Kiitos taas asiantuntijoille.
Vielä jäi se että kumpi noista PE vai PA on jäykempi? ...vai tuliko se jo?
Ossi kirjoitti:
Hiukan niin kuin epäilinkin, sinulla on erittäin jäykkävartiset mailat. Lauotko yleensä lämärin, vai mieluummin kierrosta tai ranteella? Mailamerkkiä ei kannata välttämättä vaihtaa (tuttu grippi ja samat vaihtolavat yleensä kelpaavat), mutta hiukan löysempi varsi tekee vedoille ihmeitä. Lämäriä pääsee käyttämään loppujen lopuksi aika harvoin peleissä ja maalitkin tehdään yleensä rannarilla tai suoraan syötöstä. Suoraan syötöstä laukominen muutenkin vaativaa ja umpijäykkä maila vielä vaikeuttaa suoritusta.
Lämäri lähtee jos on aikaa, tietysti yleensä sitä ei ole niin tyytyminen rannariin.
Kiertovedot eivät ole alaani.
Mutta kun tosiaan noi lämärit ihan treenatessa paikaltaan ovat vaimentuneet ~30% siitä jolloin lapa (ja koko maila) oli uusi.
Joten ehkä sitten saan noi kadotetut prosentit takaisin lavan vaihdolla.
Itse asiassa omistan kaksi Godaria, toisen hommasin Citymarketin alekorista.(yeah!)
Se Pro-versio joka taitaa sinun silmissäsi olla rautakankea.
Sehän ei ole liiton hyväksymä, syynä imeiesti juurikin tuo jäykkyys, kai.
Harjoituksissa sitä olen käytellyt. Toinen Godar taisi olla se 28 vai 32:nen. Sellainen alkuperäinen kuitenkin tummalla lavalla.
Tsekkasinkin
Fatpipen sivuilta (sieltä varret) huvikseni, niin mailanihan ovat jäykimpiä varsiltaan. Wapor olisi ollut jo löysempi.
Joskus muuten yritin taivuttaa lavan kärkeen kikkakupin, mutta siitä ei tullut ###:iäkään ja vedot, ja etenkin syötöt, lähti miten sattuu
joten olen tyytynyt kuumailmapuhaltimeni kanssa ihan perustaivutukseen.
Mistä noita irtolapoja muuten saa? Onko joku tietty urheilukauppaketju tarjottavana...
Tuntuu noin pikaisesti vilkaistuna että kaikkia Karhuja yms löytyisi paremmin. Ja hinta-arvio per lapa?
(muistelisin että aika tyyriitä olivat nämäkin noin niinkuin suhteessa koko mailaan)