Kourujärven Ponnistus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Miten saan Wordissä pistekoon ja rivivälin vaihdettua?
Rivivälin pikanäppäin on siellä ylhäällä. Oikealla puolella. Heti keskitä/tasaa-nappien jälkeen.
Miten saan Wordissä pistekoon ja rivivälin vaihdettua?
Kuka Sulander teki Zurichille rankkarimaalin eilen?
Antoi hyvän vastauksen. Kiitos.
Pystyykö tietokoneen näyttöä valjastamaan pleikka/video käyttöön?
Arvoisat Jatkoajan astronomit,
Miten on, näyttääkö kuu samalta eri puolilta maapalloa katsoessa? Poislukien kuunpimennykset.
Googletin jo puolisen tuntia, mutta en löytänyt yksiselitteistä vastausta. Yleisesti kuun vaiheista löytyy kuva, jossa kuu on ns. vertikaalisesti suorassa ja sirppi muodostuu joko oikealle tai vasemmalle. Mutta näkyykö kuu jossain päin maailmaa "kallellaan"? Tai jopa niin, että sirppi on selkeästi hymyilevän suun muotoinen tai vastaavasti "surusuu".
Ainakin itse olen nähnyt kuvia, missä kuun sirppi on ikään kuin vene. Eli sirpin kärjet osoittavat aika lailla ylöspäin. Jossain etelässähän se näyttää kait tuolta?
Tuota Ted varmaan tarkoittaa, vaikkakin kuvassa on auringonpimennys meneillään.Ai niinkun tältä?
Vieläkö joulunajan ruuhka vaikuttaa jotenkin posteissa? Minulle on matkalla kolme eri pakettia jenkki-Amazonista (lähetetty 6.12., 11.12. ja 14.12.) eikä yhdestäkään ole kuulunut vielä mitään.
Kyllä kuun sirppi on ihan omin silmin nähtynäkin usein melko vaakasuorassa eli "hymynaamana". Vanhan kansan havaintojen mukaan talviaikana on samaan aikaan usein kova pakkanen. Sensijaan ylösalaisin olevaa sirppiä en ikinä ole nähnyt. Olisiko eteläisellä pallonpuoliskolla sitten mahdollista?
- taita paperi kulmasta kulmaan
- leikkaa pois se mikä jää yli
!!!CLIP!!!!
- laita sormet sille puolelle millä on neliön muotoiset läpät