Tottakai. Syksy alkaa 1.9.Mihin asti on olemassa ns. kesäsunnuntait? Elokuun loppuun asti?
Miten sanotaan ruotsiksi valmiiksi täytetty (esim lomakkeen kohta on valmiiksi täytetty)? Käykö fyllt än?
Myös esitäytetty kelpaa.
Käykö färdigt ifyllt?
Käy.Kyllä se mulle käy. Käykö ruotsinkielisille?
Mikä ihmeen hinku kärpäsillä on tunkeutua korvaan?!
Jos tomaatin kuori aiheuttaa ongelmia niin kalttaa se ensin. Eli leikaa päähän pari viiltoa ristiin ja laita hetkeksi kiehuvaan veteen. Nosta sitten sitten pois ja laita kylmään veteen. Nyt kuoret on helppo repiä pois.Mitä ihmeen terästä tuo tomaatin kuori oikein on? Kyseinen aines on niin tolkuttoman kovaa tavaraa, ettei meinaa hampaatkaan saada sitä silpuksi. Tomaatin kuori näyttää, köh köh, tulevan suht koht samanlaisena myös ihmisestä ulos. Voisikohan siitä valmistaa esim. kenkiä ja korvata siten nahan vaatetusteollisuudessa?
Mikä ihmeen hinku kärpäsillä on tunkeutua korvaan?!
Miksi aamulla väsyttää niin rutosti...?
Toisille sopii erilainen tahti. Intin jälkeen yhtä kesää lukuun ottamatta olen tehnyt duunia, jossa aamuvuorot alkavat 5.30 (ja aamua näistä vuosista suurin osa), näissäkään ei suurempaa ongelmaa ollut. Nyt tässä toimiston puolella olen tullut siinä seitsemän pintaan duuniin, mikä tarkoittaa heräämistä kuuden maissa. Oma työtehoni on parhaimmillaan tuosta aamu seiskasta puolillepäivin. Ruokailun jälkeen iltapäivällä alkaa työteho tippumaan aika dramaattisesti. En voisi kuvitellakaan tuollaista rytmiä, että viiden jälkeen vasta himaan.Veikkaan aikaeroa. Jos täällä olisi Keski-Euroopan aika ja se systeemi, että virka-aikakin olisi 9-17, eikä 8-16 niin jengi voisi nukkua keskimäärin pari tuntia myöhempään. Ei se ole se illan valvominen, vaan aamun nouseminen, mikä väsyttää. Ihminen ei ole ohjelmoitu heräämään aikaisin. Jos menisi aiemmin nukkumaan niin ei saisi unta.
Löytyykö jostain sivustoa mistä näkisi eri alojen aloituspalkat? Tai minimipalkat, tai miksi niitä nyt kutsutaan...
Manuaalistahan nuo jutut löytyy...Miten ko. puhelimen takakannen saa paikaltaan, jotta voi akun/sim-kortin pistää paikalleen? Vai onko se vaan yksinkertasesti hajalla?
nimim. peukalo keskellä kämmentä elektroniikan kanssa
Miten ko. puhelimen takakannen saa paikaltaan, jotta voi akun/sim-kortin pistää paikalleen? Vai onko se vaan yksinkertasesti hajalla?
nimim. peukalo keskellä kämmentä elektroniikan kanssa