On tässä lähiaikoina Helsingin sisäinen muutto edessä ja asunnon etsintä on koko ajan käynnissä. Tuolla olisi Puotilassa tarjolla ihan kohtuulliseen hintaan opiskelijalle vuokralle asunto. Ei ole tullut tuolla suunnalla liikuttua pahemmin ja nyt kysyisinkin, että minkälaista aluetta tuo Puotila mahtaa olla?
Itse asun tällä hetkellä Puotilassa, ja melko rauhallista aluettahan tämä on. Paljon vanhuksia, ja vähän baareja. Itse olen viihtynyt oikein hyvin, ja julkiset kulkuyhteydet ovat myös oikein hyvät tuon metron myötä.
Mistäs päin Puotilaa tuo asunto on?
Kulkuyhteydet tosiaan ovat ihan hyvät ja se onkin itselleni tärkeää asuntoa valitessani. Että sen suhteen tuo Puotila ainakin kävisi. Onko siellä millaiset ulkoilumahdollisuudet, esim. lenkkeilemiseen?
Asunto sijaitsee Haarniskatiellä.
On tässä lähiaikoina Helsingin sisäinen muutto edessä ja asunnon etsintä on koko ajan käynnissä. Tuolla olisi Puotilassa tarjolla ihan kohtuulliseen hintaan opiskelijalle vuokralle asunto. Ei ole tullut tuolla suunnalla liikuttua pahemmin ja nyt kysyisinkin, että minkälaista aluetta tuo Puotila mahtaa olla?
Tyhmä turkulainen neuvoo yksinkertaista kouvolalaista; ei se kovin lupaavalta yhdistelmältä kuulosta. Yritetään nyt auttaa vähän vielä.Kiitoksia kaikille neuvoista. Siltikään mikään ei tunnu olevan riittävän simppeliä, liekö sitten syynä tämä kouvolalaisuus.
Oliko jossain laitteessa (veikkaisin DVD) erillinen äänen RCA-lähtö stereoihin vai ostitko ehdottamani tyylisen johdon? Sulla on nyt siis seuraavat (2kpl) scart-liitännät:Joka tapauksessa tällä hetkellä tilanne on se, että digi ja DVD (ainakin katselu) toimivat. Ja stereot on RCA:lla kiinni. Sen sijaan videoita en ole vielä saanut tyrkätyksi mihinkään onnistuneesti.
Oletko varma, että sulla on väritelevisio... <silmäniskuhymiö> Kuinka tarpeellinen tuo koko VHS-laite on, jos tuli yllätyksenä? Satunnaisella käytöllä (kerran kuukaudessa) wanhoja nauhoja (5-10 vuotta sitten nauhoitettuja) katsottaessa en usko, että tulet edes huomaamaan tuota rf-liitännän antamaa huonompaa kuvanlaatua.EDIT: no jaa, taitaa nuo videon rohjakkeet olla muutenkin romuna tai sontaa täynnä, kun suora kytkentä telkkariinkaan ei tuota kuin mustavalkokuvaa.
Tämähän on klassikkokysymys! Sopivassa olosuhteessa todellakin käy niin että suuremmassa lämpötilassa jäätyy/jäähtyy neste nopeammin kuin pienemmässä. Johtuu esim. siitä että tarpeeksi kylmässä tulee liian nopeasti eristävä jääkerros nesteen pinnalle ja siitä että lämpötila muuttaa 'nesteen olomuotoa' (suolojen liukenemisia yms). .
Niin, en malta olla esiintuomatta, että tämä vahvasti puoskaroinnilta vaikuttava väite sotii kyllä omaa fysiikanperstuntumaani vastaan todella räikeällä tavalla.
Olet ravintolassa syönyt juuri jotain hieman ala-arvoista sapuskaa hintaansa nähden. Tilaat laskun. Tarjoilia tietysti kysyy; "no maittoiko?" Vastaat että joo.
Mutta. Onko kukaan sanonut tarjoilialle, että "Ei ollut hyvää. Keitto oli kuin Venäläinen tiskivesi..." tai muuat vastaavaa. Kehtaako kukaan edes sanoa ettei ruoka ollut niin hyvää kuin olisi toivonut.
Iso mutta täältäkin. Joissain paikoissa annetaan esim. jälkiruoka ilmaiseksi, hyvitetään hommaa laskussa tms., mutta on käynyt niinkin, että tarjoilija on todennut vain, että "Jaa..." ja tuonut laskun pöytään. Törkein oli ehkä tapaus Tampereen Rossossa joku vuosi sitten (Rosso on muuten paska safkapaikka muutenkin), kun sain täysin kylmän pihvin pitkän odottelun jälkeen. Valitin siitä sukkana tarjoilijalle ja vastaus oli, että voit jättää sen syömättä, mutta laskussa en voi hyvittää. En tule menemään siihen raflaan enää ikinä.Monesti on sanottu, mutta...
Sama täällä. Syyt tosin ovat erilaiset. Olen niistä johonkin muuhun ketjuun kirjoittanutkin.Törkein oli ehkä tapaus Tampereen Rossossa joku vuosi sitten (Rosso on muuten paska safkapaikka muutenkin), kun sain täysin kylmän pihvin pitkän odottelun jälkeen. Valitin siitä sukkana tarjoilijalle ja vastaus oli, että voit jättää sen syömättä, mutta laskussa en voi hyvittää. En tule menemään siihen raflaan enää ikinä.
Nurkilla asuvana voin sanoa että tuskin ihan läheltä paikkoja löydät ellei käy uskomaton munkki. Mutta kokeille manskun länsipuoleta. Esim Messeniuksenkatua Sieltä voi löytyä. Asukaspysäköntipaikkoja kaikki on joka tapauksessa.Osaako joku Nordiksella keikkoja käyneenä kertoa miten tämän iltaiseen KoRnin keikkaan saisi parkkipaikkoja (mielellään maksuttomia) siitä hallin nurkilta. Genesis esiintyy myös tänään ihan vieressä, joten tiukkaa saattaa tehdä.
Pienistä vinkeistä olisin silti kiitollinen.
Itse kyselin tuota samaa joku aika sitten ja varsin toimivan ohjeen sain. Eli puoleen litraan vähintään kaksi pussia niitä vahvoja sinivalkoraitaisia Fisuja.Ja itse kysymykseen.. Mistähän löytyisi hyvä Fisu- resepti?!? Mieluiten itse hyväksi havaittu.. Onko se nyt puoleen litraan yksi vai kaksi pussia, ja minkä aikaa annetaan "vetäytyä"?!? Vai sulatetaanko pastillit?!? Vai murskataanko?
Viime juhannuksena tein muistaakseni seuraavasti:Mistähän löytyisi hyvä Fisu- resepti?!? Mieluiten itse hyväksi havaittu.. Onko se nyt puoleen litraan yksi vai kaksi pussia, ja minkä aikaa annetaan "vetäytyä"?!? Vai sulatetaanko pastillit?!? Vai murskataanko?
Ja itse kysymykseen.. Mistähän löytyisi hyvä Fisu- resepti?!? Mieluiten itse hyväksi havaittu.. Onko se nyt puoleen litraan yksi vai kaksi pussia, ja minkä aikaa annetaan "vetäytyä"?!? Vai sulatetaanko pastillit?!? Vai murskataanko?
Orman Mollis kirjoitti:Ja itse kysymykseen.. Mistähän löytyisi hyvä Fisu- resepti?!? Mieluiten itse hyväksi havaittu.. Onko se nyt puoleen litraan yksi vai kaksi pussia, ja minkä aikaa annetaan "vetäytyä"?!? Vai sulatetaanko pastillit?!? Vai murskataanko?
Verenluovutuksen säännöistä: Miksi yli kuusi kuukautta Britanniassa aikavälillä 1.1.1980 - 31.12.1996 oleskellut on estynyt luovuttamaan verta?
Ja jos mökillä ei ole pakkasta, niin käyt hakemassa lähimmältä Aga:lta palan hiilihappojäätä kylmälaukkuun mukaan, niin pysyy fisu mukavasti kylmänä läpi juhannuksen.
Noihin suuhun survomisiin sun muihin en osaa neuvoa antaa, mutta muuten yksi vinkki hiilihappojään käytöstä. Kannattaa pitää hiilihappojäät omassa kylmälaukussaan, jonne pistätte aina tarpeen tullen perinteiset kylmäkallet jäätymään. Eli ette siis pistä suoraan fisuja ja bissejä ym. samaan laukkuun hiilihappojään kanssa, vaan jäähdytätte juomat perinteisillä kylmäkalleilla. Muuten voi päästä helposti käymään niin että juomat jäätyy ennen kuin ehtii kaatokännissä kissaa sanoa.Kuulostaa muuten aika tehokkaalta keinolta, mutta todennäköisesti hiilihappojäätä hankittaessa saisimme varautua paleltumavammoihin, eikä perinteisiin palovammoihin.. Eikös hiilihappojää ole n.-78 celsiusta? Todennäköisesti ei tulisi hanskat kädessä aina käsiteltyä ainetta ja tokihan sitä olisi mukava myös suuhunkin survoa..