Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 231
  • 47 167

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Jäärä näppäimistön tällä puolella on vihdoin syttynyt Twitteriin, kunhan vain löytyi sopivat seurattavat.

Mutta Instagramiin en lämpene sitten millään. Frendit laittavat aina sinne linkitetyt kuvat myös Facebookiin, ja en ole oikein syttynyt julkkisten kuvaosastoa seuraamaan.

Onko toi jonkun mielestä kiva toi Instagram? Mitä siellä pitäisi seurata? Twitterissä parhaita ovat juuri nämä parodiatilit, Andre Wikström, jääkiekkoilijat jne. SEKSIKUVIAKO sieltä pitäisi seurata? Onhan sitä Twitterikin täynnä, äkkiä vaan puutui siihenkin.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Jäärä näppäimistön tällä puolella on vihdoin syttynyt Twitteriin, kunhan vain löytyi sopivat seurattavat.

Mutta Instagramiin en lämpene sitten millään. Frendit laittavat aina sinne linkitetyt kuvat myös Facebookiin, ja en ole oikein syttynyt julkkisten kuvaosastoa seuraamaan.

Onko toi jonkun mielestä kiva toi Instagram? Mitä siellä pitäisi seurata? Twitterissä parhaita ovat juuri nämä parodiatilit, Andre Wikström, jääkiekkoilijat jne. SEKSIKUVIAKO sieltä pitäisi seurata? Onhan sitä Twitterikin täynnä, äkkiä vaan puutui siihenkin.

Instagram on hyvä, jos haluaa jakaa tilanteen kuvan kautta. Facebook ja Twitter ovat vähän kankeita pelkkien kuvien jakoon (Tosin FB toimii jos haluaa monta kuvaa, esim. lomalta, jakaa kerralla). En tosin itse oikein ole oppinut vielä jakamaan tilanteita muiden kanssa kuvien kautta. Silloin tällöin tulee jotain päiviteltyä Instagramiinkin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mies ampui harakoita pihalla kertoo Iltalehti.

Onko noi tossa kuvassa muka suomalaisia poliiseja? Etualalla olevalla jampalla näyttää minun silmiin olevan konepistoolissa vaimennin kiinni ja kypärät ovat aivan vieraan malliset, missään ei näy myöskään Poliisin tunnuksia.

edit. Onkos tolla etummaisella aseistuksena RK, kun on noin pitkä piippu ja teipatut lippaat. Toisessa tetsarissa lukee Polis vai Poliisi.
 
Viimeksi muokattu:

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Mies ampui harakoita pihalla kertoo Iltalehti.

Onko noi tossa kuvassa muka suomalaisia poliiseja? Etualalla olevalla jampalla näyttää minun silmiin olevan konepistoolissa vaimennin kiinni ja kypärät ovat aivan vieraan malliset, missään ei näy myöskään Poliisin tunnuksia.

edit. Onkos tolla etummaisella aseistuksena RK, kun on noin pitkä piippu ja teipatut lippaat. Toisessa tetsarissa lukee Polis vai Poliisi.

Mielestäni lukee kyllä poliisi, L- ja S-kirjainten välissä on niin paljon tilaa. Ei kyllä varustus näytä siltä mihin on piiritystilannekuvissa ynnä muissa tottunut näkemään.
 

Masentaja

Jäsen
Mielestäni lukee kyllä poliisi, L- ja S-kirjainten välissä on niin paljon tilaa. Ei kyllä varustus näytä siltä mihin on piiritystilannekuvissa ynnä muissa tottunut näkemään.

Oliskohan kyseessä karhu? Etummaisella lukee sirlissä selvästi poliisi. Alla on normi poliisin haalari, mutta varustuksella on peitetty kaikki vaaleat värit. Johtuen "maasto-ominaisuuksista", piiritystilannetta varten ympäröivässä pusikossa vaikeampi havaita. Ei oo ihan rivijannuja noi, mutta tapaus oli Vantaalla niin on vähän herkemmin tuommoiset kaverit paikalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tiedän että omien youtube videoiden linkitys ei ole kovin kohteliasta, mutta haluaisin nyt kysyä, onko muilla tällaista ongelmaa venäjänkielisten mainosten kanssa? En tiedä yhtään mistä tämä johtuu.

Mystical Russian ads - YouTube
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
En tiedä yhtään mistä tämä johtuu.

Veikkaisin, että nettikäyttäytymisen perusteella joku taho on kategorioinut kyseiset käyttäjät venäjänkielisiksi. Monesti nuo mainokset perustuvat ns. selaushistoriaan ja useilla venäläisillä tai Venäjää käsittelevillä sivuilla käyvä saattaa profiloitua tiettyjen mainostajien kohderyhmäksi. Js mainostajat ovat venäjänkielisiä, niin tuossa on sitten tulos. Itsekin muistan aikanani saaneeni lomaehdotuksia Georgian lomaa varten selattuani aktiivisemmin Georgiaa käsitteleviä sivustoja Georgian sodan aikana.

Toisin sanoen, ns. normaalitilanteessa mainokset kertovat "kiinnostuksen kohteista". Kohde taas riippuu siitä mitä olet hakenut, mitä lukenut ja mitä postannut. Joskus nuo osuvat nappiin, joskus taas menevät aivan ristiin. Esimerkiksi nyt Venäjän ja Ukrainan (miksei myös olympialaistenkin) takia moni on varmasti "saanut täppiä" siihen kuuluisaan "väärään kategoriaan" ja näkee sen takia venäläisiä mainoksia. Tää on tätä nettimarkkinointia.
 

Åleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Saako perus pienikokoisia huonekaluja heittää tavallisiin taloyhtiön roskasäiliöihin? Laitoin aamulla pienen tv-tason sekä muovisen n. 30 cm korkean kasvin roskiin, ja joku kerrostalokyttääjät oli iltapäivään mennessä palauttanut tavarat ulko-oveni eteen. Teinkö jonkun virheen vai onko mulkkuja naapureita? Tavarat siis mahtuivat hyvin säiliöihin eivätkä sisältäneet mitään outoja materiaaleja.

Asiaa hieman sivuen, joku tähtinaapuri on täyttänyt kellarikomeroni, jota olen pitänyt tyhjänä ja hölmönä en silti laittanut lukkoa oveen. Viisi putkitelkkari ja muuta roinaa on nyt komerossa enkä mielellään itse niitä kärräsimme kierrätyskeskuksen. Onko jollain kokemuksia vastaavista tilanteista?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Saako perus pienikokoisia huonekaluja heittää tavallisiin taloyhtiön roskasäiliöihin? Laitoin aamulla pienen tv-tason sekä muovisen n. 30 cm korkean kasvin roskiin, ja joku kerrostalokyttääjät oli iltapäivään mennessä palauttanut tavarat ulko-oveni eteen. Teinkö jonkun virheen vai onko mulkkuja naapureita? Tavarat siis mahtuivat hyvin säiliöihin eivätkä sisältäneet mitään outoja materiaaleja.

Jos astia on sekajäteastia, pitäisi tuon olla ihan ok. Ellei sitten tv-taso ollut pääasiallisesti metallia. Toki tuo on vittumainen tapa täyttää roskalaatikko kerralla, varsinkin kun tuon kokoiset tavarat olisi kohtuullisen helppo viedä itsekin jäteasemalle maksutta. Silti mielestäni kyttänatsipaska-naapurillasi ei ole oikeutta kantaa niitä jäteastiasta takaisin.

Kellarikomeron suhteen suosittelen soittamaan huoltoyhtiölle. Todennäköisesti tulevat tyhjentämään kopin. Ainakin meillä toimi, kun joku edellisen asuntomme tähtinaapureista oli päättänyt perustaa viiriäisfarmin meidän tyhjään ja lukitsemattomaan varastokoppiin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos astia on sekajäteastia, pitäisi tuon olla ihan ok. Ellei sitten tv-taso ollut pääasiallisesti metallia. Toki tuo on vittumainen tapa täyttää roskalaatikko kerralla, varsinkin kun tuon kokoiset tavarat olisi kohtuullisen helppo viedä itsekin jäteasemalle maksutta...

Tämä riippuu varmasti kunnasta. Porin kierrätyskeskus velottaa sekajätteestä 5,40€/ kuutio, energia- yms. muu lajitteltava jäte on ilmaista. Kysyin suuren minimihinnan tarkoitusta, jokaisella kuuluu olla sekajäteastia, oli vastaus. Eli ainakin Porissa tv-taso kuuluisi sinne omaan laatikkoon.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tämä riippuu varmasti kunnasta. Porin kierrätyskeskus velottaa sekajätteestä 5,40€/ kuutio, energia- yms. muu lajitteltava jäte on ilmaista. Kysyin suuren minimihinnan tarkoitusta, jokaisella kuuluu olla sekajäteastia, oli vastaus. Eli ainakin Porissa tv-taso kuuluisi sinne omaan laatikkoon.

Kyllähän tuon tv-tason ja muovikasvin olisi siellä voinut lajitella, joten maksutta ne varmasti olisi saanut vietyä. Lajittelematoman sekajätteen vastaanotto maksanee varmasti joka jätehuoltoasemalla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Veikkaisin, että nettikäyttäytymisen perusteella joku taho on kategorioinut kyseiset käyttäjät venäjänkielisiksi. Monesti nuo mainokset perustuvat ns. selaushistoriaan ja useilla venäläisillä tai Venäjää käsittelevillä sivuilla käyvä saattaa profiloitua tiettyjen mainostajien kohderyhmäksi. Js mainostajat ovat venäjänkielisiä, niin tuossa on sitten tulos. Itsekin muistan aikanani saaneeni lomaehdotuksia Georgian lomaa varten selattuani aktiivisemmin Georgiaa käsitteleviä sivustoja Georgian sodan aikana.

Toisin sanoen, ns. normaalitilanteessa mainokset kertovat "kiinnostuksen kohteista". Kohde taas riippuu siitä mitä olet hakenut, mitä lukenut ja mitä postannut. Joskus nuo osuvat nappiin, joskus taas menevät aivan ristiin. Esimerkiksi nyt Venäjän ja Ukrainan (miksei myös olympialaistenkin) takia moni on varmasti "saanut täppiä" siihen kuuluisaan "väärään kategoriaan" ja näkee sen takia venäläisiä mainoksia. Tää on tätä nettimarkkinointia.

Miksköhän meikäläiselle tarjotaan vähän väliä "hot asian singles" tms. En tietääkseni ole mitään Aasiaan liittyvää ihmetellyt. Siis meinaan ihan SFW-sivuilla.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Miksköhän meikäläiselle tarjotaan vähän väliä "hot asian singles" tms. En tietääkseni ole mitään Aasiaan liittyvää ihmetellyt. Siis meinaan ihan SFW-sivuilla.

Nauti. Aasialaiset emännät ovat varsin näyttäviä ja mukavia pakkauksia noin päällisin puolin, tyytyvät vähään ja jopa tuntuvat sopeutuvan Suomeen. Nettimarkkinoinnista en omaa ihan ensikäden kokemusta (jotain toki) ja sinun selaushistoriasi on itselleni täysin tuntematonta, joten tarkempia syitä en lähde edes spekuloimaan. Aivan tyhjästä nuo Googlen mainokset eivät generoidu, mutta tartu nyt ihmeessä tilaisuuteen!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nauti. Aasialaiset emännät ovat varsin näyttäviä ja mukavia pakkauksia noin päällisin puolin, tyytyvät vähään ja jopa tuntuvat sopeutuvan Suomeen. Nettimarkkinoinnista en omaa ihan ensikäden kokemusta (jotain toki) ja sinun selaushistoriasi on itselleni täysin tuntematonta, joten tarkempia syitä en lähde edes spekuloimaan. Aivan tyhjästä nuo Googlen mainokset eivät generoidu, mutta tartu nyt ihmeessä tilaisuuteen!

Ja heti perään juhlatelttamainos. Ja morsiuspukuja. Mitä? Seuraavana varmaan Pamper's ja Karjala ja sitten uudestaan hot singles.

Edit: "Cybersecurity for dummies"... Nyt se Nigerian prinssi alko vittuilemaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Saako perus pienikokoisia huonekaluja heittää tavallisiin taloyhtiön roskasäiliöihin?

Taloyhtiöillä voi olla taloyhtiökohtaisia sääntöjä sen suhteen millaista jätettä sekajätteeseen voi/saa laittaa. Olen asunut taloyhtiössä, jonka järjestyssäännöissä kiellettiin kaiken muun kuin talousjätteen laittaminen sekajätteisiin eli huonekalut tms. vähänkin suuremmat romut tuli itse toimittaa kunnan kaatopaikalle tai jätehuoltopisteeseen. Toisaalta eräässä taloyhtiössä ohjeistuksena oli se, että kaiken muun kuin elektroniikkaromun sai toimittaa taloyhtiön jätekatokseen (ulkopuolelle), josta huoltofirma toimitti sen sitten eteenpäin omaan jätelajittelupisteeseensä.

vlad.
 

Aina Pata

Jäsen
Kaverini oli lomailemassa Porissa, Ruotsin rekkareissa olevalla autollaan ja onnistui saamaan pysäköintivirhemaksun. Yltääköhän kaupunkien perintä ulkomaille?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kyllä annan itsestäni huolimattoman kuvan, mutta se nyt on sivuseikka.

Olisi huomenna tarkotus lähteä kiertelemään autokauppoja, auton vaihtoa kun on miettinyt koko kuluneen vuoden. Etukäteen on kiikarissa jo muutama hyvältä vaikuttava vaihtoehto. Omaa autoa olisi tarkoitus tarjota vaihdossa. Nyt on vain sellainen ongelma että en löydä rekisteröintitodistuksen ilmoitusosaa mistään, asunto myllätty ympäri jo pariin kertaan.

Eli kysymys kuuluu, että onko rekisteröintitodistuksen ilmoitusosa pakollinen kun tarjoaa autoaan johonkin autoliikkeeseen autoa vaihdettaessa?

Vituttaa kyllä tämä huolimattomuus, vaan kun ei auta sekään löytymisen suhteen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli kysymys kuuluu, että onko rekisteröintitodistuksen ilmoitusosa pakollinen kun tarjoaa autoaan johonkin autoliikkeeseen autoa vaihdettaessa?

Vituttaa kyllä tämä huolimattomuus, vaan kun ei auta sekään löytymisen suhteen.

Mun käsittääkseni ilmoitusosa vaaditaan jos meinaa omistajaa vaihtaa eli kyllä, on pakollinen. Mutta uuden saat kun käyt katsastuskonttorilla ja sanot että hukassa on ja uuden tarvitset. Maksanee muutaman kympin.
 

Åleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Asiaa hieman sivuen, joku tähtinaapuri on täyttänyt kellarikomeroni, jota olen pitänyt tyhjänä ja hölmönä en silti laittanut lukkoa oveen. Viisi putkitelkkari ja muuta roinaa on nyt komerossa enkä mielellään itse niitä kärräsi kierrätyskeskuksen. Onko jollain kokemuksia vastaavista tilanteista?

Kellarikomeron suhteen suosittelen soittamaan huoltoyhtiölle. Todennäköisesti tulevat tyhjentämään kopin. Ainakin meillä toimi, kun joku edellisen asuntomme tähtinaapureista oli päättänyt perustaa viiriäisfarmin meidän tyhjään ja lukitsemattomaan varastokoppiin.

Saaga jatkuu, sain saman neuvon kuin Tpipltä myös muualta, ja soitin huoltoyhtiölle. He lupasivat hoitaa kellarikomeron tyhjennyksen kun ovat varmistaneet taloyhtiöltä, että komero on minun.

Tänään taloyhtiöstä soitti ilkeä kurppa, joka ilmoitti minulle, että saan itse tyhjentää komeron, eikä se kuulu taloyhtiölle. Ämmän mielestä koitan kusettaa taloyhtiötä viemään omia tavaroitani pois. Koitin selittää, että komerossa olevat 4 kpl putkitelkkaria, vanhat hiihtosauvat, lastenkärryt jne. eivät ole ikinä olleet minun omaisuutta.

Taloyhtiön täti ei tätä uskonut, ja piti veden pitävään todisteena, että koitan kusettaa heitä sitä, että olin tiedustellut muilta miten asiassa voi toimia, ja näin ollen jopa suunnitellut kusetukseni. Vaikea uskoa, että todistustaakka siitä, että tavarat EIVÄT ole minun minun olisi minun harteilla.

Kun ehdotin tädille, että kärrään tavarat rappukäytävään tai kellarikäytävään jossa niiden oikeat omistajat voivat korjata ne parempaan talteen, sain vastukseksi, että taloyhtiö kyllä tyhjentää komeron, mutta lasku tulee minulle. Eihän tää nyt näin vaikeata voi olla?

Jos en muuta tästä saa käteen kuin laskun, niin ainaki opetuksen siitä, että tästälähtien käyn lyömässä kilon painoksen munalukon kellarikomeroon jatkossa muuton yhteydessä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saaga jatkuu, sain saman neuvon kuin Tpipltä myös muualta, ja soitin huoltoyhtiölle. He lupasivat hoitaa kellarikomeron tyhjennyksen kun ovat varmistaneet taloyhtiöltä, että komero on minun.

Tänään taloyhtiöstä soitti ilkeä kurppa, joka ilmoitti minulle, että saan itse tyhjentää komeron, eikä se kuulu taloyhtiölle. Ämmän mielestä koitan kusettaa taloyhtiötä viemään omia tavaroitani pois. Koitin selittää, että komerossa olevat 4 kpl putkitelkkaria, vanhat hiihtosauvat, lastenkärryt jne. eivät ole ikinä olleet minun omaisuutta.

Taloyhtiön täti ei tätä uskonut, ja piti veden pitävään todisteena, että koitan kusettaa heitä sitä, että olin tiedustellut muilta miten asiassa voi toimia, ja näin ollen jopa suunnitellut kusetukseni. Vaikea uskoa, että todistustaakka siitä, että tavarat EIVÄT ole minun minun olisi minun harteilla.

Kun ehdotin tädille, että kärrään tavarat rappukäytävään tai kellarikäytävään jossa niiden oikeat omistajat voivat korjata ne parempaan talteen, sain vastukseksi, että taloyhtiö kyllä tyhjentää komeron, mutta lasku tulee minulle. Eihän tää nyt näin vaikeata voi olla?

Jos en muuta tästä saa käteen kuin laskun, niin ainaki opetuksen siitä, että tästälähtien käyn lyömässä kilon painoksen munalukon kellarikomeroon jatkossa muuton yhteydessä.

Jos olet taloyhtiön osakas, vie asia hallituksen kokoukseen. Jos taas olet vuokralainen, vaadi vuokraisännältäsi vuokran alennusta, koska et saa kellarikomeroa käyttöösi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös