Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 985 670
  • 47 171

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Olittepa nopeita! Vedin jo kysymyksen pois, koska sain tiedon soitettuani tietoviisaalle ystävälleni, joka tiesi vastauksen. Kiitoksia kuitenkin! Sanoja ei taida suomeksi löytyä netistä, vaan täytyy etsiä joku kirjallisessa muodossa oleva teos.
 
Miten kauan menee maksimissaan kun siirtää rahaa tililtä toiselle? Siis jos esim. perjantaina siirtää osuuspankista rahaa sampoon. Eikö se pitäisi tällöin olla maanantaina? Vai voiko mennä tiistaihin asti?
Nimim. Huolestunut...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
tintti83 kirjoitti:
Miten kauan menee maksimissaan kun siirtää rahaa tililtä toiselle? Siis jos esim. perjantaina siirtää osuuspankista rahaa sampoon. Eikö se pitäisi tällöin olla maanantaina? Vai voiko mennä tiistaihin asti?
Nimim. Huolestunut...
Kyllä, voi mennä 2 arkipäivää (pankkien väliset siirrot luvataan kahdessa päivässä). Normaalisti kyllä siirtyy yhdessä arkipäivässä.
 
fastasashark kirjoitti:
Kyllä, voi mennä 2 arkipäivää (pankkien väliset siirrot luvataan kahdessa päivässä). Normaalisti kyllä siirtyy yhdessä arkipäivässä.
Joo yleensä on tullut seuraavana päivänä. Nyt tietenkin toi viikonloppu oli välissä. Parempi ois tulla huomenna tai ei pääse keskiviikkona Vaasaan prkl.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saako ajaa alle 3500 kg painavaa pakettiautoa (kuormineen), jos omistaa B-ajokortin?

edit. Kiitos pikaisesta vastauksesta!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hauptmann kirjoitti:
Saako ajaa alle 3500 kg painavaa pakettiautoa (kuormineen), jos omistaa B-ajokortin?
Kyllä, jos se on nimenomaan rekisteröity pakettiautoksi.

EDIT: Ote AKE:n sivuilta:
AKE kirjoitti:
B-luokka

Ne henkilö- ja pakettiautot sekä muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa on enintään 3 500 kg ja joissa kuljettajan lisäksi on tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg tai koko yhdistelmän kokonaismassa enintään 3 500 kg eikä hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylitä vetoauton omamassaa.

Ikäraja 18 vuotta.

Lähde: http://www.ake.fi/autoilunerityis/fi/sivu43.htm
 
Viimeksi muokattu:

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keräilykortteja ja muuta lätkäaiheista kamaa...

Onko kellään tiedossa mitää hyvää nettiosotetta missä myydään ko. tuotteita.
Esim olen kiinnostunut vanhoista Ässäaiheisista tuotteista.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
tintti83 kirjoitti:
Miten kauan menee maksimissaan kun siirtää rahaa tililtä toiselle? Siis jos esim. perjantaina siirtää osuuspankista rahaa sampoon. Eikö se pitäisi tällöin olla maanantaina? Vai voiko mennä tiistaihin asti?
Nimim. Huolestunut...

Kokeiles mennä siirtämään ne rahat SAMMON maksuautomaatilla. Nehän ovat OP:n kanssa yhteiskäytössä. Ainakin joitakin vuosia sitten - tämän päivän tilanteesta en tiedä - näin tehdessäni rahat oli samantien käytössäni nimenomaan sen pankin tilillä, jonka maksuautomaattia käytin. Toisin päin toimiessa menee takuuvarmasti nuo kaksi pankkipäivää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mistäs porukka yleensä kaivaa vanhojen kausien tilastoja SM-Liigasta. Liigan oman sivut ovat niin sipit, että jopa finhockey tarjoaa mestiksestä huomattavasti kattavamman tilastoarkiston.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kannattaako vuorotyössä nukkua välittömästi yövuoron jälkeen vai välittömästi ennen sitä, jos itse yövuorossa ei ole mahdollista nukkua?

Olen siis itse ensimmäistä kertaa menossa vuorotyöhön, ja kaipailisin jotain yleispäteviä ohjeita.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Master God kirjoitti:
Kannattaako vuorotyössä nukkua välittömästi yövuoron jälkeen vai välittömästi ennen sitä, jos itse yövuorossa ei ole mahdollista nukkua?

Olen siis itse ensimmäistä kertaa menossa vuorotyöhön, ja kaipailisin jotain yleispäteviä ohjeita.

Minulla on kokemusta vuorotöistä parilta kesältä ja totesin että ainakin minulle paras ratkaisu on nukkua molempina. Ennen töihin lähtöä tunnin parin torkut ja sitten aamulla niin pitkään kuin nukuttaa. Tätä tapaa tuntuivat monet muutkin suosivan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Master God kirjoitti:
Kannattaako vuorotyössä nukkua välittömästi yövuoron jälkeen vai välittömästi ennen sitä, jos itse yövuorossa ei ole mahdollista nukkua?

Yleispätevää ohjetta lienee hankala antaa koska kyse on kuitenkin hyvin yksilöllisestä toiminnasta ja kehon vaatimuksista.

Minä nukuin lähes poikkeuksetta yövuoron jälkeen kunnon "yöunet". Toisinaan otin pienet nokoset ennen yövuoroa jos tunsin oloni todella väsyneeksi tai jos varsinaiset unet olivat jääneet kovin lyhyiksi.

Pitkässä juoksussa sitä huomaa mikä keholle sopii parhaiten ja sen mukaan sitä sitten kannattaa toimia. Alkuun yleensäkin yövuoro voi aiheuttaa ongelmia ja se voi tuntua kohtuuttoman raskaalta jos ei koskaan ole sellaista tehnyt mutta yleensä keho siihen tottuu, mikäli ei totu ja yövuorot ovat kuitenkin säännöllinen osa työntekoa niin ongelmiakin voi olla tiedossa - tällaisessa tapauksessa kehottaisin hankkiutumaan sellaiseen työhön jossa ei joudu tekemään yövuoroa koska pahimmassa tapauksessa väkinäinen yövuorojen teko voi käydä kovastikin psyykkeen päälle.

vlad.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Onko kenelläkään tietoa wienissä pidettävistä juhlista? Kaverilta tuli kutsu kesäkuun lopussa wienissä oleville läträysjuhlille. Sanoi että viikonlopun aikana paikalla pyörähtää 300K henkeä. Vertasi octoberfestiin... Lyhyemmät, mutta enemmän porukkaa kerralla.
Yritin netistä etsiä tietoja noista kinkereistä, mutta en löytänyt. Kellään tietoa? Mitenkäs keskieuroopan asiantuntijamme scholl?
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
HABS #11 kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa wienissä pidettävistä juhlista? Kaverilta tuli kutsu kesäkuun lopussa wienissä oleville läträysjuhlille. Sanoi että viikonlopun aikana paikalla pyörähtää 300K henkeä. Vertasi octoberfestiin... Lyhyemmät, mutta enemmän porukkaa kerralla.
Yritin netistä etsiä tietoja noista kinkereistä, mutta en löytänyt. Kellään tietoa?

Pikaisella haulla: Mahtaisikohan kyseessä olla nämä juhlat, jotka tosin vaikuttavat enemmän festareilta kuin pelkältä "läträykseltä":
www.donauinselfest.at

Oktoberfesteillä muuten käy päivässä noin puoli miljoonaa henkeä.

-tt
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Master God kirjoitti:
Kannattaako vuorotyössä nukkua välittömästi yövuoron jälkeen vai välittömästi ennen sitä, jos itse yövuorossa ei ole mahdollista nukkua?
Itse olen suosinut menetelmää missä nukutaan heti työvuoron jälkeen ns. puolille päiville ja sitten otetaan ennen uuteen vuoroon lähtöä vielä illalla pari tuntia unta palloon. Onnea vaan muuten työpaikan johdosta!
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
tt kirjoitti:
Pikaisella haulla: Mahtaisikohan kyseessä olla nämä juhlat, jotka tosin vaikuttavat enemmän festareilta kuin pelkältä "läträykseltä":
www.donauinselfest.at

Oktoberfesteillä muuten käy päivässä noin puoli miljoonaa henkeä.

-tt

Näistä kekkereistä taitaisi olla kyse. Kiitoksia linkistä.
Näyttävät olevan enemmän festari tyyppinen tapahtuma ja samaan aikaan kun meillä juhlitaan juhannusta. Toisaalta finski lennättää paikalle 206euron hintaan joten ei paha.

Edit: Näyttää paikalla olevan viikonlopun aikana 1000 bändiä ja 3 miljoonaa vierasta...
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Jamina kirjoitti:
Millä pikanäppäinyhdistelmällä tehdään Wordissä palstanvaihto?
Ctrl + "vaihto"-näppäin + enter.
 

Teltsuk1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Dallas Stars
Miten saa adobe photoshop seiskassa sillain naamoja venyteltyä...mulla on se suomenkielinen ja en oikein osaa...neuvokaa tarkasti.:Dkiitos etukäteen.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Miten saa excel taulukosta noi vitun päivämäärät helvettiin, siis kuinka laitan sinne kertoimia esim 1.95. Nyt sinne tulee se 1.tammi...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Hordi24 kirjoitti:
Miten saa excel taulukosta noi vitun päivämäärät helvettiin, siis kuinka laitan sinne kertoimia esim 1.95. Nyt sinne tulee se 1.tammi...
Kirjoita 1,95.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Hordi24 kirjoitti:
Miten saa excel taulukosta noi vitun päivämäärät helvettiin, siis kuinka laitan sinne kertoimia esim 1.95. Nyt sinne tulee se 1.tammi...

Muokkaamalla solua/riviä. Sieltä voi valita solun arvon, päivämäärän tilalle luvun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös