Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 969 592
  • 47 166

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No juu, tunnistin on mitä todennäköisemmin likainen. Yritin poistaa vanhan sormenjäljen ja asettaa tilalle uuden mutta tämä epäonnistui kun puhelin ilmoitti tunnistimen olevan likainen.
Koita sellaisella silmälasien puhdistusliinalla. Sellaisella kertakäyttöisellä kostealla. Toimii.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos tiedän, että olen kirjoittanut tiettyyn ketjuun, mutta en jaksa kahlata ketjua läpi, miten saan haettua vaikka kaikki viestini kyseisestä ketjusta?
Klikkaat sitä viestien määrää koko ketjussa ja etsit itsesi sieltä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos tiedän, että olen kirjoittanut tiettyyn ketjuun, mutta en jaksa kahlata ketjua läpi, miten saan haettua vaikka kaikki viestini kyseisestä ketjusta?
Toinen vaihtoehto on likata sinisessä palkissa olevaa suurennuslasia kun on siinä ketjussa johon ajattelee kirjoittaneensa ja kirjoittaa sinne ketä hakee ja klikkaa täplää *hae vain tästä viestiketjusta. Itse teen näin koska en jaksa selata kaikkia kirjoittajia läpi että löytäisin itseni. Ja kyllä joo, helppoja juttuja mutta vastaan kun kirjoittaja @Sir Markku sitä kyselee... ja hänhän on aina tosissaan ja asiassa kiinni.
 

Liitteet

  • Screenshot_20190208-221054~2.png
    Screenshot_20190208-221054~2.png
    83,8 KB · kertaa luettu: 244

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kertokaa minulle minkä ihmeen tähden nämä telkkarin kullankaivajat ei ikinä käytä routapanoksia? Hajoo pää kun katselee tuota jään riipimistä kirskuvalla kauhalla.
Pari pikku paukkua ja maa on kuin sulaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaa minulle minkä ihmeen tähden nämä telkkarin kullankaivajat ei ikinä käytä routapanoksia? Hajoo pää kun katselee tuota jään riipimistä kirskuvalla kauhalla.
Pari pikku paukkua ja maa on kuin sulaa.
Näen noissa amerikkalaisissa ohjelmissa, missä muka jotkut huippuosaajat tekevät hommia, ihan samana toistuvan ongelman ihan ihmisten johtamisen perusasioissa. Kenelläkään ei ole mitään käsitystä siitä, että miten hommia pitäisi ryhmässä tehdä ja miten ihmisiä pitäisi johtaa tuloksellisesti. Toisaalta, idiootti käytös on noiden ohjelmien tärkein sisältö, että eipä fiksusta tekemisestä mitään ohjelmaa saataisi.

Jos menisit tuonne työmaalle sanomaan, että miksi ette käytä routapanoksia, niin saisit luultavasti vastauksen, että painuhan vittuun kun et mitään tajua ja näin on aina tehty.
 

Glove

Jäsen
OIskohan täällä joku päivittäistavarakaupanalan ihminen, joka osaisi sanoa, miksi tölkit ja pullot pitää palauttaa pohja edellä? Niin ne koneet ainakin vaatii, mutta onko siihen mitään järkevää syytä? Kun se kone kuitenkin hyväksyy sen väärinpäin laitetun tölkin/pullon.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OIskohan täällä joku päivittäistavarakaupanalan ihminen, joka osaisi sanoa, miksi tölkit ja pullot pitää palauttaa pohja edellä? Niin ne koneet ainakin vaatii, mutta onko siihen mitään järkevää syytä? Kun se kone kuitenkin hyväksyy sen väärinpäin laitetun tölkin/pullon.
Arvaan, että liittyy siihen, mitä tölkille tapahtuu siellä palautuskoneen toisessa päässä. Sehän rutistetaan littanaksi, että olisiko siinä joku systeemi, mikä toimii paremmin jos tiukempi pää on tiettyyn suuntaan. En siis tiedä, arvaan.

Sen sijaan ihmettelen sitä, että miksihän siinä ei ole mainintaa siitä, että kääntämällä se viivakoodi ylöspäin, saa koneen toimaan merkittävästi nopeammin. Itse koodin lukeminen kestää jotain 0,1s mutta tölkin kääntely oikeaan asentoon kestää noin sekunnin about. Jos palauttaa viivakoodi ylöspäin, niin tölkit voi työntää niin nopeasti koneeseen kuin kerkeää niitä poimimaan pussista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan niissä maininta että viivakoodit klo 11 suuntaan. Vai eikö kaikissa ole? @jussi_j
Tai no en ole enää kiinnittänyt asiaan huomiota mutta aikoinaan kun nämä laitteet tuli niin se niissä luki.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan niissä maininta että viivakoodit klo 11 suuntaan. Vai eikö kaikissa ole? @jussi_j
Tai no en ole enää kiinnittänyt asiaan huomiota mutta aikoinaan kun nämä laitteet tuli niin se niissä luki.
En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.
Ok, no eipä tosiaan pullopalautuselonpiirini ole kovin laaja, eli varmaan jossain vakikaupan automaatissa ollut joskus tuo ohje.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, ainakaan ei ole mieleen jäänyt tommosta. Googlettamalla sain kasan kuvia noista, eikä noissakaan yhdessäkään näkynyt noin äkkiä katsomalla.
Olen mä jossain koneessa sen nähnyt, ehkä lidlissä. Ja missä se nyt sitten olikin, niin seurauksena se on pari kertaa hidastanut pulloja palauttavan tunarin touhuja. Pari kertaa on siis käynyt niin, että siinä jonossa edessä oleva palauttaja on pyöritellyt niitä pulloja käsissään ensin sellaiset 3-5 sekuntia per pullo, että sitten "voittaa" sen yhden sekunnin, mitä koneen ei tarvitse pyörittää. Silloinhan tuossa kyllä oikeasti saa pullot menemään nopeasti, jos on kaksistaan palauttamassa, mutta yksin kun on, niin taitaa useimmiten kone olla ihmistä nopeampi koodinetsijä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Redrose on sitten 30.10.2017 lähettänyt Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä -ketjuun ennätykselliset 2758 viestiä, joka onkin lähes tulkoon puolet koko hänen jatkoajan viestituotannostaan. Pakko siis kysyä sinulta arvon Redrose, aiotko koskaan kyllästyä vai meneekö jo ensi vuonna 5000 viestiä kyseisessä ketjussa rikki?

Kiitos vielä että pidät ketjun aktiivisena. Itsekin tulee kirjoitettua sinne semiusein mutta sinun aktiivisuuteen en kyllä tule koskaan yltämään.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
@Redrose on sitten 30.10.2017 lähettänyt Esittäjä tai biisi edellisestä viestistä -ketjuun ennätykselliset 2758 viestiä, joka onkin lähes tulkoon puolet koko hänen jatkoajan viestituotannostaan. Pakko siis kysyä sinulta arvon Redrose, aiotko koskaan kyllästyä vai meneekö jo ensi vuonna 5000 viestiä kyseisessä ketjussa rikki?

Kiitos vielä että pidät ketjun aktiivisena. Itsekin tulee kirjoitettua sinne semiusein mutta sinun aktiivisuuteen en kyllä tule koskaan yltämään.

Kiva, kun pidät kirjaa viesteistäni Jatkiksen parhaaseen musaketjuun. Voi olla, että jossain vaiheessa kyllästyn, kun biisit alkavat kiertää kehää tai tulee pitkiä ketjuja, jotka sisältävät ainoastaan inhokkimusiikkiani eli kotimaisia iskelmiä. Mun nuoruudessa Ylellä oli radiomonopoli eikä siellä ollut tarjolla kuin muutama nuorille tarkoitettu popmusiikkia sisältävä ohjelma viikossa, mikä oli liian vähän. Rupesin vihaamaan sen aikaista valtavirtaa eli iskelmiä, enkä ole vieläkään toipunut siitä.

En muuten osallistunut tällä kertaa Musavisaan, koska mun tiedot suomenkielisestä musiikkituotannosta ovat käytännössä olemattomat.

En tiedä, meneekö 5000 viestiä vielä rikki siinä ketjussa ensi vuonna. Täytyy vähän lisätä aktiviteettiä myös lätkäpuolella.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuka on tuo taitavasti lakanoilla kikkaileva nainen Daruden Release me-videossa? Varmaan tosi mukava ihminen. Nopealla kuuklailulla ei löytynyt.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OIskohan täällä joku päivittäistavarakaupanalan ihminen, joka osaisi sanoa, miksi tölkit ja pullot pitää palauttaa pohja edellä? Niin ne koneet ainakin vaatii, mutta onko siihen mitään järkevää syytä? Kun se kone kuitenkin hyväksyy sen väärinpäin laitetun tölkin/pullon.

Jäänne menneisyydestä. Vanhat pullonpalautuskoneet olivat sellaisia, jotka lukivat viivakoodin vain kun tölkki tai pullo syötettiin pohja edellä ja viivakoodi ylöspäin. Monille tämä tapa on jäänyt päälle kun ei nyt vaan haluta muuttua.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jäänne menneisyydestä. Vanhat pullonpalautuskoneet olivat sellaisia, jotka lukivat viivakoodin vain kun tölkki tai pullo syötettiin pohja edellä ja viivakoodi ylöspäin. Monille tämä tapa on jäänyt päälle kun ei nyt vaan haluta muuttua.

Itse olen kuvitellut että sillä olisi tekemistä siisteyden kanssa, kun se menee pohja edellä niin limat eivät valu niin sieltä koneen reunukselle ja kuljettimelle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen sijaan ihmettelen sitä, että miksihän siinä ei ole mainintaa siitä, että kääntämällä se viivakoodi ylöspäin, saa koneen toimaan merkittävästi nopeammin. Itse koodin lukeminen kestää jotain 0,1s mutta tölkin kääntely oikeaan asentoon kestää noin sekunnin about. Jos palauttaa viivakoodi ylöspäin, niin tölkit voi työntää niin nopeasti koneeseen kuin kerkeää niitä poimimaan pussista.
Ei kait noin ole ollut aikoihin. Tai ehkä jossain kyläkaupassa. Sinne vaan tunkee tölkin niin se imaisee sen.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Joo meinasin sitä että ei sen viivakoodin tarvitse olla ylöspäin tai yläviistoon. Ne lukee nykyään joka suunnasta eikä pyörittele. Tai jossain Alepassa oli kyllä joku outo automaatti.
Kokeilepa laittaa se viivakoodi suoraan alaspäin, ja tule kertomaan lukiko pyörittelemättä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilepa laittaa se viivakoodi suoraan alaspäin, ja tule kertomaan lukiko pyörittelemättä.
Näissä uusissa laiteissa se "pullonpyöritystapahtuma" on niin nopea ettei se aika vaikuta kokonaisaikaan mitään.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Näissä uusissa laiteissa se "pullonpyöritystapahtuma" on niin nopea ettei se aika vaikuta kokonaisaikaan mitään.
Olkoon vaan, mutta @pettter väitti että lukee pyörittelemättä, ja näinhän asia ei siis ole. Se on kyllä totta että vaikka tuo pyörittely hieman hidastaa lukemista, niin käy se kuitenkin nopeammin kuin mitä itse pystyy lappamaan lisää tavaraa sisään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilepa laittaa se viivakoodi suoraan alaspäin, ja tule kertomaan lukiko pyörittelemättä.
Joo äsken syötin kaikki tölkit viivakoodi suoraan alaspäin ja kaikki imaisi suoraan sisään, ilman pysähtymisiä tai pyörimisiä. Eilenkin oikein keskityin asiaan ja eri suuntiin tähtäilin, mutta en muistanut tuliko just alaspäin. Ei siis ole pientä mustaa kohtaa siinäkään.

Vanhasta muististako te niitä kääntelette tai sitten siellä on museovehkeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös