Osassa paikoissa ainakin on upotettu asvalttiin ne anturit, jotka nopeuden mittaavat. Välin kun ajaa liian nopeasti, niin kamera räpsähtää.Millä tekniikalla peltipoliisit, eli tienvarsikamerat, mittaavat auton nopeuden?
Toinenkin kysymys nyt olisi. Joulupukki toi minulle perkolaattorikeittimen, mutta kunnon kahvia en itse osaa sillä tehdä, koska siinä ei ole kuppimittoja vain desimitat. Eli tavallisella kahvinkeittimellä oli vesi/kahvi suhde 3 kuppia vettä/2 mitallista suodatinkahvia, niin paljonkos minun pitää laittaa pannukahvia perkolaattoriini, kun vettä on 6 desiä, jotta tulis saman vahvuista sumppia?
Oma duuninäyttö vaihdettiin juuri. Sanoivat että saamani 20" laajakuva on korkeudeltaan sama kuin kuin vanha 17" 4:3-näyttöni. Ja samankorkuiselta tämä vaikuttaakin.Matemaattista pohdintaa hiukan jollekin. Omistan normaalisuhteisen 17" littunäytön tietokoneessani ja kun nykyään nuo ovat usein laajakuvasuhteessa, niin kysymys kuuluukin mikä tuumakoko pitää ostaa että uusi näyttö olisi vähintään yhtä korkea kuin nykyinen?
Mitäs näkemyksiä täällä on häkävaroittimen sijoituspaikasta?
a) korkeus (ohjeissa sanotaan, että ei kattoon)
b) etäisyys takasta
Penteles. Kiitos, koitin moista itse haeskella, mutta näköjään on vielä reenaamista tuossa kuukkelin käytössä..http://www.tukes.fi/tiedostot/julkaisut/hiilimonoksidivaroittimien toiminta ja vaatimukset.pdf
Sivulta 23 eteen päin löytyy tietoa häkävaroittimen sijoittamisesta.
Kysymys HKL.n matkakortista.
Kautta on ladattu, ja sen viimeinen päivä on tänään. Kelpaako matkakortti vielä illalla kahdentoista jälkeen lähtevillä linjoilla, ennen yöbusseja siis? Pitkään olen tota miettinyt.
Tämän hetken keskiarvot löytyvät täältä. Vanha sivu ei päivity automaattisesti vaan huomisen kierroksen jälkeen uudet keskiarvot on haettava pääsivun kautta: http://213.28.165.114/media/index.html ja "Yleisövertailu"Viittiskö joku pistää linkin mistä löytyisi tämän kauden yleisökeskiarvot..?
Aika outoa olisi, jos kortti kelpaisi. Jos vuoro lähtee 23.59, silloin lippu toki kelpaa.
Oma duuninäyttö vaihdettiin juuri. Sanoivat että saamani 20" laajakuva on korkeudeltaan sama kuin kuin vanha 17" 4:3-näyttöni. Ja samankorkuiselta tämä vaikuttaakin.
En tiedä vastusta kysymykseesi, mutta kaveriporukassa ollaan tultu siihen johtopäätökseen, että me taisimme oppia asiat ensimmäisellä kerralla tarpeeksi hyvin.Tuli tuosta inttiiin lähdössä- ketjusta mieleen, että millä perusteella kertausharjoituksiin kutsutaan?
Olen monta kertaa ihmetellyt tätä, sillä inttikavereista vissiin kaikki muut tai ainakin suuri osa ovat olleet vähintään kerran kertaamassa, mutta minä en ole koskaan kutsua saanut.
Tietokoneen laajakuvanäyttöjen kuvasuhde on yleensä 16:10, ei 16:9.Jos vanha näyttö on 17 tuumaa kuvasuhteella 4/3 ja uusi on kuvasuhteella 16/9 pitää uuden näytön halkaisijan olla 20,81 tuumaa jotta korkeus olisi sama 10,2 tuumaa kuin alkuperäisessä.
Koulutushaarasta ja mahdollisesta sijoituspaikastahan nuo kutsut paljolti riippuvat. Eli mikä on mahdollisen sota-ajan sijoituspaikka. Jos kuuluu siihen "normaalisarjaan" niin kutsua taitaa olla aika turha odottaa. Myös oma terveystilanne vaikuttaa ratkaisevasti näihin kutsuihin. Sitten valtion yleinen rahatilanne on myöskin se, joka sanelee ehtoja näille kertauksille.Tuli tuosta inttiiin lähdössä- ketjusta mieleen, että millä perusteella kertausharjoituksiin kutsutaan?
En tiedä vastusta kysymykseesi, mutta kaveriporukassa ollaan tultu siihen johtopäätökseen, että me taisimme oppia asiat ensimmäisellä kerralla tarpeeksi hyvin.