Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 114 553
  • 47 247

Jurnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saako tällä kyseisellä laitteella kuunneltua musiikkia puhelimesta tai tabletista bluetoothin kautta kotiteatteriin siirrettynä? Onko olemassa jotain parempaa tapaa, kun tv:ssä tai viritinvahvistimessa ei bt toimintoa ole? Aika ulkona nykytekniikasta olen ja siksi haluan varmistaa viisaammilta ennenkuin tähän sijoitan.

Belkin Bluetooth Music Receiver - langaton Bluetooth-audiovastaanotin | Bluetooth | Oheislaitteet ja tarvikkeet | Verkkokauppa.com
Tolla onnistuu, itsellä sama kapistus viritinvahvistimessa kiinni. Äänenlaatu ei varmaankaan mikään maailman paras ole, mut hyvin mä olen pärjänny. Paremmista vaihtoehdoista en osaa sanoa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeilepa sellaista kuin Setting Profiles.

-ic
Kiitoksia, tämä oli täsmähankinta ja vähän ylikin. Helppokäyttöinen, saa hoidettua tuon palaveriasian vieläpä niin, että voi määrätä seuraamaan vain firman kalenteria ja vain työaikana. Bonuksena laitoin laitteen hiljenemään jos laite on kotona, laturissa ja kello on 23 - 6. Itellä on ollut ongelma se, että tuppaa jäämään noi äänettömät asetukset päälle jos niitä manuaalisesti asettaa, mutta olisikohan sitä elämässä taas yksi asia kunnossa.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jos on tarkoitus tehdä painokelpoista materiaalia (mahdollisesti myös hyvin iso painokuvio), niin minkä kokoisena kuva pitäisi tehdä Photoshopilla ja mitä resoluutiota pitäisi käyttää?

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Excelin viivakaavio: Pystyykö y-akselin katkaisemaan arvoviivojen alapuolelta? Eli akselin arvot loppuvat vaikka 100:n, mutta viivojen arvot liikkuvat välillä 120-150.
Pystyy kun valtsee kyseisen akselin ja hiiren kakkosnapilla "format axis" avautuvasta valikosta asettelee ihan omat arvot mitä haluaa arvojen alkuun ja loppuun.

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ja ennen kun joku ihmettelee miksi käytän Exploreria: Firefox ei toista juuri mitään Flasheja esim. tällä koneella ja muutenkaan ei läheskään kaikki pelitä...

Otan osaa.

Oletko kokeillut Chromea, vai eikö sekään toimi? Itsellä selaimena kanssa Firefox, mutta aikoinaan kun koneella Firefox lakkasi toimimasta syystä jota en tiedä, vaihdoin Chromeen. Hyvä selain sekin.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Otan osaa.

Oletko kokeillut Chromea, vai eikö sekään toimi? Itsellä selaimena kanssa Firefox, mutta aikoinaan kun koneella Firefox lakkasi toimimasta syystä jota en tiedä, vaihdoin Chromeen. Hyvä selain sekin.
Ei onneksi tarvinnut. Koneessa oli muutakin pikkuvikaa, niin myyjä sitten sen pikaisesti tutki ja siinä oli alusta asti jonkinlainen Windows-vika. Uusi Windows ja nyt kaikki toimii! Ennen Firefox ei antanut päivittää flashiä, väitti aina että Firefox on päällä....

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, tuon löysinkin. Mutta sitten käy niin, että ne viivat jäävät kokonaan ulos. Eli kaavion koko muuttuu, eikä enää näytä niitä viivoja asteikon ulkopuolella.

Jaa sä haluat, että se käppyrä jää vielä näkyviin. En kyllä keksi, että tuommoista suoraan excelissä olisi. Otat koko akselin pois, piirrät itse haluamasi ja pistät kuvan päälle.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Asianajana Nigel Morgan lähetti minulle sähköpostia otsikolla Yhteistyö:

"Terveisin, otin yhteyttä sinua auttamaan menettelyjen mukaisesti
väittäen varat arvostetaan 9500000 dollaria talletettu pankkiin minun
kuolleen asiakas. Ystävällisesti saada takaisin minulle lisää
selvennystä, lähetä vastauksesi tähän sähköpostiosoitteeseen:
------------------------

terveisin,
Asianajaja Nigel Morgan"
Kovasti tekisi mieli laittaa meiliä ja kysellä lisätietoja. Pitäiskö?

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Tietenkin vastaus ja siirrät tämän keskustelun nigereialaiskirjeketjuun. Joukkoideoinnilla kunnon keskustelu pystyyn. Päädynkin ehdottamaan heti kärkeen, että allekirjoitat ensimmäisen vastauksen nimellä Löysä Lerssi tms. sopivaa.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Asianajana Nigel Morgan lähetti minulle sähköpostia otsikolla Yhteistyö:

"Terveisin, otin yhteyttä sinua auttamaan menettelyjen mukaisesti
väittäen varat arvostetaan 9500000 dollaria talletettu pankkiin minun
kuolleen asiakas. Ystävällisesti saada takaisin minulle lisää
selvennystä, lähetä vastauksesi tähän sähköpostiosoitteeseen:
------------------------

terveisin,
Asianajaja Nigel Morgan"

Kokeile ihmessä jos vaikka toisessa päässä olisi aito huijari jota vedättää.

Vastasin pari kuukautta sitten tuollaiseen, mutta paluuposti oli ilmeisesti automaattivastaus, jossa udeltiin henkilötietoja ja sen sellaista. Tylsää, minä olin kuitenkin nähnyt vaivaa avaamalla sähköpostitilin tätä tarkoitusta varten, runoillut pitkän puhekielen letkautuksilla ja pankkitermeillä hyöstetyn liirumlarumin suomeksi ja runtannut tuotoksen Googlen kääntäjän läpi, jotta vastaanottajan lukukokemus olisi mahdollisimman herkullinen. Nykytekniikan lieveilmöitä, edes ketkuilta ei saa enää laadukasta henkilokohtaista asiakaspalvelua..

Jaa sä haluat, että se käppyrä jää vielä näkyviin. En kyllä keksi, että tuommoista suoraan excelissä olisi. Otat koko akselin pois, piirrät itse haluamasi ja pistät kuvan päälle.
Juurikin niin. Näin arvelinkin, ja vaikka se onnistuisikin jotenkin, on se varmaan niin haastava homma, ettei ihan perus tietoteknisiin taitoihin kuulu. Kysymys liittyi siis yhteen koulutehtävään, joten en usko, että siinä on tarkoitus lähteä tuohon ehdottamaasi.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin niin. Näin arvelinkin, ja vaikka se onnistuisikin jotenkin, on se varmaan niin haastava homma, ettei ihan perus tietoteknisiin taitoihin kuulu. Kysymys liittyi siis yhteen koulutehtävään, joten en usko, että siinä on tarkoitus lähteä tuohon ehdottamaasi.
Voisi onnitstua niin, että laitat kaavioon toisen y-akselin ja säädät sen sopivaksi. Ei näin kuivalla suulla jaksa kokeilla.

Voisi onnitstua niin, että laitat kaavioon toisen y-akselin ja säädät sen sopivaksi. Ei näin kuivalla suulla jaksa kokeilla.
Eikä kannatakaan. Tehtävä palautettu, eiköhän se läpi mene. Toiseksi kynnykseksi nousi Excel-taulukon upotus Wordiin, en saanut millään sitä tehtyä niin, että olisi saanut suoraan muokattua siinä Wordissa, vaan aina klikkaus avasi Excelin.

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon minäkin tiedän, mutta en sitä, ostaako playstation 4:sen vai xbox onen?

Minä tiedän enemmän. PS4 aika kivuton valinta, jos nyt ei satu kaveripiirissä olemaan kaikilla muilla Xboxia. Lähes joka osa-alueella omasta mielestäni parempi paketti.

Jeffrey

Jäsen
Tuossa vajaa viikko sitten, tulin omaan kotiini lähes vuoden reissailun jälkeen. Tänään sitten kokkaillessa tuona aikana alivuokralaisen hankkimasta jauhopussista löytyi muutama ötökkä. Kaivoin kaapin pohjalta vanhemman jauhopussin jonka olin hankkinut joskus 2-3 vuotta sitten, ja siinä pienessä määrässä jauhoja kuhisikin jo ihan kunnolla. Eipä ole koskaan vastaavaa tullut vastaan, ja google antoi neuvoja lähinnä ylihysteerisille vauvapalstoille, taikka ammattilaistuholaistorjujan kommentteihin jossa neuvottiin ehdottomasti palkkaamaan ammattituholaistorjuja, jotta ongelmasta päästään varmasti eroon.

Omin kätösini nyt toimitin jo koko kaapin sisällön roskikseen, imuroin ja pesin kaapin tuollaisella kuurankukan tuoksuisella kodin yleispuhdistusaineella. Sekalainen kysymykseni kuuluukin nyt, oliko tuo tarpeeksi, vai pitäisikö vielä toteuttaa jatkotoimia. Uskoisin jatkoajasta löytyvän rationaalisen vastauksen tähän pulmaan.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pesäpallomailasta olisin kiinnostunut, osaisiko joku suositella hyvää merkkiä/mallia? Palloja ja räpylää en tarvitse.

Nytkö se luokkasotaan valmistautuminen sitten toden teolla alkoi?

Kansalaiset, painakaa mieleenne tämä nimimerkin "Jotain muuta" viesti #39440, sillä se tulee olemaan tulevaisuuden historiankirjoissa Mainilan laukausten tai Franz Ferdinandin murhan tapainen merkkipaalu.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nytkö se luokkasotaan valmistautuminen sitten toden teolla alkoi?

Kansalaiset, painakaa mieleenne tämä nimimerkin "Jotain muuta" viesti #39440, sillä se tulee olemaan tulevaisuuden historiankirjoissa Mainilan laukausten tai Franz Ferdinandin murhan tapainen merkkipaalu.

Asevarustelu on alkanut ja kaikki on turvapaikanhakijoiden syytä. Sellaista ajattelin kysäistä että missä on se paniikkinappi jota melko monet tuntuvat painaneen? Minä en löydä kuin tuon raportointinapin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy