Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 182
  • 47 215

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, tuon löysinkin. Mutta sitten käy niin, että ne viivat jäävät kokonaan ulos. Eli kaavion koko muuttuu, eikä enää näytä niitä viivoja asteikon ulkopuolella.

Jaa sä haluat, että se käppyrä jää vielä näkyviin. En kyllä keksi, että tuommoista suoraan excelissä olisi. Otat koko akselin pois, piirrät itse haluamasi ja pistät kuvan päälle.
 
Asianajana Nigel Morgan lähetti minulle sähköpostia otsikolla Yhteistyö:

"Terveisin, otin yhteyttä sinua auttamaan menettelyjen mukaisesti
väittäen varat arvostetaan 9500000 dollaria talletettu pankkiin minun
kuolleen asiakas. Ystävällisesti saada takaisin minulle lisää
selvennystä, lähetä vastauksesi tähän sähköpostiosoitteeseen:
------------------------

terveisin,
Asianajaja Nigel Morgan"
Kovasti tekisi mieli laittaa meiliä ja kysellä lisätietoja. Pitäiskö?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Kovasti tekisi mieli laittaa meiliä ja kysellä lisätietoja. Pitäiskö?

Tietenkin vastaus ja siirrät tämän keskustelun nigereialaiskirjeketjuun. Joukkoideoinnilla kunnon keskustelu pystyyn. Päädynkin ehdottamaan heti kärkeen, että allekirjoitat ensimmäisen vastauksen nimellä Löysä Lerssi tms. sopivaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Asianajana Nigel Morgan lähetti minulle sähköpostia otsikolla Yhteistyö:

"Terveisin, otin yhteyttä sinua auttamaan menettelyjen mukaisesti
väittäen varat arvostetaan 9500000 dollaria talletettu pankkiin minun
kuolleen asiakas. Ystävällisesti saada takaisin minulle lisää
selvennystä, lähetä vastauksesi tähän sähköpostiosoitteeseen:
------------------------

terveisin,
Asianajaja Nigel Morgan"
Kovasti tekisi mieli laittaa meiliä ja kysellä lisätietoja. Pitäiskö?

Kokeile ihmessä jos vaikka toisessa päässä olisi aito huijari jota vedättää.

Vastasin pari kuukautta sitten tuollaiseen, mutta paluuposti oli ilmeisesti automaattivastaus, jossa udeltiin henkilötietoja ja sen sellaista. Tylsää, minä olin kuitenkin nähnyt vaivaa avaamalla sähköpostitilin tätä tarkoitusta varten, runoillut pitkän puhekielen letkautuksilla ja pankkitermeillä hyöstetyn liirumlarumin suomeksi ja runtannut tuotoksen Googlen kääntäjän läpi, jotta vastaanottajan lukukokemus olisi mahdollisimman herkullinen. Nykytekniikan lieveilmöitä, edes ketkuilta ei saa enää laadukasta henkilokohtaista asiakaspalvelua..
 
Jaa sä haluat, että se käppyrä jää vielä näkyviin. En kyllä keksi, että tuommoista suoraan excelissä olisi. Otat koko akselin pois, piirrät itse haluamasi ja pistät kuvan päälle.
Juurikin niin. Näin arvelinkin, ja vaikka se onnistuisikin jotenkin, on se varmaan niin haastava homma, ettei ihan perus tietoteknisiin taitoihin kuulu. Kysymys liittyi siis yhteen koulutehtävään, joten en usko, että siinä on tarkoitus lähteä tuohon ehdottamaasi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin niin. Näin arvelinkin, ja vaikka se onnistuisikin jotenkin, on se varmaan niin haastava homma, ettei ihan perus tietoteknisiin taitoihin kuulu. Kysymys liittyi siis yhteen koulutehtävään, joten en usko, että siinä on tarkoitus lähteä tuohon ehdottamaasi.
Voisi onnitstua niin, että laitat kaavioon toisen y-akselin ja säädät sen sopivaksi. Ei näin kuivalla suulla jaksa kokeilla.
 
Voisi onnitstua niin, että laitat kaavioon toisen y-akselin ja säädät sen sopivaksi. Ei näin kuivalla suulla jaksa kokeilla.
Eikä kannatakaan. Tehtävä palautettu, eiköhän se läpi mene. Toiseksi kynnykseksi nousi Excel-taulukon upotus Wordiin, en saanut millään sitä tehtyä niin, että olisi saanut suoraan muokattua siinä Wordissa, vaan aina klikkaus avasi Excelin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon minäkin tiedän, mutta en sitä, ostaako playstation 4:sen vai xbox onen?

Minä tiedän enemmän. PS4 aika kivuton valinta, jos nyt ei satu kaveripiirissä olemaan kaikilla muilla Xboxia. Lähes joka osa-alueella omasta mielestäni parempi paketti.
 

Jeffrey

Jäsen
Tuossa vajaa viikko sitten, tulin omaan kotiini lähes vuoden reissailun jälkeen. Tänään sitten kokkaillessa tuona aikana alivuokralaisen hankkimasta jauhopussista löytyi muutama ötökkä. Kaivoin kaapin pohjalta vanhemman jauhopussin jonka olin hankkinut joskus 2-3 vuotta sitten, ja siinä pienessä määrässä jauhoja kuhisikin jo ihan kunnolla. Eipä ole koskaan vastaavaa tullut vastaan, ja google antoi neuvoja lähinnä ylihysteerisille vauvapalstoille, taikka ammattilaistuholaistorjujan kommentteihin jossa neuvottiin ehdottomasti palkkaamaan ammattituholaistorjuja, jotta ongelmasta päästään varmasti eroon.

Omin kätösini nyt toimitin jo koko kaapin sisällön roskikseen, imuroin ja pesin kaapin tuollaisella kuurankukan tuoksuisella kodin yleispuhdistusaineella. Sekalainen kysymykseni kuuluukin nyt, oliko tuo tarpeeksi, vai pitäisikö vielä toteuttaa jatkotoimia. Uskoisin jatkoajasta löytyvän rationaalisen vastauksen tähän pulmaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pesäpallomailasta olisin kiinnostunut, osaisiko joku suositella hyvää merkkiä/mallia? Palloja ja räpylää en tarvitse.

Nytkö se luokkasotaan valmistautuminen sitten toden teolla alkoi?

Kansalaiset, painakaa mieleenne tämä nimimerkin "Jotain muuta" viesti #39440, sillä se tulee olemaan tulevaisuuden historiankirjoissa Mainilan laukausten tai Franz Ferdinandin murhan tapainen merkkipaalu.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nytkö se luokkasotaan valmistautuminen sitten toden teolla alkoi?

Kansalaiset, painakaa mieleenne tämä nimimerkin "Jotain muuta" viesti #39440, sillä se tulee olemaan tulevaisuuden historiankirjoissa Mainilan laukausten tai Franz Ferdinandin murhan tapainen merkkipaalu.

Asevarustelu on alkanut ja kaikki on turvapaikanhakijoiden syytä. Sellaista ajattelin kysäistä että missä on se paniikkinappi jota melko monet tuntuvat painaneen? Minä en löydä kuin tuon raportointinapin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Katsoin äsken videon Suomi-Venäjä -koripallo-ottelun loppuhetkistä. Suomi teki korin noin kolme sekuntia ennen ottelun loppua ja Venäjä otti heti korin jälkeen aikalisän. Aikalisän jälkeen Venäjän sisäänheitto olikin noin puolesta kentästä sen sijaan, että peliä olisikin jatkettu kentän päädystä Venäjän korin alta. Miksi näin? Itse olen siinä luulossa, että koripallossa jatketaan tehdyn korin jälkeen aina sieltä päädystä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ilmeisesti se on Suomi/Ruotsi-näppiksessä korvattu Å-kirjaimella.

Wikimedian kuva.

Tämä selittää asian, minä kun tällä tabletilla naputtelen, jota jotkut myös sormitietokoneeksi kutsuvat. Tässä ei tuollaista ylellisyyttä ole.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sellaista ajattelin kysäistä että missä on se paniikkinappi jota melko monet tuntuvat painaneen?

Voisin nimetä muutaman nimimerkin tältäkin palstalta, joilla se tuntuu jumittuneen tiukasti persvakoon. Muuten en nimittäin keksi, että miten onnistuvatkaan painamaan sitä automaattisesti aina, kun istautuvat tietokoneen äärelle.
 

Jeffrey

Jäsen
Katsoin äsken videon Suomi-Venäjä -koripallo-ottelun loppuhetkistä. Suomi teki korin noin kolme sekuntia ennen ottelun loppua ja Venäjä otti heti korin jälkeen aikalisän. Aikalisän jälkeen Venäjän sisäänheitto olikin noin puolesta kentästä sen sijaan, että peliä olisikin jatkettu kentän päädystä Venäjän korin alta. Miksi näin? Itse olen siinä luulossa, että koripallossa jatketaan tehdyn korin jälkeen aina sieltä päädystä.

Aikalisän jälkeen aloitetaan aina puolesta kentästä, tässä juuri se syy miksi tuo aikalisä otettiin. Myös esimerkiksi epäurheilijamaisen rikkeen jälkeen aloitetaan puolestakentästä, ja nimenomaan se vaparit saanut joukkue saa pallon.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Opinpa taas jotain uutta. Pitäisiköhän viedä tämä oppi Mitä olet oppinut Jatkoajassa -ketjuun?

Kiitos Jeffrey.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pleikka on sen 100e kalliimpi, saako rahalle vastinetta? Kaverit on köyhiä joten latua raivataan.

100 euroa kalliimpi? Ainakin kun mä viimeksi katoin, niin ero on lähempänä 50€. Ja Xboxin kaikista toiminnoista ei ole tietoa, mutta omaan makuun paremmat yksinoikeuspelit (IMO!!), PS+:n ilmaispelit, paremmat speksit ja suurempi pelaajakanta kääntävät kelkan aika helposti PS4:n puolelle tuolla 50-60€ hintaerollakin.

Jos NHL kiinnostaa, niin Cittarissa ilmeisesti ensi viikolla tuo isommalla kovolla (1TR) varustettu PS4+NHL16 yhteensä 395€. Tuolloin itse konsolille jää hintaa se vähän vajaa 350€.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Aikalisän jälkeen aloitetaan aina puolesta kentästä, tässä juuri se syy miksi tuo aikalisä otettiin. Myös esimerkiksi epäurheilijamaisen rikkeen jälkeen aloitetaan puolestakentästä, ja nimenomaan se vaparit saanut joukkue saa pallon.

Koriksessa aloitetaan aikalisän jälkeen aina siitä paikasta, mistä normaalistikin, paitsi viimeisen neljänneksen kahden viimeisen minuutin aikana hyökkäysalueen vaapaheittoviivan kohdalta. Tämä lisäys tuli FIBAn sääntöihin muistaakseni n 10 vuotta sitten, johon se apinoitiin NBAsta.
 

Jeffrey

Jäsen
Koriksessa aloitetaan aikalisän jälkeen aina siitä paikasta, mistä normaalistikin, paitsi viimeisen neljänneksen kahden viimeisen minuutin aikana hyökkäysalueen vaapaheittoviivan kohdalta. Tämä lisäys tuli FIBAn sääntöihin muistaakseni n 10 vuotta sitten, johon se apinoitiin NBAsta.

Hyvä lisäys! Kyllä sitä taas huomaa itsensä vanhaksi.. Jumalauta siitä on yli kymmenen vuotta, kun olen itse vielä korista pelaillut, ja enemmän seuraillut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös