Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 965 387
  • 47 166

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meillä on Skoda Octavia, uutena alkuvuodesta 2015 ostettu. Mukaan saatiin 2 avainta (KESSY). Nyt toinen avaimista on alkanut hirveällä tahdilla syödä paristoja siten, että n. kerran kuussa paristo pitää vaihtaa. Tämä rassaa miestä enemmän kuin kukkaroa. Onko kenelläkään kokemusta, onko tuolle mitään tehtävissä? Soitto Wetterille paljasti, että avaimen uusiminen maksaa n. 350 €. Avain ei ole kastunut eikä huonosti pidetty, vaan päin vastoin se minulla ollut versio toimii täydellisesti, kun taas vaimon käsilaukussa suojassa ollut avain on tämä nyt mieltä kevyesti ahtaammalle lyövä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Meillä on Skoda Octavia, uutena alkuvuodesta 2015 ostettu. Mukaan saatiin 2 avainta (KESSY). Nyt toinen avaimista on alkanut hirveällä tahdilla syödä paristoja siten, että n. kerran kuussa paristo pitää vaihtaa. Tämä rassaa miestä enemmän kuin kukkaroa. Onko kenelläkään kokemusta, onko tuolle mitään tehtävissä? Soitto Wetterille paljasti, että avaimen uusiminen maksaa n. 350 €. Avain ei ole kastunut eikä huonosti pidetty, vaan päin vastoin se minulla ollut versio toimii täydellisesti, kun taas vaimon käsilaukussa suojassa ollut avain on tämä nyt mieltä kevyesti ahtaammalle lyövä.

Olisiko avaimen sisällä oleva lähetin/vastaanotin jostakin syystä menettänyt tehoaan, ja se kompensoi sitä käyttämällä enemmän virtaa? (Niinkuin esim. kännykät tyhjäävät akkunsa nopeammin heikossa kentässä, kun antennille syötetään enemmän virtaa.) Jos näin on käynyt, niin ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin uusia avain. Itse toki tutkisin ensin esim. eBayn tarjonnan. Käytetynkin avaimen pystyy varmaan koodaamaan toiseen autoon. Toki aina pieni riski ostaa käytettyä avainta, voi herkästi olla jo valmiiksi sama vika.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Jeesus
Äkkiseltään tulee mieleen käsilaukki ja käsittämätön tavaramäärä, jotka liikkeessä painelee avaimen nappuloita jatkuvasti. Onko kokeiltu, syökö samalla lailla patteria sinun käytössä?
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@pikkuvaimo: Täytyy selvitellä tätä vaihtoehtoa. Juolahti tässä myös mieleen että muuan sukulaismieshän rassaa työkseen autoja, ja hänellä saattaisi olla näin ollen näkemystä, mistä hommata uusi avain. Yritin katsella myös netistä purkuosia, mutta ei ainakaan vielä sattunut vastaan sopivaa.

@Kouhia: On se ongelma paikallistettu juuri tuohon avainyksilöön. Vaimolla on ollut viime kuukausina enemmän käyttöä autolle, joten vaihdoimme avaimet päikseen muutama kuukausi sitten. Nyt auto sitten vittuilee koko ajan minulle, että "Change the key battery".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onkohan Yölinnun kappaleet Se jokin sinulla on ja Mä putoan niin foksia? Tai Se jokin sinulla on ei taida olla alkuperäisesti Yölinnun kappale vaan taitaa olla sellaisen yhtyeen kuin Ronny and The Loafersin kappale alunperin, mutta kuitenkin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä on Skoda Octavia, uutena alkuvuodesta 2015 ostettu. Mukaan saatiin 2 avainta (KESSY). Nyt toinen avaimista on alkanut hirveällä tahdilla syödä paristoja siten, että n. kerran kuussa paristo pitää vaihtaa. Tämä rassaa miestä enemmän kuin kukkaroa. Onko kenelläkään kokemusta, onko tuolle mitään tehtävissä? Soitto Wetterille paljasti, että avaimen uusiminen maksaa n. 350 €. Avain ei ole kastunut eikä huonosti pidetty, vaan päin vastoin se minulla ollut versio toimii täydellisesti, kun taas vaimon käsilaukussa suojassa ollut avain on tämä nyt mieltä kevyesti ahtaammalle lyövä.
Just luin jostain face-ryhmästä, että noita avaimia saa ihan toimivana tilattua kiinasta, varsinkin kun ja jos ei tarvii sitä jyrsittyä osaa. Itsellä on myös toinen avain ihan mykkänä. Ei avaa ovia napista, ihan kuin olisi patteeri dead. Onko mitään helppoa keinoa selvittää, että lähettääkö se avain mitään? Joku sopivan mittainen antenni kiinni johonkin kaiutuinjohdon ympärille viritettyyn kelaan?
 

bart

Jäsen
Meillä on Skoda Octavia, uutena alkuvuodesta 2015 ostettu. Mukaan saatiin 2 avainta (KESSY). Nyt toinen avaimista on alkanut hirveällä tahdilla syödä paristoja siten, että n. kerran kuussa paristo pitää vaihtaa. Tämä rassaa miestä enemmän kuin kukkaroa. Onko kenelläkään kokemusta, onko tuolle mitään tehtävissä? Soitto Wetterille paljasti, että avaimen uusiminen maksaa n. 350 €. Avain ei ole kastunut eikä huonosti pidetty, vaan päin vastoin se minulla ollut versio toimii täydellisesti, kun taas vaimon käsilaukussa suojassa ollut avain on tämä nyt mieltä kevyesti ahtaammalle lyövä.
Minulla avain meni täysin mykäksi ihan yks'kaks ja jouduin uusimaan sen. Operaatio maksoi karvan alle 150€. Ohjelmointityön jouduin maksamaan itse kokonaan, mutta avainaihiosta taisi tehdas/maahantuoja maksaa 70 pinnaa ja itse ne loput 30 pinnaa. Niin, potilas on 7/2015 rekisteröity Octavia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Suomessa hukkuu vuosittain 150-200 ihmistä. Heistä 86% on miehiä ja yli 40% on tapahtunut päihtyneenä.

Jos hukkuineita on 100, niin kuinka monta heistä on ei-päihtyneitä naisia? Kuinka lasketaan?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Nopeasti lonkalta: 100-86=14, naisten osuus ja ei päihtyneitä näistä (60%)= 8,4 kpl?

Ei takuuta oikeellisuudesta näin työviikosta väsyneenä...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Suomessa hukkuu vuosittain 150-200 ihmistä. Heistä 86% on miehiä ja yli 40% on tapahtunut päihtyneenä.

Jos hukkuineita on 100, niin kuinka monta heistä on ei-päihtyneitä naisia? Kuinka lasketaan?
Olisi ehkä syytä tietää myös se, että mikä osuus hukkuneista miehistä oli päihtyneitä. Jostain syystä epäilisin päihtyneiden miesten osuuden olevan suurempi kuin päihtyneiden naisten. Mutta jos tuota tietoa ei ole saatavilla tai sillä ei tässä kohtaa ole merkitystä, niin annetuillakin luvuilla voi laskea.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Missä sarjakuvassa ja kuka hahmo oli pikkutyttö, joka pidätti hengitystään, jos ei saanut tahtoaan läpi.
Tulee mieleen avaruusagentti Valerianin seikkailut ja albumi Tähtitarhojen orpo, jossa Valerianin ja Laurelinen riesaksi jäi lonkeropäinen pikku sulttaaniperijä-alien, joka oli varsin vittumainen ja hemmoteltu kakara ja joka pidätti välillä hengitystään jos häntä ei toteltu.

EDIT: Tuokin hahmo oli kuitenkin miespuolinen, ei pikkutyttö.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotenkin kuulostaa tutulta, mutta en keksi minäkään vastausta @Apassi :n kysymykseen. Ahmed Ahne on hyvin kaukana pikkutytöstä, mutta taisi hänkin pidätellä hengitystään kiukutelessaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä sarjakuvassa ja kuka hahmo oli pikkutyttö, joka pidätti hengitystään, jos ei saanut tahtoaan läpi.
Arvaan, että kyseessä oli joku 10v vanha animaatioelokuva, missä vanha setämies laittaa talonsa täyteen ilmapalloja ja lähtee lennolle ja seikkailulle. Olisko ollut joku balloon tms.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saattoi hyvin olla, että meni tyttö ja poika sekaisin. Itse kelailin että mitä sarjakuvia edes olen lukenut viime vuosina ja taisin joululahjaksi tuon Asterix Hispaniassa saada. Nyt lomamatkalla, niin en voi tarkistaa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Missä sarjakuvassa ja kuka hahmo oli pikkutyttö, joka pidätti hengitystään, jos ei saanut tahtoaan läpi.
Googlettamalla löytyy Despicable me.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Arvaan, että kyseessä oli joku 10v vanha animaatioelokuva, missä vanha setämies laittaa talonsa täyteen ilmapalloja ja lähtee lennolle ja seikkailulle. Olisko ollut joku balloon tms.

Tämän nimi siis oli Up.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ja Itse ilkimys on suomeksi se Minioneita sisältävä elokuva, missä on se henkeä pidättävä tyttö.

Minullakin on hämärä mielikuva, että olen nimen omaan lukenut (sarjakuvaa), jossa tommoinen tenava on.
 

Ralph

Jäsen
Mikäköhän kännykässä mättää, kun ollut nyt vuorokauden vaikeuksia avata nettisivuja. Tökkii aina välillä tietyt sivut ja juuri nyt tökkii aivan kaikki. Ei siis ole nettiyhteydestä kiinni, kun ei valita siitä vaan ei vain lataudu sivut lainkaan, latauspalkki ei etene. Ja netti kyllä toimii, kun kaikki nettiyhteyttä vaativat sovellukset pelittää normaalisti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mikäköhän kännykässä mättää, kun ollut nyt vuorokauden vaikeuksia avata nettisivuja. Tökkii aina välillä tietyt sivut ja juuri nyt tökkii aivan kaikki. Ei siis ole nettiyhteydestä kiinni, kun ei valita siitä vaan ei vain lataudu sivut lainkaan, latauspalkki ei etene. Ja netti kyllä toimii, kun kaikki nettiyhteyttä vaativat sovellukset pelittää normaalisti.

Onko päivitystä saatavilla? Käyttöjärjestelmään tai selaimeen?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Arvaan, että kyseessä oli joku 10v vanha animaatioelokuva, missä vanha setämies laittaa talonsa täyteen ilmapalloja ja lähtee lennolle ja seikkailulle. Olisko ollut joku balloon tms.

Pixarin elokuvassa Up - kohti korkeuksia vanha leskeksi jäänyt eläkeukko lähtee seikkailulle laittamalla talon katolle ilmapalloja, mukaan eksyy pieni partiopoika. Kukaan ei pidätä tietääkseni tuossa hengitystään, sen sijaan normaali-ihmisen tunne-elämällä varustettu katsoja haukkoo henkeään ja pidättelee kyyneleitä (ellei itke avoimesti) elokuvan ensimmäisten minuuttien montaasin aikana jossa kuvataan tuon eläkeukon koko elämä aina tämän puolison menehtymiseen asti. Järisyttävän hyvä alkukohtaus, ja elokuvakin on Pixarin parhaimmistoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös