Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 992 619
  • 47 187

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos on määräaikainen vuokrasopimus joka loppuu 31.8., tarviiko mitään virallista irtisanomista tehdä, jos tietää jo ettei halua jatkaa sopimusta?
Se riippuu mitä on sovittu vuokranantajan kanssa. Meillä esimerkiksi oli vuoden määräaikainen vuokrasopimus joka muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi ellei kuukautta ennen määräaikaisen sopimuksen loppumisesta ilmoittanut ettei halua jatkaa asumista kyseisessä asunnossa.

Sanoisin että kannattaa kuitenkin vähintään soitella vuokranantajalle ja ilmoittaa asiasta.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Se riippuu mitä on sovittu vuokranantajan kanssa. Meillä esimerkiksi oli vuoden määräaikainen vuokrasopimus joka muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi ellei kuukautta ennen määräaikaisen sopimuksen loppumisesta ilmoittanut ettei halua jatkaa asumista kyseisessä asunnossa.

Sanoisin että kannattaa kuitenkin vähintään soitella vuokranantajalle ja ilmoittaa asiasta.

Kiitos. Vuokranantajaan kun ei saa kovin helposti yhteyttä, asuu nimittäin Japanissa. Ainoa kommunikointiväline on ollut sähköposti. Ymmärtääkseni sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevaksi elokuun jälkeen, joten on pakko ilmoittaa ainakin s-postitse, että ei halua jatkaa. Toisaalta, onko tuo sähköposti kuinka laillinen tapa ilmoittaa?

Kyseessä on siis mun kaverin ongelma.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
ozo kirjoitti:
Toisaalta, onko tuo sähköposti kuinka laillinen tapa ilmoittaa?

Eiköhän se nykyaikana laillinen ole, sinulle jää muistiin sähköpostin lähetysaika, aivan kuten postin kantamassa kirjeessäkin. Itse olen sanoutunut irti työsuhteesta sähköpostitse ja ainakin tässä tapauksessa kelpasi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eiköhän se nykyaikana laillinen ole, sinulle jää muistiin sähköpostin lähetysaika, aivan kuten postin kantamassa kirjeessäkin. Itse olen sanoutunut irti työsuhteesta sähköpostitse ja ainakin tässä tapauksessa kelpasi.
Jep. Sähköposti on laillinen tapa juurikin mainitsemasi syyn takia eli muistiin jää milloin viesti on lähetetty ja usein jopa milloin se on luettu (jos käyttää viestin lukukuittausta).
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Toisaalta, onko tuo sähköposti kuinka laillinen tapa ilmoittaa?

Verrattavissa kirjesalaisuuden rikkomiseen , joten luulisin, että ihan virallisena pidetään.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minkälainen taidemaalari on K.Ruuskanen?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Laitetaan nyt tännekin Neste Oil Rallya koskeva kysymys, jos täällä vastaillaan helpommin:

Olen siis menossa seuraavalle pätkälle: 17.52 EK 19 Väärinmaja (29.29 km). Onko kenelläkään sitä katsojaopasta, mistä näkisi monelta sulkuaika alkaa?

Ja vielä, että jos menee ennen sulkuaikaa, niin "tarviiko" lippuja?
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Laitilan Kukko lageria on saanut kesäkuussa Jumbon cittarista hintaan 11.95€ 12kpl 0.33litran tölkkejä. Saako tuota herkkua mistään enää samaan hintaan?
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Laji hukassa..

Mikähän oli se lajin nimi joka on Miami Vicen alussa näkyvillä? Lajissa kaverit viskovat jotain kivikovaa palloa sellaisilla kauhoilla. Oli tossa keskustelua lajista, mutta ketään ei muistanut lajin nimeä ja jäi vaivaamaan.

Edit: Kiitoksia Another HABille
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen siis menossa seuraavalle pätkälle: 17.52 EK 19 Väärinmaja (29.29 km). Onko kenelläkään sitä katsojaopasta, mistä näkisi monelta sulkuaika alkaa?

Ja vielä, että jos menee ennen sulkuaikaa, niin "tarviiko" lippuja?
Sulku alkaa 14.50 ja jos menee katsoon rallia maksulliseen tapahtumaan tarvitaan yleensä lippu.

terveisin koo
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Puuhamaassa käyneet; onko siellä vielä ne kärryt, joilla pystyy vetään safkaa ja tavaroitaan perässä ja paljon se kustansi?
 

Simba

Jäsen
Puuhamaassa käyneet; onko siellä vielä ne kärryt, joilla pystyy vetään safkaa ja tavaroitaan perässä ja paljon se kustansi?

Siitä en tiedä, että onko niitä vielä, mutta joskus kun olen siellä viimeksi käynyt niin ne olivat ilmaisia. Tuskin ovat niitä pois kuitenkaan heivanneet, kun aika näppäriä kärryjä ovat.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tutkiiko poliisi (oikeasti) kadonneita postilähetyksiä?

Sellainen outo tapaus taas.

Ostin Soundwise-merkkiset kuulokkeet noin kaksi viikkoa sitten ja maksoin PayPalilla. Nyt on kulunut kaksi viikkoa, kuulokkeita ei näy, eikä mun maileihin vastattu mitään.

Päätin sitten aloittaa ns. "disputen" PayPalissa, ilmoitin että en ole saanut mitään ja haluan rahat takaisin. Heti tuli vastaus:

Dear Sir, We have dispatched your item on the 17/7/09 at 0800 UK time but We have now launched and invesgation with the Dutch Post and German State Police regarding this item. If you have any questions please call 0131 208 4545. Kind Regards, P***r T**o, Claims Invesgation.

Tarkennan vielä, että tilasin kuulokkeet Saksaan. Tuo vastaus on mielestäni hieman epäilyttävä. Ensinnäkin, miksi Dutch Post, jos kuulokkeet lähetetään Englannista Saksaan... ja tuo väite, että poliisi on tässä jotenkin mukana, häh? Ja tuo "Invesgation" (eikös oikein ole: Investigation).

Niin, kysymykseni on siis, tutkiiko poliisi oikeasti kadonneita postilähetyksiä?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, kysymykseni on siis, tutkiiko poliisi oikeasti kadonneita postilähetyksiä?

Jos Suomessa Postilla (nykyinen Itella) epäillään rikollista toimintaa jonka seurauksena paketteja tai muita postilähetyksiä katoaa niin sen ohella, että Posti/Itella aloittaa oman sisäisen tutkinnan selvittääkseen mistä on kyse ja varastetaanko tavaraa todella vai onko kyseessä jokin inhimillinen erehdys, otetaan yhteyttä myös poliisiin jos on syytä epäillä rikollista toimintaa ja viimeistään siinä tapauksessa kun syyllinen saadaan kiinni mukaan astuu poliisi. Yksittäistapauksissa suurimmalta osin kyseessä on kuitenkin inhimillinen erehdys eli postilähetys on joutunut jonnekin minne sen ei kuuluisi joutua (väärä toimipaikka, väärä kuljetus, väärä lajittelukeskus tai jopa väärä maa). En sitten tiedä kuinka ulkomailla toimitaan mutta uskoisin, että EU-maissa periaate on aika paljon sama vaikka monissa tapauksissa postitoimintaa hoitaakin joko suoranaisesti tai välillisesti yksityisyritys tai sitten maassa on useita tahoja jotka hoitava postitoimea.

vlad.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puuhamaassa käyneet; onko siellä vielä ne kärryt, joilla pystyy vetään safkaa ja tavaroitaan perässä ja paljon se kustansi?

2 eypo maksaa, mutta rahan saa palauttaessa takas. Tänään tuli käytyä ihmettelemässä lomailevan Suomen monia kasvoja ja vatsoja.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Tässä taannoin vuosia sitten luin uutisen, että yhdellä tyttölapsella olisi 6 tai 8 jalkaa, en muista, enkä löydä tästä myöskään kuvia netistä. Voisiko joku ystävällinen löytää minulle kuvan tästä tytöstä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Sulku alkaa 14.50 ja jos menee katsoon rallia maksulliseen tapahtumaan tarvitaan yleensä lippu.

Kiitos tiedosta. Lähinnä sitä tarkoitin, että kannattaako maksaa turhaan, kun ainakaan viime vuonna ei kysytty lippuja kuin pelkästäänn silloin kun mentiin pätkälle. (Sulkuajan aikana)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lähinnä sitä tarkoitin, että kannattaako maksaa turhaan, kun ainakaan viime vuonna ei kysytty lippuja kuin pelkästäänn silloin kun mentiin pätkälle. (Sulkuajan aikana)
Jos ennen sulkuaikaa menee pätkälle, niin hyvin saattaa välttyä lipun ostolta. Ei siellä sitten enää mitään lippuja kysellä, jos jossain pätkän varrella oleskelee, vaikka järjestysmiehiä vierelle saapuisikin.

Ja tuo sulkuaikahan pätkille alkaa about 3 tuntia ennen ensimmäisen kilpailijan saapumista, jos sitä haluaa miettiä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos tiedosta. Lähinnä sitä tarkoitin, että kannattaako maksaa turhaan, kun ainakaan viime vuonna ei kysytty lippuja kuin pelkästäänn silloin kun mentiin pätkälle. (Sulkuajan aikana)
En nyt varma ole, mutta minusta nuo järjestysmiehet patsastelee rallien ek:lla usein tuntejakin ennen sulkua. Ainaskin yhden tapauksen tiedän kun porukka on joutunut ennen sulkua kävelemään takaisin lippuluukulle.

Terveisin koo
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla on keittiössä ikivanha 40 cm liesi, ja haluaisin vaihtaa siihen nyt nykyaikaisemman lieden kun sellainen varastosta löytyisi. Mutta ongelmana on se että tuo vanha liesi on valovirralla toimiva ja keittiöön ei tule ollenkaan voimavirtaa, ja nämä uudet liedethän vaativat kaikki voimavirran.

Onko minkälainen operaatio saada voimavirta tuohon keittiöön? Tuleeko nuo sähköjohdot yleensä jonkun putken sisällä (70-luvun lopulla rakennettu rivitalo), eli onko miten helppoa vetää uudet piuhat keittiöön? Ja onko tuossa mahdollisesti muita ongelmia? Auttakaa tyhmää kun nuo sähköasiat ei ole niin kovin tuttuja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Minulla on keittiössä ikivanha 40 cm liesi, ja haluaisin vaihtaa siihen nyt nykyaikaisemman lieden kun sellainen varastosta löytyisi. Mutta ongelmana on se että tuo vanha liesi on valovirralla toimiva ja keittiöön ei tule ollenkaan voimavirtaa, ja nämä uudet liedethän vaativat kaikki voimavirran.

Onko minkälainen operaatio saada voimavirta tuohon keittiöön? Tuleeko nuo sähköjohdot yleensä jonkun putken sisällä (70-luvun lopulla rakennettu rivitalo), eli onko miten helppoa vetää uudet piuhat keittiöön? Ja onko tuossa mahdollisesti muita ongelmia? Auttakaa tyhmää kun nuo sähköasiat ei ole niin kovin tuttuja.

Kuinka iso sulake tuolle yhdelle vaiheelle on? Jos on 20 ampeerinen, niin no problemo. Nykyaikaiset liedet voi kytkeä käyttämään yhtä vaihetta, mutta sulakkeen koko pitää olla vähintään tuo 20 ampeeria (toki liesikohtaisia eroja on, mutta noin yleensä). Eli ei sinne keittiöön ihan pakko ole 3x16 ampeerin sulakkeita vetää. (Itse asentanut kalustekiertoilmauunin 70-luvulla rakennettuun kerrostaloon)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös