Ajattelisin päiväpolilla tuohon uppoavan noin 120 euroa. Käytännössä 130 Lidl:n Nobelaner -oluttölkkiä. Toivotan hyvää leikkausta, mutta itse miettisin tuota olutmäärää. Kivulla ei ole hintaa?
Menen viikon päästä käsileikkaukseen jossa korjataan pidempi aikainen vaiva... nyt alkoi mietityttämään, että kun menen HUS:lle leikkaukseen ja olen jonottanut kunnallisessa jonossa yli puoli vuotta niin paljonko tuo leikkaus tulee maksamaan minulle?
Voiko tuo luku pitää paikkansa? Sillä toki tarkoitetaan sekä kylmyyden suoranaisesti että epäsuoranaisesti aiheuttamia kuolemia, mutta 3000 kuulostaa turhan isolta luvulta. Oletetaan että valtaosalle väestöstä kylmä kausi kestää 130 vuorokautta. Tällöin kylmyyteen kuolee päivässä 23 ihmistä, melkein yksi tunnissa! Vertailun vuoksi: Alkoholiin kuolee nykyään suoranaisesti tai epäsuoranaisesti 1900-2000 ihmistä vuodessa.Suomessa kuolee kylmään noin 3 000 ihmistä vuosittain.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194869515347/artikkeli/muista juoda pakkasella tassa syy.html?utm_source=leiki&utm_medium=iltalehti&utm_campaign=kontekstuaalinen
Voiko tuo luku pitää paikkansa? Sillä toki tarkoitetaan sekä kylmyyden suoranaisesti että epäsuoranaisesti aiheuttamia kuolemia, mutta 3000 kuulostaa turhan isolta luvulta. Oletetaan että valtaosalle väestöstä kylmä kausi kestää 130 vuorokautta. Tällöin kylmyyteen kuolee päivässä 23 ihmistä, melkein yksi tunnissa! Vertailun vuoksi: Alkoholiin kuolee nykyään suoranaisesti tai epäsuoranaisesti 1900-2000 ihmistä vuodessa.
Pakkasesta kärsivät etenkin hengitysteiden sairauksia ja sydän- ja verisuonitauteja sairastavat, koska kylmä nostaa verenpainetta, lisää sydänkohtauksia ja hengitysteiden tartuntoja.– Valtaosa kylmään liittyvästä sairastavuudesta ja lisäkuolleisuudesta ei aiheudu kehon jäähtymisestä ja siihen liittyvistä kylmävaurioista, vaan kansantautien oireiden ja kulun pahenemisesta talvella, sanoo dosentti Tiina Ikäheimo Oulun yliopiston ympäristölääketieteen ja keuhkosairauksien tutkimuskeskuksesta.
Nyt vaivaa keskusyksikköä. Joku vanhempi näyttelijä kuoli lähiaikoina ja hänen kuolemansa jälkeen paljastettiin ( siis tuli ainakin minun tietoisuuteen tällöin ), että tätä miestä kaavailtiin Monty Pythonin Brianin elämä - elokuvaan Jeesuksen rooliin. Olisivat halunneet mainostaa ko. elokuvaa tyyliin, "Näe nano nano Jeesuksena", mutta ei ollut suostunut tähän rooliin. Kuka?
.. ja jonka varhaisemman, erittäin tunnetun roolin tunnuslause oli "nano nano"?
Se oli George Lazenby, Robin Williamsista en ole tässä yhteydessä kuullut. Musta Nuoli varmaan valaisee jos vittuilultaan ehtii.
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014091018648571_vi.shtml, linkki IL:n Lazenby-artikkeliin. Mieshän ei ole vielä kuollut, mutta ehkä tässä on Buddhalla kaksi kaveria sekoittunut, tai sitten Williamsiakin on todella kosiskeltu tuohon rooliin.
Miksi kaikkien joukkueiden Liiga-avaus ei voinut olla samana päivänä? Outo fiilis, kun monilla palstalaisilla on se eka peli jo takana... Muutenkin outoa, kun niin vähän pelejä päivässä.
En ole ihan varma, mutta ymmärtääkseni Google Playn kautta pystyy synkronoimaan kotikoneen musiikkikirjaston puhelimeen. Täytynee ottaa itsekin selvää, kun omassa puhelimessa on myös varsin rajallisesti tilaa,Uudessa älypuhelimessani on tallennustilaa 16 gigatavua. Muistikorttipaikkaa ei ole. Minulla on todella iso musiikkikirjasto, jonka tallennan aina puhelimen muistiin. Ongelma on se, että kaikki musiikit, videot ja sovellukset eivät mahdu puhelimen omaan muistiin. Osaako joku suositella jotain sovellusta, jonka avulla voisi kuunnella musiikkia internet-yhteyden välityksellä? Esim. laittaisin tietokoneelta musiikit sovellukseen ja kun seuraavan kerran katsoisin kännykkääni, avaisin tämän kyseisen sovelluksen ja huomaisin, että musiikit olisivat siellä.
Älkää edes ajatelko ehdottavanne Spotifyta, koska siellä ei ole sitä musiikkia jota haluan kuunnella. Olen useamman kerran katsonut.
Kiellon päälle kuitenkin totean että Spotify osaa haluamasi toiminnon. Olettaen että käytössäsi on joku järkevä puhelin eikä mikään Microsoftin höpöhöpölaite....Esim. laittaisin tietokoneelta musiikit sovellukseen ja kun seuraavan kerran katsoisin kännykkääni, avaisin tämän kyseisen sovelluksen ja huomaisin, että musiikit olisivat siellä.
Älkää edes ajatelko ehdottavanne Spotifyta, koska siellä ei ole sitä musiikkia jota haluan kuunnella. Olen useamman kerran katsonut.
Käsittääkseni voin synkronoida puhelimessa olevat musiikit Spotifyyn siten, ettei minun tarvitse selata kahden sovelluksen välillä vaan kaikki albumit ovat Spotifyssa. En halua tallentaa musiikkia ollenkaan puhelimen muistiin, pelkästään johonkin pilvipalveluun josta voin sitä kätevästi kuunnella.Kiellon päälle kuitenkin totean että Spotify osaa haluamasi toiminnon. Olettaen että käytössäsi on joku järkevä puhelin eikä mikään Microsoftin höpöhöpölaite.
Joo, nyt ymmärrän toiveesi. No eipä taida tuollaista palvelua olla, että omat musiikit saisi pilvipalveluun streamattavaksi. Ihan uteliaisuuttani kysyn millaista musiikkia kuuntelet jos sitä ei esim. Spotyfystä itsestään löydy?En halua tallentaa musiikkia ollenkaan puhelimen muistiin, pelkästään johonkin pilvipalveluun josta voin sitä kätevästi kuunnella.
En halua tallentaa musiikkia ollenkaan puhelimen muistiin, pelkästään johonkin pilvipalveluun josta voin sitä kätevästi kuunnella.
En tiedä asiasta mitään, mutta noita palveluja on käsittääkseni vertailtu täällä.Uudessa älypuhelimessani on tallennustilaa 16 gigatavua. Muistikorttipaikkaa ei ole. Minulla on todella iso musiikkikirjasto, jonka tallennan aina puhelimen muistiin. Ongelma on se, että kaikki musiikit, videot ja sovellukset eivät mahdu puhelimen omaan muistiin. Osaako joku suositella jotain sovellusta, jonka avulla voisi kuunnella musiikkia internet-yhteyden välityksellä? Esim. laittaisin tietokoneelta musiikit sovellukseen ja kun seuraavan kerran katsoisin kännykkääni, avaisin tämän kyseisen sovelluksen ja huomaisin, että musiikit olisivat siellä.
Tällaisen löysin googlen avulla:Onko auton sisällä oleva taustapeili pakollinen? Nimittäin omassani on näkyvyys lähes olematon (tumma takalasi jne), lisäksi se blokkaa omaa näkökykyä oikealle sijainnillaan. Googlaamalla löysin että kaksi peiliä pitää olla, eli ei ole pakollinen mikäli on ns. normaalit sivupeilit. Onko näin?
Soveltamisohjeita liikenneministeriön päätökseen auton rakenteen muuttamisesta (779/1998)]TraFi kirjoitti:16 § Tuulilasi ja muut ikkunat
Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua. Mikäli henkilö- tai pakettiauton takaikkuna tummennetaan, on autossa takaikkunan valonläpäisykyvystä riippumatta oltava tai siihen on asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikean-puoleinen taustapeili. Kuitenkin mikäli henkilö- tai pakettiautoon vaihdetaan teh-dasvalmisteinen tummennettu ja hyväksytty takaikkuna, jonka valonläpäisykyky on vähintään 70 %, ei oikeanpuoleista taustapeiliä tarvitse asentaa.
Onko auton sisällä oleva taustapeili pakollinen? Nimittäin omassani on näkyvyys lähes olematon (tumma takalasi jne), lisäksi se blokkaa omaa näkökykyä oikealle sijainnillaan. Googlaamalla löysin että kaksi peiliä pitää olla, eli ei ole pakollinen mikäli on ns. normaalit sivupeilit. Onko näin?
Joo, nyt ymmärrän toiveesi. No eipä taida tuollaista palvelua olla, että omat musiikit saisi pilvipalveluun streamattavaksi.