Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 969 366
  • 47 166

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Laitoin tämän tonne oikeaan ketjuun, vaan mitään vastausta ei kuulu, niin laitan tänne.

Kuka julkkis tuosta Ruotsin naisten curling joukkueen Annasta tulee mieleen? Ollaan tässä mietitty päät puhki, mutta ei tuu mieleen kuka, mutta selkeästi tutun näköinen.
Anna Hasselborg?
Siis kuvassa, en tiedä kuka jullkis tuosta nyt tulis mieleen. Ihan nätti kuitenkin.
 

Liitteet

  • F8504135-2D97-4B18-95B7-797C299F79BB.jpeg
    F8504135-2D97-4B18-95B7-797C299F79BB.jpeg
    91,2 KB · kertaa luettu: 147

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mikä noitä nykynuoria oikein vaivaa? 10 vuotta sitten vanhempi poikani kävi armeijan ja jopa viihtyi siellä. No ei kai lätkäjätkältä voikaan muuta odottaa. No nyt nuorempi, säbäkundi, on hänkin menossa inttiin. Haluaa kuulemma pioneeriksi. Olisin edes tuolta odottanut jotain muuta ratkaisua. Ihmettelee entinen sivari.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Kuinka moni mies tunnustaa käyttävänsä yleisessä saunassa ja rannalla stringejä? Itse en tunnusta.
Ostin kerran vahingossa Hulluilta Päiviltä stringit (samassa kasassa oli boxereita, kalsareita ja stringejä).
Pakkohan niitä oli käyttää, kun oli maksettu, mutta kertaan se taisi jäädä.
(taidan olla boomer?)
 
K

Kiekkokatsoja

Mikä näkkärileipä olisi hyvää?
Niin pitkälle kuin muistan, niin oon käyttänyt tuota näkkäriä, jota Teemu Pukki nykyisin mainostaa. Mutta olivat menneet muuttamaan sitä. Se on ainakin ohuempi nykyisin, ja jotenkin tuntuu, että ei enää hyvä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mikä näkkärileipä olisi hyvää?
Niin pitkälle kuin muistan, niin oon käyttänyt tuota näkkäriä, jota Teemu Pukki nykyisin mainostaa. Mutta olivat menneet muuttamaan sitä. Se on ainakin ohuempi nykyisin, ja jotenkin tuntuu, että ei enää hyvä.
Syön joka päivä. Ennen söin kuntonäkkiä mutta muuttivat sitä. Pidän siis sellaisesta aika rukiisen makuisesta. Etsin korvikkeita ja sitten löysin Wasa Sport näkkärin. Olen tykännyt.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Senioreille - tai miksei junioreillekin kysymys:
Muistaakseni 1970-luvulla pyöri vitsejä/sketsejä, joista muistan suoraan yhden idean: poika ja isä, poika itkee tulleensa kiusatuksi, koska hänellä on iso pää, isä lohduttaa poikaansa liikuttaen kättään hyvin laajassa kaaressa (ikäänkuin silittäen pojan päätä).

Mikä ohjelma/julkaisu? Löytyykö jostain internetin syövereistä?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällainen kysymys heräsi: saanko pankista lainaa? Sain juuri vakituisen työpaikan, mutta tällä hetkellä fyrkat on aika lopussa. Tässä pitäisi nyt sitten vielä muuttaa, eli löytää asunto ja sinne ehkä jotain huonekaluakin. Kaipa tässä kustannuksia nyt sitten tulee esim. takuuvuokrasta, huonekaluista ja sitten pitäisi jollain vielä sinne työpaikallekin päästä.

Eli myöntävätkö pankit lainaa jos nyt on paperia näyttää että sitä rahaa on tulossa, mutta sitä ei tällä hetkellä ole?

Olen näistä asioista ihan pihalla kun ei ole lainaa juuri koskaan tarvinnut ottaa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tällainen kysymys heräsi: saanko pankista lainaa? Sain juuri vakituisen työpaikan, mutta tällä hetkellä fyrkat on aika lopussa. Tässä pitäisi nyt sitten vielä muuttaa, eli löytää asunto ja sinne ehkä jotain huonekaluakin. Kaipa tässä kustannuksia nyt sitten tulee esim. takuuvuokrasta, huonekaluista ja sitten pitäisi jollain vielä sinne työpaikallekin päästä.

Eli myöntävätkö pankit lainaa jos nyt on paperia näyttää että sitä rahaa on tulossa, mutta sitä ei tällä hetkellä ole?

Olen näistä asioista ihan pihalla kun ei ole lainaa juuri koskaan tarvinnut ottaa.
Tuohan on helppo testata ihan verkkopankissa. Sieltä vaan klikkaat "hae lainaa" ja vastaat muutamaan kysymykseen. Eiköhän sieltä jonkinlainen käyttöluotto myönnetä. Tai sitten hommaat luottokortin.
 

J.Petke

Jäsen
Tällainen kysymys heräsi: saanko pankista lainaa? Sain juuri vakituisen työpaikan, mutta tällä hetkellä fyrkat on aika lopussa. Tässä pitäisi nyt sitten vielä muuttaa, eli löytää asunto ja sinne ehkä jotain huonekaluakin. Kaipa tässä kustannuksia nyt sitten tulee esim. takuuvuokrasta, huonekaluista ja sitten pitäisi jollain vielä sinne työpaikallekin päästä.

Eli myöntävätkö pankit lainaa jos nyt on paperia näyttää että sitä rahaa on tulossa, mutta sitä ei tällä hetkellä ole?

Olen näistä asioista ihan pihalla kun ei ole lainaa juuri koskaan tarvinnut ottaa.

Riippuu tietysti miten olet raha-asiasi hoitanut. Pankkihan ei tiedä onko edellinen työsi vakituinen, vaan siellä katsotaan kaikki aika kylmästi tulojen mukaan. Jos olet ollut pankin asiakas pitkään ja aina hoitanut asiat hyvin, en usko sinulla olevan ongelmia saada käyttöluottoa. Jos taas esim. viimeisen 6kk tulot ovat pienet, voi todennäköisyys olla huonompi.

Onko sinun mahdollista saada takaajia? Takaajien avulla laina onnistuu lähes varmasti. Itse muutin pari vuotta sitten Suomeen ja hain samanlaista lainaa about 7000€. Minulla ei ollut takaajia, olin asunut ulkomailla monta vuotta mutta lähemmässä tarkastelussa hyvä historia takasi tuon lainan. Silloin tosin juttelin asiasta ihan niitä hoitavan henkilön kanssa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riippuu tietysti miten olet raha-asiasi hoitanut. Pankkihan ei tiedä onko edellinen työsi vakituinen, vaan siellä katsotaan kaikki aika kylmästi tulojen mukaan. Jos olet ollut pankin asiakas pitkään ja aina hoitanut asiat hyvin, en usko sinulla olevan ongelmia saada käyttöluottoa. Jos taas esim. viimeisen 6kk tulot ovat pienet, voi todennäköisyys olla huonompi.

Onko sinun mahdollista saada takaajia? Takaajien avulla laina onnistuu lähes varmasti. Itse muutin pari vuotta sitten Suomeen ja hain samanlaista lainaa about 7000€. Minulla ei ollut takaajia, olin asunut ulkomailla monta vuotta mutta lähemmässä tarkastelussa hyvä historia takasi tuon lainan. Silloin tosin juttelin asiasta ihan niitä hoitavan henkilön kanssa.

Joo eipä noita tuloja ole ihan hirveästi ollut viime aikoina, mutta ei ole mitään maksuhäiriömerkintöjäkään. Pitää vähän selvitellä asiaa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Joo eipä noita tuloja ole ihan hirveästi ollut viime aikoina, mutta ei ole mitään maksuhäiriömerkintöjäkään. Pitää vähän selvitellä asiaa.
Luottokortinhan saa käytännössä varmasti jo vakityöpaikalla. Joskus nuorena pohdin, että saanko luottokorttia, kun tiesin työni loppuvan kuukauden-parin sisään. Soiton pankkiin ja asiakaspalvelua sanoi "Ei niitä tietoja tarkisteta. Jos tietokone hyväksyy hakemuksen, niin anna mennä vain."
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ihmisellä on joku vakava addiktio tyyliin narkkari tai vaikka ihan röökaaja, niin poistuuko tämä addikti jos on vain käyttämättä kyseistä ainetta ja missä ajassa. Jos narkki nukutetaan vaikka puoleksi vuodeksi, niin onko hän narkki edelleen?

Olen suunnitellut, että jos ei menisikään talveksi etelään, vaan ottaisi talviunet. Pääsisi röökistä eroon, voisi pudottaa ylipainon ja lääkärit voisi samalla hoitaa vaikka hampaat priimakuntoon, tehdä pari luomenpoistoa ynnä muuta vuosihuoltoa. Tuota voisi suosia myös pakkohoitona nisteille.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten tuo Muskin Starlink satelliittinettijärjestelmä (mikä yhdyssana!) toimii? Siis taivaalla on satelliitti, johon saa yhteyden maassa olevalla Starlink-antennilla. Ja näitä "antenneja" (mikä lie oikea termi?) Musk toimitti Ukrainaan, kuten kuvista näkyi. Miten tavallinen heppu saa yhteyden tuohon antenniin, onko sillä antennilla kuinka iso kantama? Esim. jos sellainen olisi Helsingin Rautatieasemalla, niin saisiko siihen yhteyden parin kilometrin päästä Kalliosta tms. Vai miten tuo käytännössä toimii?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten tuo Muskin Starlink satelliittinettijärjestelmä (mikä yhdyssana!) toimii? Siis taivaalla on satelliitti, johon saa yhteyden maassa olevalla Starlink-antennilla. Ja näitä "antenneja" (mikä lie oikea termi?) Musk toimitti Ukrainaan, kuten kuvista näkyi. Miten tavallinen heppu saa yhteyden tuohon antenniin, onko sillä antennilla kuinka iso kantama? Esim. jos sellainen olisi Helsingin Rautatieasemalla, niin saisiko siihen yhteyden parin kilometrin päästä Kalliosta tms. Vai miten tuo käytännössä toimii?
Starlink systeemissä on niitä satelliitteja vähän enemmän. Nyt taivaalla on 2000 satelliittia ja heillä on lupa lähettää 4400 mikä on täynnä parin vuoden päästä kai. Yksi raketti vie aina 60kpl taivaalle niitä. Lopullinen kakkosvaiheen tavoite on yli 30000 satelliittia, jotta näkyy joka paikassa. Erikoisinta tuossa on se, että toisin kuin yleensä noi pyörivät rataa päiväntasaajan suuntaisesti, mutta nämä perkeleet menevät napojen kautta. Siitä seuraa, että internet saapuu sinne missä sitä ei aiemmin oikeasti ole ollut, kuten pohjoisnavalle, missä kuuluvuus on siis parasta a-ryhmää.

Se toimii niin, että ostat antennin ja tukiaseman paketissa, suuntaat antennin taivaalle, niin tukari muodostaa normaalin wifi verkon ympärillesi. Kai sen siitä saa piuhalla mihin vaan, mutta idea on se, että talon katolle antenni ja tukari sisään, niin talossa on internet.

edit. ja tuonhan voi jo ostaa ihan niiden sivuilta, mutta ei suomeen, ruotsiin kyllä. Starlink

edit2: näköjään voi työntää suomalaisenkin osoitteen ja saa vastauksen, että "Order now to reserve your Starlink. Starlink expects to expand service in your area in 2023". Etukäteistalletus 99$ pitäisi tehdä, mikä on myös kuukausimaksu ja nopeus on 250Mb/s ja latenssi luokkaa 30ms. Ei kelpaa räiskintäpeliin, mutta muuten riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Kysytäämpä vaikka tässä niin ei tuu muualla harmia aiheutettua. Venäjälle määrätyissä pakotteissa on "OnlyFans - shutdown in the country" - kohta. Olenko ymmärtänyt oikein että tuonne voi ihmiset laitella, mitä nyt laittaa, ja toiset voi maksaa siitä että näkee mitä ne muut laittaa? Jos joku lyhyesti valaisis mikä tämä koko sovellus / palvelu on. Onko tämä myös jotain mistä olen jäänyt jälleen jälkeen vai hä?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kysytäämpä vaikka tässä niin ei tuu muualla harmia aiheutettua. Venäjälle määrätyissä pakotteissa on "OnlyFans - shutdown in the country" - kohta. Olenko ymmärtänyt oikein että tuonne voi ihmiset laitella, mitä nyt laittaa, ja toiset voi maksaa siitä että näkee mitä ne muut laittaa? Jos joku lyhyesti valaisis mikä tämä koko sovellus / palvelu on. Onko tämä myös jotain mistä olen jäänyt jälleen jälkeen vai hä?
Siellä tytöt esittelee peppuleitaan ja pervot setämiehet maksavat niiden katselusta.
Hieno palvelu. Oikea käteni on vahvistunut suuresti tämän palvelun ansiosta.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Siellä tytöt esittelee peppuleitaan ja pervot setämiehet maksavat niiden katselusta.
Hieno palvelu. Oikea käteni on vahvistunut suuresti tämän palvelun ansiosta.

Se on siis sitä mitä ajattelinkin, nimimerkkini tosin velvoittaisi tämän varmaan paremmin tietämään. Oletan että kyseinen palvelu on suhteellisen paljon käytössä kun on mainittuna isojen yritysten pakotelistalla. En kyllä sitten tiedä että onko se hyvä vai huono asia. Kädet ei niin vahvoina ole jos tännepäin eksyvät, mutta ne saattaa kyllä suuttua jos se naapurin pirkko ei treenaamisessa ole auttamassa ja säntäävät sen takia tänne.

Btw; kannattaa välillä vahvistaa sitä vasentakin kättä, se tuntuu vähän kuin vieraissa kävisi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos henkilö, jolla on skitsofrenia ja on voimakkaasti harhainen, menee käräjäoikeuteen todistajaksi istuntoon, voiko tuomari määrätä hänet pakkohoitoon, jos henkilö on niin harhainen, ettei ymmärrä mitään eikä häneen saa niin sanotusti yhteyttä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös