B1 kirjoitti:
Olen lähdössä ensi viikolla Tallinnassa käymään. Ts. hyvin nopeasti poikkeamaan, ehkä hieman nestettä tarttuu mukaan.
Siksi kysynkin, että missä kannattaa vaihtaa valuuttaa kruunuiksi? Laivalla kuulemma on paska kurssi, joten maissa lienee paras.
FOREX Suomessa. Yleensä tosin cashi loppuu aina kesken, joten parasta nostaa 5000 eek sieltä pankkiautomaatistakin Tallinnassa ihan harrastuksen vuoksi.
B1 kirjoitti:
Ja toki se, että missä olisi kohtuuhinnat viinalle + valikoimaa riittää?
Sataman vieressä entinen Citymarket, nykyinen Rimi Hypermarket. Onhan niitä varmasti halvempiakin mestoja, mutta ainakin itse hyvien valikoimien ystävänä tervehdin ilolla sitä, että siellä vähän valikoimat itse asiassa vaihteleekin ja laatikoittain löytyy välillä San Miguelia, Stellaa jne. Yllätykset ovat hauskoja jne. Itse en niin hintoja katsele siellä. Pääasia, että olutkellarissa riittää vaihtoehtoja.
Jos halpaa keittoa haluaa niin suosittelen ostamaan tölkeissä A Le Coq keissejä. Se on ihan hyvänmakuista 5,2% moskaa. Ja tölkkikin on ihan ok näköinen.
Tuskin kukaan tallinnaan menee varsinaisesti halvan keiton takia. Aivan sama juttu, että harva sitä maksa tuhansia euroja matkasta Rostockiin ja muualle sen takia, että saa tullessa satamasta halpaa keittoa. Ei vaan sinne maksetaan matkasta sen takia, että saa mahdollisuuden tykittää Autobahnalla lähemmäs kolmea sataa. Sama juttu täällä jos tankkaa vaikkapa 400 egellä löpöä Helsingissä niin ei sitä Tallinnan reissulla kahden henkilön oluttuomisilla saa erkkikään takaisin, mutta kyse on siitä, miten vietät mukavan päivän - tässä tapauksessa merellä.
Tallinna on mukava paikka. Älä käytä kaikkea aikaa keiton metsästämiseen, vaan liipase ihmeessä vaikkapa sinne Raatihuoneen torille ja istu mollyssa keittoa siemaillen ja jos nälkä iskee niin lontustele muutamat askelet torin seuraavalle sivulle ja temmo siinä italiaanossa terdellä safkat koneeseen.