Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 797
  • 47 279
4

444

Xiaomi Roborock S5 löytyy taloudesta. Reilut pari vuotta ikää ja yhä rokkaa kuin unelma. Maksoin tuosta aikanaan jotain 350€ paikkeilla, kun tilasin ulkomailta. Tässä on ns. moppausominaisuus mukana, jonka olen kokenut jokseenkin turhaksi lisäksi. Tai lähinnä se on turha siksi, että pyyhkii pelkällä vedellä kostutetulla liinalla lattiaa, mutta koska moppi on joko paikallaan tai pois, niin se myös paikallaan ollessaan moppaa matot. Sinällään tuosta ei ole haittaa, mutta täysin turhaa senkin edestä. Itse olen ottanut mopin kokonaan pois, kun se ei tunnu hyödyttävän mitään.
Uskomattoman paljon se löytää pölyä ja roskaa joka puolelta, vaikka imurointi on ajastettu tapahtumaan kolmesti viikossa.

Robotin hyvä ja huono puoli on se, että lattioilta tulisi kerätä kaikki ylimääräiset tavarat aina pois. Lapsiperheissä ei välttämättä se helpoin tehtävä, ja sama juttu jos on tapana vain jättää tavaroita sinne tänne. Hyvänä puolena tuon kanssa on oppinut sen, että niitä romuja ja johtoja ei tarvitse hillota siellä lattialla, vaan ne voi nostaa myös suoraan pois.

Robotin kanssa huomioitavaa on, että minkä verran ja minkälaisia mattoja ja kynnyksiä talosta löytyy. Kaikki eivät suoriudu kaikista ja etenkin mattojen hapsut ovat ihan parasta ruokaa noille. Myös todella kevyet matot lähtevät helposti liikkeelle, jos tuo ei pääse suoraan maton päälle. Paksut ja raskaat matot yleensä pysyvät paikallaan. Kynnysten yli nuo yleensä osaavat kiivetä hyvin, mutta märkätiloissa voi olla myös ”liian korkeita” kynnyksiä, tai pahimmassa tapauksessa sellaisia, että robo pääsee toiseen suuntaan mutta ei takaisin.

Laitteet vaativat aika vähän huoltoa, mutta jos taloudessa on pitkähiuksisia tai pitkäkarvaisia otuksia, niin niitä saa toisinaan olla kaivamassa rullien ympäriltä pois.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Robotti-imuri, kokemuksia näistä? Houkuttaa ostaa tuollainen, mutten tiedä oikein mitä odottaa tuloksilta ja tuleeko ostettua sitten susi...

Tuossa yllä @Ishmael varsin hyvin summasikin noita huomioita robotti-imureista ja itsekin moisen omistan ja nimenomaan Xiaomin S5 Maxin. Tyytyväinen olen ollut, vaikka aluksi pitikin vähän huonekaluja asemoida eri tavalla, jotta ne sopivat paremmin robotti-imuri ympäristöön. Suurin tekijä on tosiaan tuo, että mitä enemmän lattialla on irtisanoista tavaraa, niin sitä enemmän "monimutkaisuutta" se käyttöön tuo joten lattiat kannattaa pyrkiä pitämään mahdollisimman tyhjinä huonekaluja lukuunottamatta.

Matoista ei hirveästi ole itselläni kokemusta kun olen jo aikaisemmin niiden määrän laskenut minimiin, mutta omista tummanharmaista matoista imuri on selvinnyt mallikkaasti. Jokainen kämppä, sisustus ja kalustus on toki erilainen joten ei voi yleistää että robotti-imuri sopisi _jokaiseen_ asuntoon.

Itse ainakin olen huomannut, että perinteistä imuria ei tarvitse enää kovinkaan usein kaivaa esille kun tuolla Xiaomilla hurauttaa kämpän läpi kaksi tai kolme kertaa viikossa joten voisi kait sanoa, että täyttää silloin tehtävänsä. Ainakin itse lähtisin hankintaa tekemään puhtaasti Xiaomin valikoimasta (malleja riittää ja Xiaomin nimeämiskäytäntö on varsin sekava), toinen vaihtoehto voisi olla jokin Neaton kapistus.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mistähän mahtaa johtua, että luotettava sotaratsuni Samsung Galaxy Xcover3 ei tule toimeen Soundcloudin kanssa?

Lakkasko toimimasta, vai poistinko muuten vaan pari viikkoa sitten, en muista. Google Playsta kun lataa uudelleen, niin ikään kuin asentuu, mutta sitten kun yrittää avata niin jää vain oranssi etukuva paikalleen, eikä mitään tapahdu.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onkohan jollakulla tietoa mobiiliappista, jolla voi piirtää talon pohjapiirustuksia sekä suunnitella 3d julkisivuja. Vähän yksinkertainenkin riittää tai ns riisuttu malli. Hintakaan ei ole tosin este. Olen aina harrastanut piirtämistä mutta nyt tuo nuorempi kissa vainoaa mun askartelujani. Tabilla voisi olla kiva treenata tätä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onkohan jollakulla tietoa mobiiliappista, jolla voi piirtää talon pohjapiirustuksia sekä suunnitella 3d julkisivuja. Vähän yksinkertainenkin riittää tai ns riisuttu malli. Hintakaan ei ole tosin este. Olen aina harrastanut piirtämistä mutta nyt tuo nuorempi kissa vainoaa mun askartelujani. Tabilla voisi olla kiva treenata tätä.
Joskus aikoinaan piirtelin PC:llä FloorPlan 3D:llä. Googlettamalla löyty tämmönen Floor Plan Creator sovellus. Käytöstä ei mitään kokemusta.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joskus aikoinaan piirtelin PC:llä FloorPlan 3D:llä. Googlettamalla löyty tämmönen Floor Plan Creator sovellus. Käytöstä ei mitään kokemusta.
Kiitos. Vaikuttaa esittelyvideon mukaan kokeilemisen arvoiselta. Mitat olivat tosin tuossa jalkoina mutta ei sekään haittaa jos ei voi muuttaa metrijärjestelmään. Testataan.

K

Kiekkokatsoja

Tämä kysymys on tyhmä, kuten kysäjäkin. Lisäksi ketju on oikea.
Pystyykö netistä lataamaan cd:n poltto-ohjelmaa?

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tämä kysymys on tyhmä, kuten kysäjäkin. Lisäksi ketju on oikea.
Pystyykö netistä lataamaan cd:n poltto-ohjelmaa?
Pystyy. Toki myös tietokoneella täytyy olla sellainen asema sitte, että sillä voi ylipäänsä polttaa niitä levyjä. Ilman oikeanlaista rautaa ei softa auta.

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Robotti-imuri, kokemuksia näistä? Houkuttaa ostaa tuollainen, mutten tiedä oikein mitä odottaa tuloksilta ja tuleeko ostettua sitten susi...
Älä osta jos taloudessa on herkkävatsainen koira/-kissa. Ikävä tulla töistä kotiin ja huomata, että paskaa on levitetty jokaiselle neliömetrille.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Liitteet

• 404.jpg
    404.jpg
    16,9 KB · kertaa luettu: 126

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko Taffelin Ranch-sipsejä vielä saatavilla? Muisti sanoo, ettei ole vähään aikaan hyllyissä näkynyt.

Tähän olitkin jo saanut vastauksen, mutta ilokseni voin nyt kertoa, että Ranchit ovat sittemmin tehneet comebackin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lahden jäähallin parkkipaikat?

Lauantaina olisi tarkoitus suunnistaa Lahteen muksujen kanssa Muumien "jääshowta" katsomaan... Jäähallin sijainti on kyllä tuttu, mutta koskaan ei ole "kisapuistoon" tullut omalla autolla ajettua, koska salpausselän kisoihin /mm-kisoihin autot joutui jättämään TODELLA kauas.

Joten vinkkejä olisin vailla, miten pääsee kaikkein lähimmäksi, ja missä parkkipaikat sijaitsevat. Onko parkkeeraus järjestettu tyyliin Hämeenlinna, eli vedetään parkkiin ihan minne vaan, kunhan perse kestää, koska hallin pihalle mahtuu about 7 autoa... vai tyyliin Helsingin vanha halli, jostä löytää parkkipaikan, vaikka olisi menossa stadikalle katsomaan loppuunmyytyä futismatsia. Näin ennakolta voisin kuvitella, että hiihtostadionin takapihalta voisi löytyä tilaa, mutta löytyykö lähempää?

Vähän myöhässä, sillä Lahdessa oli nuo muumioiden jääshowt käynnissä viime keväänä. Mutta tulevaa varten: ainakin kiekkopeleissä on maksullisia paikkoja, mutta vähintään pienellä etsimisellä pitäisi kyllä löytyä ilmaisia kadunvarsipaikkoja hyvinkin läheltä hallia. Jos on hyvissä ajoissa liikenteessä, niin Paasikivenkadun vinoparkeissakin voi olla tilaa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Perse.

Miksi dvd-asema ei tunnista yhtä dvd:tä, kun muut toimivat normaalisti?

Ottaapa päähän.

Edit: Perseenvako!!!!!

Siinä yhdessä dvd:ssä on varmaan sitten jotain vikaa. Vikaan voi olla monta syytä, mutta yksi sellainen voisi olla, jos joku olisi vaikka hangannut sitä levyä pyllyvakoonsa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten raportoidaan rekisteröityneelle yhdistykselle viikonlopun tapahtumista?

Olen ollut heidän rahoillaan paikalla (tai siis meidän, koska kuulun itsekin yhdistykseen) ja vaikka työjälki näkyykin, niin voisihan sitä jotain kirjallisestikin kertoa.

Tämmöistä vaatimusta ei ole, mutta kyseessä on kuitenkin yhdistys missä on esim. huomattavaa ulkopuolista rahoitusta, niin samalla vaivalla kertoisin mistä oli kyse.

Eli kysymys on millainen formaatti tämmöisessä tulisi kyseeseen? Jotain semmoista puolivirallista ja miksei vaikka samantien virallistakin. Puheenjohtaja ja rahastonhoitaja olisivat kai ainakin tyytyväisiä.

Mistäpä löytyisikään tyylikäs esimerkki kysymyksestä, jossa on jo pohdintaa ja jonkinlainen vastauskin kysymykseen valmiina? Klassista pernaveikkoa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oululaisille kysymys: Mikä oli se nykyisen ravintola Villisian paikalla ollut paikka, josta sai niitä suunnattoman maukkaita burgereita? Siis ei Grammari, ja emäntä väittää ettei se ollut myöskään WPK. Onko siinä ollut vielä muunkin nimisiä ravintoloita?

Grammari, WPK ja AC Willisika on merkitty tähän karttaprojektiin. Ilmeisesti samassa rakennuksesta toimineet myös DuPont ja Sport It!

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko kellään laittaa mitään linkkiä, missä olisi pelaajasopimuksia käsiteltävät lainpykälät? Tämä tulisi koulutehtävään, joka pitäisi saada valmiiksi kohta.

Tästä vakiomallin pelaajasopimuspohja, josta löytyvät myös viittaukset lakipykäliin:

ps. onneksi "kohta" on suhteellinen määreitelmä, toivottavasti myös opettajasi mielestä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Semmosta vaan että kiinnostaako poliisia tulla paikalle jos joku räjäyttelee ilotulitteita (tai asetta) metässä? Meinaan että tälläpäin paukuttelee läheisessä metässä, joko jotain kovia paukkuja tai asetta?

Kyllä varmaan kiinnostaakin, jos niillä ei ole kiireisempää tekemistä. Intoa lisännee, jos useampi ihminen tekee ilmoituksen tai jos paukuttelu jatkuu pidempäänkin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Osaakos joku sanoa miksi Tapiolaan ei voi siirtää ASP-tiliä? Joo, olen kysynyt heidän puhelinpalvelusta ja sain tuon vastauksen, mutta en syytä.

Käsittääkseni pankinvaihdon pitäisi olla mahdollista.

Tapiolahan oli muutenkin vähän erikoinen pankkiviritelmä. Ja nykyäänkin se on toki "ei mikään tavallinen pankki", vaan S-Pankki.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arvon viisaat, mikä on varmin keino saada liput tämän vuoden Tuskaan? Netti, paikan päälle (kuinka aikaisin?) vai puhelimitse?

Montako myyvät / varaavat kerralla tänä vuonna?

Wikipediasta: "Liput myytiin loppuun järjestäjän mukaan 20. toukokuuta 2008 mennessä."

Liput tuli myyntiin helmikuun lopussa. Olettaisin siis, että sinulla oli ihan hyvin aikaa saada haluamasi määrä lippuja hommattua.

Wikipediasta: "Liput myytiin loppuun järjestäjän mukaan 20. toukokuuta 2008 mennessä."

Liput tuli myyntiin helmikuun lopussa. Olettaisin siis, että sinulla oli ihan hyvin aikaa saada haluamasi määrä lippuja hommattua.
Tässä sekalainen kysymys: Kuvitteletko olevasi hyvinkin vitsikäs, kun vastailet näihin yli 10 vuotta vanhoihin kysymyksiin "hupaisalla" tavalla? Joo, oli ihan hauskaa noin 1000 viestiä sitten, mutta nyt on lähinnä rasittavaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy