Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 965 582
  • 47 166

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kuinkahan nopsaan Matkahuollon paketit on perillä? Juuri näin että paketti on vastaanotettu kuljetettavaksi Helsingissä.

18.03.2019, 15:49 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI

En muuten tuota kyselisi mutta tulossa olisi paketti joka ei mahdu autooni ja pitäisi saada siksi ajaksi isompi auto lainaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko S-etukortti mahdollista saada lähiluettavana kuten Plussa-kortti? Siis se peruskortti ilman mitään maksuominaisuuksia, en löytänyt sivuilta mitään moisesta.

Ei noita kortteja kukaan tervejärkinen ihminen tarvitse. Osta ostokset Lidlistä ja sitten Cittarista tai Prismasta vain tarvittavat. Näistäkin jälkimmäinen löyhkää niin vahvasti Kepulle, että sitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

Jos minulta kysytään, niin S-kortti on lähete Kellokoskelle.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuinkahan nopsaan Matkahuollon paketit on perillä? Juuri näin että paketti on vastaanotettu kuljetettavaksi Helsingissä.

18.03.2019, 15:49 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI

En muuten tuota kyselisi mutta tulossa olisi paketti joka ei mahdu autooni ja pitäisi saada siksi ajaksi isompi auto lainaan.

Muuttuvia tekijöitä on aika paljon. Yksi oleellisimmista on se, että onko lähetetty perinteisenä bussipakettina (eli toimitus Matkahuollon omaan toimipisteeseen) vai lähipakettina (toimitus myös ärrälle, siwaan, automaattiin jne.). Matkahuollon pakettipalvelu on hidastunut viimeisen parin vuoden aikana hyvin paljon ja häviää nykyään nopeudessa/varmuudessa Postille pahasti.

Perinteinen bussipaketti on kyllä edelleen 1-2 päivässä perillä, mutta noiden lähipakettien osalta logistiikka taitaa mättää pahasti. Etenkin pk-seudulla kun alkavat siirtelemään niitä noutopisteisiin, niin siinä touhussa menee helposti monta päivää. Viime viikolla lähetin maanantaina lähellä-paketin Kouvolasta Espooseen, oli noudettavissa torstaina. Tosin tiistaina Vantaalle lähetetty paketti oli sitten noutopisteessä jo keskiviikkona. Perjantaina Matkahuoltoon viety paketti ei ole puolestaan vielä edes lähtenyt.

Vastaus kysymykseesi on siis jotakuinkin 1-7 päivää.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Everton Kyseessä on Lähellä-paketti Loviisan matkahuollon toimipisteeseen.

Siinä tapauksessa ei varmaankaan tule kovin paljon ylimääräisiä siirtoja. Jos saavat paketin matkaan tänään, niin voisi hyvinkin olla perillä jo huomenna. Todennäköisesti lähtee Helsingistä eteenpäin kuitenkin vasta huomenna ja on perillä keskiviikkona.

^ tämä kuitenkin puhdas arvaus, eli älä vielä tältä pohjalta mene vuokraamaan pakua :-)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei noita kortteja kukaan tervejärkinen ihminen tarvitse. Osta ostokset Lidlistä ja sitten Cittarista tai Prismasta vain tarvittavat. Näistäkin jälkimmäinen löyhkää niin vahvasti Kepulle, että sitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

Jos minulta kysytään, niin S-kortti on lähete Kellokoskelle.
Minulle saisi maksaa siitä, että suorittaisin päivittäiset ostokseni mädäntyneiden hedelmien ja slaavikyykyn hajuisissa Lidleissä, joissa tämä tulee nenään heti ulko-oven jälkeen.

Ilmeisesti siis juuri sinulta ei kysytty.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Missä Suomessa myydään bumerangeja?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Siinä tapauksessa ei varmaankaan tule kovin paljon ylimääräisiä siirtoja. Jos saavat paketin matkaan tänään, niin voisi hyvinkin olla perillä jo huomenna. Todennäköisesti lähtee Helsingistä eteenpäin kuitenkin vasta huomenna ja on perillä keskiviikkona.

^ tämä kuitenkin puhdas arvaus, eli älä vielä tältä pohjalta mene vuokraamaan pakua :-)

Päivitetään tilannetta sen verran että "19.03.2019, 09:45" oli tänään paketti noudettavissa joten pisteet Matkahuollolle nopeasta palvelusta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko S-etukortti mahdollista saada lähiluettavana kuten Plussa-kortti? Siis se peruskortti ilman mitään maksuominaisuuksia, en löytänyt sivuilta mitään moisesta.
Jos kortti on sirullinen niin se on lähiluettava. Jos ei ole niin vaihto sirulliseen on maksuton (ainakin Hämeenmaassa) ja välillä sirulliseen vaihtamisesta on annettu palkkio kuten kahvipaketti tai suklaalevy.

Ei noita kortteja kukaan tervejärkinen ihminen tarvitse.
-----
Jos minulta kysytään, niin S-kortti on lähete Kellokoskelle.
No onneksi minulla on ihan diagnosoitu mielenterveysongelmia eli on hullunpaperit niin voin omistaa kortteja. Ja onneksi et @ernestipotsi päätä kuka menee Kellokosken sairaalaan niin olen saanut olla kotona vaikka olen niin hullu että omaan S-kortin. Loppujen lopuksi luulen että minun mielessäni on pahempiakin ongelmia kuin Hämeenmaan jäsenyys kuten masennus, ahdistuneisuus ja itsetuhoajatukset. Eikä ne johdu Hämeenmaan jäsenyydestä vaan olivat olemassa jo sitä ennen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onneksi minulla on ihan diagnosoitu mielenterveysongelmia eli on hullunpaperit niin voin omistaa kortteja. Ja onneksi et @ernestipotsi päätä kuka menee Kellokosken sairaalaan niin olen saanut olla kotona vaikka olen niin hullu että omaan S-kortin. Loppujen lopuksi luulen että minun mielessäni on pahempiakin ongelmia kuin Hämeenmaan jäsenyys kuten masennus, ahdistuneisuus ja itsetuhoajatukset. Eikä ne johdu Hämeenmaan jäsenyydestä vaan olivat olemassa jo sitä ennen.

Myös itsellänikin on ollut noita kaikkia. Onneksi kuitenkin masennuksesta on toivuttu ja etukorteista päästy eroon. Elämä hymyilee ja HIFK:n kevät on pitkä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eihän etukorteissa mitään järkeä ole, mutta tuntuu olevan tehokas tapa sitouttaa ihmisiä tiettyihin kauppoihin. Vähän sama kun ihminen veronpalautuksia saadessaan luulee saavansa ylimääräistä rahaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pakko kehaista Motonettia joka on hoitanut etuasiakkuuden kortin yhdistämällä sen ajokorttiin. Ei tule ylimääräistä korttia ja on käytännössä aika mukana. 5/5
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmisen on syötävä ja lähes poikkeuksetta ostettava ruokansa. Ostokset tehdään siinä kaupassa, mikä on mieluisin vaihtoehto juuri sillä hetkellä. Siihen vaikuttaa moni tekijä, joita en ala tässä erittelemään. Minusta olisi äärimmäisen typerää olla vilauttamatta mahdollista etukorttia maksamisen yhteydessä.

Jos ostosten keskittäminen on jonkun intresseissä, se voi toki vaikuttaa kaupan valintaan. Minä en keskitä ostoksiani, mutta otan ihan mukisematta ne edut vastaan molemmilta, joiden kortti on olemassa. Miksi ihmeessä haluaisin olla ottamatta rahaa vastaan, kun ne ostokset on joka tapauksessa tehtävä? En vain tajua tuota etukorttivastaisuutta. Paljon mieluummin käyn kaupassa kävelymatkan kuin automatkan päässä. Lidl-fanaatikoille tiedoksi, kävelymatkan päässä ei ole liiteriä. On ostoskokemuksena niin paska kauppa, etten kävisi, vaikka olisikin. Korkeintaan kaljanhakuretken voisin tehdä.

E. @Valapatto Etukorttiasiakkaat saa sun veronpalautukset.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos ostosten keskittäminen on jonkun intresseissä, se voi toki vaikuttaa kaupan valintaan. Minä en keskitä ostoksiani, mutta otan ihan mukisematta ne edut vastaan molemmilta, joiden kortti on olemassa. Miksi ihmeessä haluaisin olla ottamatta rahaa vastaan, kun ne ostokset on joka tapauksessa tehtävä? En vain tajua tuota etukorttivastaisuutta.

En mä ole sinänsä mitenkään etukorttivastainen, vaan se järjestelmä on vaan hölmö. Oliko se joku S-kaupan pamppu joka sanoi, että etukorttijärjestelmän ylläpitäminen maksaa sen verran, että sen poistamalla ruoka olisi sitten sen verran halvempaa muutenkin kuin näitä bonuksia jengille kertyy.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
En mä ole sinänsä mitenkään etukorttivastainen, vaan se järjestelmä on vaan hölmö. Oliko se joku S-kaupan pamppu joka sanoi, että etukorttijärjestelmän ylläpitäminen maksaa sen verran, että sen poistamalla ruoka olisi sitten sen verran halvempaa muutenkin kuin näitä bonuksia jengille kertyy.

No näinhän se menee. Kortin kanssa saa bonukset, ilman ei. Eli kortiton maksaa vähän enemmän kuin kortillinen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En kyllä koe noita kortteja erityisen tärkeiksi. En koe myöskään e-laskutussopimuksia tärkeiksi, mutta miksi maksaisin ekstraa laskun maksamisesta, jos voin välttää sen lisämaksun äärimmäisen helposti?
 

teppana

Jäsen
Ei noita kortteja kukaan tervejärkinen ihminen tarvitse. Osta ostokset Lidlistä ja sitten Cittarista tai Prismasta vain tarvittavat. Näistäkin jälkimmäinen löyhkää niin vahvasti Kepulle, että sitä kannattaa välttää viimeiseen asti.

Jos minulta kysytään, niin S-kortti on lähete Kellokoskelle.

Ei niitä tosiaan tarvi, jos on niin perseaukinen että on pakko hakea kaikki tavarat Lidlin minimaalisesta valikoimasta. Jos taas on vähän paremmin pätäkkää päällä, voi mennä Prismaan tai Cittariin ja ostaa muutakin kuin perus vihanneksia ja uunissa lämmitettyjä, esikypsennettyjä sämpylöitä. Silloin kortti on ihan hyvä olla, niin saa säästöön vielä enemmän rahaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei niitä tosiaan tarvi, jos on niin perseaukinen että on pakko hakea kaikki tavarat Lidlin minimaalisesta valikoimasta. Jos taas on vähän paremmin pätäkkää päällä, voi mennä Prismaan tai Cittariin ja ostaa muutakin kuin perus vihanneksia ja uunissa lämmitettyjä, esikypsennettyjä sämpylöitä. Silloin kortti on ihan hyvä olla, niin saa säästöön vielä enemmän rahaa.
Niin, tajuat varmaan että etukortin max hyvitys (5% kai nykyään S-Ryhmässä) on leivottu hintaan sisälle.
Koko etukorttijärjestelmä on asiakkaiden koukuttamista. Otat etukortin jotta käyt ryhmän kaupassa, kauppa pitää huolen että katteissa on extraa vähintään sen 5% verran ylimääräistä.
Sinä saat kuukaudessa ehkä sen 2-3% hyvitystä, joinain kuukausina kun olet kantanut rahaa riittävästi ryhmän kauppoihin saat sen 5% - jonka olet jo kaupalle maksanut korkeampien hintojen muodossa.
Duopoli mahdollistaa tämän. Onneksi rinnalle on tullut LIDL, jossa tosiaan on valitettavan kapea valikoima tuotteita, mutta silti pakottanut 2 suurta joustamaan hinnoissa. Yksi uusi iso toimija pitäisi vielä saada markkinoille jotta hintakilpailua todella olisi. Tosin Suomi on niin pieni markkina-alue että tuskin tapahtuu.

Tukemalla etukorttijärjestelmää, olet mukana nostamassa hintoja.
 

teppana

Jäsen
Niin, tajuat varmaan että etukortin max hyvitys (5% kai nykyään S-Ryhmässä) on leivottu hintaan sisälle.
Koko etukorttijärjestelmä on asiakkaiden koukuttamista. Otat etukortin jotta käyt ryhmän kaupassa, kauppa pitää huolen että katteissa on extraa vähintään sen 5% verran ylimääräistä.
Sinä saat kuukaudessa ehkä sen 2-3% hyvitystä, joinain kuukausina kun olet kantanut rahaa riittävästi ryhmän kauppoihin saat sen 5% - jonka olet jo kaupalle maksanut korkeampien hintojen muodossa.
Duopoli mahdollistaa tämän. Onneksi rinnalle on tullut LIDL, jossa tosiaan on valitettavan kapea valikoima tuotteita, mutta silti pakottanut 2 suurta joustamaan hinnoissa. Yksi uusi iso toimija pitäisi vielä saada markkinoille jotta hintakilpailua todella olisi. Tosin Suomi on niin pieni markkina-alue että tuskin tapahtuu.

Tukemalla etukorttijärjestelmää, olet mukana nostamassa hintoja.

Tottakai tajuan mihin tuo perustuu. Lidlistä en kuitenkaan saa niitä tuotteita mitä haluan ostaa. On käytettävä kahden kotimaisen jätin valikoimaa. En näe mitään järkeä olla käyttämättä etukortteja tässä tapauksessa. En minä kummankaan kortin orja ole, vaan käytän sitä kauppaa joka parhaiten tarpeitani vastaa. Nykyisin n. 90% ostoksista teen K-ryhmän kaupassa joka on parin sadan metrin päässä kodistani. Tosin marginaalisesti suosin kauppiasvetoisia K-ryhmän marketteja, mutta ei se kovinkaan vahvasti omassa kulutus käyttäytymisessä näy.

Olen siitä samaa mieltä, että nykyinen järjestelmä luo liian vahvan markkinavoiman kahdelle toimijalle ja toivoisin lisää kilpailua päivittäistavarakauppaan. Oma utopistinen haave on se, että kotimaiset tuottajat löytäisivät keinon tuoda tuotteensa myyntiin erikoiskauppojen avulla, mutta tätä ei meidän maassa taida koskaan tapahtua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oma utopistinen haave on se, että kotimaiset tuottajat löytäisivät keinon tuoda tuotteensa myyntiin erikoiskauppojen avulla, mutta tätä ei meidän maassa taida koskaan tapahtua.
No on se osittain jo tapahtunut. REKO-ruokapiirit ovat jo olemassa. Ei noista päivittäistavaroita mahdottoman paljon pysty ostamaan, mutta hyvä alku kuitenkin. Omalla alueellani käyvät joka toinen viikko. Homma toimii siis tilauspohjaisesti.
 

teppana

Jäsen
No on se osittain jo tapahtunut. REKO-ruokapiirit ovat jo olemassa. Ei noista päivittäistavaroita mahdottoman paljon pysty ostamaan, mutta hyvä alku kuitenkin. Omalla alueellani käyvät joka toinen viikko. Homma toimii siis tilauspohjaisesti.

Oli näköjään Oulussakin tuollainen vaihtoehto, mutta en nopealla googlauksella löytänyt kuin facebookin kautta liityttävän ringin. Mutta hauska idea.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oli näköjään Oulussakin tuollainen vaihtoehto, mutta en nopealla googlauksella löytänyt kuin facebookin kautta liityttävän ringin. Mutta hauska idea.
Joo, facen kautta se homma toimii. Meidän talouteen on tilattu toistaiseksi lähinnä lihaa, kalaa ja kahvia lähituottajilta. Marraskuussa alkoi meidän hoodeilla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En koe myöskään e-laskutussopimuksia tärkeiksi, mutta miksi maksaisin ekstraa laskun maksamisesta, jos voin välttää sen lisämaksun äärimmäisen helposti?
Itse maksan extraa, koska en yksinkertaisesti välitä paskan vertaa parista eurosta. Oon jossain kuullut e-laskuista, mutta en ole nähnyt. No ihan sama. Homma toimii ilmankin. Sama pätee kauppoihin ja etukortteihin. En ole rikas, mutta ei vois vähempää kiinnostaa maksanko nyt jostain muutaman euron enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös