Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 099 860
  • 47 269

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tilannehan on tämä:
Olen vuokrannut kämppäni eräälle yh:lle ja tämä perhanan spermaämpäri ei ole maksanut vuokraansa ja vuokrasopimus on purettu (ei irtisanottu). Nyt tämän akan hetket on luettu annettuani hänelle useamman viikon aikaa poistua ja se tarttis saada ulostettua kämpästä. Joudun todennäköisesti aamutuimaan kilauttamaan ystävällemme poliisille.

Kysymys kuuluukin onkos kukaan joutunut käyttämään poliisia vuokralaisen saamiseen ulos asunnosta? Ja mitä poliisi tilanteessa käytännössä tekee eli antaako ne vaan jonkun suullisen huomautuksen, antaa mahdollisesti sakkoa vai onko heistä oikeasti apua eli se vuokralainen poistetaan asunnosta välittömästi esim. kannan hänen kamansa kadulle heidän valvonnassaan tms?

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Onkohan kenelläkään tietoa onko Kukon 12-pack vielä tarjouksessa Hämeenlinnan Citymarketissa tai jossain muussa saman seudun kaupassa. Ajattelin huomisillaksi hakea ja päivän joutuu olemaan töissä joten ei illalla tarvitsisi enää lähteä sumpaamaan.
Viime lauantaina oli, mutta lehden jossa oli siis sittarin mainos jäi junaan. Lupaan tsekkaa huomisesta lehdestä josko olis mainosta asiasta. Nimittäin myös ostin kyseisen tuotteen jo em. ajankohtana, mutta jotenkin siinä juodessa unohtui arvioida, että kuinka hyvää tuo kukko nyt sit oikeasti tölkkituotteena on.

J.Petke

Jäsen
Tilannehan on tämä:
Olen vuokrannut kämppäni eräälle yh:lle ja tämä perhanan spermaämpäri ei ole maksanut vuokraansa ja vuokrasopimus on purettu (ei irtisanottu). Nyt tämän akan hetket on luettu annettuani hänelle useamman viikon aikaa poistua ja se tarttis saada ulostettua kämpästä. Joudun todennäköisesti aamutuimaan kilauttamaan ystävällemme poliisille.

Tuo voi olla monimutkaisempi juttu. Oletko hankkinut häädön käräjäoikeudesta? Käräjäoikeuden kanslia auttaa asiassa jotta saat tarpeelliset paperit. Vuokralaisen ulos saaminen on Suomessa oikeasti aivan perkeleen monimutkaista. Onko vuokralainen itse suostunut sopimuksen purkamiseen vai oletko sinä vaan päättänyt sen yksin?

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuo voi olla monimutkaisempi juttu. Oletko hankkinut häädön käräjäoikeudesta? Käräjäoikeuden kanslia auttaa asiassa jotta saat tarpeelliset paperit. Vuokralaisen ulos saaminen on Suomessa oikeasti aivan perkeleen monimutkaista. Onko vuokralainen itse suostunut sopimuksen purkamiseen vai oletko sinä vaan päättänyt sen yksin?

En ole käräjäoikeuden kanssa vielä ollut tekemisissä, mutta sopimuksen purkamiseen vaadittavaan lomakkeeseen sain kuitattua häneltä nimmarin. En tuosta ole löytänyt mainintaa, että häätämiseen tarvittaisiin käräjäoikeuden päätös. Purkuilmoituslomakkeen jälkeen ei tosin ole avannut oveaan asiasta huomauttakseni, että olisi syytä poistua ja puhelinnumerotkin on vaihdellut useampaan kertaan. Tuon käräjäoikeuden kanssa ilmeisesti tarttee käydä sähläämässä ainakin ulosoton puolesta.

Olisiko jotain näppärää niksiä miten sen saisi kyllästymään elämäänsä ja häipymään? Mahtaisikohan lastensuojelulla uhkailu tehota? Tai onko esimerkiksi laitonta asennuttaa oveen turvalukko ns. kakkoslukoksi, jolloin tämä likka ei pääsisi sisään tai poiketa avaimilla kämpässä katkaisemassa vaikka vesi tekosyynä huoltotoimet?

Perkele kun vuokralaisilla on ihan pikkusen liikaa oikeuksia tässä maassa ja vuokranantajalla ei oikeastaan mitään omistamaansa asuntoon.

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä voi olla kun Nordea verkkopankki-tunnukset ei toimi? Semi uudet salasanat käytössä, n.20 vasta käytetty. Herjaa vaan että, "salasana ja tunnusluku ei täsmää". Vittu, pitäis laskuja maksaa.

Joskus käy itsellekin noin, kun unohtaa viivata yli edelliset. Kokeile jotain muita todennäköisimpiä tunnuksia siitä kyseisen tunnuksen ympäriltä. En tarkota, että syy on tässä, mutta voi sulkea ainakin yhden pois.

Testasin ja itselläni ainakin toimii normaalisti.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Perkele kun vuokralaisilla on ihan pikkusen liikaa oikeuksia tässä maassa ja vuokranantajalla ei oikeastaan mitään omistamaansa asuntoon.

Tässä olet oikeassa. Häätö on käytännön tasolla helvetin monimutkaista ja aikaavievää touhua.

Mites, jos pamahdat vaan paikalle ja alat purkaamaan vaikka keittiötä aloittaen liedestä, jonka saa helposti takaisin paikalleen? "Ai en mä tiennyt, että te vielä asutte täällä, kun tuo irtisanomisaikakin loppui kuukausi sitten. Mä suunnittelin nyt remppaavani vähän aloittaen keittiön kalusteista ja vesikalusteista."

J.Petke

Jäsen
En ole käräjäoikeuden kanssa vielä ollut tekemisissä, mutta sopimuksen purkamiseen vaadittavaan lomakkeeseen sain kuitattua häneltä nimmarin.

Jos sinulla on jo nimmari tuossa kaavakkeessa niin käy kysäisemässä poliisilta, että täyttääkö tuo mitään pykälää jos vuokralainen siellä vielä asuu eikä suostu lähtemään pois vaikka itse on jo suostunut vuokrasuhteen lopettamiseen.

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tässä olet oikeassa. Häätö on käytännön tasolla helvetin monimutkaista ja aikaavievää touhua.

Mites, jos pamahdat vaan paikalle ja alat purkaamaan vaikka keittiötä aloittaen liedestä, jonka saa helposti takaisin paikalleen? "Ai en mä tiennyt, että te vielä asutte täällä, kun tuo irtisanomisaikakin loppui kuukausi sitten. Mä suunnittelin nyt remppaavani vähän aloittaen keittiön kalusteista ja vesikalusteista."

Juu häätö on varmaan hiton aikaa vievää, mutta empä ajatellut jääväni odottelemaan. Tämän ja huomispäivän aikana ajattelin saada tuon jotenkin ulos... vielä kun keksisin miten.

Ehdotuksesi on hyvä tai sitten teen seuraavasti: ensin roudaan eukon henk. koht. kamat jonnekin sieltä ja sitten vaan sanon, että "mitäs sää kiukuttelet, mun huonekaluthan täällä on ja sää oot muuttanu aikoja sitten pois".

Jos sinulla on jo nimmari tuossa kaavakkeessa niin käy kysäisemässä poliisilta, että täyttääkö tuo mitään pykälää jos vuokralainen siellä vielä asuu eikä suostu lähtemään pois vaikka itse on jo suostunut vuokrasuhteen lopettamiseen.

Kunhan tässä heräilen hetken niin tarttee tuonne virkavallan suuntaan kääntyä ja kysellä miten olis tuletteko pojat sanomaan tolle likalle jotain vai alanko vaan kannella sen kamoja ulos.

Vai teenkö Hynyset ja uhkaan tuoda parrakkaat motoristit paikalle?

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Häätö vaatii käräjäoikeuden asiaa koskevan tuomion jotta se voidaan panna täytäntöön. Itse häädön suorittaa sitten ulosottomies. Joten kysyjän tulee tässä vaiheessa täyttää haastehakemus ja toimittaa se käräjäoikeuteen.

Mitään tavaroiden ulosheittämistä väkisin tai osien purkamista ei kannata lähteä tekemään tai löytää itsensä sieltä väärältä puolelta käräjäoikeuden istuntosalia.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jotenkin olisin siinä uskossa, että varsinaiseen Väkisin tavarat pihalle -häätöön tarvitset käräjäoikeudesta päätöksen, jonka siis saat kun sinulla on kuittaus siitä, että vuokralaiselle on asia ilmoitettu. Tämän päätöksen sitten laittaa toimeen ulosottomies käyttäen tarvittaessa poliisia apuna.

J.Petke

Jäsen
Jotenkin olisin siinä uskossa, että varsinaiseen Väkisin tavarat pihalle -häätöön tarvitset käräjäoikeudesta päätöksen, jonka siis saat kun sinulla on kuittaus siitä, että vuokralaiselle on asia ilmoitettu. Tämän päätöksen sitten laittaa toimeen ulosottomies käyttäen tarvittaessa poliisia apuna.

Joo näin itsekin mietin että asia voisi mennä. Ja tosiaan jos niitä kamoja lähtee ilman lupaa kantamaan pois niin voi nopeasti venähtää tuo koko prosessi erittäin pitkäksi. Näissä tilanteissa kannattaa toimia sääntöjen mukaan ettei joudu maksumieheksi. Kysy neuvoa ja toimi vasta sen jälkeen. Ikävä kyllä luulen, ettet tuosta eukosta pääse eroon vielä muutamaan viikkoon.

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Äsken näin (lue: huutelin parvekkeelta, naapurissa kun kerran asustelen) tuota vuokralaista ja kovasti kehu, että "Huomenna lähden"... yeah right, heti kun lehmät lentää.

Lähinnä jokin käytännön vinkki miten sen sais tuon kyllästymään oloonsa siellä kiinnostaisi. Käytännön vittumaisia piloja osa 23423 olisi tarpeen siis. Vähintäänkin vartin välein ajattelin ovikelloa käydä soittamassa kun se taas jaksaa valua kämpille takaisin.

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Huono idea. Jos itse syyllistyt lopulta kotirauhan rikkomiseen saattaa se lopullinen häätöprosessikin viivästyä huomattavasti lisää.

Enhän mä kotirauhan rikkomisesta ole puhunut, lähinnä ovikellon soittelulla tarkoitin muutamia kertoja lyhyen ajan sisään, koska enhän oikeasti ajatellut sitä häirinnän tasolle asti viedä, jotain maltillista mutta vittumaista lähinnä ajattelin. Esim. jos organisoisin hyvinkin avuliaat naapurini kuittailemaan hänelle aina kun liikkuu jossain tai jotain muuta hyvinhyvin ärsyttävää.

Vakaasti toivon, että huomenna lähtee, mutta en jaksa uskoa. Eniten ketuttaa tällaisessa, kun en kuitenkaan ole mikään hirvittävän varakas vuokraisäntä niin menee multakin luoton puolelle jatkossa joka kuukausi. Nyt olisi vielä kruunuksi tiedossa varmasti luotettava vuokralainen jolta saisi rahansa, mutta uhkaa mennä se tilaisuus ohi.

Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
T-paitoja?

On futisturnaus tuossa lauantaina ja tarvittaisiin pelipaidat. Mielelellään keltaisia t-paitoja ja noin 8kpl riittäisi. Ei tarvitse numeroita tai painatuksia, pelkät paidat riittäisi, tosin ei todellakaan haittaa, mikäli paidassa on mainos yms.

Pitääkö tässä turvautua aina niin tylsään vaatekauppaan vai olisiko viime hetken sponsoria?

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Joskus käy itsellekin noin, kun unohtaa viivata yli edelliset. Kokeile jotain muita todennäköisimpiä tunnuksia siitä kyseisen tunnuksen ympäriltä. En tarkota, että syy on tässä, mutta voi sulkea ainakin yhden pois.
Muistelisin, että sivu ilmoittaa, jos tunnusluku on järjestykseltään väärä ja kertoo missä kohtaa listaa mennään.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Lähinnä jokin käytännön vinkki miten sen sais tuon kyllästymään oloonsa siellä kiinnostaisi.
Keittiö- ja vesikalusteremontti varmaan toimii tehokkaimpana herättäjänä siihen, ettei asunnossa enää kannata oleskella, mutta maksaa varmasti enemmän kuin muutaman kuukauden saamatta jääneet vuokrat. Vedet joudutaan yleensä ainakin kerrostalossa katkaisemaan koko linjalta (tai sitten hanan sulkimista), joten kumpikaan ei kauhean toimiva ratkaisu ole.

Borat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistelisin, että sivu ilmoittaa, jos tunnusluku on järjestykseltään väärä ja kertoo missä kohtaa listaa mennään.

Jos tarpeeksi paljon vedät harhaan, niin ei se silloin ilmoita. Ja se miksi tuo on tehty noin vaikeaksi, on ihan turvallisuussyy.

Muutaman kerran on itselläni käynyt näin, kun ei ole tullut yliviivattua vanhoja tunnuslukuja. Mikäli näin käy, niin soitto tänne ja saat selville seuraavan tunnusluvun järjestysnumeron.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken näin (lue: huutelin parvekkeelta, naapurissa kun kerran asustelen) tuota vuokralaista ja kovasti kehu, että "Huomenna lähden"... yeah right, heti kun lehmät lentää.
Haastehakemus vaan käräjäoikeuteen. Paikallinen lakimies täyttelee ilomielin tuollaisen lomakkeen. Samalla saat olla mukana lamantappotalkoissa, ja vuokralainen nuo lakimiehen kulut sitten aikanaan maksaa, hävittyään jutun. Toki viivästyskorolla saat rahoillesi ihan kelpo tuoton.

ditrim

Jäsen
Pakko pariutua?

Onko parisuhdeihmisillä joku tarve pariutua vai mistä johtuu se, että kun parisuhdeihminen erkanee puolistaan/paristaan ja siirtyy porukkaan, on hänen hyvin pikaisesti pariuduttava jonkun toisen kanssa? Itse kun en ole tuota pariutumista harrastanut henkisellä tasolla noin viiteen vuoteen, niin katson parisuhdeihmistä ja hänen pariutumisen tarvetta vähän siltä "toiselta puolelta".

Otetaan esimerkki: 4 kaverusta lähtevät mökille. Kaksi heistä elää parisuhteessa ja kaksi jäljelle jäävää ovat ihan vapaita itsenäisiä ihmisiä. Heti kun aletaan jotain tekemään, niin nämä parisuhdeihmiset valikoituvat tekemään asioita toistensa kanssa. Havaitsevatko he toisissaan jotain turvallista pariutumispotentiaalia vai mistä tämä johtuu?

Jos syntyy mielipide-eroavaisuus sanotaan nyt vaikka siitä, että monta astetta saunassa pitää olla ennen kuin sinne voi mennä, 80 vai 100 astetta, niin nämä pariutujat tuntuvat pitävän toistensa puolta, oli heillä sitten omaa mielipidettä tai ei.

Olenko mä nyt harhautunut tässä parisuhdeihminen-asiassa vai voiko olla, että olen ymmärtänyt jotain?

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko ennen Jatkoaikaa jokin muu vastaava foorumi tai sivusto, jolta jengi sitten tuli tänne ?

Tuntuu monella olevan 19.03.2001 rekisteröitymispäivänä.

Pahoittelen suurta aukkoa sivistyksessäni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy