

Opiskelijan budjetistakaan ei oikein sitä n. 100€ löydy uuden soittimen hankkimiseen...
Mulla oli käytössä tuollainen perus FM-lähetin. Äänenlaadussa ei ollut mitään vikaa, mutta ongelmana oli mulla se ettei tuo vekotin oikein pysynyt siinä tupakansytyttimen kolossa kiinni. Saattoi tietysti johtua osittain siitä että mulla se oli etupaneelissa ja kun tuo laite oli hieman pitkä, niin sen laite itsessään painoi hieman sitä alaspäin ja ei tarvittu kuin pieni pompahdus (esim. hidastustöyssy) jotta laite irtosi sen verran ettei saanut enää virtaa. Väittäsin että tuollaista ongelmaa ei olisi esimerkiksi se tupakansytytin olisi vaakatasossa.
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Mitä ne pienet vittumaiset kärpäset, mitä alkaa pörräämään mädäntyvien hedelmien ympärillä on?

Banaanikärpäsiäkö?
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Laitatko tarkemman mallinumeron niin pääsee tutkimaan?

Eli kyseessä tämä televisio:

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/tv/LE40B535XXE/samsung-40-full-hd-lcd-tv

Samsung LE40B535XXE. Tosin kyselin tätä asiaa tuolla uusi televisio ketjussa ja siellä vastattiin näin:

Tuo MPEG4-viritin on juuri se HD-boksi. Tälle hetkellä HD-lähetyksiä on tarjolla vain kaapeliverkossa (vapaasti näkyy nelonenHD ja sitten maksupuolella toistakymmenta kanavaa). Tulevaisuudessa (jos/kun tarjontaa tulee) pystyt todennäköisesti katsomaan televisiollasi myös vapaasti näkyviä antenniverkon HD-lähetyksiä. Antenniverkon maksullisten HD-kanavien katseluun tulet tarvitsemaan uuden virittimen, koska lähetysformaattia ei vielä tiedetä. HDcable ready-merkintä tarkoittaa sitä, että televisiosi tukee korttilinkitystä, joten voit tilailla kaapeliverkkoon noita aikaisemmin mainittuja maksullisia HD-kanavia.

Poistin kysymyksen kun asia selkis...
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mitä ne pienet vittumaiset kärpäset, mitä alkaa pörräämään mädäntyvien hedelmien ympärillä on?

Banaanikärpäsiäkö?
Kyllä. Ne on nimenomaan noita banaanikärpäsiä. Korjaat pilantuneet hedelmät/tjms. pois niin pienet pörriäiset katoavat parin päivän sisällä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen aikeissa hankkia matkakortin. Asun Helsingissä ja käyn töissä Espoossa bussilla pari kertaa viikossa. Keskustassa liikun kerran viikossa. Opiskelukortissa on tarra, jossa lukee kevät 2009.

Millainen kortti kannattaa hankkia, saako sen tuolla tarralla ja paljonko tämä lysti tulee kustantamaan. YTV:n sivut jotenkin tuntuu sekavilta.


Edit: Aa, nyt löysinkin jonkin laskurin sieltä. 35 päivää tekisi 48,5€. Aika saatanan suolainen hinta..Mutta tuo, että saako sellaisen kortin opiskelijakortilla, kiinnostaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Opiskelukortissa on tarra, jossa lukee kevät 2009.

Tuolla kevät 2009 tarralla saat vain elokuun loppuun asti alennushinnat. Tarvitset syksy 2009 jotta saat vuoden loppuun asti tai lukukausi 2009-2010 jotta saat ensi vuoden elokuuhun asti ne alennetut hinnat.


edit. Suosittelen kuitenkin joka tapauksessa hankkimaan matkakortin, koska sillä matkustaminen on joka tapauksessa halvempaa kuin ilman mitään kortteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös