Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 990 106
  • 47 171

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Digibokseista tuli mieleen tämmöinen kysymys. Mulla on Topfieldin tf6000 kaapeliboksi ja Canalin tekstityksistä osa jää pois riippumatta mitä noista kanavista katsoo. Olen yrittänyt kaivella noita asetuksia mutta ongelma ei häivy.

Onko kellään mitään ratkaisua ongelmaan. Ei muuta mutta muut kuin kotimaiset ja englannin kieliset leffat on vähän vaikeita seurata.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Digibokseista tuli mieleen tämmöinen kysymys. Mulla on Topfieldin tf6000 kaapeliboksi ja Canalin tekstityksistä osa jää pois riippumatta mitä noista kanavista katsoo. Olen yrittänyt kaivella noita asetuksia mutta ongelma ei häivy.

Onko kellään mitään ratkaisua ongelmaan. Ei muuta mutta muut kuin kotimaiset ja englannin kieliset leffat on vähän vaikeita seurata.

Itsellä oli ihan sama ongelma, tosin eri digiboksilla. Asia korjaantui kun poistin kaikki kanavat ja hain ne uudestaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Digibokseista tuli mieleen tämmöinen kysymys. Mulla on Topfieldin tf6000 kaapeliboksi ja Canalin tekstityksistä osa jää pois riippumatta mitä noista kanavista katsoo. Olen yrittänyt kaivella noita asetuksia mutta ongelma ei häivy.

Onko kellään mitään ratkaisua ongelmaan. Ei muuta mutta muut kuin kotimaiset ja englannin kieliset leffat on vähän vaikeita seurata.

Oletko laittanut asetuksista, että kuva suhteeksi letterbox? Siis sieltä missä vaihtoehtoina on 16:9 ja 4:3 niin siellä pitäisi olla myös letterbox joka muuttaa automaattisesti kuvan sopivan kokoiseksi ruudulle.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Oletko laittanut asetuksista, että kuva suhteeksi letterbox? Siis sieltä missä vaihtoehtoina on 16:9 ja 4:3 niin siellä pitäisi olla myös letterbox joka muuttaa automaattisesti kuvan sopivan kokoiseksi ruudulle.

Ongelma on siis se, että tekstit ei tule ollenkaan ruudulle. Ehkä 1/4 jää vaan tulematta ruudulle. Kuvan koolla/kuvasuhteella ei ole merkitystä.

Täytyy yrittää tuota uutta kanavahakua.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ongelma on siis se, että tekstit ei tule ollenkaan ruudulle. Ehkä 1/4 jää vaan tulematta ruudulle. Kuvan koolla/kuvasuhteella ei ole merkitystä.

Täytyy yrittää tuota uutta kanavahakua.

Silloin, kun tekstit eivät tule kokonaan ruudulle niin silloin tuskin tulee myöskään kuvakaan kokonaan vaan siitäkin todennäköisesti puttuu tuon saman verran reunasta. On noita Topfieldin boxeja tullut sen verran monta tässä asennettua työnpuolesta, että olen tuohon kyseiseen ongelmaan törmännyt kuten myös Visionin/Medionin boxeissa ja 95% tapauksista tuo kuvasuhteen muuttaminen letterboxiksi on auttanut asiaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mistä löytää Tampereelta Crocs kenkien halpiskopioita? Työkengiksi sotkuisiin maalaushommiin, ei viitsi originaaleja ostaa sotattavaksi. Paljon noita käytössä näkee mutta ei tahdo löytää.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Löytyisikö Jatkoaikalaisten joukosta henkilöä joka osaisi auttaa pienessä pulmassa?!? Eli kyseessä on pyykinpesukone ja siinä oleva pesuaineiden lokerikko, joka on tukossa.. Olisiko joku niksipirkka- vinkki mielessä, jolla kiinnijääneet pesuaineet ja huuhteluaineet saisi pois?!?

Kone on Upon WT 5133 D, alle vuoden vanha. Koneen pesuainekaukalo on irroitettava ja samanlainen kuin miltei kaikissa Upon päältätäytettävissä malleissa..
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Löytyisikö Jatkoaikalaisten joukosta henkilöä joka osaisi auttaa pienessä pulmassa?!? Eli kyseessä on pyykinpesukone ja siinä oleva pesuaineiden lokerikko, joka on tukossa.. Olisiko joku niksipirkka- vinkki mielessä, jolla kiinnijääneet pesuaineet ja huuhteluaineet saisi pois?!?

Tuopas onkin verrattain kettumaista hommaa. Itellä parhaimmaksi oon nähny sen, että lokerikon irrottaa ja purkaa niin pieneksi ku vaan rikkomatta saa. Sitte vettä kovalla paineella ja kaikki kädenulottuvilla olevat apuvälineet käyttöön. Pulloharjan oon kokenu hyväksi, sillä saa vähän tökittyä sinne pohjallekin. Aika vaikee tuota on kuitenkaan ihan puhtaaksi saada.

Vissiin nestemäinen pesuaine poistais tuon ongelman, jos noita akk.. naisten höpötyksiä on yhtään oikeella korvalla kuunnellu :) Itsehän en myönnä alan asiantuntija olevani.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Koneen pesuainekaukalo on irroitettava ja samanlainen kuin miltei kaikissa Upon päältätäytettävissä malleissa..

Tuttua puuhaa....

Eli irroita se kaukalo ja lämpimän veden alle ja sitten keittiö veitset ja muut työkalut käyttöön.

Olen itse yrittänyt puuttua tähän itse ongelmaan, eli siihen miten/kuinka paljon sitä ainetta sinne "roiskitaan". Ei vaan mene jakeluun.. ??

Noh, ei kannata mokoman asian takia perheriitaa tehdä, vaan hiljaisina yön tunteina putsata kaukalo, ja muista nukkasihti !! Jos se on tukossa niin vaikuttaa varmasti myös tähän.

Tsemppiä
K
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Löytyisikö Jatkoaikalaisten joukosta henkilöä joka osaisi auttaa pienessä pulmassa?!? Eli kyseessä on pyykinpesukone ja siinä oleva pesuaineiden lokerikko, joka on tukossa.. Olisiko joku niksipirkka- vinkki mielessä, jolla kiinnijääneet pesuaineet ja huuhteluaineet saisi pois?!?

Tulevaisuuden varalle: Älä käytä sitä. Pesuaineet pesupallossa koneeseen. Itse en ole sitä lokeroa ikinä käyttänyt. Ihan sama onko jauhe vai neste. Palloon vaan.

En kyllä käytä huuhteluainetta. Sehän ei pallossa oikein toimi.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ulkomailla asuessani tykästyin eräänlaiseen "kielikaapimeen", eli härdelliin jolla voi kaapia kielen päältä sitä vaaleaa bakteerikasvustoa tai mitälie. Ei mikään hammasharjan add-on vaan ihan oma työkalunsa. Suomessa en oo missään nähnyt myynnissä. Onko kellään havaintoa kyseisestä tuotteesta?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Silloin, kun tekstit eivät tule kokonaan ruudulle niin silloin tuskin tulee myöskään kuvakaan kokonaan vaan siitäkin todennäköisesti puttuu tuon saman verran reunasta. On noita Topfieldin boxeja tullut sen verran monta tässä asennettua työnpuolesta, että olen tuohon kyseiseen ongelmaan törmännyt kuten myös Visionin/Medionin boxeissa ja 95% tapauksista tuo kuvasuhteen muuttaminen letterboxiksi on auttanut asiaan.

Ääh. Ilmaisin krapulassa huonosti itseäni. Siis yleensä tekstit tulevat ihan normaalisti, mutta sitten tyypit pulisevat telkassa, mutta tekstejä ei tule ollenkaan. Osaan kyllä pelata noiden kuvasuhteiden kanssa, jos osa tekstistä jää kuvaruudun ulkopuolelle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ulkomailla asuessani tykästyin eräänlaiseen "kielikaapimeen", eli härdelliin jolla voi kaapia kielen päältä sitä vaaleaa bakteerikasvustoa tai mitälie. Ei mikään hammasharjan add-on vaan ihan oma työkalunsa. Suomessa en oo missään nähnyt myynnissä. Onko kellään havaintoa kyseisestä tuotteesta?
Puukko käy tuohon hommaan ihan hyvin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ulkomailla asuessani tykästyin eräänlaiseen "kielikaapimeen", eli härdelliin jolla voi kaapia kielen päältä sitä vaaleaa bakteerikasvustoa tai mitälie. Ei mikään hammasharjan add-on vaan ihan oma työkalunsa. Suomessa en oo missään nähnyt myynnissä. Onko kellään havaintoa kyseisestä tuotteesta?
Siis onko tämmöisestä "kaapimesta" oikeasti jotain hyötyä? Tai siis, mitä sillä haetaan etttä kaavitaan jotain valkoista paskaa pois kielen päältä?

Nimim. mukulana lusikalla kieltä kaapinut.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis onko tämmöisestä "kaapimesta" oikeasti jotain hyötyä? Tai siis, mitä sillä haetaan etttä kaavitaan jotain valkoista paskaa pois kielen päältä?

Kielessä on kait eniten bakteereja suussa. En ole kyllä ihan varma, mutta ainakin kieli on bakteeripesä. Ja usein pahanhajuinen hengitys saattaa johtua siitä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itellä parhaimmaksi oon nähny sen, että lokerikon irrottaa ja purkaa niin pieneksi ku vaan rikkomatta saa. Sitte vettä kovalla paineella ja kaikki kädenulottuvilla olevat apuvälineet käyttöön. Pulloharjan oon kokenu hyväksi, sillä saa vähän tökittyä sinne pohjallekin. Aika vaikee tuota on kuitenkaan ihan puhtaaksi saada.
Vissiin nestemäinen pesuaine poistais tuon ongelman

Eli irroita se kaukalo ja lämpimän veden alle ja sitten keittiö veitset ja muut työkalut käyttöön.

Kiitoksia neuvoista, kohta alkaa taisto!! Katellaan miten onnistuu..

Tulevaisuuden varalle: Älä käytä sitä. Pesuaineet pesupallossa koneeseen. Itse en ole sitä lokeroa ikinä käyttänyt. Ihan sama onko jauhe vai neste. Palloon vaan.

Jos/kun saan lokerikon puhtaaksi, niin täytyy harkita tosissaan pesupalloon siirtymistä! Säästyisi tältäkin tappelulta..
 

iBa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ulkomailla asuessani tykästyin eräänlaiseen "kielikaapimeen", eli härdelliin jolla voi kaapia kielen päältä sitä vaaleaa bakteerikasvustoa tai mitälie. Ei mikään hammasharjan add-on vaan ihan oma työkalunsa. Suomessa en oo missään nähnyt myynnissä. Onko kellään havaintoa kyseisestä tuotteesta?

Apteekeista löytyy. En muista noiden hintoja, mutta ei montaa euroa maksa. Kaikissa apteekeissa tuskin on myynnissä, mutta saat tilattua ne tukun kautta yleensä seuraavaksi arkipäiväksi ilman lisämaksua.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
GPS

Onkos kenelläkään tietoa GPS laitteiden tarkkuudesta nopeuden mittaamisessa. Puhelimen GPS näyttää kulloisenkin nopeuden ja olisi kiva tietää näyttääkö se oikein.

Kysyn tätä mittarivirheen estimointi tarkoituksessa. Tienvarsilta löytyvät nopeusnäytöt eivät oikein toimi, koska matka on niin pitkä.
 

tutzba

Jäsen
Ensi sunnuntaina lähtee lentokone Pirkkalasta Helsinkiin ja 50 minuuttia laskeutumisen jälkeen uusi lentokone Helsingistä Zürichiin. Olen yllättäen näiden molempien kyydissä ja mieltäni askarruttaa nyt se, että eikös se olekin sitten Finnairin tehtävä roudata matkatavarani toisesta lentokoneesta toiseen?

Soittaisin itse Finnairille ja kysyisin että miten homma menee, mutta kahdesta syystä luotan Jatkoaikaan. Ensinnäkin se on nopeampi (toivon) ja tällä tavalla minun ei tarvitse maksaa 3,04€+pvm n. 20 sekunnin puhelusta.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ensi sunnuntaina lähtee lentokone Pirkkalasta Helsinkiin ja 50 minuuttia laskeutumisen jälkeen uusi lentokone Helsingistä Zürichiin. Olen yllättäen näiden molempien kyydissä ja mieltäni askarruttaa nyt se, että eikös se olekin sitten Finnairin tehtävä roudata matkatavarani toisesta lentokoneesta toiseen?

Soittaisin itse Finnairille ja kysyisin että miten homma menee, mutta kahdesta syystä luotan Jatkoaikaan. Ensinnäkin se on nopeampi (toivon) ja tällä tavalla minun ei tarvitse maksaa 3,04€+pvm n. 20 sekunnin puhelusta.

Jos ne on molemmat Finnairin lentoja, niin joo. Toisaalta, jos kovin ruuhkaista matkatavarapuolella, niin voipi tulla perässä. Ei pitäisi olla ongelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös