Pinturicchio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP, Juventus, Jokipojat
Huomenna työreissu Hämeenlinnassa. Löytyykö kaupungista pubia/baaria, josta löytyisi kevyttä evästä & mahdollisuus väijyä Barca-Juve -ottelua?
Onhan siinä kasaa jos on käynyt useamman kerran paskalla. Seuraavalla kerralla pitää vetää mökillä tiukkaa viinaa, että uskaltaa aloittaa Akakabuton metsästys. Vittu, nyt tuli suorituspaineita!Kuinka iso kasa lienee kysymys. Suosittelen katsomaan Hopeanuoli nimisen tv-sarjan, siitä saa hyviä oppeja karhun metsästykseen.
Suosittelen Voudin kellaria linja-autoaseman vieressä Voudin Kellari, Hämeenlinna - Ravintola - Raflaamo.fiHuomenna työreissu Hämeenlinnassa. Löytyykö kaupungista pubia/baaria, josta löytyisi kevyttä evästä & mahdollisuus väijyä Barca-Juve -ottelua?
On noita köntsiksiä tullut rinkkareissuilla ihasteltua. Varsinkin, jos ne ovat lähteen tai juoksevan veden lähellä. Oma arvaukseni olisi niiden puoliksi sulaineiden marjojen ympärillä eli sen muun sonnan värissä. Karhulla on, ravinnostaan johtuen, tummempi jätös, jonka väri häviää hitaammin. Mutta kuinkahan kauan sitten on Summase... kröhöm, skeidakikkareen syntymisestä?Mitä mieltä olette, onko kyseessä Supi vai karhu?
Mikä olikaan se nettisivu, jota tälläkin sivustolla kovasti mainostettiin tuossa jokin aika sitten, josta näkee päivittäisen tv:n urheilutarjonnan?
Teen kysymyksen perintöverosta / lahjaverosta, tarkoituksena saada selville olenko ymmärtänyt homman oikein kertomani esimerkin valossa.
Vanhempani elävät ja minulla on kolme lasta. Kuvitellaan että vanhempani kuolevat ja perintösuuteni on 57.000€ (sopivasti valittu lukema). Käyttämäni lähteen perusteella joudun maksamaan perintöveroa 3.200€. Summan suuruus on sivuseikka, pääasia on se että joudun maksamaan veroa saamastani perinnöstä.
Voin myös kieltäytyä perinnöstä jolloin perintöosuuteni siirtyy lapsilleni. He kukin perivät 57.000€/3 = 19.000€ ja saavat perinnön verottomana koska alle 20.000€ perintöjä ei veroteta. Tämän jälkeen kukin lapseni voi lahjoittaa minulle 4.900€ verottomana. Eli näillä menetelmillä perintöosuus jakautuu seuraavasti: minulle 3*4.900€ = 14.700€ ja kukin lapseni saa 19.000€ - 4.900€ = 14.100€. Ja verottaja ei saa mitään.
Teen kysymyksen perintöverosta / lahjaverosta, tarkoituksena saada selville olenko ymmärtänyt homman oikein kertomani esimerkin valossa.
Vanhempani elävät ja minulla on kolme lasta. Kuvitellaan että vanhempani kuolevat ja perintösuuteni on 57.000€ (sopivasti valittu lukema). Käyttämäni lähteen perusteella joudun maksamaan perintöveroa 3.200€. Summan suuruus on sivuseikka, pääasia on se että joudun maksamaan veroa saamastani perinnöstä.
Voin myös kieltäytyä perinnöstä jolloin perintöosuuteni siirtyy lapsilleni. He kukin perivät 57.000€/3 = 19.000€ ja saavat perinnön verottomana koska alle 20.000€ perintöjä ei veroteta. Tämän jälkeen kukin lapseni voi lahjoittaa minulle 4.900€ verottomana. Eli näillä menetelmillä perintöosuus jakautuu seuraavasti: minulle 3*4.900€ = 14.700€ ja kukin lapseni saa 19.000€ - 4.900€ = 14.100€. Ja verottaja ei saa mitään.
Kyllähän tuo ihan oikealta ajattelulta kuullostaa. Toki tässä on tärkeää huomioida se, että jos lapset ovat alaikäisiä niin tuo lahjan sinulle antaminen ei ole ihan yksinkertaista. Lisäksi, jos perittävä omaisuus ei ole pelkästään puhdasta käteistä vaan sisältää vaikka kiinteistöjä, asuntoyhtiön osakkeita jne, niin on helposti perkeleenmoinen show kerätä valtakirjoja jne. jokaiseen eri toimenpiteeseen, kun kuolinpesä koittaa tehdä erilaisia toimenpiteitä.
Ok. Kuitenkin mietin tuon sukupolven väliinjätön perintätilanteessa....
....
Kirjoitin googleen "iihf 2017" ja kahden jatkoklikkauksen jälkeen olin tällä sivulla:Saattaa olla että menisi tyhmien kysymysten ketjuunkin, mutta mistäköhän löytäisi mm-kisojen kaikkien maiden kokoonpanot? Huomenna alkaa skabat eikä löydy niin mistään muuta kuin suomen. Edes vanha kunnon teksti-tv ei palvele enää toisin kuin ennen. Ei löytynyt jumankauta edes kisojen virallisilta sivuilta. Vai enkö vaan osaa...?
Tokihan tuolta katsoin ensimmäisenä ja ihmettelin suuresti kun firefoxi(ni) ei näyttänyt mitään. Vastauksesi jälkeen kokeilin Edgellä ja kas perkele. Joskus näinkin päin.Kirjoitin googleen "iihf 2017" ja kahden jatkoklikkauksen jälkeen olin tällä sivulla:
Teams - 2017 WM - International Ice Hockey Federation IIHF
Jos taskusta löytyy älypuhelin niin IIHF:n sovelluksella näkyy myös kätevästi.Saattaa olla että menisi tyhmien kysymysten ketjuunkin, mutta mistäköhän löytäisi mm-kisojen kaikkien maiden kokoonpanot? Huomenna alkaa skabat eikä löydy niin mistään muuta kuin suomen. Edes vanha kunnon teksti-tv ei palvele enää toisin kuin ennen. Ei löytynyt jumankauta edes kisojen virallisilta sivuilta. Vai enkö vaan osaa...?
Juu vois asentaa. Näkyihän nuo löytyvän Eliteprospectistakin...Jos taskusta löytyy älypuhelin niin IIHF:n sovelluksella näkyy myös kätevästi.
Ilmeisesti syy on Adblockin, koska kokeillessani se päällä tapahtui juuri noin. Ärsyttävästi on alkanut ilmaantumaan sivuja, jossa se blokkailee ihan tieto-osioitakin sivuilta.Tokihan tuolta katsoin ensimmäisenä ja ihmettelin suuresti kun firefoxi(ni) ei näyttänyt mitään. Vastauksesi jälkeen kokeilin Edgellä ja kas perkele. Joskus näinkin päin.
Varmaan tarkoitat tätä: Music On Wheels - Rane & Pelle - YouTubeMikä se oli se ehkä Moon-TV:n musiikkiohjelma, jossa eri musiikkigenren edustajat kohtasivat jollain stadilaisella kioskilla ja keskustelivat musiikista?
Taisin muuten tarkoittaa. Kiitos!Varmaan tarkoitat tätä: Music On Wheels - Rane & Pelle - YouTube