Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
Mitä kaikkea ihmiset tilaa Kiinasta ja kuinka usein? Tämä on itseäni ihmetyttänyt jo jonkin aikaa. Ymmärrän kyllä, jos tarvitsee kiireettömästi jotain pikkusälää ja haluaa säästää jonkun euron, mutta toiset tuntuvat jatkuvasti tilaavan sieltä jotain. Alla olevassa Hesarin jutussa, vaikka taisikin olla maksumuurin takana, nainen kertoo tilanneensa satoja paketteja Kiinasta. Itse yleensä kävelen kauppaan tai tilaan jostain nopean toimituksen paikasta, jos jotain tarvitsee. Harvemmin itselläni on sellaisia tavaratarpeita, joista tietää viikkoja etukäteen tai joita olisi aikaa odotella viikkokaupalla.
Köyhästä tulee rikas kiinalaisessa verkkokaupassa, sanoo satoja tilauksia tehnyt lähihoitaja Mia Viiala
Sinähän oikeastaan vastasit tuossa teksissäsi itsellesi: sinulla on omat tarpeesi tavaroiden suhteen. Jollain muulla on sitten erilaiset tarpeet? Tuota samaa kuraahan monet nettikaupat muutenkin myyvät - ottavat vain sitten sen katteensa välistä. Ilmastonmuutosviittaan pukeutuminenkaan ei oikein onnistu, sillä Kiinasta ne tavarat ovat alunperinkin tulleet.
Itse olen joskus tilannut jotain komponentteja + steppereitä, arduinoja etc. omiin hupiprojekteihin. Oikeastaan mitään muuta en ole Kiinasta tilannut koskaan? En ainakaan muista. Nuo eivät siis selkeästikään ole mitään aikakriittisiä asioita.