Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 465
  • 47 279

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tarkemmin ajateltuna, koko kaupan konsepti on ihan perseestä. Miksi siellä pitää kierrellä kun joku robotti voisi kerätä kaiken minulle valmiiksi pakattuna. Voisi tietenkin tuoda suoraan kotiinkin.
Robotteja ei ole vielä kaupoissa mutta joissain keskusvarastoissahan näitä on käytetty jo tovi.
Hki-Vantaan Alepa tarjoaa hienoa palvelua, tilaat netissä ostokset, noudat noutopisteestä kun saavut.
Tämän tyyppisiä ratkaisuja olisi helppo laajentaa ja yhdistää kotiinkuljetuksenkin. Muistan muuten 80-luvun alussa että monet K-kaupat pitivät ns tiliasiakkaita ja puhelinsoitto kauppaan, keräsivät tuotteet ja toivat kotiin. Maksu kerran kk.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Hki-Vantaan Alepa tarjoaa hienoa palvelua, tilaat netissä ostokset, noudat noutopisteestä kun saavut.
Tämän tyyppisiä ratkaisuja olisi helppo laajentaa ja yhdistää kotiinkuljetuksenkin...
Ainakin pääkaupunkiseudulla Alepalla on netissä toimiva palvelu, johon saa myös kotiinkuljetuksen.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä ainakin toi viereinen Kannelmäen Prisma tuo kauppakassit kotiinkin, tai sitten sen voi itse noutaa siitä jostain drive in -kaistalta.
Toimitusajat on vaan aika rektaalista. Sen pitäisi olla paljon nopeasyklisempää toimintaa. Muuten kyllä toimiva, jos vaan aikataulut käy itselle. Se on vaan niin, että kun nyt päätän, että illalla haluan syödä jotain ja tilaanpa kamat, niin en taida enää saada tälle illalle ruoka-aikaan. Olisi pitänyt tilata eilen ja toimituskin on useamman tunnin haarukassa.

Toinen mikä oman kokemuksen mukaan huonoa on tuo tavaroiden vaihtaminen. Siellä pitäisi olla webissä oikea tieto siitä, että onko jotain tavaraa vai ei.

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tekisi kavereiden kanssa mieli lähteä myöhemmin keväällä Sheffieldiin katsomaan snookerin MM-kisoja. Ongelma on vain se, että liput on myyty loppuun aikoja sitten. Osaavatko palstalaiset neuvoa mistä niitä voisi yrittää metsästää? Toisin sanoen, mikä on Ison Britannian vastine huutonetille tms.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tekisi kavereiden kanssa mieli lähteä myöhemmin keväällä Sheffieldiin katsomaan snookerin MM-kisoja. Ongelma on vain se, että liput on myyty loppuun aikoja sitten. Osaavatko palstalaiset neuvoa mistä niitä voisi yrittää metsästää? Toisin sanoen, mikä on Ison Britannian vastine huutonetille tms.
Eiköhän se ole ebay.co.uk. Stubhubin sivuilla näyttää olevan toiselle kierrokselle kaksi lippua jäljellä.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Etsin sarjaa. Oli aviopari, tai pian avioon menossa. Sitten se mies aina sähläsi jotain ja vaimon äiti, eli anoppi ei ihan tykännyt miehen tempuista. Usein tämä mies oli syytön kaikkiin seikkailuihin. Komediasarja. Muistaakseni britti ja tuli yleltä jokunen vuosi sitten.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lontooksi The Worst Week of My Life. Saatavana boksina, joka sisältää ykkös- ja kakkostuotantokaudet sekä jouluspesiaalin. Löysin itse syksyllä jostain marketin alelaarista muutamalla kolikolla. Harva sarja aiheuttaa noin pahaa myötähäpeän tunnetta, eli toisin sanoen suosittelen siis kaikille muillekin.

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Isännöitsijä lähestyi mukavalla kirjeellä, jossa mainitsi meidän talossa alle kuukauden päästä alkavasta kylpyhuoneremontista. Kylpyhuoneremontin mahdollisuus tuli ilmin joulun alla, mutta se ei silloin vielä ollut varmaa. Isännöitsijä sanoi remontin kestävän viikon tai kaksi per asunto, mutta tänään tulleessa kirjeessä kestoksi varmistui noin seitsemän viikkoa per asunto. Onko tuo isännöitsijän ensimmäinen ilmoitus pätevä, kun eikös näistä isommista remonteista pidä ilmoittaa vuokralaisille puoli vuotta ennen remontin alkua? Tuolla tavallahan voisi kaksi kertaa vuodessa isännöitsijä ilmoittaa, että mahdollisesti tehdään jotain, vaikka mitään remonttia ei tehtäisikään, mutta asukkaille olisi kuitenkin lain vaatima ilmoitus tehtynä.

Lisäksi tänään tulleessa kirjeessä luki, että mahdolliset vuokran alennukset katsotaan vasta remontin JÄLKEEN. Taloon keväällä muuttaneille on tarjottu suoraan 30% vuokranalennus remontin ajaksi ja vanhoille asukkaille sitten katseltaisiin alennuksia syssyllä. Eihän tuo nyt noin voi mennä?

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, pitkässä juoksussa tehoton yritys kaatuu ja sitten menee kaikkien työpaikat ja jäljelle jää vain se missä on vain robotteja töissä.

Niin, no joku S-ketku ei ole kyllä tässä poonus-kortti maassa kaatumassa, vaan tehostaa vain ketjuaan. Hinnan alennuksista puhumattakaan. Kyllä ne nyt äskettäin jotain valion jämäjuustoa alensi mutta siinäpä se. Näin yksin elävää, tai kohta kaksinkin elävää, ei mitään hyötyä käyttää niitä poonuksia. Meidän porukan liikevaihto on sen verran pientä. Pikakassoja toivoisin enemmän. Ja ohjeet siihen sen käyttämiseen kaikilla mahdollisilla kielillä. S-ketku on tässä maassa vähän kuin Valio, se kun on sitä suomalaista!

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olikos mitään helppoa matemaattista kaavaa korkolaskelmien tekemiseen? Ei jaksaisi laskimella näpytellä niitä hirvittävän paljoa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olikos mitään helppoa matemaattista kaavaa korkolaskelmien tekemiseen? Ei jaksaisi laskimella näpytellä niitä hirvittävän paljoa.
Excel noita osaa pyörittää melko mukavasti ja valmiita pohjia löytyy ATK-verkosta. Muutenhan noi kaavat on suhteellisen monimutkaisia mikäli tarkkoja vastauksia haluaa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Excel noita osaa pyörittää melko mukavasti ja valmiita pohjia löytyy ATK-verkosta. Muutenhan noi kaavat on suhteellisen monimutkaisia mikäli tarkkoja vastauksia haluaa.
Okei pitää kokeilla Exceliä tässä asiassa. Kiitos!

Mehtänucco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen juuri valmistunut ja tällä hetkellä toimin alallani y-tunnuksella. Haen kuitenkin koko ajan palkkatöitä, ja niitä voi ilmaantua vaikka kuuakuden päästä. Kysymykseni koskeekin nyt YEL:in ottoa tässä minun tapauksessni. Olen tutkinut eri vaihtoehtoja, mutta yhteen kysymykseen en ole löytänyt vastausta. Onko vakuutusyhtiölle ilmoitettava "oikea" koko vuoden tulo? Vaatiiko siis laki sitä? Vai onko se vain oma häpeä, jos ilmoittaa tuloikseen sen minimimäärän, mikä on 7502.14€? Taustoituksena vielä sen verran, että minun tapauksessani ei ole tarkoitus ryhtyä ainakaan tällä hetkellä pitkäaikaiseksi yrittäjäksi, vaan tämä on vain välivaihe. En siis haluaisi maksaa suuria YEL-maksuja, kun tilanteeni voi muuttua päälaelleen vaikka jo kuukauden päästä.

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Voi ilmoittaa minimimäärän. Vuoden aikana sitä voi sitten nostaa jos yritys alkaa tuottamaan paremmin. Itse olin samassa tilanteessa 4-5 vuotta sitten.
Lopetin yrittäjyyden 6kk jälkeen ja menin oikeisiin töihin.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Pitäis lähteä lauantaina käymään Joensuussa ja Kuopiossa, olisiko palstalta apuja antaa että pärjääkö kesärenkailla liikenteessä tuolla korkeudella?

Tuamas

Jäsen
Olen juuri valmistunut ja tällä hetkellä toimin alallani y-tunnuksella. Haen kuitenkin koko ajan palkkatöitä, ja niitä voi ilmaantua vaikka kuuakuden päästä. Kysymykseni koskeekin nyt YEL:in ottoa tässä minun tapauksessni. Olen tutkinut eri vaihtoehtoja, mutta yhteen kysymykseen en ole löytänyt vastausta. Onko vakuutusyhtiölle ilmoitettava "oikea" koko vuoden tulo? Vaatiiko siis laki sitä? Vai onko se vain oma häpeä, jos ilmoittaa tuloikseen sen minimimäärän, mikä on 7502.14€?

Voi ilmoittaa minkä tykkää ja on vain oma häpeä.

Yrittäjät yleisesti ilmoittavat YEL-tulonsa aivan alakanttiin ja kärsivät siitä sitten heikkona sosiaaliturvana sekä vielä heikompana eläkkeenä.

Tuamas

Jäsen
Pitäis lähteä lauantaina käymään Joensuussa ja Kuopiossa, olisiko palstalta apuja antaa että pärjääkö kesärenkailla liikenteessä tuolla korkeudella?

Tässä Porin tienoilla oli useampi ulosajo tänä aamuna, kun yöllä oli ollut pakkasta.

Joensuussa sekä Kuopiossa näkyy olevan ainakin pääosin pakkasta lauantaiaamuun saakka ja lauantaina sataa lunta/räntää.

En lähtisi kesärenkailla ajelemaan.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tässä Porin tienoilla oli useampi ulosajo tänä aamuna, kun yöllä oli ollut pakkasta.

Joensuussa sekä Kuopiossa näkyy olevan ainakin pääosin pakkasta lauantaiaamuun saakka ja lauantaina sataa lunta/räntää.

En lähtisi kesärenkailla ajelemaan.

Tämän toki osasin itsekin katsoa sääpalvelusta. Noihin kun ei ole luottoa ja siksi halusin varmistusta paikallisilta kirjoittelijoilta.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Hyvin voi kesäkumeilla painella menemään. Kaikki paitsi metsätiet ovat sulia ympäri vuoden.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvin voi kesäkumeilla painella menemään. Kaikki paitsi metsätiet ovat sulia ympäri vuoden.
Paskan perseet sanon minä.

Ja itse ottaisin talvirenkaat, varmuuden vuoksi. Jos yömyöhään ajelua tiedossa niin sitten ainakin ehdottomasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy